[verhaal] Een lange reis.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

[verhaal] Een lange reis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 20:18

heey
omdat ik nu toch weer een verhaal wilde schrijven , en graag commantaar wilde besloot ik er hier eentje te plaatsen. er kunnen soms nog wat fouten in zitten maar ik weet niet hoe je de spelling echt controleert...

‘Maar mam’ begon ik kwaad. ’Je weet dat ik naar haar toe wil’. ‘Dat weet ik, maar Canada is veel te ver! Als het nu vlak om de hoek lag, oke. Maar het is mijlen ver weg.’ Antwoordde mijn moeder Kwader. Ik gaf haar een vernietigende blik en rende de trap op, recht naar m’n kamer. Daar sloot ik de deur af en zocht een stevige tas. ‘Wacht maar’ mompelde ik kwaad. Toen ik er een gevonden had pakte ik wat kleding en duuwde dat erin. Ik zocht naar een goede borstel en mijn beurs. Alles wat ik nodig had van wat op mijn kamer lag pakte ik in. Toen ik dat had gedaan trok ik een pyama aan en schoof de tas onder mijn bed. Ik ging in bed liggen en zette de wekker op 4 uur. Ze kon me niet meer tegen houden. Wat ze ook probeerde. Ik viel in een onrustige slaap.

Tringgg- tringgg ging de wekker. Snel zette ik hem af en sprong uit bed. Ik liep naar mijn kast en trok zuivere kleding aan. Ik haalde de deur van het slot en glipte naar de badkamer. Daar pakte ik wat shampoo en zeep. En niet te vergeten mijn tandenborstels. Snel glipte ik weer naar mijn kamer en pakte de tas tevoorschijn. Daar deed ik de shampoo, zeep en tandenborstels in. Ik gooide de tas om mijn schouder en sloop langaam vanuit mijn kamer naar beneden. Daar griste ik mijn schoenen bij mee en trok deze aan. Nog even liep ik naar de keuken en smeerde er wat boterhamen. Ik duuwde ze in mijn tas en liep de gang in. Voor de zekerheid nam ik mijn jas mee en voorzichtig liep ik naar de deur. Ik maakte hem open en trok hem toen ik buiten stond voorzichtig dicht. Ik pakte mijn fiets en haalde deze van het slot. Ik stapte op en fietste weg.

Ik smeet mijn fiets in de struiken en liep naar het station. Ik bestelde een kaartje naar utrecht en liep toen naar het perron. Over een half uur zou pas de eerste trein naar utrecht komen. Ik zuchtte diep en liep toen weer naar binnen. Daar pakte ik een sandwitch en wat koffie. Het was niet het lekkerste spul, maar het was voor nu goed genoeg. Ik ging aan een tafeltje zitten en at de sandwitch op. Snel dronk ik mijn koffie op toen ik zag dat de eerste trein zou komen. Ik rende naar het perron en wachtte.

Toen de trein aankwam was het precies de tijd dat hij zou aankomen. ‘dat noem ik nog eens op tijd’ mompelde ik. Snel stapte ik in en liep naar een stoel. Het zou een lange reis worden, dat was zeker. Ik zuchtte diep en wagelde in een slaap.’Pardon mevrouw, maar mag ik u kaartje zien’ hoorde ik. Ik schrok meteen wakker en pakte mijn tas. Daaruit haalde ik mijn beurs met inzittend kaartje. Toen hij zijn controle uitgevoerd had ging hij weer weg. Ik keek op mijn horloge, over een half uur zouden we op de plek van bestemming moeten zijn. Ik duuwde snel mijn beurs terug en stopte deze in mijn tas.

