Ik heb weer een crea uitstpatting dus ik ben benieuwd of jullie het wat vinden!
Citaat:
Hoofdstuk 1.
Het is zondag en de wekker van Amy gaat al vroeg af, ‘rot ding,’ ze kleed zich snel aan en zet warm water op. ‘Goedemorgen buurvrouw,’ in de deuropening staat een jongen met een grote glimlach op zijn gezicht. ‘Klaar voor de wedstrijd?’ Vraagt hij. ‘Eerlijk gezegd? Ik krijg geen hap door mijn keel en heb vreselijk geslapen,’ ze haalt het water van het vuur en schenkt thee in. ‘Zal ik eens een lekker voedzaam ontbijtje voor jou maken?’
‘Dat zou ik geweldig vinden Alex’
‘Geen probleem hoor.’ Alex zet de oven aan en legt er wat broodjes in, ‘en, deed Star het gisteren goed met trainen?’
‘Jawel alleen tijdens de galopwisseling niet zo, maar daar werken we wel aan’
‘Wil je kaas op je broodje?’
‘Ja is goed, maak je er ook wat voor onderweg? We hebben nog een lange rit te gaan!’
‘Mm.’ Amy besluit dat ze dat maar voor een ja aanziet. Ze eten hun broodjes als ze naar de stal lopen op.
Amy loopt naar de buckskin die in de eerste stal van het gangpad staat, ‘goedemorgen meisje! Ik hoop dat jij minder zenuwachtig bent dan ik.’ Ze voert haar paard het laatste stukje van haar brood. ‘Alex? Vul jij de watertank? Dan leg ik de spullen van Star alvast in de vrachtwagen.’
‘Is goed!’ Amy haalt haar spullen uit de zadelkamer en ruimt ze netjes op in de vrachtwagen.
‘Amy?’
‘Ja wat is er?’
‘Kan je mij en Suprème vanavond of morgen op de foto zetten?’
‘Is goed hoor maar eh.. Waar heb je die foto voor nodig?’
‘Oh niks bijzonders hoor ik heb gewoon iemand leren kennen via de PC en zij wil graag een foto van mij en mijn paard hebben.’ Amy kijkt naar Alex en begint te lachen, ‘doe jij mee met van dat internet dating gedoe?’ Alex wordt rood, ‘is dat zo raar dan?’ ‘Ach jongen je moet doen wat je niet laten kan maar ik had niet gedacht dat jij zo wanhopig was.’ ‘Vind jij dat dat wanhopig overkomt dan?’ ‘Mm.’ Amy loopt naar haar paard en begint met poetsen, ‘Eigenlijk is Alex ook best een leuke jongen vind je ook niet?’ *zucht* helaas geven paarden nog steeds geen antwoord.
‘AMY? Waar ben je?’ ‘ Hier!’ ‘Waar is hier?’ ‘Bij Star!’ ‘Geef dan ook eens fatsoenlijk antwoord!’ Amy wordt een beetje rood, eigenlijk heeft hij ook wel gelijk. Op een manege waar meer dan 20 stallen zijn is het wel lastig om uit te zoeken wat hier is.
Amy tut nog een half uur door met Star maar dan vind Alex dat Star wel schoon genoeg is.
‘Amy zet die knol nu maar op de vrachtwagen, dan kan je je eigen spullen pakken en dan gaan we vertrekken!’ Amy doet braaf wat haar gezegd wordt en gaat haar wedstrijd kleren en de broodjes halen.
Eenmaal onderweg is er een doodse stilte, de enige die je hoort zingen is een van de nieuwe popgroepen Amy vindt de muziek maar niets en drukt snel door. Alex denkt al die tijd aan de opmerking van Amy eigenlijk heeft ze wel gelijk, hij is wel een beetje wanhopig als hij een afspraakje heeft met een meisje dat hij helemaal niet kent. En dat alleen om Amy jaloers te maken. En waarschijnlijk trapt zo’n meisje als zij daar helemaal niet in.
Amy is een knap meisje om te zien met lang blond haar en felle blauwe ogen ze is niet zo heel erg lang misschien net 1.70. Amy heeft ook een erg lief karakter, dat is het eerste wat Alex opviel toen hij voor Amy kwam werken.
En zelf is hij maar een zoon van een stads gezin die toevallig wel aardig met paarden overweg kan.
