Ieders verhaal bij dezelfde foto, deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miepp

Ieders verhaal bij dezelfde foto, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 20:19

ieders verhaal bij dezelfde foto deel 1
ieders verhaal bij dezelfde foto deel 2

Even een stukje uit het vorige topic

Citaat:
Voor de rest zijn er nog een paar regeltjes.
Je mag bij elke foto een verhaal plaatsen, maar het moet wel de foto zijn waar we opdat moment mee bezig zijn (dus niet nu op eens bij het kerkhof gaan schrijven)
Als je een verhaal plaatst moet dat compleet zijn.
Er is geen minimum aantal woorden, rond de 750 is goed. Er is ook geen maximum aantal woorden, maar het hoeft geen hele roman te zijn.

Als mensen vinden dat er een nieuwe foto moet komen dan kan je dit melden. Als er binnen een dag niet gereageerd is door iemand die zijn verhaal nog wilt plaatsen dan mag degene die de laatste foto heeft geplaatst bepalen wie de volgende mag plaatsen.
Als die foto geplaatst is mag je alleen nog bij die foto een verhaal schrijven.

Oke, ik had de eer om de nieuwe foto te mogen plaatsen. Dus hier is hij.
Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Afbeelding

Succes

Groetjes Rilla

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:20

Hij is cool, zal vanavond even inspi verzamelen en dan van de week schrijven

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:36

ik heb nu proefwerkweek, ik vind de foto sowieso mooi en nu nog wat orgineels verzinnen.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:22

nou, het is vaag. Een beetje vreemd en misschien niet helemaal kloppend. Ik weet ook niet hoe ik erop eens op kwam.

5 april 1992,
Gister naar het strand gereden, zag twee mensen hand in hand. Zij was in een mooie witte jurk en hij in pak. De camera flitste enkele keren. Telkens een andere pose. Zij kuste hem, hij tilde haar op, haar jurk dansend op de branding. De regen dreef hun en mij ook uiteindelijk van het strand, ik was vergeten te feliciteren.

8 april 1992,
Gisteren langs geweest bij hem. Ik voelde me eenzaam en had liefde nodig. Ik weet niet of het me goed heeft gedaan. Het was kaal weer, grijze lucht en wat spetters. De plant die ik mee had genomen kon het niet opfleuren.

9 april 1992,
Gister voor het eerst weer hard gelachen. Miranda kwam me ophalen om een dagje te gaan fietsen, ik ging niet fietsen wel shoppen. De nieuwe kleren passen niet bij mij. Ze zijn rood en paars. Misschien gooi ik ze weg. Misschien houd ik ze. Misschien moet ik eens omslaan.

13 april 1992,
Ben weer naar hem toegelopen. Dit keer scheen de zon. Mijn plantje stond nog. Halverwege werd ik aangesproken. Was verbaasd, ik wist niet wat ik moest zeggen. Hij zij dat ik hem terug kon bellen. Zijn nummer ligt nu naast me. Ik weet niet of ik ga bellen. Ik had het nog aan hem gevraagd, kreeg natuurlijk geen antwoord.

14 april 1992,
Na lang wikken en wegen heb ik op gebeld. Hij klonk blij en vroeg me langs te komen. Ik ben gegaan. Hij was lief tegen me. We hebben gepraat. Ik heb hem verteld over Hem. Hij begreep me en sloeg een arm om me heen. Ik weet niet wat ik van hem vind. Daarna vertelde hij dat hij fotograaf was en nog een keer foto’s wilde maken. Ik was niet in de stemming. Ik houd niet van foto’s, ik houd niet van vroeger.

17 april 1992,
Vanochtend eindelijk toch gebeld dat hij foto’s mocht maken. Toen ik voor de camera stond zei hij dat hij iets miste. Ik zou niet genoeg mij geweest zijn. Hij wilde graag dat ik mijn omhulsel af deed. Toen ik me uitkleedde keek hij toe. Ik keek naar de grond. Zijn ogen gingen over mijn lichaam, ik zag alleen de vloer, maar wist dat hij keek. Toen ik zijn adem hoorde stokken voelde ik dat ik ging rillen. Een traan rolde over mijn zorgvuldig opgemaakte gezicht. Zijn camera flitste mijn gezicht, gelukkig was de mascara waterproof.

18 april 1992,
Gisteren had ik me na de foto’s weer aangekleed en was ik naar huis gevlucht. Ik was te naakt, mijn lichaam vertelde mijn verhaal. Toen ik vanochtend naar het graf reed besloot ik dat ik alles aan die ander zou vertellen in de goede volgorde.