Een diepe zucht verliet mijn mond toen de trein eindelijk stil stond. ‘Station Utrecht’ galmde er door de luidspreker. Ik pakte mijn tas op en sloeg deze over mijn schouder. Met een sneltreinvaart stapte ik uit en liep van het perron af. Ik kwam terecht in een drukke stad en zag een klein café liggen. Ik liep er langzaam naar toe en zag dat het al open was. Ik keek nog eens op mijn horloge; het was al 10.00 uur. Ik stapte naar binnen en keek rond, het was niet bepaald druk. Ik schuifelde naar de bar ‘Mag ik een cola ’ vroeg ik beleefd. ‘komt in orde’ zij de man achter de bar. In een mum van tijd had ik mijn cola en nam een slok. ‘en wat doet een dame als jij hier zo vroeg’ hoorde ik een dronke zeggen. Ik werd bang van zijn ondertoon, alsof hij iets van me wilde. ‘ik ga naar Canada’ antwoordde ik. ‘Zal ik je brengen, ik moet er ook heen’ zij de man. Ik stootte het glas van schrik om. ‘Kijk nou wat je doet Tom! ’ riep de barman. ‘Je maakt haar helemaal bang !’. ik pakte het geld dat ik moest betalen en smeerde hem. Wat een man zeg, ik was blij dat ik er niet op in was gegaan, stel je voor wat er had kunnen gebeuren. Die gedachte jaagde me de stuipen op het lijf. Ik zuchtte diep en keek voor me uit, wat een drukte.

Ik liep de stad door en uiteindelijk kwam ik op een rustig stuk waarbij de overkant bedekt was met bos. Snel verliet ik de stad en liep het bos in. Ik snoof de lucht op, heerlijk was die. Ik zag een bankje en liep erop af. Eenmaal bij het bankje en ging ik zitten. Ik pakte mijn tas tevoorschijn en haalde er een boterham uit. Ik had een reuze trek. Plots zag ik een man opduiken en deze kwam naast me zitten. Voorzichtig keek ik hem aan, hij keek terug. ‘En wat doe jij hier nou eigenlijk, ik ken hier iedereen behalve jou’ zei de man plots. Verbijsterd voor zijn interesse keek ik hem aan’ het zit zo, mijn favoriete pony is verkocht en ik ga erachter aan, ze staat nu in Canada, maar kan zo weer verkocht worden naar een andere staat ofzo. ’ zij ik. Ik vertelde nog meer en meer. ‘zozo, jij hebt lef’ zij de man. Ik haalde mijn schouders op en begon aan mijn boterham. ‘Zoek je toevallig een slaap plaats voor vannacht ?’ vroeg de man aan mij. Tjonge, wat was hij gastvrij. ‘Ja, dat sowieso.’ Antwoordde ik. ‘Als je wilt kun je mee naar mijn huis, en kun je daar vannacht overnachten als je dat wat lijkt. ’ zij de man gastvrij. Ik schudde met mijn hoofd. ‘Heel graag meneer’ zij ik maar, meer wist ik niet te zeggen. Ik zuchtte diep en keek omhoog, het was pracht weer. Ik moest niet denken aan de kou straks in Canada.

Ik keek mijn ogen uit, wat was het huis waarin hij woonde mooi. Hij sleurde me mee naar boven en liet me mijn kamer zien. ‘Vind je het wat ?’ vroeg hij. ‘Ja, het is heel mooi’ zij ik vol bewondering, het was echt mooi. En natuurlijk heel goed ingericht, echt geheel naar mijn smaak. Opnieuw sleurde hij me mee, maar nu naar onderen, naar buiten. Iets wat ik niet had gezien was dat hij paarden had. ‘Bent u fokker ?’ vroeg ik nieuwschierig. ‘Dat klopt kindje’ antwoordde hij trots. ‘Ga maar kijken’ Ik liep er op af en opende een grote schuifdeur. Ikk zag zoveel paarden, het waren er vast een stuk of honderd. Voorzichtig liep ik elke box af, maar ik stopte bij een paard wat Black Pearl hete. Ik bekeek hem nauwkeurig. De naam paste echt bij hem, zo zwart als roet was hij, de mooiste kleur die ik ooit gezien had. Ik leunde over zijn box heen. ‘Je bent mooi, weet je dat?’ zij ik tegen hem. De hengst hinnikte zachtjes. Ik besloot om nog even verder te lopen en achter in de stal was weer een schuifdeur. Toen ik die opende zag ik nog meer verbazingwekende dingen, zoals nog 2 stallen, 5 weides , 4 rijbakken, een stapmolen en een voederkamer. Verder waren er nog 5 trailers en er bleek een stuk bos bij te horen. Snel liep ik weer de stal in en aaide ieder paardje. Uiteindelijk kwam ik weer bij Black Pearl uit. Ik aaide hem nog eens en besloot zijn stal in te gaan. Ik ging met mijn vinger vanuit zijn oren tot zijn staat over zijn rug. Het dier ontspande helemaal. Het was zo’n mooi moment. Oppeens hinnikte het paard luid en stampte met zijn been tegen de boxdeur. ‘Kom weg uit de stal’ hoorde ik roepen. Ik stelde het dier gerust en kwam toen pas de box uit. Een jonge vrouw schudde me door elkaar. ‘Wat was je van plan? Dat beest is gevaarlijk !’ zij de luid. ‘Niet waar, en dan kan ik bewijzen’ antwoordde ik kwaad, omdat ik gestoord werd. Zo snel als ik kon glipte ik de box weer in en aaide het paard. Het paard hinnikte weer zachtjes en ik ging weer met mijn hele vinger over zijn rug. De vrouw keek bewonderend toe. Na een aantal minuten kwam ik de box weer uit. ‘Zoals u ziet, is het dier echt niet gevaarlijk’ zij ik nog steeds kwaad. De vrouw zij niets en sloot de box af , en vervolgens sleepte ze me weer mee naar het grote huis. De dumpte me in de grote kamer en ging op zoek naar de eigenaar. ‘Ja, ze is bij Black Pearl geweest en ze heeft dat beest helemaal onder controle gehouden’ hoorde ik haar roepen....

