ieders verhaal bij dezelfde foto, 2.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

ieders verhaal bij dezelfde foto, 2.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 14:04

ieders verhaal bij dezelfde foto 1.

Omdat het eerste toppic een beetje rommelig werd is er nu afgesproken dat er na elke drie foto's een nieuw toppic wordt geopent. In elk nieuw toppic komen nog wel links naar de oude zodat je verhalen altijd nog even terug kan lezen als je dat wilt.

Als mensen vinden dat er een nieuwe foto moet komen dan kan je dit melden. Als er binnen een dag niet gereageerd is door iemand die zijn verhaal nog wilt plaatsen dan mag degene die de laatste foto heeft geplaatst bepalen wie de volgende mag plaatsen.
Als die foto geplaatst is mag je alleen nog bij die foto een verhaal schrijven.

Voor de rest zijn er nog een paar regeltjes.
Je mag bij elke foto een verhaal plaatsen, maar het moet wel de foto zijn waar we opdat moment mee bezig zijn (dus niet nu op eens bij het kerkhof gaan schrijven)
Als je een verhaal plaatst moet dat compleet zijn.
Er is geen minimum aantal woorden, rond de 750 is goed. Er is ook geen maximum aantal woorden, maar het hoeft geen hele roman te zijn.

Volgens mij was dit het wel zo'n beetje. Hier dan maar de foto:

Afbeelding
Hij is geplaatst door X_amber.

Succes

x_amber

Re: ieders verhaal bij dezelfde foto, 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:26

yes nieuw topic (ik begin meteen goed met een offtopic bericht ) ik ga zeker weer schrijven in dit topic en hoop dat zaterdag ofzo een verhaaltje van mij bij dit topic staat

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:29

‘AAAAH!’. Badend in het zweet werd Kate wakker. Totaal verward sprong ze uit bed om een glas water te gaan halen. Op de badkamer keek ze in de spiegel, haar gezicht was krijtwit en pareltje angstzweet stonden op haar voorhoofd. Het was nu al de tweede keer in drie dagen dat Kate over dat bos droomde, dat hek, die bomen, die mist, er klopte gewoon iets niet. Kate stond een tijdje vertwijfeld naar haar spiegeldbeeld te staren, moest ze het iemand vertellen, of zou iedereen haar uitlachen? Na een poosje wikken en wegen besloot Kate dat ze het morgen wel aan Mark zou vertellen, als iemand haar zou geloven was hij het wel. Een beetje gerustgesteld ging ze weer naar bed en viel in een diepe, ongestoorde slaap.

‘s Ochtends, op weg naar school, wist ze nog steeds niet zeker of ze het wel moest zeggen. ‘Kom op Kate, zo kan het niet langer.’, zei ze tegen zichzelf. Uiteindelijk hakte ze de knoop door, Mark was haar beste vriend, en als ze het tegen niemand zou zeggen werd ze gek. Overal waar ze keek, achter elke boom, bij elk bosje en in elke schaduw zag ze beelden uit haar droom. ‘Nee,’ dacht ze, ‘het was geen droom, het was eerder een soort visioen.’

‘Hey slaapkop, word eens wakker!’
Met een schok keerde Kate terug naar de werkelijkheid, terwijl ze verwilderd om zich heen keek. ‘MARK!’, riep ze verontwaardigd, maar stiekem was ze toch blij dat ze hem zag. Nu kon ze tenminste haar hart luchten! Ze legde Mark alles uit, de smekende stem die ze in haar droom hoorde, het vreemde gevoel dat haar steeds verder het bos introk, en het angsaanjagende beeld van dat meisje.. Dat meisje dat er zo doods uitzag.. Dat meisje dat bij het hek stond, en dat haar naam riep, haar smeekte om hulp!
Terwijl Kate het verhaal vertelde zag ze beelden weer voor zich en raakte ze opnieuw in paniek. Gejaagd begon ze te roepen; ‘Je moet me helpen Mark, ik geloof dat ik gek word!’.

Mark keek haar met open mond aan, zijn ogen groot en gevuld met angst. Het was overduidelijk dat hij haar geloofde. Een warme golf van dankbaarheid en opluchting schoot door Kate heen, terwijl ze Mark kort omhelsde.
‘Mark, wil je met me meegaan naar het bos? Ik ken de plek, en ik moet met eigen ogen zien dat er niks aan de hand is, anders word ik gek!’, zei ze half smekend.
Mark keek haar vertwijfeld en een beetje angstig aan. ‘Maar wat als jou droom, of visioen of wat het dan ook precies was, op waarheid blijkt te berusten?’, vroeg hij.
‘Ik weet het ook niet Mark, alles dat ik weet is dat ik gek word als ik niets doe, alsjeblieft Mark, ik smeek het je, jij bent de enige die me gelooft!’.
Met een diepe zucht en een kort knikje gaf Mark te kennen dat hij mee zou gaan.