19 april 1992,
Mijn heldhaftige besluit heeft niets goed gemaakt. Ik durfde niet en ben terug gekrabbeld. Recht in zijn gezicht weer zo naakt zijn bevalt me niet. Ik wil het niet zo persoonlijk doen. Een brief is het alternatief.

De brief:

Lieve Fotograaf,
Mijn naakte lichaam vertelde een verhaal, maar misschien zag jij de leugens. De krassen op mijn armen en benen, de striemen op mijn rug. Wat zeiden zij jou?
Mijn vertellen ze een verleden waar ik niet van houd.
Mijn verleden is complex, misschien snap je het na dit sprookje.
Er was eens een meisje, laten we haar naamloos laten, zoals ze ook zal worden. Het meisje had familie die liefdevol was, maar zei was liefdeloos. Ze trapte alles van zich af. Schold tegen haar vader, snauwde naar haar moeder. Haar kleine broertje duwde ze weg wanneer die aandacht nodig had. Wanneer haar vader haar een taak toe wees ging ze slapen. Op een dag verloor hij zijn geduld. Hij sloeg haar waar hij haar raken kon. Het was haar schuld, maar zij was egoïstisch en liep weg. De pijn op haar rug verdreef haar uit het huis.
Uiteindelijk kwam ze bij een jongen, hoe dat doet er niet toe. De jongen wilde voor haar zorgen, maar hij had ook geld nodig. Zij zorgde voor het geld, ook die hoe doet er niet toe. En ze zorgde voor hem en hij voor haar. Samen leken ze gelukkig. Misschien had het ook gelukkig kunnen aflopen, maar het lukte niet. Hij stierf en zij bleef achter. Zocht bescherming bij haar ouders, maar daar verstikte ze. De krassen op haar armen kwamen niet vanzelf. Het besluit om weg te gaan wel.
Ooit stond dat meisje op het punt zelfmoord te plegen. Ze was te laf, net als ze overal te laf voor was en te egoïstisch. Ze maakte een studie af en ging werken. Werd bijna normaal. Een omhulsel van kleding en make up verborg haar verleden.
Ze is altijd alleen gebleven, zoals ze met haar egoïsme verdiende.
Foto’s verbrande ze en ze wilde niet in het verleden leven. Misschien door dat ze het verleden zo probeerde te vergeten was ze verdoemd. Het zou haar inhalen hoe dan ook.
Misschien ben ik wel bang dat het me inhaalt.

Ik.

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 15:55

ik vind het een mooi verhaal. Heel anders dan de meeste.
Het eerste stuk spreekt me niet echt aan. Het 2e stuk (de brief) wel. Vooral de laatste paar zinnen zijn erg mooi.

Bubblicious

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:36

mag het ook een gedicht zijn of niet ??

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:55

Bubblicious schreef:
mag het ook een gedicht zijn of niet ??

Voor gedichten is een apart topic hier bij crea bea

Bubblicious

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:08

waar dan * kan hem niet vinden*

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:21

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 09:07

niemand meer een verhaal, kom op mensen, er is toch wel iets te schrijven bij deze foto?

Bubblicious

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:26

ik weet alleen een gedicht maar aangezien dat niet mag ...

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:07

Pfieuw, ben écht inspi loos ineens.. had een idee maar dat ging helemaal fout tijdens het schrijven.. bah, 't lukt niet

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:58

hihi, deze foto geeft juist inspiratie. Ze is verdrietig, dat is te zien (je kan natuurlijk ook denken dat ze verdrietig speelt.) dat laatste geeft ook leuke dingen trouwens. Misschien is de hoofdpersoon de fotograaf die haar vastlegt. Misschien is zij wel verdrietig om een ander.
Een traan van geluk?

Zo, een paar dingen waar je omheen kan fantaseren

Stravero

Re: Ieders verhaal bij dezelfde foto, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:10

Waarom?

