Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Citaat:thuis dacht donna na over het aanbod van sharon ze wist dat tim altijd een beetje raar deed met geesten op roepen enz. Donna hield daar niet zo van ze was eerder een beetje bang en tim spotte er altijd maar mee. Maar aan de andere kant wou ze sharon niet kwetsen ze wist hoeveel dit voor haar betekende en karen en tamara zouden ook wel komen die hielden er toch ook niet van. Dus met een gerust hardt besloot donna toch te gaan. Ze pakte de telefoon en belde sharon.
“hoi met sharon” echt typisch iets voor sharon om zo op te nemen ze kon toch zien dat donna het was maar ja “ sorry dat ik net zo bod was hoor maar je liep de hele dag al over tim te praten en ik was het gewoon een beetje zat en ik hoop dat het aanbod om te komen nog steeds geld.”
“dat aanbod geld nog steeds hoor” zei sharon “en het geeft niks dat je zo bot was ik kan het wel begrijpen”
“oke nou dan ga ik nu maar weer aan mn huiswerk”
“doei” en sharon gooide de telefoon erop
soms sharon ook zo vol van begrip ze wist precies hoe zij zich in die situatie zou voelen.
Donna begon aan haar huiswerk ze keek in haar agenda wat ze had poedersuiker ze had een schriftelijke overhoring Duits. T kon daar wel eens aan gaan liggen of ze over ging! Gelukkig was dit donna’s enige huiswerk dus had ze alle tijd en misschien kon ze vanavond ook nog wel even met karen mee naar de manege. Donna was dol op paarden maar ze mocht van haar ouders niet op paardrijden ze vonden de sport te gevaarlijk. Donna vond altijd maar dat ze zeurde als ze al een paard ging aaien werden haar ouders bang.
Donna proberen de duitse worden te stampen maar het wou er gewoon niet in. Dan eerst maar een beetje ontspanning dacht ze en ze zette de computer aan pakte wat chips en sinas en begon te msn’en. Er waren niet veel mensen online alleen sharon,karen en timmie.
Sharon begon tegen haar te praten over tim. Wie anders? Donna negeerde haar maar een beetje dat was het fijne van msn je hoeft toch niemand recht in de ogen te kijken.
Citaat:Ze kampte een gesprek aan met karen over paarden en vroeg of ze vanavond mee mocht naar de manege. Ze spraken af dat ze om 7 uur bij karen thuis zouden zijn kathleen ging ook mee.
Donna had altijd een beetje een hekel aan kathleen het was de beste vriendin van karen maar tegen donna was ze altijd zo bitchie . net doen of ze alles was maar het moest maar.
Ze moest er toch iets voor over hebben om bij de paarden te kunnen zijn!!
Toen ze op de manege waren liep donna meteen naar spider haar lievelingspony. Ze kroelde hem helemaal dood. Als donna zou gaan rijden zou ze op hem de eerste les willen hebben.
Ze dacht even aan morgen avond zou karen ook gaan? Ze besloot het te vragen “kaaaaaaaaar” gilde ze keihard door de manege karen reageerde niet wel een meisje van een jaar of 7 “ken je je smoel niet houden”gilde rianne het meest arrogante kind van de manege aldus donna “waarom zou ik mijn mond voor jou houden joh” en nog een keer keihard “kaaaaaaaaaaaar”
Deze keer reageerde karen wel “ja wat is er schat””ga jij morgen ook naar tim toe” “ja ik denk het wel als ik kan waarom” “oo ja gewoon wou ik ff weten zullen we dan samen gaan?” ïs goed hoor maar mn les begint” “o oke goed zie je zo weer”
Pff dacht donna karen ging ook ze voelde zich altijd wat fijner als karen erbij was die was zo betrouwbaar. Want als sharon iets geks in haar hoofd had {en dat heeft ze nog wel is} gebeurd dat ook. Maar als karen erbij was zou het allemaal wel goed komen.
Kathleen kwam naar donna toe. Ook zoveel zin in morgenavond zei ze nogal als een domme doos. “ja waarom” “het wordt wast heel leuk met zijn 6en” “6en””ja tim heeft mij ook gevraagd als zijn ex beste vriendin” “leuk voor je” en boos liep donna weg. Hoe kon hij HAAR nou vragen die domme…… donna kon haar worden er niet over kwijt. Snel ging ze de stal van spider in.

Citaat:Die avond begon donna echt te stampen voor haar duits. Toen het er na een uurtje in zat deed ze de computer nog even aan en het kon niet anders of sharon was online ze keek naar sharon haar msn naam want er stond wat in over de volgende avond “sharontjj hOud van tim donna&tamara mYn beste vriendinnen morgen glaasje draaien word hip”
Donna schrok toen ze het zag glaasje draaien wat heeft dat te betekenen en moest donna daar ook aan meedoen. Donna durfde dit echt niet. Ze belde sharon meteen op en vroeg wat ze morgen avond precies gingen doen. Eu de film carelien kijken en beetje geesten praten je kent het wel” “ooh oke en tot morgen dan maar!!
“tot morgen”
donna gooide de telefoon erop geesten praatte donna had ineens niet meer zoveel zin in morgen avond waarom moesten ze nou over geesten praten en waarom moest die kathleen nou komen ze wist wel dat sharon en de rest ook goed met haar op konden schieten maar iedereen wist ook dat kathleen en donna altijd ruzie hadden al vanaf groep 7 !
opeens verscheen in sharon dr msn naam erbij “kathleen stom wijf je probeert hem van me af te pakken” donna begon meteen tegen sharon te praten ze vond het wel wat hebben dat iemand anders behalve zei ook eens ruzie had met kathleen.
