Bewerkingstopic, allemaal dezelfde foto bewerken, ronde 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wineds

Bewerkingstopic, allemaal dezelfde foto bewerken, ronde 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 15:34

Welkom iedereen alweer bij de vijfde ronde van dit bewerkingstopic. Het gebruikelijke praatje:
In het centraal bewerkingsaanvraagtopic zijn cp112 en ik op het idee gekomen om een wat meer serieus bewerkingstopic te maken. Hierbij is het de bedoeling dat er bewerkingen worden gemaakt van dezelfde foto. Daar kan dan commentaar en tips op worden gegeven. Elke week komt er een nieuwe foto om te bewerken. Voor de nieuwe foto kiezen wij een van de bewerkers uit, deze mag dan een foto uitkiezen.

Let op!
- Geen foto's quoten, hierdoor wordt het topic onoverzichtelijk.
- Reacties als 'ik wil mijn paard wel opgeven' en 'oh, willen jullie dit ook voor mij doen!' zijn niet toegestaan, hiervoor is het algemene bewerkingsaanvraagtopic.
- Vermijdt off-topic reacties als 'waar halen jullie dit programma vandaan' deze zijn erg onnodig, bovendien is er ook een algemeen topic voor al je vragen over fotobewerkingen en programma's.
- Goed kijken voor je iets vraagt, het komt regelmatig voor dat een antwoord nog op dezelfde pagina staat (dat je geen 9 pagina's gaat doorbladeren is logisch natuurlijk).

In de vorige ronde hebben er maar liefst 82 bewerkers meegedaan. De gelukkige van deze week is dierenlover en zij heeft de volgende foto voor ons uitgekozen:

Afbeelding
Er is helaas geen grotere versie beschikbaar en dit paardje heet Wannadoo.

En ik geef de melding nog een keer: ik merk dat er meer mensen zijn die om reacties vragen dan mensen die reacties geven. Het zou leuk zijn dat als je hier je bewerking plaatst, je ook eens een kijkje neemt naar anderen en wat tips geeft. Op deze manier krijgt iedereen wat feedback over zijn bewerking en blijft het ook leuk voor iedereen
Vorige week hebben sommige mensen zelfs hele pagina's beoordeeld, echt petje af, want dat is behoorlijk veel werk

Weer een andere mededeling: vorige rond hadden we een hele goede foto dankzij Nynke. Echter niet iedereen kan zo goed foto's maken als haar en ook niet iedereen heeft de beschikking over een goede camera. Ik weet dat deze foto van mindere kwaliteit is als de vorige, maar ik zou het wel zo leuk en sociaal tegenover dierenlover vinden als jullie je daarover een beetje inhouden

Wees creatief, kom alsjeblieft met leuke nieuwe bewerkingen en maak er wat moois van

Het archief:
Ronde 1 viewtopic.php?f=68&t=526148 met een foto van Wineds
Ronde 2 viewtopic.php?f=68&t=530011 met een foto van Lipydo
Ronde 3 viewtopic.php?f=68&t=533646 met een foto van cp112
Ronde 4 viewtopic.php?f=68&t=537943&st=0&sk=t&sd=a met een foto van Eros
Ronde 5 viewtopic.php?f=68&t=541332&start=0 met een foto van Nynkk

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:41

ja nieuwe foto. leuke maar wel moeilijk.
*gaat bezig.

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:48

moeilijke foto, maar ik ga het weer proberen

dierenlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:52

jeej aan iedereen die het moeilijk heeft met de onscherpe foto : het spijt me heel erg, deze zal wel een teleurstelling zijn na die van Nynkk. maar ik heb niet echt hele scherpe foto's
maar probeer er iets moois van te maken en laat je alsjeblief niet tegenhouden door de slechte kwaliteit ik vond wannadoo der positie op deze foto wel een uidaging veel succes iedereen!!!

