Ik heb het verhaal namelijk zelf niet meer gelezen nadat het af was...
Het is weer zover. Het moeilijkste moment van de avond is aangebroken. Dat is het nadeel. Altijd moeten ze weer verder, altijd door naar een andere stad, een ander land, andere mensen... altijd blijf ik achter. Er is is vanavond nog genoeg te doen, aangezien er een line-up van 7 verschillende bands was; en de namen van de DJ’s voor de afterparty beloven ook een hoop.
Ik sta met een aantal van de bandleden bij de tourbus te praten, als de tourmanager komt zeggen dat ze nu toch echt weg moeten. Ik zeg iedereen 1 voor 1 gedag, van allemaal krijg ik een knuffel. We maken flauwe grapjes, dat ik beter mee kan gaan met ze, dat zonder hen het feest toch niks meer voorstelt. Eigenlijk hebben ze misschien wel gelijk, maar ik kan gewoon niet met ze mee. Na vandaag gaan ze terug naar Amerika en ik kan niet zomaar uit mn gewone leven stappen.
Het is donker buiten, het is inmiddels ook al een uur of 4. Dat betekend dat ik een groot deel van de DJ’s al gemist heb. Het zal wel, het was hier gezellig genoeg. Iedereen loopt nu door elkaar, alle laatste spullen worden bij elkaar gezocht en ik praat nog even met de tourmanager.
Marcus staat een stukje verderop in zn eentje. Dat is zo typisch hij, altijd alleen, altijd de loner. Fans gaat ie het liefst uit de weg, alle mensen eigenlijk... bijna iedereen. Alleen hem heb ik nog geen gedag gezegd, maar ik weet ook niet of ik dat wel wil... misschien is het wel een heel stuk gemakkelijker om gewoon niks te zeggen, hem gewoon te laten verdwijnen en doen alsof het me allemaal niks kan schelen. Het lijkt wel de makkelijkste optie, het enige nadeel is dat ik dan later zeker weer spijt krijg... Ik kijk nog een keer zn kant op om even een laatste glimp van hem op te vangen voor hij straks weer in de bus stapt. Hij maakt een klein gebaar en doet een stap mn richting uit. Ik twijfel heel even, maar loop toch naar hem toe. Heel langzaam, heel voorzichtig, bang om mezelf pijn te doen. Als ik bij hem ben pakt hij mn hand, heel eventjes, om hem daarna weer los te laten. Ik weet niet wat ik moet doen, we kijken elkaar aan, om vervolgens weg te kijken. Ik slik, hij glimlacht ongemakkelijk. Ik moet denken aan de eerste keer dat ik hem zag. Toen was het ook zo.... toen wisten we ook niks te zeggen, maar ook toen wilde ik dat ik wel iets kon verzinnen, iets, maakte niet uit wat, om te zorgen dat hij niet weg zou gaan....
ow, en hier, maar zeker in de rest van het verhaal: dit is niet autobiografisch, alle gelijkenissen met gebeurtenissen uit mijn leven berusten op puur toeval!

?