Waarom ben ik diegene die iedereen moet missen?
Waarom ben ik diegene die altijd pech heeft?
Waarom?
de ene keer denk ik dat het weer goed gaat en dan gaat het weer fout!
Waarom altijd ik?
Ik en altijd diegene die zich moet veronschuldigen aan anderen en ik ben altijd degene die kan opbiechten!
Waarom nu niet een keer iemand anders!
De tranen vliegen in m'n ogen als ik jou iedere keer weer opnieuw zie!
Waarom toch?
Waarom?
Ik vraag me weleens af: "waarom ben ik altijd de schuldige?"
Ik heb altijd pech...
Ik wil nu, nu, nu weg!
Ik wil weg uit die pech en die pijn!
Waarom zou ik er anders trouwens voor zijn?
Ik wil weg!
Ik weet niet waarheen...
Ik loop weg, naar het verre heen,
Ik wil weg, weg uit die pijn!
Waarom?
Waarom moet ik altijd de schuldige zijn?!
Soms gaat het weer beter en dan gebeurt er weer wat!
En dan heb ik weer een probleem, het lijkt net een diep gat!
Het is niet eerlijk dat ik altijd de schuldige moet zijn,
Het is net ofdat ik altijd alles verkeerd doe,
En dan voel ik weer die pijn,
Ik kan er niet meer tegen,
Waarom altijd ik?
Ik wil iemand anders zijn,
Zonder pech en pijn,
Maarja, dat zal nooit gebeuren want niemand wil natuurlijk mij zijn!
Niemand wil al die ongelukken enzovoort!
Niemand wil overal voor opbiechten en pijn leiden waarvoor je niets verkeerd hebt gedaan!
Waarom? Waarom ben ik diegene die altijd pech heeft?
Ik wil weg, weg van deze wereld!!!
SNIK!!!

hier is mijn verhaal (tje), ik doe hier voor de eerste keer mee dus verwacht niet teveel
Groetjes Evelien

ps: commentaar is welkom

Stravero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:07

het is hier niet zo druk

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 20:05

nee helaas is het niet zo druk
ik ga zelf nog even straks proberen te schrijven, als ik ergens inspiratie kan vinden

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 20:32

hier ook mijn verhaal.

Citaat:
Met tranen in mijn ogen tel ik de dagen af. Mijn ogen nat van verdriet. Over mijn wangen lopen druppels tranen. Ik ben er al zo aan gewent, ik voel het niet eens meer. Te neergeslagen kijk ik weer om, naar dat meisje in de spiegel. Een glimlach, en toch zoveel verdriet. Met mijn woorden kan ik je niet vertellen hoe ik me voel, hoe dit voor mij is. Ik kan je het niet vertellen wat ik vind, mijn lippen blijven gesloten.
Jij hebt dit veroorzaakt. Jij, op de dag dat jij mij verliet. Je liet me geloven, dat ook ik mooi kon zijn, op mijn eigen manier. Jij liet me geloven dat pijn een gevoel was, iets oppervlakkigs, iets dat je uit kon schakelen. Dat deed ik dan ook, jij werd gelukkig als ik vrolijk was, ook al was het maar een kleine glimlach. Zacht fluisterde jij mij dan in me oor, dat je van me hield, en dat je me nooit zou verlaten. Mijn verdriet deed je pijn, mijn tranen waren als mes steken door je hart, vertelde je me. Nu weet ik wel beter. Nu ken ik je pas echt. Ik kon je vertouwen, liet je me geloven. Dat deed ik ook, ook al was het maar voor heel even. Nooit vertrouwde ik iemand, nooit liet ik iemand echt mijn leven in komen, altijd bleef ik op een veilige afstand. Ik had gelijk, je was niet te vertrouwen. De enige persoon, de enige die ik echt vertrouwde, liet me in de steek. Jij liet me geloven, dat dat meisje in de spiegel, mijn evenbeeld niet was, dat bange meisje, dat was ik niet. Dan stond ik voor de spiegel en fluisterde je me zachtjes in mijn oor, dat ik anders kon zijn, dat ik beter was. Beter dan het meisje in de spiegel.
Nu kijk ik weer in de spiegel, een meisje kijkt me aan, een glimlach op haar gezicht, eigenlijk had je gelijk. Ik ben anders dan het meisje in de spiegel, die glimlach zal nooit meer de mijne zijn. Niet sinds jij me hebt verlaten…

Tips zijn heel erg welkom

Bubblicious

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:59

dit verhaal is een beetje gebaseerd uit wat ik laatst te horen heb gekregen. sommige dingen zijn verzonnen, andere niet.

Huilend liet ik me op bed vallen. Hoe kon hij haar nu zomaar verkopen. Ik had net te horen gekregen dat de pony van het ponykamp van vorig jaar verkocht werd. Ik had haar dan maar 1 week gezien, maar het was al genoeg om echt van het dier te gaan houden. Ik had er naar uitgekeken om haar weer te zien, alleen voor die ene week. Maar nu zou ik haar nooit meer zien. Ze werd verkocht omdat ze iedereen eraf gooide, behalve gevorderden, maar die waren meestal te groot voor haar. Ik dacht terug aan vorig jaar.. ik moest haar met thiedeman teugel rijden en ik had mijn eerste ''echte'' springles met haar. Het zou dit jaar niet hetzelfde zijn zonder haar.

