okee ik zal op de foutjes letten bedankt redflame en hier weer een stukje erbij...
Citaat:
Hoofdstuk 2.
Een week later na al die gebeurtenissen.
Ze waren allemaal weer een beetje bijgekomen. Er waren nog een paar journalisten langs geweest daarmee hadden ze nog een paar interviewen mee gedaan hoe het paard daar nou verzeild was geraakt. Nou en hun dus vertellen dat het was weggelopen bij de dief enzovoorts. Er hadden zich ook nieuwe klanten gemeld. Die vandaag zouden komen dus vandaag was de rust weer eens voorbij. De stallen moesten worden schoongemaakt en kasten vrijgemaakt voor de nieuwe gasten. Het waren 2 goedgekeurde dekhengsten en het waren arabieren. Misschien zouden ze wel een paar merries in het voorjaar bij ons dekken dacht Irene. Maar Irene haastte zich naar de stallen want er waren een paar stalhulpen op vakantie, dus zij zou ook helpen deze week. Ze liep natuurlijk eerst langs haar lieveling Robie. Daarna ging ze de merries buiten zetten. Ze zou Loana apart zetten vandaag want die ging over een maand ongeveer bevallen. Maar ze was nu al chagrijnig tegen de anderen dieren en mensen. Dat kwam omdat haar 1e veulen door de andere paarden niet geaccepteerd werd toen ze met de groep buiten stonden, en dat neemt ze de paarden nu nog steeds kwalijk. Zo is ze ook een beetje schuw voor mensen geworden. Ze liep naar Loana toe, gelijk deed die haar oren al in haar nek. “ Rustig maar meisje, ik doe je geen kwaad suste Irene. “ Ik wil je alleen maar lekker buiten zetten. Loana werd wat rustiger en liep gewillig mee. Daarna liep ze even langs Lisa en Eva, om te zeggen dat ze vandaag niet meeging met de wekelijkse buitenrit, dat geregeld werd door de manege. Omdat ze het al druk genoeg had met stallen uitmesten en voorbereidingen treffen voor het ponykamp, dat over twee weken op de manege gehouden werd. Toen ze Robie’s box aan het uitmesten was stond Lex,1 van de vele stalhulpen ook uit te mesten. Hij was een knappe charmante jongen. Eigelijk vond ze hem diep in haar hart ook wel leuk. Hij was pas 16 jaar en deed dit om een zakcentje te verdienen. Ze begon een praatje met hem over wat hij nou ging doen na de vakantie hij had zijn examen afgelopen schooljaar gehaald. ,,Ik ga paardenhouderij doen.” “Ik zou graag net als jouw vader ook iets met fokken gaan doen.” ,, Het lijkt me zo geweldig bekende paarden te fokken dat is altijd mijn droom al geweest en hier doe ik eigelijk al wat ervaring op.” “Ja, ik wil later ook zoiets gaan doen, maar wat me nog leuker lijkt is jockey al is het ook een gevaarlijk beroep natuurlijk, maar ja.” “ Ja vroeger vond ik dat ook leuk maar mijn oog is meer gevallen op het bedrijfsleven met de paarden.” “Inderdaad ook een goede keuze.” “Maar ga je ook nog op vakantie of blijf je lekker hier?” “Nee, ik blijf lekker hier bij de paarden ben ook wel benieuwd naar hoe het Loana af gaat met de bevallig, daar zou ik graag bij willen zijn!” “Misschien kan dat ook wel.” “Mare ik ga eventjes naar het andere stallengebouw ik zou dat deel uitmesten want het is druk.” “Een paar stalhulpen zijn op vakantie dus heb ik aangeboden om te helpen.” “Dus doei.” Zij ze een beetje blozend. Ze voelde vlinders in haar buik, een gelukzalig gevoel was het. Tijdens het uitmesten begon ze te zingen, Ik hou van jouw, alleen van jouw. Dat was weer zo’n liefdeslied uit de top 40. Ze ging er zo in op dat ze niet doorhad dat haar moeder binnenkwam. “Schat.” Zij haar moeder. “Kom je zo lunchen?” Ze wist dat haar dochter weer eens verliefd was. “Ehm….Ja mam, zij Irene een beetje beduusd.” “ Ik kom zo even deze stallen afmaken.” “Dat had ik vader beloofd.” “ Is goed meisje ik zie je zo.” En moeder liep grinnikend weg. Toen Irene klaar was met de stallen liep ze gelijk naar haar huis ze had zo’n honger als een paard. Haar moeder zat al te wachten met een paar heerlijke croissantjes en eieren. ”Kom lekker aan tafel schat ik heb je lievelingskostje voor je gemaakt.” “Een boterham met gewoon een ouderwets eitje.” “Oh lekker mam, dankjewel.” “Oh ja enne Irene, er is vandaag een lange