[Kort verhaal] Ik mis je. Ik mis alles aan je.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[Kort verhaal] Ik mis je. Ik mis alles aan je.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:14

Neem ajb de tijd, om het helemaal even uit te lezen.
Denk er dan even overna, voordat je het misschien afkraakt.
Commentaar welkom. Mits onderbouwd, zoals altijd.

Ik mis je.

Ik mis je. Ik mis alles aan je.
Ik mis de liefde die jij me gaf. De liefde die alleen jij me kon geven, op jouw eigen, speciale manier. De liefde die ik al die jaren gemist had in mijn leven, totdat ik jou ontmoette. Je was, gewoon, ‘een vriend van een vriend’. Niets meer- maar ook zeker niets minder. Toen ik je voor het eerst zag, had ik nooit durven dromen dat jij en ik… ‘wij’ zouden worden. Ik dacht dat ik jou niet waard zou zijn. Dat je me toch niet zou willen, niet als ‘gewone vriendin’, en al helemaal niet als échte ‘vriendin’. Maar toch, toch was er iets aan de manier waarop je me aankeek, dat me een goed gevoel gaf. Het gevoel dat ik niet overbodig was, dat er iemand om me gaf. Het was een gevoel dat ik nog niet goed kende- en ik mis het. Ik mis je.
Langzaamaan begonnen we met elkaar te praten. Haperend, stotterend. Ik voelde me altijd zo stom, zo dom, als ik bij jou was. Jij was zo perfect; hoe kon je nou zo lief doen tegen me, terwijl ik zo’n enorme kluns was? Ik wist het niet; maar feit was, dat je me steeds vaker opzocht. En zo gebeurde het dat je, gewoon; op een dag, geen ‘vriend van een vriend’ meer was. Maar gewoon een vriend van mij. Niets meer, niets minder. Gewoon, een goede vriend, die veel met mij omging. Die goed voor me zorgde, en altijd naar me luisterde als dat nodig was. Een vriend die me troostte, en altijd voor me klaarstond. Die mijn diepste geheimen kende. Een vriend, die op een gegeven moment niet meer 'gewoon, een vriend' was.
Maar 'míjn vriend'. Mijn vriend; mijn alles.

En ik mis je. Ik mis alles aan je.
Ik mis de warmte van je omhelsingen. Het gevoel van twee armen om me heengeslagen, die me niet los zouden laten als het niet nodig was. Het gevoel van jouw warme adem in mijn nek, je hoofd op mijn schouder. De woorden die jij zachtjes in mijn oor fluisterdde; de woorden die alleen voor mij bedoeld waren. Voor mij, en voor niemand anders. Ik mis het. Ik mis het zo. De nachten waarop wij samen waren, zonder anderen. Het was altijd zo speciaal. De nacht was stil en donker, buiten was het koud. Maar binnen, waar wij zaten, zorgden de kaarsen voor verlichting en warmte. En wij, wij onderbraken af en toe de stilte met ons gefluister en gegiechel. En terwijl ik ik jouw armen lag, op de bank, fluisterde je me toe dat je van me hield. En dat je niet kon leven zonder me. En ik weet nog hoe ik mijn hoofd draaide, en mijn lippen zachtjes tegen de jouwe aan drukte. Kort, maar vurig. En hoe ik je zei, dat je ook niet hoefde te leven zonder me. Want ik bleef bij je.. altijd.

Soms is het niet te begrijpen, hoe liefde je kan verblinden. Zodat je niets meer ziet. Of, beter gezegd; zodat je alleen nog maar ziet, wat je wil zien. En alleen nog maar voelt en denkt, wat je wilt voelen of denken. Niets meer, niets minder. Ik wou dat jij de perfecte man was voor mij. Dat jij ‘de Ware’ was. Ik wou het zo graag, dat ik mezelf dingen wijsmaakte. Dat ik mijn ogen sloot, voor alle dingen waarin jij toch niet zo perfect was als ik dacht. Ik deed alsof ze niet gebeurden- maar het gebeurde wel degelijk. En ik snap niet, hoe ik zó lang bij je heb kunnen blijven, terwijl jij mijn ondergang was. En ik de jouwe.
En toch mis ik je. Mis ik het.
De felheid van je stem, als je weer eens tegen me schreeuwde. Als je de meest vreselijke scheldwoorden tegen me gebruikte, en me zo ver mogelijk de afgrond in kreeg met je woorden. Me daar dan een tijdje in liet liggen, verward en eenzaam, zonder jou om me heen. Om vervolgens een touwladder uit te rollen naar beneden en me weer op te halen. Te zeggen hoe erg het je speet. Dat je het niet zo bedoelde- maar dat je het alleen maar zei, omdat je zoveel van me hield. En dat je er spijt van had, ongelooflijk veel spijt. Je zou het goed maken. Alles om het goed te maken.
Maar het was al goed. Ik vond het niet erg, ik was het alweer vergeten. Ik had het gedroomd, het was niet gebeurd. Zoiets zou jij toch nooit doen? Nooit.
Maar het gebeurde steeds vaker, en erger. Ik werd niet langer de afgrond ingescholden.. maar ook ingetrapt. Ingeslagen, gestompt- alles wat je kon gebruiken om me erin te krijgen, gebruikte je. Ik kon niets goed doen, ik was jou niet waard. Ik was lelijk. Walgelijk, zelfs. En als je dan eindelijk weer wat kalmer was, en weer jezelf kon zijn.. dan speet het je. Zoals het je altijd speet, wanneer er zoiets gebeurde. Dan nam je me in je armen, kuste me in mijn nek. Op mijn wang. Op mijn mond. Zei dat het nooit meer zou gebeuren, en bleef maar herhalen hoeveel je van me hield. En dat je niet zonder me kon leven.

