Ik moedig ze aan want toen ik 14 was kon ik nog geeneens een normaal paard tekenen. 
Hier even een overzichtje van ik van jong naar oud (vroeger geen paarden want tot m'n 12e was ik doodsbang voor paarden).

Hier was ik 6:

.Hier was ik 10:

(van die goede iris... whahaha. het gedicht achterop is nog 10 x zo lachwekkend.
en wat sielugh zeg, sinterklaas op een shetlandpoownie
.)
Hier was ik 12:

(ohh, wat kon ik tóen goed paarden tekenen zeg.
)En jawel, hier was ik 14, kijk en huiver:

Moet ik er wel bij zeggen dat ik nooit naar plaatjes had gekeken en pas vanaf m'n 12e echt in paarden geinteresseerd was.
(ik vond ze vroeger doodeng
) Maar dat is ook altijd beetje mijn ding geweest, ik keek niet naar plaatjes maar tekende het hoe het in mijn hoofd was.
Ik woonde zowiezo niet echt in de wereld, maar in mijn eigen wereldje. 
Wat ik ook rond die tijd maakte toen ik 14 was:

en

(de rechter is een beetje vernaggelt door de flits
)(lupes + shoyrus (c) neopets.)
Verder heb ik een paar hobbels in de weg zitten waar ik 'ineens' veel beter werd en het afgelopen jaar vind ik dat ik dat ook heb meegemaakt. (en daarom ben ik ook zeer tevreden dat ik pas dit jaar en niet vorig jaar toen ik nog in m'n examenjaar zat toelatingsexamen heb gedaan op de kunstacademie!!)
Dit heb ik laatst gemaakt, nu 18: (op de pc, vanaf m'n 14e ben ik meer met photoshop gaan werken en daar heb ik ook veel verschillende 'periodes' meegemaakt enzo maar ik doelde met dit topic vooral op het feit dat niet iedereen al op hun 12e weet hoe ze een paard moeten tekenen en dat niet gelijk betekent dat het 'slecht is' enzo.
)Ik ben blij dat ik nog niet op bokt zat toen ik 14 was, (bestond het toen eigenlijk al wel?
) want dan was ik vast gigantisch afgekraakt met die tekening van het bonte "paard" hierboven.

(ik doe ook nog wel traditioneel werk hoor maar dat scan / fotografeer ik gewoon bijna nooit omdat ik lui ben.
)Ik vind ze wel mooier lijken naast het werk dat ik maakte toen ik 6 - 14 was, moet ik vaker doen.......

Hopelijk kan ik hier enige mensen bij wie het nog niet helemaal lukt motiveren
. Als ik mijn tekeningen toen ik 14 was hier had laten zien had níemand hier gelooft dat ik 4 jaar later op de kunstacademie zou zijn aangeomen. 
Edit: Ik hoop wel dat dit soort topics mogen..? Had er even niet over nagedacht.
Maar kreeg ineens het idee in m'n hoofd omdat ik door oude dingen heen zat te bladeren op zolder.

Ik vind kijken naar proporties dan wel nuttig tegenwoordig (ook al doe ik het nog te weinig.
Kleine forumpjes worden groot, hè. 

nu ben je echt steengoed
)