Hoe verzenden..........(graag TIPS)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nujaro

Hoe verzenden..........(graag TIPS)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 20:34

heej

Naomi een bokker heeft voor mij mijn pony na getekend nou wonen wij best een eind uit elkaar dus wouden we de orginele tekening opsturen alleen nou zitten we met 1 probleem het is met pastel gekleurd en hij is super mooi geworden alleen pastel gaat heel snel vegen en dat zou zonde zijn

Wie heeft de oplossing?

heel graag reactie's hierop alvast bedankt nujaro

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:37

Alvast in laten lijsten is denk ik de enige goede oplossing? Pastel is best heel kwetsbaar ik denk dat als je dat in een envelop doet dat er weinig van overblijft...

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:38

Je moet er met fixeermiddel over spuiten zodat het niet uiveegt. Dan in een soort van kartonnenbuis steken met aan beide uiteinden een stop er op. Zodat hij er niet uit kan en dus ook niet kan verschuiven.
Veel succes!
Maar ik denk niet dat dit op CB thuishoort.

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 20:43

ja ik had geen idee waar ik het eigenlijk neer moest zetten

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:44

hmm... ik zou 'm toch gelijk in laten lijsten hoor!! weet je iig zeker dat ie mooi blijft, en je hebt 'm gelijk ingelijst natuurlijk..

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:45

@ marjoke: kun je pastel dan ook fixeren? en in een buis dan moet je hem oprollen is dat wel een goed idee voor pastel? Vind het met potlood al bijna niet te doen zonder 'beschadigingen'...

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:47

marjoke schreef:
Je moet er met fixeermiddel over spuiten zodat het niet uiveegt. Dan in een soort van kartonnenbuis steken met aan beide uiteinden een stop er op. Zodat hij er niet uit kan en dus ook niet kan verschuiven.
Veel succes!
Maar ik denk niet dat dit op CB thuishoort.

>;) , en jij verstuurt zo pastel?

ten eerste: pastel NOOIT oprollen
Ten tweede: haar tekening is op zwart papier, op normaal papier worden de kleuren al donkerder maar op zwart papier verdwijnt je tekening zowat.

Inlijsten is het beste, maar dan wel op de goede manier (bij de lijstenmaker, eventueel kan ook via de manier zoals op mijn site staan, maar dat is niet de ideale oplossing natuurlijk)
En anders gewoon op karton, schetsvel eroverheen, nog een sruk karton, goed stevig dichtplakken, plastic zak eromheen om (spat)waterdicht te maken en met pakketpost verzenden, zo doe ik het altijd. Eventueel kun je nog verzekerd verzenden, dat kost ongeveer 8,50.

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 20:50

mmmmh misschien is dat idee van iceprincess wel een goed idee

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:51

IP: Haha, ik heb het nog niet geprobeert, maar ik dacht wel dat het moest lukken.
Maargoed, niet dus..

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:54

Er bestaat zoeen spray die je voor houtskool gebruikt,spuit dat eropen dan de zijkante van de tekening verhogen met plakjes ofzoen dan in een envalop,zodat de envalophet midden van de tekening niet raakt (spatie is kapot)

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:58

Farouche schreef:
Er bestaat zoeen spray die je voor houtskool gebruikt,spuit dat eropen dan de zijkante van de tekening verhogen met plakjes ofzoen dan in een envalop,zodat de envalophet midden van de tekening niet raakt (spatie is kapot)

Fixeermiddel dus

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:13

Ha, heb je topic gevonden Nujaro!
Lief dat je met me meedenkt

De manier van Iceprincess met t karton klinkt ook wel vruchtbaar . Ik ga dadelijk even haar site bekijken naar de andere manier van inlijsten.
T fixeerspul klinkt mij toch behoorlijk eng in de oren, t zijn behoorlijk wat laagjes pastel maar als t er dan toch af zou kunnen gaan...
Iedereen iig stikke bedankt voor de tips die hier zijn achtergelaten

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:26

Je pastel gaat er niet af met fixatief, maar je zwarte papier absorbeerd wel je kleur. Met fixatief hecht je je pasteldeeltjes aan het papier.
Lichte pastel over donkere wordt er ook donkerder door. Wit op zwart zie je na fixeren bijv. alleen nog heel vaag een vlekje (en als je je wit nog wel ziet heb je niet goed gefixeerd).

