[verhaal]voorbestemt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

[verhaal]voorbestemt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 22:24

tja...Tuurlijk moet je met de mode mee doen. Nee nee, ik twijfelde of ik het erop zou zetten maar goed Het zit in mijn hoofd en ik wíl opbouwende commentaar

Citaat:
Hoofdstuk 1

ze liep naar het poortje van de paardenweide, het was open! Geschrokken keek ze de weide in, ze waren weg, de paarden waren weg! Waar was Plesure? Ze sloot het hekje, op dat moment zag ze 3 jongens voorbij rennen! De eerste was blond, de andere twee kon ze niet goed zien maar een er van had donkere haren! De blonde jongen had blauwe ogen gevuld met twijfel en boosheid, hij klom, of tenminste probeerde, over de draad die de kippenweide af sloot die langs de paardenweide lag. Met een sprong belande ze op de jongen zijn rug en samen vielen ze op de grond, de jongen stond moeiteloos op en gooide het slanke meisje van zijn rug, ze viel achterover op haar rug

'aw!!!'

ze probeerde zich opnieuw op zijn rug te werpen maar het was te laat, de jongen was te hoog...

'verdorie ik had op zijn nek moeten gaan zitten dan kon hij niet opstaan!!' vloekte het donkerharige meisje toen ze haar ogen opende, ineens schoot ze in de lach 'maak ik zelfs in mijn dromen al fouten?' vroeg ze zichzelf en gooide haar lange benen uit het bed. Nog steeds voelde ze de spanning in haar spieren zitten die de droom uitstraalde. Ze nam haar kleren en ging naar de badkamer, waar een douche de laatste rusteloosheid uit haar spieren masseerde. Niet veel later zat ze in de keuken aan de eettafel met een kom cornflakes voor haar neus.
'mam ik rijd eerst Witte en daarna neem ik Plesure mee op een buitenrit, het zal me goed doen!'
'oké schat, denk er aan dat je zondag wedstrijd hebt met let's dance! En neem je mobiel mee als je buiten gaat'
'doe ik'
Haar moeder noemde Let's Dance, De schimmel hengst waar Summer dressuur mee reed altijd met zijn volle naam. Summer zelf vond dit onzin 'het paard luistert beter naar Witte, daarbij is dat korter!' zei ze altijd. Ze had zichzelf in een lichtblauwe paardrijbroek gehesen met daarop haar geliefde donker blauwe topje. Het donkere haar dat altijd in pijpenlokken langs haar gezichtje hing, was nu in een staart gebonden. Energiek trok ze haar leren laarzen aan en trok ze naar de stallen waar ze alvast begon met het uitmesten
'het leukste houden we voor het laatst' zei ze verontschuldigend toen ze Let's Dance zijn box uit leidde en in zijn weide zetten. Alsof de machtige hengst het erg vond! Hij was 1.65 meter hoog, of zo hoog schatte Summer hem. Hij was pittig maar buiten het feit dat hij niet gecastreerd was, was hij braver dan haar ruintje! 'Haar ruintje' noemde Plesure, een grote pony van 1.40 meter 'groot'. Hij was Summer's eerste pony geweest en nog steeds ging ze vaak met hem naar buiten, op hem waaide ze uit en kon ze nog wat 'spelen'. Op haar 'Witte' moest ze serieus oefenen hoewel ze nog niet zo hoog reed. Het sterke paard met de ondeugende ogen bokte en steigerde dat het een lieve lust was. Hij rende door de weide met zo nu en dan een eetpauze van ongeveer 5 minuten, om daarna weer weg te springen alsof hij gestoken was. Summer keek nog een hele tijd naar haar spelende hengst maar dwong zichzelf daarna om aan het werk te gaan in de stallen. Het werk in de stallen was niet leuk maar met de radio aan die haar geliefde muziek speelde. En het vooruitzicht op een heerlijke 'training' met Witte deed ze het met plezier, niet veel later was de vloer dan ook alweer voorzien van schoon stro en mocht de schimmel, na een poetsbeurt, weer in zijn stal. Daarna werd de kleine Plesure buiten gelaten. Het stevige pony'tje moest zich ook even uitleven en na een paar vrolijke bokkensprongen zakte hij door zijn benen in het gras en rolde tevreden.
'ja ik zal wel poetsen hoor' zuchtte Summer. Het bruine ruintje spitste even zijn oren bij het horen van zijn baasjes stem, maar ging daarna vrolijk door met eten en spelen.
Luid meezingend met de muziek werd ook Plesure's stal schoon gemaakt.
'stoor ik?' vroeg een onbekende stem.

