[Verhaal] Onee wie doet mijn paard?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveElmo

[Verhaal] Onee wie doet mijn paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 16:15

Eva was op de manege en zoals altijd was ze te vinden bij haar pony fionie.Fionie was een koppige merrie die zich alleen door Eva liet rijden."Fionie...Mijn Fionie" zei Eva treurig...."ik ga op vakantie meis....2 weken kunnen we niet rijden",Fionie brieste luid en sloeg met haar voorbeen.Eva liep de stal uit en ging ervoor zitten.Ze dacht na...,Wie zou fionie gaan rijden?Niemand toch?Fionie liet immers NIE-MA-ND anders op haar rug rondrijden.Eva keek rond op stal...Valeska kwam eraan....Misschien wou zij Fionie wel rijden?Ze was een gevorderde stalhulp..Maar nee...ze moest haar eigen paard doen...Eva stond op en sloot de stal af.Ze liep weg over het erf...Het was rustig...pas half 8 in de ochtend...Ze jammerde zachtjes...ze maakte zich druk...Ze moes nog zoveel doen!Ze wilde helemaal niet mee op vakantie naar Frankrijk...zij en Fionie zouden over 2 weken in de klasse mee springen van 1.15,dat hadden ze nog nooit gedaan...Ze moesten nog veel trainen maar dat hele plan gaat nu niet door .Ze loopt weg naar de kantine en staart moedeloos voor zich uit....-----.....
Ondertussen kwam Marie eraan,Marie reed pas 4 maanden op de manege in de beginnersles...maar wat niemand wist is dat ze vroeger...Nee laat ik het maar niet vertellen misschien komen jullie er zelf wel achter.....
Marie liep met haar zus het erf op..." Marie ik wil weg"snauwde haar zus Kim.Marie schudde haar hoofd "nee Kim,je mocht van mama niet naar Frankie toe je moest met mij mee naar de manege" Ze trok Kim mee naar de kantine en Kim ging naast Eva zitten en bestelde wat drinken."Jeeej ik heb geluk !!" Zei Marie opgewekt"ik zit op Sare een hele lieve arabier!!" Ze rende naar de stallen toe....,Sare stond naast Fionie,Marie liep erheen met zadel en al die ze al had gepakt.Ze legde het op de houder van Fionie..,Fionie trapte wild tegen de staldeur aan..."hoo maar paardje" zei Marie kalmerend " IK ga je heus niet rijden Fionie ik zou niet durfen!"Eva kwam aanlopen en liep naar haar pony toe ze knuffelde even en keek toen op naar Marie.."rijd je hier allang?" -"eh nee pas 4 maanden" Antwoorde Marie verlegen.

Okee mijn 1e verhaal hier op bokt en amateur ik weet het!Als jullie willen weten hoe het verdergaat zeg ht dan maar.
Laatst bijgewerkt door Eline op 21-08-05 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag.

VitKimBas

Re: Verhaal: Onee wie doet mijn paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 17:18

vervolg vervolg!!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 17:31

Wel een geinig verhaal, je moet alleen erop letten dat je in de tegenwoordige of verledentijd schrijft, nou ben je bezig met

Citaat:
"Ze moesten nog veel trainen maar dat hele plan gaat nu niet door".
.

LoveElmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 17:35

Marie en eva keken tegelijkertijd naar het erf...een brommer bromde zo hard dat de paarden hinnikte...*onee!!*Dacht Marie...het is Frankie het vriendje van Kim...,Ze zag hoe haar zus achterop de motor stapt en crossend wegreed."daar zit ik dan...ik moet pas over 1 uur rijden en nu heb ik niemand om mee te praten " zei ze zachtjes.Eva pakte het halster van fionie. " als je niks te doen hebt mag je Finonies halster wel omdoen en haar naar de wei brengen...Marie straalde " Meen...Meen je dat echt?!"Eva knikte en deed de staldeur open..."voortaan niet het zadel op Fionies houder leggen ,ze trapt vaak tegen de deur en als het zadel valt heb je een groot probleem." Ze ging aan de kant staan en knikte toemoedigend naar Marie...
Marie liep de stal voorzichtig binnen,.,Fionie straalde vurigheid uit en keek naar haar baasje.Marie prutste wat aan het halster ze was deze niet gewend vroeger was ze..*ojee nu verraad ik het bijna!*
Ze deed het halster rustig om en leidde Fionie naar de wei.Eva was verbaasd...normaal doet Fionie dat niet.Marie praatte rustig tegen Fionie...alsof ze elkaar al ja...*ehm* ze praatte dus kalmerend.
En zette ha*het* paard in de wei.ze rende terug naar stal..."Ooh Eva mag ik nog iets doen?"Vroeg ze trots...."ehm...nou...je kan eh....tja...niet echt veel..ze gaat zitten,ik weet niet hoe je heet meisje maar je rijd pas...als je langer had gereden zou je mijn paard wel kunnen doen ...ze verteld het verhaal van de vakantie...
"Tjeetje" antwoorde Marie ."Kan Pricillla haar niet doen?" " haar paard is toch kreupel?Dan kan ze jouw paard doen"
Eva schudde haar hoofd.."al aangedacht maar die gaat ook op vakantie"
Toen schrok Eva want Fionie rende op haar af.....Nog geen meter voorhaar stopte Fionie ze had een wondje op haar been...Eva keek woedend naar Marie...

Verder?

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:36

jaaa schrijf verder
Ik weet denk ik wel het "geheim" al maar ik zal het maar niet veraden ( miss klopt het wel helemaal niet en sta ik weer voor banketstaaf )

dniejs_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:55

vervolg vervolg

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:21

ik weet het al, ik vind het wel wat jammer dat je van die stukjes gebruikt zoals * nu veraad ik het bijna* . daardoor ga je denken, en dan weet je zo wat het is. ik zou iets meer spanning gebruiken, verder ene leuk verhaal, ga zo door

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 14:20

Leuk verhaal, ik volg het zeker!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 14:25

leuk meeer

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 14:28

Leuk verhaal idd!
Ik blijf het ook zeker lezen.

LoveElmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 20:11

Eva pakte Fionie bij haar halster...Woedend riep ze naar Marie : "Wat heb jij nou weer gedaan"!Marie deinsde achteruit en snikte...."ik..ik heb niks gedaan ik heb haar gewoon in de wei gezet en alles goed afgesloten!"Eva keek naar het wondje gelukkig viel het mee maar ze was woedend op Marie.."Als ik jou nog 1 keer bij mijn paard zie stap ik zo naar de manege eigenaar hoor je me?!!" -Marie huilde nu daadwerkelijk en ze rende weg..Ze had helemaal niks gedaan alles goed afgesloteN!Ze wist hoe dat moest dat heeft ze vorige week nog geleerd!Ze rende naar de wc en ging daar huilen.Ondertussen had Eva het wondje van Fionie schoongemaakt en bandageerde ze het..Fionie hinnikte nadenkelijk en keek Eva zielig aan..."Ooh paardje van me wat heeft ze met je gedaan!""Had ik haar je maar nooit naar de wei laten brengen ze rijd pas een paar weken,hoe kon ik haar dat nou laten doen!"Ze sloot de stal af en liep boos weg.Marie was ondertussen haar pony aan het poetsen maar snikte nog wat na.Yolande haar instructrice zag het en vroeg wat er was..-"ooh niks hoor mijn zus is opeens weggegaan en dat vind ik niet zo leuk" Yolande knikte en liep weg.

Meer?

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:25

ja kom maar op met nog een stukje!
Misschien kan je volgende keer een iets langer stuk maken, nu zit je er helemaal in en dan stopt het dat is jammer. Maar ik wacht op een nieuw stukje

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:36

jah, goed verhaal! je schrijft goed!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:23

