[verhaal] Problemen kind

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brechtje

[verhaal] Problemen kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 13:16

Hoi hoi!

Ik ga weer eens verhalen schrijven. Ik bedenk alles zelf! Het zal heus niet zo perfect zijn allemaal, daarom wacht ik graag op tips. Ik ben ook benieuwd wat jullie ervan vinden, en of er een vervolg zou moeten komen. Lachen

Het was vroeg, vroeg in de morgen. Het paardenwekkertje van Laura ging af. Laura werd langzaam wakker, en zuchtte diep. 'Ohnee, k*t he.. weer school..' Ze stapte vermoeid uit haar bed, nam een douche en kleedde zich aan. Ze poetste haar tanden en ging naar beneden naar de huiskamer. Haar ouders wekte haar vrolijk, maar Laura vond er maar niets aan. Ze pakte meteen haar jas en haar tas en wou al weg gaan. 'Nee Laura, je papa en ik hebben een speciaal ontbijt voor je gemaakt, hoef je niets?' Laura werd oppeens kwaad en schreeuwde 'Jullie weten toch dat ik nooit ontbijt hoef? En kijk hoelaat het is! Ik moet de trein halen' en ze rende de deur uit. Haar ouders waren zwaar teleurgesteld.
Ze rende naar de bus, die haalde ze net. Nu nog naar het station. Eenmaal daar aangekomen, zag ze dat haar trein net vertrok. Ze begon te vloeken. 'gvd.. Nu ben ik weer te laat, moet ik weer nablijven op die k*t school' Ze nam de late trein, en kwam dus laat aan op school. Ze kwam onzeker de klaslokaal binnen, en ze hoorde iedereen al naar haar uitlachen, en schreeuwen. 'Hey laura, ben je weer eens te laat? Je moest zeker het mest van je lelijke knol nog aan je magere katten voeren he?' Dat deed Laura heel erg pijn, ze negeerde alles en liep helemaal achteraan van de klas, en ze ging daar helemaal zitten. Haar mentor zei nog 'Laura, je bent voor de zoveelste keer al te laat! dat wordt weer nablijven he?' Laura knikte, en schuilde zich weg achter haar boeken. Ze kreeg allemaal afgekauwde kauwgom, en propjes in haar gezicht. 'Doe de propjes open, en lees wat er in staat!' kreeg ze naar haar toe geschreewd, maar ze weigerde alles.
Toen was het eindelijk weer eens pauze, ze rende naar de wc, en ze wou daar de hele pauze blijven zitten. Maar dat lukte niet, iedereen trapte tegen de deur aan dat ze eruit moest komen. Dat deed ze ook en ze rende meteen naar buiten naar het schoolplein. Een deel van haar klas kwam naar haar toe, ze spuugde en lachtte naar haar. Ze antwoordde niet op hun vragen, dus ze werd erg hard geslagen en geschopt. Tot ze keihard wegrende, weg van het schoolplein af, naar het station. Ze huilde onderweg, en ze wou zo snel mogelijk weg van deze school. Ze kon er niets meer normaal doen, ze werd alleen geslaan, gepetst en uitgelachen. Ze nam de trein naar huis. En bedacht zich hoe dat morgen zou zijn op school. Wat voor smoes zou ze moeten bedenken dat ze oppeens weg was, en niet ging nablijven? Ze kwam thuis, en haar moeder was helemaal bezorgd. 'Laura, waarom ben je nu al thuis? ben je van school geschopt? ben je al vrij?' Laura moest snel wat verzinnen. 'Ja eh.. ik eh.. heb de laaste uren vrij, die vallen uit, geluk heb ik he?' Daarna ging ze meteen naar haar kamer. Ze pakte een mes, zat op haar bed, en was op het punt om haar polsen door te snijden. Ze zat erg te huilen, maar ze durfde niet. Ze werd erg woedend. 'WAAROM DURF IK MIJN POLSEN NIET DOOR TE SNIJDEN!? IK HOOR NIET MEER TE LEVEN!' Ze gooide zichzelf op de grond, ging keihard met haar hoofd tegen de muur aan botsen en viel op de grond en ging keihard huilen... Ze had het gewoon niet meer. Ze had geen vrienden, het enige wat ze had was haar paard, en haar ouders en haar katten. Bij die gedachte kwam oppeens haar 8 weken oude kat Nero aan, en speelde met de veters van haar schoenen. Ze stond op, pakte Nero en knuffelde hem. Ze wist niets meer te doen, ze durfde haar ouders niets te vertellen, en ze durfde niet meer naar school.
Later op de middag ging ze naar haar pony. Daar kon ze zich het allerbeste uithuilen. Ze knuffelde en poetste haar pony alleen maar, verder mocht die een rustdagje hebben, en lekker grazen op de wei. Ze had nu echt geen zin in rijden. Na een poosje ging ze weer naar huis. Ze bedacht zicht toen oppeens 'omg! dalijk belt school mijn huis op dat ik er niet meer was?' Maar oppeens waren haar zorgen daarover al weer weg, haar school had de nieuwe huistelefoonnummer van hun nog niet. Laura ging vroeg slapen...
De volgende dag, ging haar wekker weer af.. Nu zuchtte ze wéér diep, en ze werd woedend. Ze wou niét naar school......