Eenmaal in het bos aangekomen begonnen Mark en Kate opnieuw te twijfelen of ze hier wel goed aan deden, maar terugkrabbelen ging nu niet meer. Opeens kreeg Kate het gevoel dat iemand haar riep, maar ze hoorde niets, hetzelfde gevoel als in haar droom! Ze keek Mark aan, die haar bemoedigend toeknikte, en greep zijn hand. Ze voelde zich een stuk veiliger met hem in de buurt, en was erg dankbaar dat hij mee ging. Opnieuw voelde ze de vreemde “aantrekkingskracht”. Ze wist precies waar ze heen moest, maar met elke stap die ze zette werd het gevoel sterker. Opeens schoot er een konijn voor haar voeten. Kate sprong bijna een meter de lucht in, en er ontsnapte een hoog gilletje. ‘Jezus, ik schrik me dood!’ zei Mark. ‘Wil je het alsjeblieft niet over dood hebben? Het is hier al eng genoeg met al die mist en vreemde geluiden!’. Langzaam liepen ze weer verder, beide angstig maar ze deden een dappere poging dit te verbergen. Hoe dieper ze het bos ingingen hoe donkerder het werd, overal om zich heen hoorden ze vreemde geluiden. Takken kraakten, de wind joeg door de bomen, en dan was er nog dat gevoel. Kate voelde het met iedere stap sterker worden, ze kon er bijna niet meer tegen, ze dacht dat ze gek werd van angst op het moment dat ze enkel nog de bocht om hoefden te slaan om het hek te kunnen zien. Zonder Mark had ze het nooit gekund, ze was zo bang dat haar droom waarheid bleek te zijn, dat er om die ene bocht echt een spookverschijning van een meisje zou staan, dat het meisje echt haar naam riep en haar hulp vroeg. Bevend van angst en met koude rillingen over haar rug kreeg Kate de neiging zich om te draaien en weg te rennen, maar iets hield haar tegen. Het was Mark, hij zei tegen haar dat ze het kon, dat ze sterk moest zijn. Kate ademde diep in en rende de bocht om met Mark in haar kielzog. Ze slaakte een hoge kreet van angst toen ze het meisje zag liggen. Mark schreeuwde tegen Kate dat ze moest blijven staan en rende op het meisje af. Een paar tellen later draaide hij zich met een verslagen gezicht om en zei zacht: “Ze is dood Kate.”

Maanden later dacht Kate nog wel eens terug aan die dag en aan haar visioen, en op een dag besefte ze; ‘Ze wilde dat ik haar lichaam vond, dat ik haar lichaam naar haar ouders terug bracht zodat de dader gevonden werd..
Met een diepe zucht draaide Kate zich om en langzaam liep ze van het hek weg, naar huis..

Oke dat was hem, ben een beetje lief voor me, ik schrijf normaal nooit verhalen

Yinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:36

ik doe zelf niet mee ofzo maar ik wil wel even reageren op gekkesies.
Ik vind het een goed verhaal. ik kreeg bij de foto ook zo soort verhaal in mijn hoofd. ik vind het verhaal goed gekoppeld aan de foto.

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:38

Verder niemand?
Word een saai topic dan zo in mn eentje.
@Yinka: Bedankt.
Normaal schrijf ik geen verhalen, ben er niet echt tevreden over, vooral het slot vind ik 3x niks.
En er staan wat typfoutjes in die ik over het hoofd gezien had.

baister

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:59

Ik liep en ik liep. Ik liep ergens heen. Waar maakte niet uit, als het maar niet naar die plek was.

De plek waar het allemaal gebeurde.
Het was 3 maart 2005. Sanne en ik liepen naar de bioscoop toe. We waren bijna bij de bios toen we een groot wit busje zagen. Het busje kwam heel hard langs rijden. Sanne en ik keken elkaar aan en lachten toen spontaan. Dat hadden we wel eens vaker. We lachten om de raarste dingen! Toen we uit gelachen waren zagen we tot onze schrik dat het busje zich had omgedraait en stond voor de bioscoop stil.
Op het moment dat we langs het busje liepen ging de deur van het busje open. Er kwamen twee lange armen uit het busje en sleurden mij naar binnen. De deur ging weer dicht en ik werd mee genomen naar die plek. Ik hoorde sanne nog vaag schreeuwen maar dat was snel voorbij. Na een half uur in het donkere busje gezeten te hebben, stopte het busje met gierende banden. De deur ging weer open en twee mannen sleurden mij naar buiten. Het was mistig. Ik zag een hek staan en een aantal bomen. De rest van de bomen waren wazig geworden door de mist.
De mannen deden het hek open en ik werd meegesleurd. Daar gebeurde het allemaal.
Ze trokken mijn kleren uit en deden alle dingen met me die ze maar konden verzinnen. Als ik er aan denk gaan de rillingen nog over mijn rug. Na ander half uur deden de mannen hun broek weer aan en rende naar het busje.
Het busje reed weg...