heel leuk geschreven

ik ga het zeker volgen

dus kom maar op
en idd, misschien wat langere stukjes

LoveElmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 06:59

Marie had Sare opgezadeld en stapte nu aan de hand met haar naar de bak.O nee!!De gene die daar stond wou ze liever vermijden ; Eva.
Ze liep met Sare naar het midden van d ebak en stelde zich op op de A-C lijn.Yolande hielp samen met Eva iedereen op hun paarden.Nou zoals jullie zien...begon Yolande is er nog een soort van instructrice in de bak Eva...Nou misschien kennen sommige haar al de eigenaaresse van Fionie.De paarden izjn een beetje lui vandaag want het is heel erg warm weer.Dus Eva staat erbij met de longeer zweep om ze als dat nodig is aan te 'drijven' .Marie beet op haar lip ze wou laten zien dat ze kon rijden!Want ze kon het toch ook?Niet luisteren naar die " gevorderden" meisjes die hebben het toch ook moeten leren?Die les liep Sare gespannen maar wel door.Marie was uitgeput de hele les had ze haar benen erbij moeten houden!In de galop gingen ze 1 voor 1...Iedereen met een bijloper maar nee Marie wou het zelf proberen.Terwijl ze galoperen best eng vind stapte ze snel naar de hoefslag.Sare nam een grote sprong om in galop te komen en rende de bak door...Arme Marie wist zich geen raad en hield zich aan haar zdel vast.Sare sneed de bochten af en BOEM!Daar lag Marie in het zand ...ze was hard op haar knie gevallen...Yolande liep snel naar Marie toe en Eva ving Sare die stilstond."marie hoor je me"?!Zei de instructrice tegen Marie.Maar er kwam geen antwoord....langzaam viel Marie weg...Het arme kind werd naar het manegehuis gebracht en daar zorgde Mirthe de kantinebeheerdster voor haar...MArie werd wakker en haar knie deed zeer en haar hoofd bonkte...:"wa..waar ben ik ?!" zei ze zachtjes grijpend naar haar knie waar verband om zat....Rustig maar Marie zei Mirthe zacht..." je bent hier op de mnege in het huis...je bent gevallen en je hebt een lelijke wond op je knie...ik heb hem schoongemaakt en er strak verband omheen gedaan...wie weet is het gekneust"Marie knikte zachtjes..Haar hoofd deed ook zeer...Mirthe pakte een koudetheedoek en legde die over haar hoofd..." .Je hebt geen hersenschudding maar wel een bult op je hoofd kom er maar niet aan "

Ik moet nu even stoppen ben namelijk ziek.Als jullie meer willen hoor ik het wel

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 07:50

Hey dit is wel een grappig verhaal! Ik blijf m ff volgen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 08:20

leuk weer!
enne arme jij dat je ziek bent... snel beter worde!

LoveElmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 09:49

Je moeder komt je zo ophalen.Ze zei dat ze er meteen aankwam zei Mirthe rustig .MArie glimlachte een beetje..."ik moet weer aan het werk" zei Mirthe " red je je wel?" Marie knikte en Mirthe liep weg..Marie keek rond in de kamer.Er hingen certificaten aan de muur en er stond een prijzenkast met daarnaast een muur vol foto's.Voorzichtig stond ze op en liep erheen.1 voor 1 bekeek ze de foto's.....Het waren oude foto's maar ook nieuwe...Zelfs zwartwit foto's!Marie glunderde even bij de gedachte dat de manege al zo lang bestond.De foto's varieerden van de opening van de manege tot wedstrijden...Bij 1 foto keek ze wat langer het was een zwart wit foto...ze herkende de persoon...maar kon niet goed zien wie het was door de cap...Het paard herkende ze niet.Ze liep naar de deur toe en liep het huis uit...Ze wankelde wat over het erf naar Sare...Onee daar stond Eva bij Fionie!!Nou komop Marie dacht ze...Je gaat niet naar Fionie maarnaar Sare...Ze liep er rustig heen....Eva keek naar het meisje maar zei niets.Marie aide Sare die aan het eten was."eh...gaat het een beetje?"Vroeg Eva een poosje later om een einde aan de doodse stiltete maken.Marie knikte naar haar..Eva's ogen twinkelden.."gelukkig maar,het was een akelige val""sorry van wat ik vanochtend allemaal tegen je zei .De wond isn iet zo groot maar ik vind het nog steeds neit leuk dat je niet hebt opgepast...Het is misschien mijn eigen schuld ook wie laat nou iemand die pas rijd haar eigen paard in de wei zetten..
Marie bloosde..."m...Maar ik heb alles echt goed afgesloten ik heb het zelfs gecheckt!" Eva keek naar de grond en verwisselde het onderwerp.."ik heb nog steeds niemand voor Fionie...Ik ga maar een advetentie zetten op mark..Ze werd onderbroken....Er kwam een een meisje van een jaar of 16 naar haar toelopen...ze had moderne rijkleding aan..alles van merken.Alles sloot op elkaar aan : blond haar...Mooie grote blauwe ogen...een blanke maar toch gebruinde huid...alsof ze elke week onder de zonnebank ligt grapte marie inzich zelf...Ze bekeek het meisje verder ; een chocoladebruin shirtje op een beige rijbroek...met bruine chaps en bruine jodphurs..Hoe perfect kan het zijn?Het meisje stelde zichzelf aan Eva voor..
Hallo ik ben Jacky De kil....Nog een L achter Kil en het plaatje is perfect grinnikte Marie.Jacky reageerde niet op Marie...Ik hoorde dat je een bijrijdster zocht?
Laatst bijgewerkt door LoveElmo op 20-08-05 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 09:52