En hoewel het voor sommige mensen onbegrijpelijk is hoe ik je kan missen, na alles wat je me hebt aangedaan.. doe ik het toch. Want wie anders zorgde er voor me? Wie anders was er, om naar mijn verhalen te luisteren, en me gerust te stellen? Wíe? Alleen jij. Jij was de enige die er was. De enige die naar mijn problemen luisterde- ookal was jij de oorzaak van bijna allemaal. De enige die mijn wonden verzorgde, ook al had je ze zelf gemaakt. De enige die me uit de afgrond sleepte.. ookal had je me er zelf ingeduwd.
En het spijt me. Het spijt me, dat ik uiteindelijk bij je weg ging. Maar het moest. Het kon zo niet verder. Ik wou niet dat jij ook de afgrond in zou vallen- met mij mee. Ik was jou niet waard, ik kon maar beter gaan. Om je niet nog kwader te maken. Om anderen van de gedachte te ontdoen, dat jij mij mishandelde. Want dat deed je niet. Je hield gewoon ontzettend veel van me, dat weet ik ook wel. Maar zij zouden dat niet begrijpen. Niemand begreep ons.
Ik moest afstand van je doen, omdat het beter voor je was, dacht ik. Beter voor ons. Maar achteraf gezien.. was het fout gedacht. Zoals ik wel meer dingen fout gedacht heb die tijd.

Want al die jaren heb ik gedacht, dat je sommige dingen die je zei, spreekwoordelijk bedoelde. Dat je het niet echt meende. Dat je het alleen zei, omdat je gewoon van me hield. Maar je meende het echt. Ik kon niet langer leven met jou.. maar jij kon niet leven zonder mij. Je meende het, toen je zei dat je niet verder kon zonder me. Je meende het echt- mijn fout om jou te verlaten, werd je einde. Daar was niets spreekwoordelijks aan. Het was een feit..
En dat weet ik nu ook- iedereen weet het.

Het spijt me.
Ik mis je.
Ik mis alles aan je.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-08-05 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Yellowfish

Re: [Kort verhaal] Ik mis je. Ik mis alles aan je.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:24

*zit met tranen in ogen

Ja, en toen wist ik even niet wat ik moest zeggen.

Wauw.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:24

Pff...
Jij, jij.. hoe durf je te zeggen dat 'het niet makkelijk wegleest'.
Ik heb het in één adem uitgelezen.
En écht, ik vind het mooi.
Spreekwordelijk > spreekwoordelijk
Zo even snel een foutje wat me opviel toen ik er nog eens naar keek.
Maar écht, ik vind het erg mooi geschreven.
En de laatste drie regels doen het hem.
Je overtreft jezelf weer eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:26

Jezus.
Prachtig.
Zit hier met tranen in mijn ogen.
Vooral bij het eerste stuk, waarbij je die liefde omschrijft.
Herken ik volledig.. dat mis ik ook..
Echt.. helemaal.. super.
Geen woorden voor.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:33

Weet ook even niet zo goed wat ik er van moet zeggen..

Heel erg mooi, echt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:37

er is maar 1 ding dat ik kan zeggen

wauw

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 00:27

wauw!
dit heb je erg mooi geschreven
weet niet meer te zeggen
vind het egt heel erg..wauw

nightwish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 00:33

......................stilte.....................

.......................wauw...................

ik heb het in één keer weg gelezen en ik vind het prachtig, zit hier een traantje weg te pinken.
echt super mooi geschreven, je hebt echt talent meid!

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 08:36

* sprakeloos ********

Gewoonweg prachtig!

urdal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 08:50

wauw!

het is echt ontzettend mooi! en idd de laatste woorden doen het hem!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 10:02

wauw !

echt super mooi verhaal zeg ik heb de tranen in mijn ogen..

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 10:35

Ooh echt super mooi..!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 10:58

Even wat dingen wat mij opviel;

Komma voor 'en' mag niet
Ik wist het niet; maar feit was, dat je me steeds vaker opzocht. Ik weet niet zeker, maar moet tussen 'maar' en 'feit' niet het staan?
Omhelsingen > omhelzingen
(moest ik even bij twijfelen, maar ik heb Alice )

Alice schreef:
Ann zegt;
wat is omhelzing
Alice zegt:
omhelzing (de ~ (v.), ~en)
1 het omhelzen => omarming
Ann zegt;
wat is omhelsing
Alice zegt:
Dat weet ik niet...