owja. Ik heb de spellingscontrole van Open Office over gegooit Ik hoop dat ie het grooste deel fouten er uit heeft gehaalt. En dat ik niet irritante fouten maak want dan moeten jullie dat meteen zeggen en stop ik met schrijven Want das gewoon niet leuk om te lezen!

gerlienke

Re: [verhaal]voorbestemt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 22:49

mooi verhaal en die fouten merk je niks van althans ik niet ,ik ben benieuwd wie het is.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 00:16

Plesure -> dat moet zijn Pleasure

Verder geen fouten ontdekt, maar dat stoorde me
Ben benieuwd hoe het verder gaat en ik hoop dat je je verhaal nu ook eens afschrijft!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 20:48

Citaat:
Met een ruk draaide Summer zich om 'hangt er vanaf wie je bent'
'aangenaam. Nims' antwoordde hij en stak zijn hand uit
'Summer' reageerde het meisje verlegen en gaf de jongen een hand. Hij was niet onknap, in tegendeel. Het donkere haar hing, of kon ze beter zeggen stond? Wat warrig, de donkere ogen stonden zacht en trouw.
'Nims, aparte naam' bracht Summer het gesprek weer op gang
'Zo noemen ze me maar, eigenlijk noem ik Riven'
'Nims past beter bij je' vond Summer en besloot zo vrij te zijn van hem in het vervolg altijd Nims te noemen.
'Mooi paard die schimmel' complimenteerde hij.
'dankje, dat is Let's Dance' glimlachte Summer 'hoewel ik altijd Witte zeg' liet ze er al lachend op volgen
'Ik zal maar met de deur in huis vallen' Begon de jongen twijfelend 'Jullie hadden nog een paar stallen vrij?'
'Ja klopt! Maar daarvoor moet je bij mijn moeder zijn, als je nog even tijd hebt zodat ik deze stal kan opstrooien loop ik even met je mee?'
'goed dankje'
Snel verspreide ze vers stro over de stalvloer en liep ze samen met Nims naar binnen
'mam, Deze jongen heeft vragen over de stallen, ik ga verder hoor!' Legt ze uit, ze knikt even vriendelijk naar de jongen en loopt naar de weide waar ze Pleasure fluit
'Kom hier vagebond, lekker borstelen!' fleemt ze. In een rustige gang komt de pony op haar af en wanneer Summer het leidtouw aan zijn halster heeft kunnen vastklikken krijgt hij wat lekkers.
'En nu lekker poesten he knappert' beloond ze het kleine diertje.

omdat ik zoals amethyst zei de slechte gewoonte heb ze uit het oog te verliezen (wat bijna weer gebeurde ) hier nog een stukje

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:58

mooi stukje en op die naam nims moet je maar op komen.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:08

inderdaad apparte naam.
Maar een goed verhaalhoor
Alleen het woord onknap hoor je niet zo vaak toch?
Maar ga maar verder (je oudere verhaal is alweer omhoog geschopt zag ik, ze hebben je geholpen met de verhalen niet uit het oog te verliezen)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 00:48

ja nu moet ik aan twee verhalen schrijven
onknap? Das belgisch denk ik dan

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:06

Ben benieuwd hoe het verder gaat

Er staan meer Belgische/Vlaamse woorden in je verhaal

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:12

jah, noemt bijvoorbeeld

maar ik vind het een heel leuk verhaal! ben benieuwd hoe het verder gaat.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 18:55

