Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
en als jullie het een leuk verhaal vinden ga ik ermee verder
dus laat jullie maar horen en ja ik zal in het vervolg minder lange stukken achter elkaar doen

vanavond volgt er meer
ouder dan ze is ja ze is al aardig volwassen inderdaad ze is 14 maar wel bijna 15 dus daar kan het aan liggen
nou vanavond meer
Citaat:Zij ze een beetje blozend. Ze voelde vlinders in haar buik, een gelukzalig gevoel was het. Tijdens het uitmesten begon ze te zingen, Ik hou van jouw, alleen van jouw. Dat was weer zo’n liefdeslied uit de top 40. Ze ging er zo in op dat ze niet doorhad dat haar moeder binnenkwam. “Schat.” Zij haar moeder. “Kom je zo lunchen?” Ze wist dat haar dochter weer eens verliefd was. “Ehm….Ja mam, zij Irene een beetje beduusd.” “ Ik kom zo even deze stallen afmaken.” “Dat had ik vader beloofd.” “ Is goed meisje ik zie je zo.” En moeder liep grinnikend weg. Toen Irene klaar was met de stallen liep ze gelijk naar haar huis ze had zo’n honger als een paard. Haar moeder zat al te wachten met een paar heerlijke croissantjes en eieren. ”Kom lekker aan tafel schat ik heb je lievelingskostje voor je gemaakt.” “Een boterham met gewoon een ouderwets eitje.” “Oh lekker mam, dankjewel.” “Oh ja enne Irene, er is vandaag een lange brief van Noortje voor je gekomen.” “Oh, bedankt mam ik zal hem vanavond uitgebreid lezen maar ik ga zo eerst even Robie rijden in de dressuurbak.” “Of heb je dadelijk rijlessen in de dressuurbak?” “Nee hoor meisje ik ga dadelijk met de lessen lekker naar buiten.” “Het is heerlijk weer.”
Daarna ging ze lekker Robie lekker wassen en poetsen dat wassen was wel weer eens nodig. Ze manen en staart waren vet en hij zat helemaal onder de stof. Is natuurlijk helemaal niet zo gek in de zomer hè met dat rollen in de weitjes.
Citaat:“Robie doe normaal!” Riep Irene tegen Robie, Robie liep met zijn hoofd te schudden hij vond dat sop ook altijd zo’n leuk spektakel. Hij probeerde er naar te happen en het op te eten. Dat leek hem wel wat. Irene moest prompt ook wel lachen wat zat hij nou weer voor mals uit te halen?…Maar goed ze moest nu wel even verder gaan als ze nog zou willen rijden. Ze zette hem vast, waste hem even goed en begon hem lekker droog te borstelen. Hij blonk weer eens in de zon. Ze deed hem zijn groene sjabrak om met zijn bandages en liep naar de bak. En ja hoor ze zat er nog niet op of hij begon te klieren. Dan zag hij er nog wel zo mooi uit maar braaf zijn?…Nee, nee. Ze zette hem lekker aan het werk. Ze maakte een paar passages en daarna werd hij al weer wat rustiger hij gaf toe. Irene glimlachte en ging hem lekker door t bos uitstappen. Hij brieste blij.
Toen ze thuis was het al tijd voor het diner. Ze zouden lekker gebakken aardappeltjes eten met sla. Zoals altijd schrokte Irene het naar binnen, want ze wilde zo na het eten die brief van Noortje gaan lezen en ze wilde haar dagboek weer eens bijwerken. Daar had ze al dagen geen tijd meer voor gehad. Na het eten vluchtte ze naar boven voordat ze de afwas weer eens zou moeten doen. En opende de brief van Noortje. Het was inderdaad een lange brief over dat ze heel graag zou willen komen helpen met het ponykamp dat ze toch niet op vakantie ging en allemaal vragen natuurlijk, van waneer. Blabla