Lachen

Helaas zijn er heus wel typ en schrijf foutjes! Lachen Ik wacht op alle tips, ben ook maar een beginner.

En?

moet er een vervolg komen? Knipoog
Laatst bijgewerkt door Eline op 10-04-05 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Denk aub voortaan zelf aan de [tag] in je titel!

Valentijn

Re: Problemen kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 13:33

wou--> wilde
Verder erg leuk om te lezen, alleen best veel "groffe" taal.
Er wordt ook niet zoveel over de school gezegd, misschien leuker als je een paar pesters aanwijst, namen geven, lesuren beetje beschrijven.
Voor de rest vind ik het knap verzonnen !

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 13:35

Ja idd beetje grove taal, maar dat doe ik expres Lachen

Omdat Laura boos en verdrietig is, en veel vloekt!
Zal ik een vervolg maken?

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 13:45

Ja moet je doen !
Je moet eigenlijk een stukje schrijven zodat het elke keer een beetje verder gaat! Zo kan je je verhaal voort zetten als je zin hebt!
Laatst bijgewerkt door Valentijn op 10-04-05 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 13:46

ehm....tja kweet niet zo goed wat ik dr van moet zeggen.... Is op zich wel goed, maar waarom zo depri? Iedereen schrijft depri verhalen, het is juist een uitdaging (zo zie ik t hur!) o,m een vrolijk verhaal te schrijven. Maar je kan dr best een vervolg op schrijven. Ben wel benieuwd wat ze gaat doen.
X Maya

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 13:49

Bedankt voor de tip over het grove taal.

Ik zal het proberen te minderen. Lachen

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 13:54

Ik vind het een goed verhaal, vooral omdat je wilt weten waarom...

Je moet wel doorschrijven, 'k ben benieuwd naar een volgend deel

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 14:23

Hier het vervolg, ben benieuwd wat jullie er nu van vinden.