Ik huilde en schreeuwde zo hard als ik kon. Ik voelde me vies en gebruikt. Ik deed langzaam mijn kleren weer aan en liep naar het hek toe, deed het open en rende weg. Ik rende weg. Maar waarheen wist ik niet.
Ik wist niet waar ik was. Ja waar was ik.. Ik liep en ik liep..
Waarheen wist ik niet.. als het maar niet die ene plek was...

baister

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:00

het is een kort verhaaltje maar ik vond het wel wat hebben.. wees niet te hard voor me.. .. het is mijn eerste keer dat ik hier wat plaats.

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:06

Ik vind het een leuk verhaaltje hoor, het einde spreekt me wel aan.
zal niet te hard voor je zijn, ik heb ook voor de eerste keer een verhaal gepost hier.

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:08

Ik kan bar weinig met deze foto. Het is een mooie foto, maar ik heb geprobeerd te schrijevn maar het wil gewoon niet.
kan er een nieuwe foto komen?

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 19:34

ik heb precies hetzelfde, een nieuwe foto graag

x_amber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:29

zal ik dan maar iemand gaan pb'en?

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:21

ja doe maar.

x_amber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:30

iemand is gepb't

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:44

ik hoop dat die gene snel een foto neerzet.

Wie is het geworden?

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:09

Ik ben het geworden
Hier de nieuwe, hoop dat jullie er wat mee kunnen maar ik heb geen idee of deze al eens eerder geplaatst is aangezien ik pas net bij dit topic dit.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-03-06 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek andere foto geplaatst :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 00:14

Het was een grijze dag, af en toe regende het. Door de straten van iets wat ooit een dorp was dwaalde Reggey rond op zoek naar iets om mee te spelen. Zijn moeder had hem verteld dat hij niet te ver mocht gaan, het was niet veilig. Maar Reggey wilde zo graag naar buiten. Nog niet zo lang geleden speelde hij hier met zijn vriendjes, maar die waren allemaal weg. Slechts Reggey en zijn familie, een paar kennisen uit het verwoeste dorp en het hondje dat al dagen rondzwierf door de verlaten straten tekenden leven op deze sombere plaats.
Toen die avond, toen het zo hard regende, veranderde het leven van Reggey. Harde knallen, gegil en rook haalde hem uit zijn slaap. Hij rende weg uit de ruimte die ooit zijn kamer was geweest, op zoek naar zijn moeder. Het huis was leeg. Reggey raakte in paniek, de knallen kwamen steeds dichterbij, de rook werd steeds dikker...
Daarna was er niets meer, slechts vage gestaltes en vurige dromen zijn alles wat Reggey bij bleef van die ene nacht. Toen hij wakker werd was hij in een omgeving die hij niet kende, een paar vriendelijke ogen keken hem aan, vroegen hem hoe het ging. Reggey kon geen antwoord geven, hij groef in zijn geheugen terug naar die avond, maar het lukte niet...
Hij probeerde zijn hoofd te draaien, om zo om zich heen te kunnen kijken, maar een stekende pijn hield hem tegen. De vriendelijke ogen ruilden hun blik voor bezorgdheid, Reggey is alles goed? Reggey hoorde het niet meer, hij dwaalde weer af naar zijn dorp, waar zijn moeder hem buiten op kwam halen voor het avondeten. Hij rent naar zijn moeder toe en geeft haar een hand. Zo samen, hand in hand, voor altijd.

Beetje triest verhaal, maar ik kan me bij dit plaatje ook alleen maar of iets heel triest, of juist iets heel vrolijks bedenken. Dat probeerde ik te verwoorden, maar oh wat is dat moeilijk....

Kan er de volgende keer niet gewoon een plaatje van een paard komen? Ik ken genoeg penny-verhalen!!!

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 08:58

@ cranberry, ik heb nou even geen tijd om je verhgaal te lezen, ikmoet zo weg. Maar geen plaatje van een pony/paard aub. Het is natuurlijk de eigen keus van de fotoplaatser maar dan krijg je vaak allemaal van die verhalen als,

Citaat:
er was eens een dag dat huppeldepup naar beneden kwam. Ze realiseerde zich dat ze jarig was. Zou ze nou eindelijk de pony krijgen die ze zo graag wou? En ja, ze kwam beneden en keek uit het raam en zag daar een praaaachtige arabische hengst staan.

dat kan ik haast geen verhaal noemen. Dan krijgt heel het topic zo'n penny imago. Dan is er denk ik voor een paar onder ons ook niets meer aan om te schrijven.
Maargoed, dat is mijn mening. Iemand die het er mee eens/oneens is? Zeg het maar