'let je een beetje op jongedame' zij de juf tegen mij. Ik knikte. Natuurlijk was ik niet bij de les. Mijn gedachte zwierven rond hij haar, dat ik haar niet meer zou zien en mijn ontmoeting met haar. En naar haar toe gaan kon niet, ze stond te ver weg. Ik hoorde de bel, dat betekende dat het pauze was. Ik liep de klas uit en trok mijn jas aan. Langzaam schoffelde ik naar buiten. Ik liep naar de ''eenzaamste'' hoek waar niemand zat en begon daar te snikken. Waarom moest hij haar verkopen, waarom. Ik had niet eens meer zin om naar de ponykamp te gaan dit jaar. Er zat ook een gedeelte bij de reden waarom ik weer wilde gaan. het ging allemaal om haar dat ik weer daarheen wou, nouja, allemaal ook weer niet, maar het grootste gedeelt wel. Ik zag een van mijn vrienden aankomen. 'Wat is er?' vroeg ze. 'Ze word verkocht' snikte ik. Ik legde haar het hele verhaal uit en ze toonde niet een greintje begrip. 'Leg je er gewoon bij neer en ga niet zitten janken!' zij ze. Maar ik kon me er niet bij neer leggen. ik had zo'n fijne tijd met haar gehad, ookal was het maar een week. Ik kon me er gewoon niet bij neerleggen, althans voorlopig niet...

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:21

nieuwe foto?

trouwens Antoontje jij wilde tips. ik ga eens lezen:
Het verhaal is goed, het raakt wel. Misschien minder komma's proberen te gebruiken. Ik kan niet vertellen wat ze vind, niet met woorden. Wel met tranen? kon jij mijn tranen lezen? Iets in die geest had er tussen gekunt. Misschien meer uitleg over de tranen? Ik weet het niet, ik roep maar wat. Ik been geen profesionel ofzo en dat is ook iets dat jezelf moet aanvoelen.

eknein

Re: Ieders verhaal bij dezelfde foto, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:17

Kort verhaal, maar ik dacht plaats het toch maar. Oh ja, ik wil wel graag tips

Tranen stromen over mijn al doorweekte wangen, mijn ogen doen pijn van het huilen van de laatste paar dagen. Woorden schieten me te kort wanneer ik het hulpeloze lichaam van mijn moeder aanschouw.
‘Niet doen’ fluister ik haar toe, wanneer ze probeert overeind te komen als ze me ziet. Het is ongeveer een maand geleden, de dokters hadden slecht nieuws voor mijn moeder.
Zo snel, nu al. Het gezicht van mijn moeder werd met de minuut bleker, ik wist dat het nu niet meer lang zou duren.
Langzaam ebde de emotie van verdriet uit haar gezicht. Ik wou dat er iemand bij me was, om mijn hand vast te houden. Samen met mij naar de toekomst te kijken, weg van de ellende.
Weg van die pijn die mijn moeder op dit moment voelt. Ik pak de hand vast van mijn moeder die kouder en kouder word. Ik knijp in de hand die ik al stevig vast houd. ‘Ik hou van je mama’ fluister ik in haar oor. Ik hoor mijn moeder wat mompelen en ze knijpt terug in mijn hand.
Mijn moeders hand word slap, en ik leg haar arm naast haar bewegingloze lichaam. Ik druk mijn lippen op haar voorhoofd. ‘Rust zacht mama’ fluister ik. ‘Rust zacht’.

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 10:05

vandaag een nieuwe foto?
Ik zal even alles gaan lezen

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:37

Ik heb geen inspi meer, sorry
Van mij mag er een nieuwe foto!

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:14

Nieuwe foto dus

Nynkk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:26

De laatste dagen, gewoon het gevoel hebben dat ik nutteloos ben. Het gevoel van onmacht, ik zit niet lekker in m'n vel en thuis ben ik eigenlijk niet aanspreekbaar. Snel geïrriteerd en geen eetlust. Allemaal door jou. Één persoon waardoor ik me zo voel. Hopeloos, alleen, machteloos, 2de rangs. Tranen die blijven komen en geen zakdoek die ze kan stoppen. Ik kijk nooit uit naar de volgende dag omdat ik geen hoop heb dat die beter zal worden. Wanneer gaat dit gevoel over? Wanneer zal ik me weer beter voelen? Een masker van zwarte make-up waarachter ik mijn emoties probeer te verbergen. Maar de uitgelopen mascara veraad mijn echte gevoelens. Wanneer komt de dag dat je mijn hand pakt en me mee neemt naar de rand van de wereld. Dan gaan we samen op het puntje van de rots zitten en kijken over niemandsland. Ik verheug me op die dag, de dag waarop ik weer helemaal mezelf kan zijn.

Oké, niet prachtig nee

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 10:57

Eknein mag de volgende foto kiezen. Ik vond het een super verhaal, ik kreeg er kippevel van!