De volgende dag, ging haar wekker weer af.. Nu zuchtte ze wéér diep, en ze werd woedend. Ze wou niét naar school.. Op het moment dat ze dat dacht, kwam haar moeder binnen. 'Hey liefje, ik kom je even wekken. Kom je uit bed? Want nu moet je wel ontbijten, Laura.' Laura stapte uit bed en zei 'Ja, sorry van gister. ik was heel erg chagerijnig, ik zal wel ontbijten..' Haar moeder glimlachtte, en liep haar kamer weer uit. Laura ging vandaag niet douchen, ze stapte naar de badkamer en oppeens hielde ze het niet meer van de pijn. Ze stapte op de mes, de mes waarmee ze zichzelf wou snijden. Ze keek naar haar voet, heel haar voet zat onder bloed. Ze hinkte naar de badkamer. Haar moeder mocht dit nooit weten, ze heeft er geen smoesje voor hoe dit kon gebeuren. Ze stapte met haar voet in het bad, en liet de kraan lopen. Heel het bad werd rood. Daarna draaide ze er veel wcpapier omheen, en deed ze 2 sokken aan, zodat het niet door zou lekken. Ze kreeg haar schoenen niet aan, dat deed te pijn. Ze kon ook niet meer normaal lopen, ze hinkte steeds. Toen deed ze maar andere, brede schoenen aan.
Toen ze klaar was liep ze naar beneden, en at ze met haar ouders een boterham. Ze dronk nog wat melk en pakte haar jas en haar tas. 'ohnee, helemaal vergeten huiswerk te maken' mompelde ze in zichzelf. 'Nu durf ik helemaal niet naar school, het wordt mijn dood nog.' Ze stond voor het tafel, te denken wat ze moest doen. Ze durfde niet meer, ze durfde gewoon echt niet meer naar school, maar van haar ouders zou ze nooit thuis mogen blijven, bovendien durfde ze het niet te vertellen hoe het er aan toe ging op school. 'hup Laura, naar school! Je bus vertrekt over 4 minuten.' zei Laura's moeder. 'Ja ik ga al, doei Mama en Papa.' en ze liep de deur uit.
Ze zag haar bus aankomen, ze kon hem nog halen, maar ze liep niet naar de bus. Ze liep naar stal, naar haar pony. Daar zat ze te denken wat ze moest doen. 'oh pony help, ik heb problemen op school, ik heb geen 1 vriend, de leraren mogen me niet, ik wordt uitgelachen, ze doen me pijn.. Dit is een hel voor me, ik wou zelfs nog zelfmoord plegen' Toen begon ze een beetje te huilen.. Ze ging niét naar school. Ze wou de hele tijd bij haar pony blijven, ze durfde gewoon niet meer, dat was zeker. Ze durfde écht niet meer. Ze bleef er een poosje zitten, totdat de boer kwam die al de paarden voerde in de ochtend. 'Zeg laura, moet je niet naar school?' zei de boer. 'Ehh, nee.. Ik heb vakantie!' mompelde laura. 'Oh, maar waarom heb je wel je schooltas bij? vroeg de boer. Nu zat Laura met een mond vol tanden, wat moest ze verzinnen? 'Nee eh, hier zitten nieuwe paardenspullen in, die had ik gister gekocht, moest ze even in een tas doen.' zei Laura zachtjes. De boer knikte, en voerde haar pony, en de rest van de paarden op stal.
Nu moest Laura zich nog 7 uur volmaken met haar pony, als ze na 2 uurtjes al naar huis ging, dan zou haar moeder erachter komen, of de school bellen wat er aan de hand is, omdat ze altijd zo vroeg is.
Laura deed haar pony in het losgooibakje, en ging grondig haar stal uitmesten, zo grondig had ze het nog nooit gedaan, ze moest gewoon tijd verspillen. Daarna borstelde ze haar pony helemaal tot ze glanste, en toen zadelde ze op, en ging ze een lang buitenrit maken in de bossen, van wel 3,5 uur. Ze voelde zich helemaal niet veilig, dalijk komt er een politie langs, met moet je niet naar school? Ze was bang, want ze spijbelde gewoon. Iedereen is op school, behalve zij. Zij zit gewoon buiten te rijden. En wat denkt school wel niet? mompelde Laura. Niemand heeft haar ziekgemeld, of gezegd dat ze niet kon komen. Toch was het voor Laura een opluchting, school kon haar niet bellen, omdat ze een andere telefoonnummer hadden.
Toen ze klaar was met rijden, spoot ze haar pony even af, ze was zeiknat, ze zweette overal. Maar oppeens werd ze gebelt op haar mobiele nummer. Er stond 'Prive-nummer' Dus het konden haar ouders niet zijn, meschien haar nichtjes? Want die bellen haar soms wel eens. Ze nam op met: 'Hoi met Laura, met wie spreek ik?' Toen hoorde ze boze stemmen, het waren haar klasgenoten! 'Hey Laura, jij bitch! Jij zit gewoon te spijbelen, je klinkt niet ziek, en je hebt je niet ziekgemeld, je ouders ook niet, jij spijbelaar, ben je zo bang voor ons? Je komt nu maar beter op stal, jij nerdje' Laura hing snel op, en deed haar mobiel uit. Daar stond ze, half bibberend. Haar klasgenoten hadden haar door, en zijn nu boos ook nog!
Nu wist ze helemaal niet meer wat ze moest doen, ze deed haar pony op stal en ging naar huis. Ze belde aan, ze hoopte dat ze een blije moeder voor de deur kreeg, dat ze er niet achter was gekomen dat ze had gespijbelt. 'Hoi Laura! goede dag gehad?' Laura keek opgelucht naar haar moeder. 'Ja hoor, ik ga nu meteen huiswerk maken.' Ze liep naar boven, deed haar jas, en tas op haar bed. Het eerste wat ze deed was haar schoenen uittrekken. Heel haar sokken, waren rood! allemaal bloed! Hoewel ze niet veel pijn had gevoeld. Ze vroeg zich af, zou het zo ook gaan als ze zich in haar armen zou snijden, en dat ze niet veel pijn zou voelen? Ze verlangde steeds meer naar de mes, ze kon haar leven nu wel vergeten, ze wist het gewoon niet meer..
Ze zat nu op bed, met de mes in haar handen.. Ze keek goed naar de plek waar ze zou willen snijden...............