Ben al wel gewend aan een aantal belgische woorden
Maarja, je wordt wel druk met je verhalen maar schrijven jij (misschien is dat de rede dat ik je bijan nooit meer spreek )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 22:17

none ik zie jou nooit! dus niet klagen jij!
amethyst:
vamp: uh is dat belgisch? owja das 'heet' zeker?
dank.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 09:38

dat bedoel ik juist
Oke, lekker offtopic maarja, nu ben je nog niet verder gegaan he... Hup Hup, jij hebt nog vakantie!!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:49

Ik stoor me niet aan die Belgische/Vlaamse woorden hoor Ben er wel aan gewend

Maar wij willen nog een stukje, Phara

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:28

meer

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 22:12

het zal even wachten worden. Broer is zo lief geweest om alle bestanden incl. verhaal te wissen Allemaal zo erg niet als je niet weet dat ik al een heel stuk vooruit geschreven had

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 03:18

Citaat:
toen ze net het zadel op Pleasure wilde leggen stond Nims langs haar.
'ik kom hier op stal'
'JEZUS! doe jij mensen altijd zo schrikken?' reageerde Summer boos, ze had hem helemaal niet horen aankomen.
Alsof hij haar gedachten kon lezen antwoordde hij
'nee ik zou ook niemand horen aankomen als ik zo luid mee jankte op die muziek die ook nog eens redelijk luid staat' hij trok even 1 wenkbrauw op en keek het meisje onderzoekend aan.
'tja...' begon Summer schuldbewust 'je moet toch wat...'
'inderdaad.' Nims, die een stukje groter was boog zich even naar haar toe. Summer voelde zijn gezicht vlakbij het hare en trok zich terug
'even zijn hoofdstel halen' zei ze en liep richting de zadelkamer.
'heb je zin om morgen mee buiten te rijden?' vroeg Nims
'dat zien we morgen wel weer. Misschien regent het wel' antwoordde Summer zo nuchter mogelijk. Ze stond met haar rug naar hem toe en voelde zich eigenlijk helemaal niet op haar gemak, ze was dan ook blij toen ze eindelijk op Pleasure's rug zat en richting het bos reed.
Even vergat ze de hele wereld, de takken van de bomen vormde een beschermende koepel rond de amazone en de pony. De bloemen gaven heerlijke geuren af en het bos was rustig en stil, abnormaal stil zelfs.
Een beetje onrustig stuurde Summer de pony een pad op waar ze hem alle teugel gaf. Dit teken was genoeg voor Pleasure en al snel schoot hij in een rengalop over het pad. Ze nam hem een beetje terug zodat hij uitkwam met zijn passen, soepel sprongen ze over de boomstam die het pad versperde. Op het einde van het pad nam ze hem terug tot een stap. Pleasure wie nog niet moe was danste op alle vier zijn benen.
'rustig maar kameraadje' suste Summer zijn opgewekte stemming. Al snel kalmeerde de ruin toen hij merkte dat hij toch niet meer mocht galopperen en stapvoets kwamen ze bij de stallen aan waar haar moeder net het water aan het verversen was. Langs Let's Dance stond een zwarte ruin.
'wie is dat?' vroeg summer die de ruin nu eens goed bekeek. Hij had lange benen die net zo stevig waren als hij zelf was. Hij was het type springpaard voor mannen. Hoewel ze wist dat ook deze dieren je konden verrassen met sierlijke gangen. Het hoofd was daarintegen redelijk edel en er stond een wijze uitdrukking in zijn ogen.
'zo jij bent een zelfingenomen kereltje he' praatte ze tegen het paard en kroelde hem over zijn hoofd waar hij duidelijk van genoot.
'mijnheer trapt al heel de tijd tegen zijn staldeur, maak jij het eten even? Gilian's voerschema hangt ook op' zuchtte An.
'doe ik. Maar eerst even pleasure af zadelen' stemde Summer toe met een schuin oog op de pony die nu beledigd met zijn hoofd aan het schudden was 'ze is toch mijn baas! Wat moet ze bij die zwarte!'
'de jaloersheid druipt er van af schat' sprak ze liefdevol terwijl ze hem bevrijdde van hoofdstel en zadel. Ze ging met een een borstel over zijn rug tot zijn vacht weer glansde en zette hem toen aan de andere kant van Let's dance op stal.
'er zijn nog 5 stallen vrij...' begon Summer
'inderdaad, er zullen nog wel mensen komen. Word het hier voor jou ook gezelliger. Trouwens, morgen moet jij vroeg uit de veren voor die wedstrijd dus op tijd gaan slapen he.'
'om 10 uur lig ik er in mam' zuchtend nam ze 3 emmers en vulde die met het voer. Voor Let's Dance sportbrok, voor Pleasure alleen wat zemelen en voor Gilian moest er nog wat maisvlok bij de zemelen. Dit alles samen met bietenpulp en de 'heren' konden eten.
'nu ik nog eten en dan even ontspannen. Morgen word werken knul' zei ze afwezig tegen de schimmel die eigenlijk helemaal niet op zijn baas lette.

