Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Ik ben één van de stalhulpen van manege ‘Het Klavertje Vier’.
Ik help ik in de beginnerlessen of ben bezig met het uitmesten van de stallen.
De meeste mensen hier op de manege zijn erg aardig, maar natuurlijk zijn er ook altijd een paar die je kunt missen als kiespijn!
Zoals die verwende Manouk en Lara die alles beter weten.
Ik ben druk aan het vegen als Manouk binnenkomt. Ze heeft een zwart rij jasje aan met daaronder een spierwitte rijbroek, haar leren rijlaarzen maken het geheel compleet.
Ik zucht als ik naar haar kijk, zulke mooie en vooral dure kleren; ze lijkt wel een ruiter!
In werkelijkheid kan ze helemaal niet rijden en met paarden omgaan Ho maar!
Zonder me een blik waardig te keuren loopt ze me voorbij naar haar paard.
Manouk’s paard is een rank grijs paard dat naar de naam ‘Revolution’ luistert.
Ik recht mijn rug en kijkt om me heen. De grond is helemaal schoon, en ik ben dus klaar!
Ik loop naar ‘Het Spullenhok’ om hem in te ruilen voor een kruiwagen en een mestvork.
Als ik klaar ben en Het Spullenhok weer verlaat heeft Manouk Revolution al op de poetsplaats vastgezet. ‘’Manouk mest de stal van Revolution ook even uit.’’ Roept ze vanachter haar paard. ‘’Het is jouw paard, dat hoor je zelf te doen.’’ Zeg ik.
’’Ja, maar jij bent een stalhulp!’’
Nors duw ik de kruiwagen voor me uit naar Revolution’s stal. Manouk doet nooit iets zelf, ze gebruikt ons als haar slaafjes. Ik parkeer de kruiwagen voor Revolution’s box en haal de mestvork eruit. Het zaagsel dat eigelijk wit moet zijn is bruin en nat. Ik besluit alles eruit te scheppen. ‘’Zo Iris, daar ben je nog wel even zoet mee!’’ Het is de stem van Thijs, ook één van de stalhulpen.
‘’Ja ik weet het, maar hoe zou het ook in Manouk opkomen om eens uit te mesten.’’
’’Je hebt gelijk, het is een verwend nest.’’ ‘’Zal ik je anders even helpen?’’ bied Thijs aan.
’’Dolgraag, want anders ben ik rond 6 uur nog niet klaar!’’
Als hij wegloopt om nog een mestvork te halen hoor ik een harde klets gevolgd door het snerpende gegil van een paard…
Minte schreef:‘’Manouk mest de stal van Revolution ook even uit.’’ Roept ze vanachter haar paard. ‘’Het is jouw paard, dat hoor je zelf te doen.’’ Zeg ik.
elovesp schreef:Minte schreef:‘’Manouk mest de stal van Revolution ook even uit.’’ Roept ze vanachter haar paard. ‘’Het is jouw paard, dat hoor je zelf te doen.’’ Zeg ik.
Dat meisje met Revolution heet toch Manouk, en niet de stalhulp? Of heb ik het verkeerd gelezen..![]()
Verder goed verhaal! Doorgaan jij!