Leuk verhaal zeg!
Vervolg vervolg!
Ik heb ook een verhaal alleen niemand kijkt ernaar..
Sorry, moet ik hier eigenlijk niet neerzetten.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 10:10

hey wij willen meer
komop met dat vervolg

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 10:29

ik wil meer

nja,, bij sommige stukken is het moeilijk te volgen, dan snap ik de zin niet echt meer, misschien kun je wat meer leestekens gebruiiken..

en was dat meisje uit het laatste deel 1 ? of 11

nja ik wacht op een nieuw stukje

LoveElmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 11:09

Ga nu het vervolg schrijven.Zal proberen de leestekens duidelijekrte maken.Het meisje was 16-edit

Virginie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 11:24

leuk! maak het volgend stuk maar lekker lang!

LoveElmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 11:31

Eva knikte.."ik ga op vakantie en iemand moet Fionie rijden..."
Jacky keek naar het paard...."Nou ik ben dus Jacky en rijd al vanaf mijn 6e paard.Heb een eigen paard in Portugal en ben hier voor 5 weken.Dus kwam ik naar deze manege om te kijken of er wat te rijdenvalt.Ben gevorderde rijd mijn paard in de L2.en met springen precies 1.10....",Marie zuchte..wat toevalig!Eva was verast en vertelde het verhaal dat ze dus nog iemand zocht etc.Marie hoorde een brommer en liep naar het erf..Haar zus Kim kwam aanrennen en haar hakken klinkten op de stenen."Mijn lieve kleine zusje toch!"Riep Kim over het erf.^onee!^Dacht Marie ze zet me zo voorschut^Kim knuffelde MArie stevig...Komee naar huis..Franky heeft me afgezet dus we moeten lopend naar huis..."boeiend het is 5 minuten lopen"antwoorde MArie stug..^Zal die wond wel zijn^ dacht Kim en ze liepen weg.

De volgende dag op de manege...

Eva had afgesproken met Jacky dat zij vandaaag Finoie ging doen.Eva zou morgen op vakantie gaan en moest vandaag inpakken.Een goede kans voor Jacky om te kijken of zij enFionie bij elkaar passen.Eva had Yolande gesproken die lesgafvandaag om even opteletten of Jacky wel aardig deed tegen Fionie...
Wat Eva niet wist is dat Yolande ziek was geworden...De dag begon afschuwelijk.Het weer was niet meer lekker warm maar het stormde.Jacky kwam op stal aan en zadelde Fionie meteen Ruw op en singelde meteen strak aan.Fionie hapte en sloeg met haar staart...het gevolg daarvan was 2 klappen met de zweep.Fionie liet het toe...ze wou niet meer pijn hebben.Die dag verliep slecht voor Fionie ze werd ruw gereden geschopt en Jacky trok de hele tijd in haar mond...Na het rijden(ze stapte haar niet uit) verzorgde ze Fionie amper en ging ze naar haar hotel.
Ondertussen bij Marie thuis :

Maam....begon Marie..Waarom ga je nooit mee naar de manege?
Haar moeder zei neits...na een poosje : Ik heb niet zoveel tijd...
Nouja zeg antwoorde Marie daarop....JE hebt nu toch tijd komop!en ze trok haar moeder mee

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 14:53

Ja het word leuk!
Ben benieuwd naar het volgende stukje!