En wat vinden jullie er nu van? Knipoog
Nog tips? Zal ik een vervolg maken?

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 14:25

Maya1990 schreef:
ehm....tja kweet niet zo goed wat ik dr van moet zeggen.... Is op zich wel goed, maar waarom zo depri? Iedereen schrijft depri verhalen, het is juist een uitdaging (zo zie ik t hur!) o,m een vrolijk verhaal te schrijven. Maar je kan dr best een vervolg op schrijven. Ben wel benieuwd wat ze gaat doen.
X Maya

Vroeger schreef ik alleen maar vrolijke verhalen!
Dit is dus een uitdaging voor mij, om een wat minder vrolijk verhaal te maken. Lachen

Chandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:34

Heey!

Spannend verhaal zeg!
Je moet zeker doorgaan!
Hopelijk pleegt Laura geen zelfmoord, want wie zorgt dan voor haar
pony?
Schrijf dus snel verder!
Maar er mogen best wel af en toe vrolijke stukjes in voorkomen,
maar dan meer aan het eind van het verhaal!
Dus ga zo door!

Kiss Chandy!

Essy_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:41

Brechtjeee, doorgaan Tong uitsteken nu schiet op Tong uitsteken spannend Tong uitsteken ik wil het verder weten Tong uitsteken hup hup hup!!! Tong uitsteken hahaha

Vervolg dus Tong uitsteken Is wel duidelijk volgens mij? Pling

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:03

Brechtje schreef:
Maya1990 schreef:
X Maya

Vroeger schreef ik alleen maar vrolijke verhalen!
Dit is dus een uitdaging voor mij, om een wat minder vrolijk verhaal te maken. Lachen

aha! Dat verandert de boel!! Ik vind het echt wel een goed verhaal hoor! Maar ik vond alleen de zin 'oh pony help' een beetje raar...Ik zou haar pony een naam geven.
X Maya

eljubo

Re: [verhaal] Problemen kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:15

Spannendddd Haha!. Ik vind het echt leuk, maar wel een beetje te veel overdreven Bloos

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:25

Ik zal maar niet zeggen wat ik ervan vind, want ik vind het pure aandacht vragerij maar dat is mijn mening Lachen vele mensen schrijven dit en puur over HEN ZELF

Essy_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:27

horsewisper schreef:
Ik zal maar niet zeggen wat ik ervan vind, want ik vind het pure aandacht vragerij maar dat is mijn mening Lachen vele mensen schrijven dit en puur over HEN ZELF

Dat hoeft toch niet voor iedereen te zijn?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:34

Ja maar voor vele die zoiets schrijven wel zoiets schrijf je niet zomaar lijkt mij Lachen