Want ik bleef bij je..voor(?) altijd

Of, beter gezegd; zodat je alleen nog maar ziet, wat je wil zien. >> Of, beter gezegd; zodat je alleen nog maar ziet, wat je wilt zien.

En nog een paar schoonheidsfoutjes.

Verder echt een pracht van een verhaal! Ik had echt níet in het begin kunnen bedenken dat het zo zou eindigen, het was totaal onvoorspelbaar (voor mij)
Schitterend. Je hebt jezelf weer eens overtroffen!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 13:26

Tussen maar en feit hoeft geen het, dacht ik.
Dat is een soort uitdrukking.. tenminse; misschien is het weer spreektaal. Maar goed.

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 15:28

* Is eventjes stil na dit te lezen.

Echt heel mooi geschreven.
Heb je dit ook echt meegemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 17:50

Wooh.. heel erg bedankt allemaal Echt heel erg bedankt.

Had eerlijk gezegd toch flink wat negatievere reacties verwacht
Had zelf het idee dat het niet fijn weglas, en dat het allemaal toch heel vreemd zou klinken, dat je álles aan iemand kan missen- terwijl diegene je mishandelde.

Bedankt aan iedereen die de foutjes eruit gehaald heeft!
Het 'spreekwoordelijk' heb ik gisteravond nog snel veranderd, thnx evelien!

@Ann: Ik weet dat een komma voor 'en' eigenlijk niet hoort, maar anders kreeg ik het gewoon niet zo dat het momentje rust wat ik ergens wou, ook gewoon goed overkwam. Zegmaar. Maar je hebt wel gelijk- ik zal in de versie op m'n computer kijken wat ik eraan kan veranderen! Volgens mij kan 'maar feit was' ook gewoon.. is dacht ik soort van uitdrukking! Heel erg bedankt verder voor het vinden van de andere foutjes (Hee, en ik maar denken dat Alice niet nuttig was. )

@Nero: Nope, niet zelf meegemaakt gelukkig.. Ook niets in de richting van mishandeling.

Artemide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:08

Waaw.
Ik vind het prachtig. Heel mooi. En ook heel 'echt', mooi geschreven, niets teveel, niets te weinig. (snapje?).
Echt schitterend!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:12

Wauw.. Ben echt sprakeloos

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:14

Jeetje.. Echt super geschreven!
Krijg er echt tranen van in mijn ogen... Mijn nicht heeft dit precies meegemaakt, vele jaren lang.. En een paar maanden terug besloot zij ermee te stoppen, dat het zo niet langer kon.. En de volgende dag had hij ook besloten er mee te stoppen.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 21:23

nou goed, dit heb je al een paar keer gehoord. maar ik ga het toch nog eens zeggen want ik vind het echt ongeloofelijk knap van je dat je dit weer oo papier kan krijgen. ben er ech stil van en zit hier echt letterlijk bijna te huilen. echt mijn complimenten..

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:00

WildWings schreef:
@Ann: Ik weet dat een komma voor 'en' eigenlijk niet hoort, maar anders kreeg ik het gewoon niet zo dat het momentje rust wat ik ergens wou, ook gewoon goed overkwam. Zegmaar. Maar je hebt wel gelijk- ik zal in de versie op m'n computer kijken wat ik eraan kan veranderen! Volgens mij kan 'maar feit was' ook gewoon.. is dacht ik soort van uitdrukking! Heel erg bedankt verder voor het vinden van de andere foutjes (Hee, en ik maar denken dat Alice niet nuttig was. )

In boeken zie je ook vaak genoeg ", en" &ik weet ook dat het de rust geeft die je wilt.. en toch mag het eigenlijk niet

Misschien in het Engels gaan schrijven? Dan moet het

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:09

Aww dank jullie weer
@MissyM: Ik denk dat ik dat wel snap
@Nathalie: Dat is echt heftig.. sterkte alsnog voor je nicht, en iedereen..
@Marjoke: Heel erg bedankt
@Ann: Haha en in het Engels zet ik júist niet altijd die komma neer voor 'and'. Ik werk omgekeerd.

[Edit] Juist niet, bedoel ik dus. Lekker bezig vandaag Nikki . [/edit]
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-08-05 11:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:28

Wow, wow wow, meer woorden heb ik niet! Super goed geschreven!

Je hebt de goede keus gemaakt!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:31

WildWings schreef:
@Ann: Haha en in het Engels zet ik júist altijd die komma neer voor 'and'. Ik werk omgekeerd.

Moet toch ook?

", and"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:35

@Josa: Het gaat verder niet over mij hoor Heel erg bedankt
@Ann: Haha slim van me. Ik bedoel dus júist niet. *edit het even.