Het nep-paarden spulletjes topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

Het nep-paarden spulletjes topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 23:07

naar aanleiding van een topic, met dekentjes en halsters voor neppaardjes

hier dan het echte topic

heb je ideeén ?, tips of misschien wel foto's..
zet het hierbij

Manon_S

Re: Het nep-paarden spulletjes topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 09:04

Een vriendin en ik waren even aan het knutselen.
Zij had 3 paardjes meegenomen, een merrie, hengst en veulen.
Ik ging voor de merrie een soort van halster maken en zij iets voor de hengst. Ik heb een soort van Arabieren halster gemaakt. Zij ook zoiets maar heeft ze nog een deken gemaakt. Hier fotos van de merrie:

Ik ben gek op Arabieren dus had ik effe een soort van Arabieren halster gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat dingetjes erop gelijmd:
Afbeelding

Dit is ook een GC paard
FOTOS ZIJN MET WEBCAM GEMAAK!

Het is niet zo netjes gemaakt en beetje simpel maar is de eerste keer dat ik zoiets maakte,,

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 09:44

wat grappig gemaakt:P
( is dat een clydesdale merrie ? )

nja.. hoe hebje dat gemaakt eigenlijk ?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:24

Tr3z3l_l0v3r schreef:
wat grappig gemaakt:P
( is dat een clydesdale merrie ? )

nja.. hoe hebje dat gemaakt eigenlijk ?

Me moeder maakt sieraden en daar had ik de spulletjes van gepakt dat witte is zown veter dat je ook als ketting kan gebruiken dat soort van ijzer op zijn neus kon voor een armband en die dingetjes op het witte zijn soort van kralen. Ik weet niet wat het ras is van het paardje :p

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 15:24

Hoi ik heb ook Gc paardjes en merrie met een veulen, ze zijn buirn met een bles en zwarte maantjes, ik heb de moeder Banana genoemd en het veulen Fixy-Misty (naampjes van toen ik klein was, vind het wel zo leuk om ze zo te houden )

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 19:24

idd farouche
zoals een van de showpaardjes met dei knotten, die noem ik : knottenkop :S:P

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:07

haha, ik maakte vroeger uit gewoon gaar (voor te haken of zo) hele trek tuig van een paard haha jammer geen foto hiervan ook halsters en onder dekjes maar ik heb nu mijn 2oudste paardjes de rest van mijn 30 paarden heb ik aan mijn nichtje gegeven die ze 1voor 1 kapot gemaakt heeft :'( en 1aan mijn beste vriendin die heeft ze nog (wallaslover) . maar ik ga er mischien nog iets van maken jullie brengen me op ideeën

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 21:13

hihi ja

ik heb bontje onderleggers geknipt, wou er nog een stuk stof overheen naaien, zodat het egt lijkt, maar de naaimachine wil maar niet :@
en nog meer dingetjes

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 23:03

Ik speelde toen ik kleinw as met BelleVille paardjes, maar je kreeg neit bij alle paardjes dekentjes, dus heeft mijn moeder toen extra dekentjes uit vilt geknipt, was minstens zo mooi en in alle kleurtjes .

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 17:37

idd sylleke.

alle kleuren en maten

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 17:40

jupz!

jaquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 17:48

heeft er nog iemand voorbeeldjes?

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:02

Hoi, ik heb ook een dekentje gemaakt, dit is mijn eerste dekentje. Nou wat vinden jullie ervan ?
Afbeelding

Groetjes Nadia

jaquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:33

mooi , hoe heb je hem gemaakt? en waarneer? hoe lang heb je er over gedaan?

jaquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:33

ik woon trouwens vlak bij hoorn! ma 2km er van af!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 19:42

wow cool, dat dekentje. Ik maakte vroeger ook altijd van die spulletjes voor die paarden. Eens kijken of ik nog wat kan vinden. Ik maakte altijd hoofdstelletjes van nep leer en zadels en verder dekens, halsters en bandages. Ik had ook samen met mijn vader een hele mooi stal, maar die heeft mijn moeder weggeven aan een klein kindje dat voorbij liep over straat :s

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 00:47

ik zal eens kijken waneer ik foto's kan maken

scoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 11:09

hier mijn zelfgemaakte spulletjes vanmiddag dekentjes maken
ik heb gemaakt
halster (geen foto )
hoofdstel (foto)
longeerlijn (geen foto)
allemaal van scoubidou draden

dekjes (foto's)
bandages(foto's
als de singel kapot was een rekker rond het zadel (ook bij dekens van zakdoeken de singel )
bijzetteugel (geen foto)((is gewoon en kapotte elastiek en dan vastknopen waar ja maar wil ))
staartbandage(geen foto)
vrachtwagen (ik had van vroeger zo'n mobilehome de banken eruit die dienen nu als voerbak waar hooi opligt et voila een paardenvrachtwagen ) ((geen foto ))
de foto's

Lady : paars setje (zonder staart want die is eraf gegaan door mijn klein nichtje)
Afbeelding
close up van de bandages
Afbeelding
Colru in een mint setje
Afbeelding
Limit met scoubidoe hoofdstel en rood/geel dekje(niet zo duidelijk het hoofdstel )
Afbeelding
Bruco (GC)in een oranje setje en een halster van elestiekjes
Afbeelding
Palko(GC) in een geruit setje halster ook van elastiekjes
Afbeelding
Palko(GC) in een geruit dekje (ook met bandages maar geen zin gehad om ze aan te doen )
Afbeelding
links Timbervox in een lichtroos setje en flashy roos hoofdstel in het midden anky die les geeft (pop anky kreeg ik met lang wedstrijdjasje hoed witterijbroek en laarzen)en rechts een stukje Lucky
Afbeelding
Lucky met scoubidou hoofdstel
Afbeelding
bonfire (van anky maar zonder staart die heeft het ook begeven) in blauw setje dat dekje wordt dubbelgevouwen als hij losgereden is (bij alle dekjes trouwens soort van dekje en uitrijdeken in 1 )
Afbeelding
en de laatse foto anky en bonfire
Afbeelding

groetjes julie

PS ik heb nog meer paardjes enne als iemand speelgoedpaardjes(neppaardjes) te koop heeft ik ben wel kandidaat

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:54

jaquar schreef:
mooi , hoe heb je hem gemaakt? en waarneer? hoe lang heb je er over gedaan?