Gnome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:26

vet graag een vervolg

JuulenJulia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:28

Mooi verhaal
Komt er nog een vervolg?

Limitless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 20:29

dat komt er zeker, krijg het denk ik alleen niet klaar in een kwartier

Gnome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:30

maakt nie uit:) ik vind t echt heel mooi hoelang heb je hierover gedaan?

JuulenJulia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:31

ja, maar eerst dacht ik dat die meneer een verkrachter ofzo was! Omdat hij onderdak bood !

Gnome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:32

whahaha ik ook ik denk DOM DOM DOMKIND

Limitless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 20:35

ingedebruijn schreef:
maakt nie uit:) ik vind t echt heel mooi hoelang heb je hierover gedaan?

was een tijdje geleden begonnen en half uur geleden kreeg ik zin om het af te maken

Limitless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 20:35

ga aan nieuw stuk beginnen

JuulenJulia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:37

Jaa

Gnome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:41

feest

Limitless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 20:41

heb nu 159 woorden

Gnome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:46

zet maar neer wat je hebt

Limitless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 20:47

jah uhm, oke

Limitless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 20:48

‘Knap van haar, niemand kan ik haar buurt komen’ antwoordde de eigenaar luchtig. Vervolgens kwam de eigenaar binnenlopen en ging naast me zitten. ‘Ben je echt bij Black Pearl geweest’ vroeg hij onzeker. Ik knikte. ‘Hij is zo mak als een lammetje.’ ‘Dat was hij vanmorgen anders niet’ zij de man. ‘ik wil dat je hier blijft om met dat beest te werken’. Ik schudde mijn hoofd. ‘nee, ik moet mijn zoektocht verder zetten’ ‘Je blijft appelflap hier zeg ik je !’ schreeuwde hij. Ik schrok van zijn toon. Waarom moest ik in godsnaam blijven, hij luisterde toch goed. Hij trok me omhoog en sleurde me mee naar boven. ‘Jack !’ riep hij. Er kwam een jongen van mijn leeftijd uit een kamer. ‘Wat is er?’ vroeg hij. De eigenaar duuwde me naar de jongen. ‘Vertel maar aan haam’ zij de eigenaar kil en liep naar beneden. Kwaad stampte ik achter de jongen aan die Jack bleek te heten. ‘Die Black Pearl, waarom zegt iedereen dat hij zo gevaarlijk is’ zij ik kwaad. Ik was kwaad op iedereen die dat durfde te zeggen, dat beest was zo mak als een lam ! Verbijsterd keek de jongen me aan. ‘Ben je bij hem in de stal geweest’ vroeg hij verbaasd. ‘Ja! En dat beest was zo mak als een lammetje, en nu wilt JOUW vader dat ik hier blijf werken voor dat paard. Ja mooi niet ! ik heb ook een eigen leven weet je !’ schreeuwde ik, met de nadruk op Jouw. De jongen keek me nogmaals verbijsterd aan en ik zag dat hij rood werd, het leek net een tomaat. Hij liep op me af en geschrokken liep ik achteruit. ‘Mijn vader wilt wat, en jij hebt wat gedaan !?’ schreeuwde hij nu tegen mij. ‘Hoe durf je bij dat paard in de box te gaan. Zelfs de beste mensen konden dat niet !’ Ik schrok van zijn reactie en rende zijn kamer uit, de trap af en sloeg met een harde knal de deur van het huis dicht. Uitgeput leunde ik tegen de wand aan, het werd me gewoon even te veel. Ik hoorde de deur opengaan en ik zag de jongen op me af komen toen hij me gezien had. ‘sorry’ kwam er moeilijk uit zijn mond. ‘ik zal je helpen hier morgen weg te krijgen.’ Opgelucht haalde ik adem. Daarna vertelde ik hem het hele verhaal van Canada enzo. ‘Knap dat je dat durft’ zij hij vol bewondering toen hij precies wist wat gaande was.