vol fouten. Er is nu geen spellingscontrole meer, dus als iemand zich geroepen voelt om er even spellingscontrole over te gooien eer ik het hier plaats tot mijn eigen het weer doet verneem ik dat graag

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:15

weer een super leuk stukje! ik wil graag meer lezen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 21:44

Citaat:
binnen waar ze een broodje van de schaal viste.
'ik ga even douchen' meldde ze in de woonkamer en niet veel later voelde ze de warme straal op haar huid. Ze deed haar pyama aan en haar vermoeidheid won het uiteindelijk van haar zin om nog even voor de computer te gaan zitten.
'Truste!' schreeuwde ze naar onder
'slaapwel. Ik roep je om 6 uur op'
'goed'
Ze liet zich op haar bed vallen en viel in een diepe slaap.

hoofdstuk 2 (de wedstrijd)

Om 6 uur stond haar moeder in de deuropening.
'lieverd. Opstaan'
'ik kom' zuchtte Summer vermoeit, wat een uur om op te staan! Ze zwaaide haar 2 benen over de rand van het bed en liep nog half slapend richting de badkamer, in de gang struikelde ze over een bal.
'godv... Welke idioot legt die klere bal nou in het midden van de gang?!!' riep ze kwaad en ze trapte de bal tegen de deur van haar broer's kamer
'wat moet dat?!' riep een hese stem.
'houd je bal bij stommert' antwoordde Summer slecht gezind en vervolgde haar weg naar de badkamer.
Een koele straal maakte haar wakker en deed haar slechte humeur verdwijnen. Nog even genoot ze van de douche om vervolgens haar wedstrijdkleding aan te doen. Daarover trok ze een jogging en een zwarte trui.
'zo. En nu nog Let's Dance' besloot ze vrolijker. Ze viste een nog warm broodje uit de zak.
'Kom je zo?' vroeg ze nog even aan haar moeder, deze knikte.
'Goedemorgen!!' begroette ze haar dieren. 'eerst maar wat eten zeker?' liet ze er op volgen nadat ze haar laatste hap van het broodje door slikte.
Ze nam drie emmers, deed er de juiste hoeveelheid voer in en gaf elk paard zijn voer, even bleef ze bij de zwarte ruin Gilian staan.
'je bent een pracht van een dier eigenlijk' sprak ze tegen het paard. Even spitste hij zijn oren bij het horen van de onbekende stem maar daarna storte hij zich weer volle overgave op zijn voer.
Let's Dance was klaar met eten en werd uit zijn stal gehaalt om gewassen te worden.
'ik kan net zo goed alleen de plekken weg wassen' vond Summer en begon met droogshampoo de vuile plekken te verwijderen.
Om precies zeven uur werd hij ‘ingepakt’ en op de vrachtwagen gezet. Summer ging samen met nog wat ruiters die bij haar lesgever les namen mee naar de wedstrijd, vandaag haalde haar lesgever haar thuis op. Zij was de enige die haar paard thuis had staan en normaal reden ze hem naar de manege. Maar nu lag haar huis toch op de route dus konden ze hem thuis komen op halen. Let’s dance werd bij op de vrachtwagen gezet met een hengstenschot tussen hem en de ruin langs hem.