Ineens heeft Alex genoeg van al deze gedachten en doorbreekt de stilte, ‘Amy? Zou jij er jaloers van worden als een jongen die jij leuk vindt een afspraakje met een ander heeft?’
Amy kijkt Alex nogal verward aan, ‘waarom wil je dat weten?’ ‘Nou kijk stel ik vind jou leuk maar ga uit met een ander meisje zou je dat dan erg vinden?’
Amy wordt rood ‘Ehh.. Dat weet ik eigenlijk niet hoezo?’
‘Oh gewoon’ Alex trekt zijn schouders op, ‘kijk dit vind ik een leuk nummer!’ Hij zet snel de radio harder zodat Amy er niet op door kan gaan.
Hoofdstuk 2.
De rest van de weg blijft het erg stil in de vrachtwagen, eenmaal aangekomen op het wedstrijd terrein is het erg druk. Overal lopen mensen met paarden, Alex beslist dat ze de vrachtwagen zo ver mogelijk naar achteren zetten zodat ze op tijd van het wedstrijd terrein afkunnen.
‘Amy ga jij je maar vast omkleden dan ga ik Star wel opzadelen!’ ‘Is goed, leg je die groene showpad er onder?’ En Amy loopt de vrachtwagen in, als ze net haar broek uit wil trekken gaat de deur in eens open Amy draait zich om ‘Alex wat doe jij nou!’ Hij wordt rood ‘ik euhh wilde de showpad pakken’ Amy reikt Alex de pad aan, en de deur gaat weer dicht. Amy kleedt zich snel om in een mooie zwarte wrangler met daaroverheen zwarte showchaps en een groene blouse die bij haar showpad past. Ze zet een zwarte hoed op en doet haar lange haar in een vlecht. ‘Alex ben je klaar?’ ‘Ja, jij ook?’ Amy kijkt hoe Alex haar paard verzorgt en klaar maakt, ‘zucht, wat is het toch ene leuke jongen’ ‘Amy je knol is klaar!’ Amy wordt een beetje rood van de gedachte, ‘ben je zenuwachtig?’ Ze schudt van nee en stapt op haar paard.
Als ze het wedstrijd terrein over gaan loopt Alex naast Star, ‘ze is wel rustig hoor Amy!’ ‘Ja ik word er bijna bang van, de laatste keer dat ik alleen met haar ging was ze zoon zenuwpees’.
Alex begint te lachen, ‘Ik heb gewoon een goede invloed op jou en jou paard!’ Hij krijgt een klap van de teugels tegen zijn schouder, ‘hè! Is dat nodig?’ Hij kijkt recht in de ogen van Amy, dan draait hij zich snel om en zegt tot aan de inrijd arena niets meer. Dat bevalt zowel Amy als Alex erg goed.
Eenmaal bij het secretariaat aangekomen wisselen Amy en Alex om, Alex gaat met Star stappen en Amy gaat zich aanmelden.
Als Amy zich heeft aangemeld komt ze terug met de patterns, ‘en zijn ze moeilijk?’Alex kijkt haar vragend aan? ‘Nee valt best mee!’ ‘Amy? In welke onderdelen doe je mee?’ ‘Ik ga starten in de trail en de pleasure’ ‘geen reining?’ Alex kijkt haar verbaasd aan, ‘nee, ik wil eerst de wissels onder de knie hebben, ik ga nu Star alvast warm rijden, wil jij het boekje even bij je houden?’ Amy kijkt Alex met haar grote blauwe ogen aan, Alex kan die blik van Amy niet weerstaan dus neemt hij het boekje maar aan.
Amy rijdt Star goed warm, eerst stapt ze een lange tijd goed in Star loopt lekker nagevelijk vandaag! Dan besluit Amy aan te draven, ook hier loopt Star erg goed nagevelijk Amy is erg tevreden over de training van afgelopen weken. ‘Amy!!’ Amy schrikt laat Star stil staan en dan komt Alex naar haar toe lopen. Hij kijkt een beetje chagrijnig vindt Amy ‘Ben je nu de hele dressuur training vergeten?’ Hij kijkt Amy streng aan. ‘oops, ik weet al wat je bedoeld’ Alex kijkt Amy streng aan en loopt de bak weer uit. Amy begint meteen met het rijden van meer figuren en overgangen. Ze werpt nog een blik op Alex en deze knikt een keer als bevestiging dat ze het zo goed doet. Amy galoppeert nog een keer aan en Neemt Star dan terug in stap. Nu maar wachten tot ze aan de beurt zijn om te starten in de Trail.