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:54

Ik vind het een moeilijke maar wel erg leuke foto hihi echt geinig

ga ook maasr weer eens aan de slag

edit: @Dierenlover: Ik vind het wel een leuke foto, maar ik vin dhet altijd wel handig als er een mooie achtergrond achter zit, want dan hoef je hem niet pers'e uit te knuippen en op een andere achtewrgrond te plakken

_Evelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:54

Afbeelding

Hij is eigenlijk niet zo mooi geworden.

Meliaforever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:57

Mooi gedaan alleen vind ik zelf dat het té oranje is maar dat is mijn menig

dierenlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:04

rivanalover : ik vind het heel leuk dat die bolletjes zo meegaan met de schaduw wel grappig

Kkkaren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:29

Mijn bewerking:

Afbeelding

dierenlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:30

die is echt prachtig en dan beweegt ze ook nog wauw!

mag ik ze op mijn site zetten,? met jouw naam erbij natuurlijk

pAardenMeiid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:39

ik ga ook wat proberen..

alhoewel ik keek even in je profiel maar vind er mooiere foto's bij zitten

rivanalover: ik vind hem leuk, maar toch heeft ie 'het' niet..
Kkkaren: heel er leuk! mooi! en dat overgangsrandje stoort mij niet echt..
Laatst bijgewerkt door pAardenMeiid op 25-02-06 16:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Wineds

Re: Bewerkingstopic, allemaal dezelfde foto bewerken, ronde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 16:41

rivanalover: hij is leuk, vind alleen het lettertype er niet bijpassen, misschien kan je er nog een leuk randje om doen, dan oogt het wat meer 'af'.
Kkkaren: mooi, heel mooi, paardje heeft zo mooie kleuren en achtergrond past er goed bij, het enige minpuntje hieraan vind ik het overgangsrandje, als die nog weg kan, dan is het top!

*edit: er is nú wel een grotere en duidelijkere versie van de foto beschikbaar, deze komt zsm in de eerste post te staan, maar daar heb ik Ellende voor nodig Mensen die de foto nu al willen kunnen een PBtje richting dierenlover sturen
Laatst bijgewerkt door Wineds op 25-02-06 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:44

Hij lijkt misschien simpel, maar ik heb behoorlijk wat weggewerkt en er staat een boom extra..

Afbeelding

dierenlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:46

@ paOlien :
ik vind dat je alles heel mooi weggewerkt hebt en de boom goed geplaatst je hebt wel heel veel weggewerkt zeg! en netjes! knap hoor

Citaat:

er is nú wel een grotere en duidelijkere versie van de foto beschikbaar, deze komt zsm in de eerste post te staan, maar daar heb ik Ellende voor nodig Mensen die de foto nu al willen kunnen een PBtje richting dierenlover sturen

wie een goede versie wil kan dus naar mij pb-en , want euhm... eerst had ik de foto naar winds doorgestuurd zodat zij hem kon uploaden en in het topic zetten, maar toen was die plots van 2.01 MB naar 0.4 MB gegaan toen ie bij wineds aankwam dus die dat in de eerste post staat is de slechte, als je de betere wil, pb-tjes welkom !!!(totdat het probleem opgelost is wachten op ellende dan maar
Laatst bijgewerkt door dierenlover op 25-02-06 16:54, in het totaal 3 keer bewerkt

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:51

Wineds schreef:
mooi, heel mooi, paardje heeft zo mooie kleuren en achtergrond past er goed bij, het enige minpuntje hieraan vind ik het overgangsrandje, als die nog weg kan, dan is het top!

Dank u allemaal...!
Het randje kreeg ik niet meer weg, ik heb het met een programmaatje bewegend gemaakt en dan wordt het een GIFplaatje, kan ik niet meer als JPEG plaatje bewerken dan. Als iemand daar nog tips voor heeft?

Alvast de eerste commentaren (scheelt wat in de lange lijst straks):
@rivanalover: Leuk gedaan, al hou ik zelf niet zo van bling bling (bubbeltjes en felle kleuren)
@paOlien: haha, die boom! Goed gedaan! Als je nou die auto nog wegwerkt, is het een mooi rustig plaatje geworden...