Ze wrong zich tussen Ron en Ilse in op de ‘achterbank’ en haar moeder zou achter de vrachtwagen aan rijden.
‘goedemorgen, goed geslapen summer?’
‘heerlijk! Hoe gaat het met jullie paarden?’ vroeg ze belangstellend aan de mensen rond haar.
‘in topvorm!’ reageerde Sam, de jongen die op de enige pasagierszetel zat omdat zijn benen te lang waren om zich achterhaan op het ‘bankje’ te zetten.
‘ja jou melody is áltijd in topvorm’ plaagde Ron die tot nog toe stil was geweest.
Even kreeg Sam een kleur, hij had 2 weken geleden op de vorige wedstrijd gezegd dat hij zo goed in vorm was dat ze zouden winnen maar was uiteindelijk als voorlaatste geëindigd door dat Melody als vos merrie zijnde net díe 6 minuten geen zin had om te luisteren naar haar baas, dat had ze al heel de tijd gedaan bij het inrijden!
‘Ach ja...Vos merries’ reageerde Sam hulpeloos
‘altijd wat met die vrouwen he’ knipoogde Maarten die nu voor een keer redelijk uitgeslapen leek en tussen tanja de lesgever en Sam zat.
Meteen kneep Summer hem in zijn zij.
‘rustig maar of je krijgt ruzie met mij’ knipoogde ze naar hem toen hij met een pijnlijk gezicht om keek.
‘ik geef me over’ grinnikte Maarten als antwoord
‘he bende kinderen, nu rustig doen want we zijn op het terrein!’ maande Tanja.
Meteen waren ze alle vijf serieus. Ze zouden eerst hun paarden van de vrachtwagen halen en die in de gereserveerde stallen zetten.
De vrachtwagen werd geparkeert en Summer haalde Let’s Dance van de vrachtwagen. Deze liet een schel gehinnik horen
‘ruuuustig kameraadje!’ suste Summer het nerveuze dier.

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:42

leuk verhaal!
ik ga het zeker volgen

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:21

pharagirlke schreef:
vol fouten. Er is nu geen spellingscontrole meer, dus als iemand zich geroepen voelt om er even spellingscontrole over te gooien eer ik het hier plaats tot mijn eigen het weer doet verneem ik dat graag

Dat wil ik wel voor je doen, maar dan gaan alle Belgische uitdrukkingen en woorden er wel uit

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 17:10

mooie stukjes ,ben beniewd hoe het op de wedstrijd gaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 23:50

Ame Oke dan stuuri k het volgende stukje naar jou

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 17:32

Is goed hoor Phara

Zal me d'r morgen eens over buigen (je hele verhaal dan )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 20:45