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 15:57

Oke, oke.. Nog een stuk Lachen

Ze zat nu op bed, met de mes in haar handen.. Ze keek goed naar de plek waar ze zou willen snijden. Ze deed haar mes op haar pols, drukte de mes in haar pols, en sneed oppeens hard, in een keer. Het deed pijn, er kwam een beetje bloed. Maar na een kleine tijd, kwam er steeds meer bloed. Het lekte een beetje op haar broek, en op haar dekbed. Ze hield haar andere hand erover heen, het prikte heel erg. Ze liep ermee naar de badkamer. Het druppelde allemaal op de grond. Ze deed er een nat washandje omheen, en ging zitten. Ze vond het nogal eng wat ze had gedaan, maar ze durfde het..
Oppeens hoorde ze iemand naar boven lopen, het was haar moeder! Ze sloot snel de deur van de badkamer, en riep: 'Ja sorry mama, ik zit op de wc' Haar moeder vond dat best, ze liep naar boven, en toen ze boven was zag ze druppels bloed op de grond. Ze volgde het bloed en zag dat er in haar kamer veel meer bloed lag. Haar moeder raakte in paniek. 'Laura!! laura!! hoe komt dit bloed hier, wat is er gebeurt, laura!' Laura wist nu even niets te zeggen, ze hoopte ook dat haar moeder dr mes niet zag. Ze moest snel wat verzinnen! 'Ja mama, eh.. ik ben ongesteld.. Ik lekte nogal door, en had me uitgekleed, omdat ik wou douchen, en toen zag ik dus, dat ik ongesteld was...' Haar moeder was wel meteen een stuk minder ongerust, maar ze had nog een bepaalde soort zorg in zich. Ze liep weer naar beneden.
Laura zuchtte diep.. Dat was op het nippertje dacht ze! Ze bibberde nog een beetje... Waarom sneed ze zichzelf? dacht ze.. Waarom... Omdat mijn zorgen met alles er dan minder van wordt...? Ze keek weer naar haar pols, ze zag een duidelijke snee, het werd dik, en het werd donkerrood/blauw. Nu moest ze maar altijd truien dragen, haar ouders mogen dit nooit zien. Ze waste het goed af, het prikte heel erg. Daarna dwijlde ze de bloeddruppels op de grond goed weg, en deed ze haar dekbed in de was. Haar mes had ze nog, ze verstopte hem goed weg, zodat haar moeder de mes nooit zou vinden.
Ze ging toen even op haar mobiel kijken, ze zag dat ze 14 oproepen had gemist. Allemaal van die klasgenootjes, dat wist ze zeker. En ze had 7 smsjes. Laura ging ze geen eens lezen, maar meteen wissen. Ze had nu oppeens weer zo'n angstig gevoel. Met school, en de klasgenoten. Hopelijk komen haar ouders er nooit achter.
Maar hoe moet dat nu!? dacht Laura... Wanneer zal ik weer naar school gaan? Als ik weer ga moet ik weer veel inhalen, wordt ik weer vreselijk gepest, en geslagen.. Het liefst gaat ze nooit meer. Ze ging slapen, met een beetje zorgen in haar hoofd met wat er nu allemaal gebeurt..
De volgende morgen werd ze wakker door haar wekker. Ze was van plan weer niet naar school te gaan, ze was er niet klaar voor, ze durfde niet, en wou gewoon niet. het eerste wat ze deed toen ze wakker werd, is naar haar pols kijken. Ze zag dat het nog had gebloed, er lag opgedroogd bloed op, en het was vrij dik geworden. Ze wastte haar arm even af, kleedde zich aan, at een boterham en ging het huis uit. Haar ouders waren nog niet wakker, dus ging ze wat later weg, omdat ze anders zolang bij haar pony Amigo moest blijven. Want ze moet weer 7 uurtjes bij Amigo blijven, dat houdt ze niet iedere dag vol dacht ze... Ze liep het huis uit, en liep langs haar schuur naar haar pony Amigo. Ze zag dat bij haar schuur 3 van haar ramen waren ingeslagen, ze wou eerst terug gaan naar huis, en het tegen haar ouders vertellen, maar er lag een briefje op. Ze ging het lezen, het was een dreigbrief van haar klasgenootjes, dat ze boos zijn dat ze niet reageert op de telefoontjes, smsjes, en dat ze eerst zomaar wegrende toen ze haar gingen slaan. Ze willen ook dat ze zo snel mogelijk naar school moet komen, anders wordt het probleem nog erger.
Laura werd een beetje triest van binnen, wat moest ze hiermee? Ze durfde toch niet meer naar school. Ze gooide de brief ergens in een put.
toen ging ze naar haar pony en............

Dit was het weer, vervolg nodig? Knipoog
En Horsewhisper, het is gewoon puur verzonnen. Lachen

Essy_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 16:08

horsewisper schreef:
Ja maar voor vele die zoiets schrijven wel zoiets schrijf je niet zomaar lijkt mij Lachen

Veel mensen wel, omdat het een intressant onderwerp is, en het is natuurlijk voor de meeste die het niet zelf hebben ooh zo spannend, maar ik kan je oordeel begrijpen, we hebben ook op school van die domme kindertjes, die dan zooo zichtbaar gaan krassen en dan banketstaaf dat ze zelfmoord wouden plegen, alleen maar om er bij te horen.

Essy_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 16:13

Verder schrijven hoor, veel voorkomend onderwerp, maar het blijft wel spannend *LOL*

Kusje

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 17:41

Nog meer mensen?

Mansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:28

Jaaa!!! Ik vind hem leuke, Gaat er nog meer volgen? Bloos

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:57

ik wil ook meer.En hopen dat het allemaal goed komt

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:59

Ergens spreekt je verhaal mij wel aan &ergens ook weer niet.

Het onderwerp 'snijden' is vaak gebruikt al.

En het is niet 'de mes' maar 'het mes'. Je hebt trouwens wel meer spelfouten er in zitten.

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 21:03

Ja, zulke spelfouten maak ik heel vaak als ik snel ga typen..
Maar bedankt voor de tip!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:07

hey goed verhaal, maar in het 1ste stuk : gepetst-> bedoel je niet gepest ?? en in het 2e stuk het is niet DE mes maar HET mes. verder goed verhaal!!! en helaas komt dit toch erg veel voor in het dagelijks leven