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 09:15

@Antoontje: dat was als een grapje bedoeld, omdat ik het nogal 'moeilijk' vond om een goed verhaal te verzinnen!!! Als bokker is het natuurlijk het makkelijkste om een 'penny' verhaal te bedenken, vandaar dat ik het als grapje erbij zette

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:50

haha oke dan heb je mij niet gehoord

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:51

Maar wat vond je er nu van dan? (nee ik ben niet nieuwschierig )

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 15:55

Ik vind het een goed verhaal, alleen denk ik dat ik het nog mooier had gevonden als het uit de ik-vorm was geschreven, maar dat is voor iedereen persoonlijk

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:55

Gave foto, ik ga even inspi zoeken en dan schrijven !

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 20:47

Hij is raar, en hij is dom. Maar hij is echt, recht uit mijn hart, en met een betekenis. Schrijfstijl ook, expres korte zinnen, met veel punten ipv comma's.. Maar ja, dat moet dan maar zo. Zo kwam hij uit mijn hart, dus zo is hij...

Als een wild dier in een groot donker bos, rende ik door de straten, alsmaar harder en harder. Waarheen ? Geen idee. Ik was blind. Rende langs stoplichten, door allerlei enge steegjes, dwars door tuinen, over schoolpleinen, door winkelstraten. Ik was woedend, gefrustreerd, verdrietig, maar vooral bang. Bang voor wat er was gebeurd, en bang voor wat er allemaal nog ging komen. Boven mij donderde de lucht en de regen kletterde op de straten. Ik zelf huilde niet, maar de hemel des te harder. Aanstellerij, vond ik. Even was ik gevoelloos. Langzaam maar zeker kalmeerde ik een beetje. Ik liep alsmaar langzamer, totdat ik me als een hoopje ‚niks’ op de grond liet zakken. Stalen gevoelens.. Ik zat daar midden in de nacht, in een koude onweersbui, heel alleen. Maar ik huilde niet.. want dat kon ik niet.

Anderhalf uur later, om half 3 om precies te zijn, stond ik voor Lotte’s huis. Het was pikkedonker binnen, iedereen sliep dus al. Ik pakte mijn telefoon en tikte het nummer van Lotte in. De telefoon ging over, maar ze nam niet op. Net toen ik op wou hangen, zag ik een gordijn open schuiven, en daar stond Lotte. Tien minuten. Tien doodstille, kille minuten, staarde ze me aan. En ik staarde haar aan. We begrepen elkaar, zonder ook maar één beweging te maken. Tien minuten liet ze me daar buiten staan, omdat ze alles zelf eerst even moest verwerken, voordat ze mij kon troosten. Ineens ging het gordijn dicht, en nog geen twintig seconden later ging de deur zachtjes krakend open. Ik liep naar Lotte toe en omhelsde haar.

'Lotte ik haat deze wereld' zei ik toen we eenmaal binnen zaten. Ze keek me aan, maar zei niks. 'Ik háát deze wereld. Ik háát alles. Ik haat jou. En ik haat mij. Ik haat hun. En ik haat hém. Alles. Ik haat alles' riep ik uit. Nog zeker een half uur zaten we bijna zwijgend tegenover elkaar. Soms zeiden we wat. Al was dat merendeels gevloek. 'Nooit meer Lotte. Weet je hoe dat voelt. God-verdomme. Nooit meer' zei ik langzaam, en kwetsend, net alsof het haar schuld was.

Één moment niet op letten, resulteerde in duizenden momenten die verloren gingen. Één moment lette je niet op, en toen kwam de klap. Intensive Care. Je lag er dagen. Tot het zogenaamd beter ging. Je moest er weg. Maar het ging verkeerd. Vanaf dat je er weg ging, ging het ineens zo slecht met je. Tot gistermiddag, dat was je eind. Het eind van een korte maar heftige strijd. Gister was het moment, waarop alle momenten verloren gingen. Vanaf dat moment gister, kwamen er geen momenten, maar alleen maar herinderingen bij.

En nu hier in het park, wandelen kinderen voorbij. Kinderen met vaders, net zoals jij en ik. Vroeger. Kindjes heel gelukkig, maar samen met hun vader. Anders als ik. Hier alleen. Toch gelukkig. Maar echt alleen. Samen met vriendinnen. Maar toch zo onwijs alleen. Alleen omdat ik zonder jou ben. En bekijk de foto in mijn hand. De foto met twee onwijs mooie mensen. Wij. Wij staan op die foto. Samen. Nog één keer samen. Hand in hand.

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 20:42

wow veer. Echt zo mooi echt heel mooi verwoord, mooi met gevoel erin

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:58

Heel mooi verhaal!
Inderdaad met veel gevoel!