voor zij die nog geboeit mee lezen

Citaat:
‘Haa Summer, heb je die rotknol weer met je mee?’ vroeg een harde stem.
Als door een wesp gestoken draaide Summer zich om.
‘Wacht maar tot hij je verslaat! Dan zie je vanzelf wat voor rotknol hij is’ beet Summer de man toe.
‘Ssst laat hem praten’ kalmeerde Sam die naast Summer stond, zijn merrie was als eerste op de vrachtwagen gezet en moest dus als laatste wachten.
‘Ach ik word gek van John! Sinds Let’s Dance een maand geleden...’
‘Sst daar hebben we het niet meer over’ hij kneep haar speels in haar zij en ging zijn merrie nu ook van de vrachtwagen halen.
Een maand geleden was de laatste wedstrijd geweest die John's zoon had kunnen rijden met zijn dominante hengst Prins doordat Let’s Dance woedend een trap op Prins voorbeen had gegeven. Prins had hem gebeten om te laten zien dat hij de baas was, dit pikte Let’s Dance niet en trapte vol achteruit. Sindsdien hing er een rood lintje in Let’s dance’s staart, maar John was de ‘rothengst’ nog niet vergeten en Ray, zijn zoon, waarschijnlijk ook niet!
‘Met wie is Ray hier?’ vroeg Summer uit haar humeur aan Maarten die met zijn bruine ruin Rasmus naast haar stond.
‘Een paard van iemand anders. Prins staat nog steeds mank’ verklaarde hij.
‘Nou ja...Ik kon er niets aan doen...’ begon Summer schuldbewust.
‘Nee weten we, die rothengst beet Let’s Dance. Dat weet iedereen, toen hij hier zijn eerste wedstrijd reed sprong hij op een merrie, gelukkig was de ruiter van die merrie net afgestapt’ vertelde Maarten.
‘Echt?’ ongelovig keek Summer Maarten in zijn ogen.
‘Ja, onder de ruiters hoor je alleen maar verlichte zuchten dat Prins er tijdelijk uit ligt. Er wordt een of ander goedje rond zijn neus gesmeert maar dat helpt niets naar het schijnt.’, ging hij verder terwijl ze Ron met zijn kastanjebruine ruin Heaven en Ilse met haar zwarte ruin Raven volgde. Sam liep naast Tanja voorop.
‘Tja maar toch. Ik hoop dat Let’s Dance en ik voor hem raken’.
‘Dan mag je je best doen. Die schimmel van Ray is naar het schijnt goed.’
‘Waarschijnlijk’ vanbinnen vloekte Summer, Prins was een prachtig dier maar zo onhandelbaar dat hij in de dressuur weinig kon halen. Misschien met een andere ruiter... Maar met Ray zijn harde behandeling zou het nooit lukken. Deze schimmel...
‘Ik zie hem wel bij het inrijden’ besloot Summer. Ze waren nu bij de stallen en de 5 paarden stonden tegen over elkaar aan het einde van de gang, tegen de stalwand stond Let’s Dance met tegen over hem Maarten’s paard Rasmus.
Naast Let’s Dance stond Melody, Sam’s merrie en tegenover Melody stond Raven, Ilse haar ruin. Langs Melody stond Ron zijn paard Heaven.
‘Ik hoop dat Melody niet hengstig is’ knipoogde ze naar Sam.
‘Jee daar had ik niet aan gedacht!’ vloekte Tanja. ‘Sam wissel jij anders met Maarten. Rasmus is een ruin!’
Zo gezegd zo gedaan en al snel waren de paarden van stal veranderd. De stalgang was erg breed dus tegenover elkaar zou niet zo erg zijn, ze konden nu in elk geval niet met hun neuzen aan elkaar komen.
‘Kom jongens, jullie moeten pas om 12 uur rijden! Dus wij kunnen wel even de rijbaan enzo gaan bekijken’.
‘Om 12 uur? Waarom vertrokken we dan zo vroeg?’ vroeg Sam die graag uitsliep.
‘Omdat de paarden nu rustig kunnen wennen aan de drukte’ verklaarde Tanja ‘daarbij vertrek ik graag vroeg het was toch een uur rijden en je moet maar pech krijgen! Het is nu kwart voor acht en om kwart over elf moet Ilse beginnen met inrijden. Jullie kunnen nu uitgebreid gaan ontbijten en tegen de tijd dat dat verteert is mogen jullie Ilse al te paard helpen! Daarbij kunnen jullie nu nog een uurtje of 2 rondkijken in de stallen want die zijn groot.’, liet ze er op volgen.