De proef die Amy moet rijden is eigenlijk best heel makkelijk, ze moet in stap de brug over dan in draf een jog over en dan de L achteruit. Dan in galop naar het hek en deze achterwaarts openen. Dan in jog naar de pick-up en dat was de proef. Amy rijdt nog een paard rondjes in stap en dan begint het onderdeel Trail. Ze staat al klaar want ze moet als 2de starten. De eerste persoon is erg goed en legt de proef erg netjes af. Amy kwam haar al vaker tegen dat meisje hete Lieneke en ze reed op een NRPS merrie genaamd Calypso. Amy kwam regelmatig op een gelijk punten aantal met haar. Lieneke was een meisje dat calypso blijkbaar verzorgde. Ze had wel goed passend tuig en de voorgeschreven kleding maar het was altijd hetzelfde. Dit was Amy al vaker opgevallen. Toch vond Amy dat jammer vooral omdat het best een leuk stel was om samen bezig te zien. Inmiddels mocht Amy de bak in. Ze was toch eigenlijk best zenuwachtig, bij de ingang naar de arena kwam Amy nog oog in oog met Alex hij keek haar diep in de ogen en Amy wende snel haar blik af. Dit was het probleem waar ze al die tijd al bang voor was.
De proef werd door Amy halverwege afgekapt omdat het helemaal misging.
Amy was boos, zo vreselijk boos op Alex. Dat ze besloten had te stoppen met de wedstrijden en gewoon weer te gaan trainen. Ze was zelfs zo kwaad dat ze het wedstrijd terrein overliep met haar paard aan de hand en toen ze bij de vrachtwagen was ze meteen haar paard afzadelde en in de wagen zette. Ze pakte de autosleutels uit haar broekzak gaf Star water en ruimde de boel snel op.
Uit de verte zag Amy Alex aan komen en eigenlijk was ze nog steeds zo vreselijk kwaad op hem dat ze geen zin had om met hem in dezelfde vrachtwagen ze zitten. Ze zocht de reserve sleutels en ging in de cabine zitten zette de radio aan en reed vlak voor Alex zijn neus weg.
Hoofdstuk 3.
Amy was voor aan het terrein toch maar gestopt om Alex mee te nemen anders wilde hij haar waarschijnlijk niet meer helpen met trainen. Ze hebben de weg terug elkaar niet aangesproken of elkaar een blik waardig gegund. Amy was boos omdat Alex haar zenuwachtig had gemaakt en Alex was boos omdat Amy boos tegen hem deed zonder dat hij wist waarom.
Eenmaal thuis aangekomen lade Amy Star uit en ruimde al haar spullen weer op. Alex begon met het uitmesten van de buitenstallen, Amy begon daarom maar bij de binnen stallen en natuurlijk was Star als eerste aan de beurt. ‘Sorry meisje, dat ik de proef helemaal heb verprutst. ‘Maar Alex kan mij soms zo vreselijk zenuwachtig maken waardoor ik van alles verkeerd doe’ Alex kwam aan lopen met zijn kruiwagen omdat hij in middels de buitenstallen klaar had, hij hoorde zijn naam vallen en stopte met lopen en zette de kruiwagen zacht neer. ‘Ik vind Alex gewoon zoon leuke jongen, maar blijkbaar ziet hij niks in mij’ gaat Amy verder. Alex stond verbaas te luisteren want hij had altijd het gevoel dat Amy hem alleen maar had aangenomen omdat hij wel aardig kon rijden, het tegendeel bewijst zich nu dus. ‘Ik denk dat ik me maar over hem heen moet zetten want dit wordt toch niks als hij niets in mij ziet’ Alex pakte zijn kruiwagen weer op en begon een liedje te neuriën zodat Amy wist dat hij er aan kwam. Amy stopte dan ook meteen met haar verhaal aan Star en kwam de stal uit. Alex was gewoon bang voor wat er nu ging gebeuren omdat Amy behoorlijk boos was.
‘Alex! We moeten eens goed praten’ begint Amy. ‘Amy ik vind jou een erg leuk meisje!’ Amy schrikt ze had dit nier verwacht naar alles wat er gebeurd was.
‘Betekent dit nu dat wij… umz.. Nou ja je weet wel’ Alex knikt ‘Ja Amy als jij ook wil tenminste?’ Wat een domme vraag! Denkt Amy bij zichzelf natuurlijk wil zij ook.