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:33

@Iceprincess: ah nu snap ik hoe t werkt, thanx !
Ik blijf wat huiverig voor dat spul, vooral omdat er in Nujaro's tekening toch redelijk wat wit in zit verwerkt. En veel werk, dalijk doe ik t allemaal teniet
Ik zou (ja, nog steeds ) gewoon eens n bus moeten gaan halen en wat moeten gaan uitproberen..
Is dat duur? Fixatief?

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:52

Nee valt echt heel erg mee, ik heb laatst een bus van 400ml voor 4,10 gekocht, was wel in de aanbieding maar zelfs het dubbele is niet echt duur. Je hebt nu aardig wat verschillende merken. Een paar jaar geleden had je heel weinig keus en betaalde je voor een zelfde bus min. 20 gulden.

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 09:34

ik spuit er altijd haarlak overheen...
mijn tekeningen vlekken niet meer maar worden er niet anders van ofzo....!!
dus dat doe ik altijd..

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:11

Owh dat valt iid mee voor t fixatief! Ik had n beetje verwacht dat t eerder zo'n 20 euro per bus zou zijn (die potloden zijn al zo duur )!

Smeetjoew: maar jij gebruikt wit papier toch? Ik denk dat bij mij ook n beetje n punt is dat ik dat zwarte papier gebruik?
Haarlak.. heb ik geeneens in huis . Maar wel bedankt voor jouw tip .
Van de week maar weer eens naar de winkel en gaan experimenteren. Dan zal Nujaro's tekening vast wel goed aan gaan komen .

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:59

jah, idd was ik ventjes vergeten dat jij zwart papier gebruikt
ik gebruik idd wit papier
tja, dan moet je idd gewoon gaan experimenteren

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:03

Naomi heeft n grote bus fixatief in huis !
Het experimenteren kan beginnen!

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:12

De vrouw van de eigenaar van mijn paarden, die maakt ook tekeningen met pastel.
En die doet het met haarlak!
Ook bij haar schilderijen.

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:59

@Arielover: ja, dat hoorde ik vandaag ook meerdere mensen in de winkel zeggen: haarlak.
Maar goed, heb nu t fixatief. Hopen dat dat spulletje zn werk wil doen..
Ik heb ook helemaal geen verstand van haarlak (nooit gebruikt, nergens voor). Zat in de supermarkt er nog even naar te kijken, maar welke je dan moet pakken? Oef, echt geen idee!

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 17:11

ik ook niet haha ik heb ook nooit haarlak in mijn haar haha wou ik het een keertje wel in doen was het niet in huis (en geen zin om het op te moeten halen )

hartstikke bedankt voor de tips en reactie's

naomi21: ik vind het wel leuk om erover mee te denken en trouwens ik doe het toch ook voor mezelf

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 17:41

haarlak niet doen! Baggerspul, goed genoeg voor de beginner maar zelf echt niet aan beginnen hoor.
Beetje teveel spuiten en je krijgt lelijke vlekken, het kan plakken, het verpest je tekening, moeilijk met de nabewerking ivm chemische toestanden.
Maarja zal wel weer mijn perfectionisme zijn, niets is goed genoeg voor mij.

_Tarzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 17:50

Ik fixeer mijn pasteltekeningen ook altijd,
Heb ook op zwart papier Verona, een schimmeltje gemaakt
en hij is niet weggevallen in het papier ofzo ...
dan doe ik er altijd een karton tegenaan zodat ie niet kan kreuken.

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 17:51

ja misschien wel jij kunt ook zo goed tekenen maar ik ieder geval bedankt voor de tip

ja misschien is karton er omheen wel een hele goeie en dan met het fixeermiddel samen