‘Daarbij is het toch leuk om zo vroeg al te vertrekken. Ik vind het leuk om samen te zijn’ zei Summer voorzichtig.
‘Ik ook kleine’ antwoordde Sam en legde zijn arm rond Summer.
‘Hej!’ protesteerde Summer maar ze liet zich tegen hem aantrekken, het was nu eenmaal zo dat Summer met haar 1.66 de kleinste van de bende was! Al was Ilse maar 4 cm groter. Sam was met zijn 1.80 toch een stukje groter dan Summer die dan ook maar tot aan zijn schouders kwam.
Ze liepen eerst naar de kantine die nu nog niet zo vol was. Daar bestelden ze drinken en wat broodjes. Het hele gezelschap viel lachend op hun stoelen rond de eerste tafel die ze vonden. Maar al snel viel het geluid weg en was er alleen nog maar Tanja te horen die nog een paar instructies aan haar leerlingen gaf.
Rond een uur of 9 trok het groepje weer richting stal. Sam zorgde dat hij naast Summer kon lopen, ook Maarten kwam aan Summers zijde lopen. Ilse en Ron liepen een stukje vooruit, druk pratend over motors. De tweede hobby van beide.
‘Het is hier echt groot’ zuchtte Summer.
‘Inderdaad, maar de rijbanen zien er goed uit, het lijkt er niet op dat we schuivers zullen maken’ reageerde Maarten die al in de rondte gekeken had.
‘Nee gelukkig niet’ antwoordde Sam ‘Ron’s paard viel bijna 2 weken geleden’.
'Ja dat zag ik. Het was daar ook glad! Let’s Dance schoof ook.’
Ze liepen wat door de stallen.
‘Ilse het is kwart voor elf! Als jij om kwart over op het paard wil zitten kunnen we nu maar beter naar de stallen gaan’ waarschuwde Summer met een blik op haar horloge.
Nog geen vijf minuten later stonden ze bij de Friese ruin Raven, de ruin liet doodkalm toe dat de 2 meisjes hem opzadelden.
‘Ga je ook bandageren?’ vroeg Summer.
‘Nee zijn benen zijn toch zwart’ antwoordde Ilse schouderophalend.
Om precies kwart over elf hielpen de vier vrienden Ilse op haar paard en kon ze beginnen met rustig in te stappen.
‘Om hoe laat moet ik beginnen?’ vroeg Summer praktisch.
‘Om 10 over 12 dus je kan haar proef nog wel zien’ knipoogde Tanja.
De vriendschap tussen Summer en Ilse was erg hecht en ze moedigden elkaar al elke wedstrijd aan. Behalve de vorige wedstrijd, toen moest Summer inrijden bij Tanja’s tweede proef.
Tanja hielp Ilse met het inrijden en toen ze haar naam hoorde was Raven helemaal los.
‘In ring A word Ilse met Raven verwacht’ schalde er over het terrein.
Summer, Sam, Maarten en Ron verzamelden zich naast het jury hokje bij de ring. Tanja ging bij de B staan en begon met voorlezen.
‘A-X binnen komen in middenstap’.
Raven liep mooi aan de teugel en leek precies te doen wat zijn bazin vroeg. Ook Ilse zat op haar paard alsof hij vanzelf liep.
‘Deze proef is mooi!’ fluisterde Summer.
‘Tenzij iemand het beter doet is ze eerste’ reageerde Maarten droog.
‘Dat is altijd zo, oen’ schold Ron.
Sam begon onderdrukt te lachen.
‘X halthouden en groeten! De rijbaan verlaten in stap met lange teugel’ klonk Tanja’s stem. Door Ilse ging een zucht van verlichting en Raven volgde de teugel en liep praktisch met zijn neus over de grond terug naar A om uit de ring te gaan.
‘Goede proef! Alleen had ik liever wat meer sprong in de galop gezien! Maar daar werken we dinsdag wel aan’ zei Tanja lachend.
‘En tenzij iemand het beter doet ben je eerste’ proeste Sam waarop de vier andere ook in de lach schoten. Tanja keek verward naar Ilse maar deze keek even hulpeloos terug.