A_Pallieter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:58

* gaat aan de slag

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:20

Ik ga ook eens wat proberen , verwacht er niet teveel van

dierenlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:24

misschien kan ik de link van de goede foto even hier plaatsen als dat mag wineds? dan moet je er gewoon op klikken, want als ik off-line ben kunnen mensen die de goede foto willen , niet bewerken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:32

Laat ik ook maar even de gewone foto neerzetten, waar ik dus een boel heb weggewerkt. dus zonder rand en naam.. Die auto krijg ik niet weg, dat ziet er echt heel raar uit

Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:47

Dit is de mijne, hij is niet fantastisch geworden maar oké.

Afbeelding

haffiemeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:52

Afbeelding

rivanalover: op zich wel leuk gedaan. alleen vind ik het lettertype er niet bij passen. en het is niet mijn stijl.

Kkkaren: ik vind m echt super super super mooi. _/-o_

paOlien: jammer dat bijna alleen dingen hebt weggewerkt. is wel heel mooi gedaan. maar wat je zelf al zegt daardoor lijkt hij heel simpel.

X_Fjorden_X: je kan te goed zien dat t paard voor een andere achtergrond is gezet. het idee vind ik wel leuk. ook bij jou vind ik het lettertype er niet zo goed bijpassen. ook vind ik de naam wel erg groot en niet zo mooi geplaats.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:57

Mijn creatie:
Afbeelding

Heel anders geworden dan de bedoeling was, maar toch (naar eigen zeggen) wel geslaagd. De zwarte rand is iets te dik geworden daardoor valt hij meer weg dan de bedoeling was.

> haffiemeisje: leuk gedaan, vind alleen de linksboven net iets te onduidelijk voor het mooie
> X_Fjorden_X: simpel, maar best leuk
> paOlien: idd jammer van de auto (en miss hadden de huizen weggekund) want anders leek het alsof hy midden in de natuur zat
> Kkkaren: leuk met dat bewegende water!
> rivanalover: jammer van de rode overbelichting.. had gewone kleur leuker gevonden!

dierenlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:59

x_Fjorden_X : ik vind hem wel leuk, ik hou van roze, maar misschien had je wannadoo wat meer kunnen laten in het gras vloeien (of hoe zeg je dat) zodat ze meer echt in het gras zat, nu zie je dat het geplakt is maar verder wel mooi leuk idee!!

haffiemeisje : ik vind hem heel mooi! maar net iets te vaag , te flets misschien kan je het contrast verhogen? dat geeft een leuker effect heb je eigenlijk de betere foto? want de hoofdfotootjes zien er heel onscherp uit verder wel heel leuk gedaan

edit : wannadoo is een merrie, dus een 'zij' voor diegene die het al de hele tijd over 'hij' of 'hem' hebben
Laatst bijgewerkt door dierenlover op 25-02-06 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 18:00

Hier de mijne.
Vind hem zelf niet bijzonder, leuk oid. Was inspiratieloos.
Ook is het bij zijn oortjes zo lelijk uitgeknipt .

Afbeelding
Achja, volgende keer beter.

Mijn commentaar op de andere;

rivanalover: Opzich best leuk , alleen hij is iets té rood/orange whatever.
Kkkaren: Erg leuk! Jammer van dat randje in het midden.
paOlien: Simpel, maar toch leuk. Lijkt net, op die auto na, alsof het een wild paard is.
X_Fjorden_X: Het idee is leuk, maar je ziet té goed dat het nep is. Dat vind ik heel jammer.
haffiemeisje: Die vind ik erg grappig, met die hoofdjes erbij!
Elaine: Die zwarte rand had idd nét ietsje dunner mogen zijn, maar verder vind ik 'm leuk!

Meliaforever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 18:12

ymneus : ik vind um wel mooi!! Wannadoo "knalt" uit het plaatje om zo te zeggen!