Gnome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:50

jeej

Limitless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 20:51

ben nu weer een stukje verder, ik probeer het voor 10 uur te redden en zet hier dan naar wat ik heb

ben wel blij dat verhaal beetje in smaak valt; word volgende maand pas 12, dus is extra moeilijk om als ouder personage te schrijven

JuulenJulia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:53

Mooi Vervolg ! Vervolg ! :p

Gnome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:57

whahah 2 gigafans hier

Limitless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 21:04

oke,
het eerst stuk zit erbij, maar das denk ik geen probleem

‘Knap van haar, niemand kan ik haar buurt komen’ antwoordde de eigenaar luchtig. Vervolgens kwam de eigenaar binnenlopen en ging naast me zitten. ‘Ben je echt bij Black Pearl geweest’ vroeg hij onzeker. Ik knikte. ‘Hij is zo mak als een lammetje.’ ‘Dat was hij vanmorgen anders niet’ zij de man. ‘ik wil dat je hier blijft om met dat beest te werken’. Ik schudde mijn hoofd. ‘nee, ik moet mijn zoektocht verder zetten’ ‘Je blijft appelflap hier zeg ik je !’ schreeuwde hij. Ik schrok van zijn toon. Waarom moest ik in godsnaam blijven, hij luisterde toch goed. Hij trok me omhoog en sleurde me mee naar boven. ‘Jack !’ riep hij. Er kwam een jongen van mijn leeftijd uit een kamer. ‘Wat is er?’ vroeg hij. De eigenaar duuwde me naar de jongen. ‘Vertel maar aan haam’ zij de eigenaar kil en liep naar beneden. Kwaad stampte ik achter de jongen aan die Jack bleek te heten. ‘Die Black Pearl, waarom zegt iedereen dat hij zo gevaarlijk is’ zij ik kwaad. Ik was kwaad op iedereen die dat durfde te zeggen, dat beest was zo mak als een lam ! Verbijsterd keek de jongen me aan. ‘Ben je bij hem in de stal geweest’ vroeg hij verbaasd. ‘Ja! En dat beest was zo mak als een lammetje, en nu wilt JOUW vader dat ik hier blijf werken voor dat paard. Ja mooi niet ! ik heb ook een eigen leven weet je !’ schreeuwde ik, met de nadruk op Jouw. De jongen keek me nogmaals verbijsterd aan en ik zag dat hij rood werd, het leek net een tomaat. Hij liep op me af en geschrokken liep ik achteruit. ‘Mijn vader wilt wat, en jij hebt wat gedaan !?’ schreeuwde hij nu tegen mij. ‘Hoe durf je bij dat paard in de box te gaan. Zelfs de beste mensen konden dat niet !’ Ik schrok van zijn reactie en rende zijn kamer uit, de trap af en sloeg met een harde knal de deur van het huis dicht. Uitgeput leunde ik tegen de wand aan, het werd me gewoon even te veel. Ik hoorde de deur opengaan en ik zag de jongen op me af komen toen hij me gezien had. ‘sorry’ kwam er moeilijk uit zijn mond. ‘ik zal je helpen hier morgen weg te krijgen.’ Opgelucht haalde ik adem. Daarna vertelde ik hem het hele verhaal van Canada enzo. ‘Knap dat je dat durft’ zij hij vol bewondering toen hij precies wist wat gaande was. ‘Weten je ouders het wel’ vroeg hij daarna bezorgd. ‘Nee, en die idoten hoeven het ook niet te weten ook, het is mijn leven en zij moeten zich maar met zichzelf bemoeien. Ze zijn zelfs al ongerust als ik een avond ga stappen. Wat mij betreft blijf ik gewoon in Canada, volgend jaar word ik toch 18 en heb ik genoeg recht om daar te wonen. Desnoods koop ik die pony daar.’ Antwoordde ik hem. Weer keek de jongen me verbijsterd aan na mijn woorden. ‘Maar.. je... ‘ zij zij. ‘Laat maar’ zuchtte hij daarna. Hij trok me aan mijn arm en sleurde me mee naar de stal. Van dat gesleur van hop naar haar vond ik behoorlijk iritant worden. Hij zette me pal voor de neus van Black Pearl. Ik maakte de boxdeur open en liep naar binnen. Ik aaide hem overal en pake vervolgens zijn halster vast en schoof de deur open. Ik leidde hem naar buiten en zette hem in een lege bak. Vervolgens liep ik de stal weer in opzoek naar een zweep, toen ik die eenmaal gevonden had liep ik terug en jaagde hem flink op. Ik probeerde een join up, iets wat monty roberts altijd deed. Uiteindelijk zakte zijn hoofd en ging zijn binnen oor nar binnen. Als vervolg daarop ging hij kauwbewegingen maken en op dat moment draaide ik me om, met mijn rug naar hem gekeerd. Na een paar seconde voelde ik zijn adem in mijn nek. Daarop volgend liep ik de bak door, en hij volgde me. Ik liep naar het midden en bleef daar staan. Voorzichtig klom ik op de hengst en liet hem wat draven. Het was een machtig gevoel om op zo’n mooie en schitterende hengst te rijden. Ik stapte af en liep naar Jack. ‘zo snel als ik mijn favoriete pony gevonden heb kom ik terug, dat beloof ik.’ Zij ik. ‘Daar ben ik blij om’ zij hij verlegen. Ik voelde me op dit moment hopeloos, ik zat gevangen tussen twee dingen, aan de ene kant wilde ik hier blijven, maar aan de andere kant naar canada, en daar opzoek gaan. Ik zuchtte diep en pakte Black Pearl bij zijn halster en leidde hem door de stal naar zijn box. Ik deed de box op slot en aaide hem nog even. Hij hinnikte zachtjes en snel maakte ik dat ik weg kwam, naar de kamer die ik aan gewezen gekregen had. Daar liet ik me op bed vallen en begon te huilen, ik wist niet meer wat ik moest. Ik wilde dolgraag hier bij Black Pearl en Jack blijven, maar ik moest opzoek naar mijn lieveling. Ik zat gevangen tussen twee verlangens, en ik wist niet welke ik moest kiezen. Plotseling werd er op mijn deur geklopt en ik zag dat Jack binnen kwam. Ik draaide me met mijn rug naar hem toe, en hoopte dat dat genoeg zou zeggen. ‘Kom je eten’ vroeg hij bezorgd. Ik schudde mijn hoofd. ‘Nee, maar toch bedankt’ antwoordde ik snikkend. Hij verliet de kamer zonder iets te zeggen en sloot de deur..

Gnome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:07

jeeej ik ga er nu vandoor!! ga zo door fan hier!

Limitless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 21:08

ik moet er ook vandoor.
bedankt voor reacties,
maar als er spel fouten inzitten; ben nog maar bijna 12

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:08

Vindt het wel mooi hoor je meot zeker door gaan!
Ik ben benieuwd naar een vervolg.. En met die 100 paarden vind ik eerlijk gezegd overdreven haha achja is een verhaal en alles kan Verder super! En heel realistisch.. kan me inleven..

Edit: ff dat vervolg lezen
Sommige stukje vindt IK wel beetje Penny, maar maakt helemaal niks uit.. dat is nou juist HET verhaal..! Echt super hoor!!

Limitless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 15:49

ben nu bezig aan een nieuw vervolg

Limitless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 16:38

ik gaat even overnieuw beginnen met een ander verhaal
zodra die af is plaats ik dat in een ander topic en zet dan de link hier neer