Citaat:Donna : heey shar wat is er met kath
Sharon : gaat je geen bal aan
Donna : mij gaat alles aan dus zeg maar
Sharon : ze is gewoon een slettebakkie beetje tim van mij af probere te pakke nou gaat haar mooi niet lukken
Donna : komt ze morgen nog
Sharon : zou ze komen dan?
Donna : ja dat zei ze
Sharon : weet ik niks wan wacht ik bel tim effe
Donna : oke
Sharon : zit nu aan de telefoon
Donna : haha oke
Sharon : tim weet van niks
Donna : dan liegt ze
Sharon : ja, kom zet ook in je naam iets tegen kathleen dat ze een liegenbeest is
Donna : nee
Sharon : doe nou plz
Donna : neeeeeee
Sharon : dan niet
Donna : sorry
Sharon : wil je morege ook dronke worden
Donna : nog nooit gedaan maar wil ik wel
Sharon : daar hou ik je aan maar moet nu maar is aan Duits beginne doei
Donna : doei

Citaat:Donna klikt de msn ook uit en kijkt op de klok 11 uur al weer ze gaat maar eens haar bed in het zal morgen ook wel laat worden.
In bed lach donna de hele tijd te woelen en te denken over de volgende avond zouden ze echt glaasje gaan draaien dan ging ze wel naar huis en zou sharon haar er echt aan houden om dronken te worden.. Met die gedachte viel donna in slaap
De volgende middag
Donna liep haar lokaal duits binnen ze hoopte echt dat ze dit niet verknalde. Ze plofte neer naast karen neer. “goed geleerd” vroeg karen “ja ik denk dat het wel gaat lukken maar als ik iets niet weet mag ik dan please…” “bij mij kijken ja tuurlijk” “je bent een schat” “wist ik toch al”
Na de so kwam donna dolblij de klas uit de docent had de sotjes gelijk nageken en donna had een 7 precies wat ze nodig had om een 6 te staan op haar rapport. Meestal verknalde ze haar duits maar deze keer was het gewoon gelukt alleen sharon had wat minder geleerd had donna al door en toen ze sharon’s cijfer hoorde schoot ze bijna in de lach want wie haalt er nu een 1- behalve sharon.
Samen met karen fietste donna naar haar huis om samen “huiswerk”te maken.
Maar echt veel gebeurde er niet donna liet de msn aanstaan en sharon en tamara waren ook allebei online. Dus besloten ze om hun huiswerk maar niet te maken. 1 keer overslaan kon ook geen kwaad toch?
Om 6 uur begonnen donna en karen zich op te maken ze hadden de grootste lol want telkens als donna haar oogschaduw op wou doen gaf karen haar een zet.
En telkens als karen haar mooie knalrode kinderlippenstiftje op wou doen pakte donna haar hand waardoor het over haar hele gezicht zat.
Na precies 1 uur 3 minuten en 4 seconden waren de meisjes klaar voor het feest. Donna riep haar moeder die hun erheen zou brengen en vanavond rond 2 uur ook weer op zou halen.
echt zo leuk !! vind ik het verhaal je moet echt door gaan Citaat:Toen donna’s moeder bij tim voor de deur stopte stond sharon buiten een biertje te drinken. “honneponnetjes”gilde ze toen donna& karen aankwamen “waar bleven jullie nou”“het opmaken duurde nogal lang”karen zei het alsof het de meest gewone zaak van de wereld was. “nou kom maar mee naar binnen kenen we eindelijk beginne met de films” en braaf liepen donna& karen naar boven. Boven schrokken karen en donna enorm alles was donker en overal stonden kaarsjes in een cirkel waren 28 papiertjes gelegd met het alfabet en op de overige 2 stond ja en nee. “Wat heeft dit te betekenen” zei karen nogal boos. “dat schat is voor het glaasje draaien”zei tim en hij pakte haar beet om haar middel en sleurde haar mee naar het bed. Hij was al aardig dronken zag donna en blijkbaar had karen dat ook door want ze probeerde zich hevig los te rukken. Toen ze bijna op bed lagen pakte sharon tim op zijn bek. “je bent wel mijn mannetje heh schat?” zei ze en keek karen boos aan. “maar shar je zei toch dat we geen glaasje gingen draaien”. “we zijn toch van gedachte veranderd maar ach joh boeit niet neem ook een biertje of een wodka of zoiets”“is goed” en donna pakte een biertje van het bureau. Daarna ging ze naast karen en tamara zitten om de film te kijken. Carelijn zo heette de film was behoorlijk en het ging over geesten. Een meisje van een jaar of 16 ging geesten oproepen door glaasje draaien en kwam daardoor in contact met kwade geesten die haar overal achtervolgenden. En op een gegeven moment raakte ze ook bezeten. Het werd zo erg dat ze mensen moest vermoorden van een stemmetje in har hoofd en dat ze uiteindelijk zelfmoord ging plegen. Toen de film afgelopen was zat donna helemaal te trillen “moeten we wel echt glaasje gaan draaien” “maak je nou is niet zo druk”was het enige wat sharon kon zeggen.