UHm, ik denk 20 minuutjes, niet zo erg lang dus, ik heb gewoon eerst gemeten(dat paardje) en dan getekend op papier de deken. En gepast net bijgeknipt tot hij goed was, toen overgetrokken op stof en uitgeknipt, en toen een stofje uitgeknipt als bontje voor de schoft en daarna een lint tegen het rafellen(of hoe je het ook schrijft) er aan gemaakt. en aan de voorkant een stukje klitteband genaaid en klaar

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:58

@Scoubje: Ik vind de hoofdstelletjes van scoubidou wel geinig, alleen ik vind de shabrakjes wat minder. Miscchien een leuk idee, om ze netjes vierkant te knippen en er dan een bies(een randje) omheen te maken. Het ziet er dan al veel echter en leuker uit vind ik.

Ik bedoel het aardig hoor :

Groetjes Nadia (Farouche)

scoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:05

Farouche schreef:
@Scoubje: Ik vind de hoofdstelletjes van scoubidou wel geinig, alleen ik vind de shabrakjes wat minder. Miscchien een leuk idee, om ze netjes vierkant te knippen en er dan een bies(een randje) omheen te maken. Het ziet er dan al veel echter en leuker uit vind ik.

Ik bedoel het aardig hoor :

Groetjes Nadia (Farouche)

ik weet het maar de draad is op (vanmiddag gaan we er hopelijk om en ook om biesband en miss nog een paardje )
ik ga het is doen als ik tijd heb
er komt overal wat afgewerkter
gelijk de dekenjes gaat ook eerst zonder biesband eromheen
de en 6 van de dekentjes zijn zakdoeken met vanvoor een speldje en in het midden een elastiek of ook een speltje
die hoofdstellen dat komt omdat ik in Amerika op vakantie was en met een groot knuffelpaard (Time Square genaamd hij komt uit New York )en 2 kleine paardjes genaamd : Timbervox en Limit) ben thuisgekomen
ik ging toen vanalles voor ze maken (nu nog hoor) en ik had scoubidous mee en ik ging wat uitproberen
je kan zelf je maten kleurtjes vormen ... bepalen
alles is niet zo netjes gemaakt bij mij van de 1 ste x dus ik werk nooit iets van de 1 ste x af als het voor mezelf is wel voor school .... noem maar op
ik weet wel dat het aardig bedoelt was
groetjes
julie

_leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:41

Hehe, ik was vroeger ook altijd zó fan van mijn speelgoedpaardjes + scala! Ik had zelf van een wasmiddeldoos een zadelkamer gemaakt ( ) En van oude hempjes maakte ik voor élk paard een deken, erg lelijk, maar het ging om het idee. Ze hadden ook allemaal een eigen naam, en op de dekens werd ook de naam gezet enzo. Mijn oma is trouwens erg vaak achter de naaimachine te vinden, en die heeft een keer miniçhaps woor me genaaid! (voor die kleine scalapoppetjes) ook had ze een wedstrijdjasje gemaakt, blij dat ik toen was! Ik maak zo even een foto, wel grappig om het echt even te zien. (ik moet eerst de hele bende over de kop halen )

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:45

vroeger maakte ik voor meidelegopaardjes en barbiepaarden alles van touw en vilt. Ik heb me suf zitten knopen op een hoofdstel en een paar dekentjes uitgeknipt.
Ook maakte ik zelf kleding voor mijn barbie's helaas geen foto's

_leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:17

Le0niie schreef:
Hehe, ik was vroeger ook altijd zó fan van mijn speelgoedpaardjes + scala! Ik had zelf van een wasmiddeldoos een zadelkamer gemaakt ( ) En van oude hempjes maakte ik voor élk paard een deken, erg lelijk, maar het ging om het idee. Ze hadden ook allemaal een eigen naam, en op de dekens werd ook de naam gezet enzo. Mijn oma is trouwens erg vaak achter de naaimachine te vinden, en die heeft een keer miniçhaps woor me genaaid! (voor die kleine scalapoppetjes) ook had ze een wedstrijdjasje gemaakt, blij dat ik toen was! Ik maak zo even een foto, wel grappig om het echt even te zien. (ik moet eerst de hele bende over de kop halen )

Nou, ik heb meteen ff foto's gemaakt..

Afbeelding
Het wedstrijdjasje (door me oma gemaakt )

Afbeelding
Close-up van het jasje

Afbeelding
De mini-chaps (ook door me oma gemaakt)

Afbeelding
1 van de 15 dekens ofzo Dit was tevens me 1e speelgoedpaardje, en ik vind hem nog steeds de leukste. Hij mist idd een voorhoefje en z'n naam is Champion.. Hehe..

Afbeelding
En dit was een ander paardje met een longeersingel.. Alleen ik gebruikte eht altijd als voltigeersingel.. Ik heb het niet zelf gemaakt maar vond eht even leuk om te laten zien..

Mijn tip: Pak een oud t-shirt uit de kast, beetje knippen en een inham voor de hals er in maken, en je hebt een fantastisch dekentje, en het is zó makkelijk te maken!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:47

hihi.. k wist niet eens dat die longeersingels er waren voor die paardjes