‘Als niemand het beter doet ben je altijd eerste’ verklaarde Summer hun lachbui na dat ze alles uitgelegd had.
‘Summer jij moet Let’s Dance gaan zadelen! Let op want Ray is in de inrijbak...’ waarschuwde Tanja.
Even trok Summer een vies gezicht maar na een veelzeggende blik van haar moeder die zich ook bij het groepje had gevoegd liep ze samen met Sam, Maarten en Ron richting de stallen.
‘Zo ventje nu is het onze beurt!’ praatte Summer met haar paard terwijl ze de singel al aan trok.
Het hoofdstel werd aan gedaan en summer trok haar jogging uit en haar bloes maakte plaats voor haar wedstrijdjasje. Tien minuten later stond ze bij de inrijdbaan waar Sam, samen met Maarten, de schimmel, die zijn baas op wedstrijd nooit goed liet opstijgen, vasthield. Ron hielp het slanke meisje in het zadel van het paard dat nerveus rondjes draaide en zelfs dreigde met steigeren.
‘Wat een gedoe met die knol zeg!’ sprak een voor Summer jammer genoeg bekende stem.
‘Maar goed dat Prins altijd zijn manieren houd, he Ray’ antwoordde Summer zoet terwijl ze de teugels op pakte van haar paard dat nu rustig stond te wachten op een beenhulp van zijn bazin.
‘Jullie zijn schatten’ ging ze verder tegen de jongens. ‘Heel erg bedankt!’
‘Een meid als jij kunnen we niet laten verongelukken, zou zonde zijn’ grinnikte Sam.
‘Hmm....’ meer kwam er niet uit want Tanja gaf haar een teken dat ze moest beginnen te stappen.
Summer reed ruim 45 minuten in toen ze eindelijk haar naam hoorde.
‘In ring C word Summer met Let’s Dance verwacht'.
Ze liet Let’s Dance nog even strekken rond de ring tot ze de stem van Tanja hoorde.
‘A-X binnen komen in arbeidsdraf, X groeten, verder in arbeidsdraf! C rechterhand!’ las ze.
‘Yes, netjes vierkant en aan de teugel’ juichtte Summer vanbinnen omdat dit een struikelpunt was voor Let’s Dance. De proef verliep tot nog toe goed.
‘A middenstap, A-X-A cirkel, voor het raakpunt met de hoefslag aanspringen in de rechter galop’.
Summer deed haar linkerbeen iets naar achter net voor het raakpunt en precies op het raakpunt sprong Let’s Dance in een keuringe rechtergalop.
‘Je bent een topknol’ fluisterde Summer en luisterde toen weer aandachtig naar haar voorlezer. Na een paar oefeningen kwam een geliefde oefening voor beide. Tevens de laatste.
‘A arbeidsdraf, F-X-H van hand veranderen in middendraf lichtrijden’.
Let’s Dance strekte zijn lange benen en gooide ze voor zich uit.
‘H arbeidsdraf doorzitten, A afwenden, X halthouden en groeten, de rijbaan in middenstap met lange teugel verlaten!’
Summer groette met een goed gevoel af en vloog haar paard om de nek.
‘Super knul!’ zei ze zacht.
‘Goede proef Summer! Zijn aanleuning is stukken beter! We zullen maar aan die galop stap gaan werken voor de A6 he!’
‘En aan achterwaarts gaan zonder protest’ zuchtte Summer.
‘Dat deed hij vandaag super! Hij bleef mooi aan de teugel’.
‘Voelde het. Ik heb gedreigd met ruinen als hij het niet deed’ lachtte Summer terwijl ze hem even uitstapte in de inrijpiste.
‘Dame, moet je nog rijden?’ vroeg Jean aan haar.
‘Nee, heb net gereden.’ antwoordde Summer.
‘Wat doe je hier dan nog?’ lachtte hij.
‘Sorry mijnheer, ik ga al!’ grinnikte Summer.
‘Wacht even meid! Mag ik je vragen welk bit je hebt?’
Tanja en Summer wisselde een blik van verstandhouding...

het verhaal is verbeterd door Amethyst! Heel erg bedankt
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 27-08-05 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Minte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:15

Hallo,!

Wauw, mooi geschreven!
Ga vooral door

Groetjes. Minte