Nieuw verhaal, nieuwe ronde, nieuwe kansen

Dit verhaal gaat niet over mezelf, maar over Emma. (fantasiepersoon)
Hoe ik me voel
Hallo dagboek,
Ik zal me even voorstellen: ik ben Emma, 15 jaar. Ik heb weinig vriendinnen en mijn ouders leven gescheiden; ik woon bij mijn moeder en een keer in de twee maanden ga ik een weekje naar mijn vader. Ik zit erg met mezelf in de knoop, ik ga een keer per week naar de psychologe, Josine. Ze is erg aardig en de enige persoon die mij begrijpt, die snapt wat ik voel.
Ik heb dit dagboek gekregen van haar. Ik moet er mijn gevoelens in opschrijven, en alle verhalen en gedichten die met mezelf te maken hebben, plaatsen. Ik krijg regelmatig opdrachten van haar. Ik hoop dat je me nu een beetje kent.
Emma.
15 januari, half acht ’s ochtends, 2004
Dag dagboek.
Vandaag ben ik weer bij Josine geweest. Het gaat niet bepaald goed met me, ik voel me vreselijk! Alles zit weer tegen, en dan ook álles! Op school gaat het slecht, ik kan me niet concentreren. Mijn vader heeft een nieuwe vriendin die een zoon heeft. Bah.
Ik heb een opdracht gekregen, van Josine moet ik gaan werken aan het snijden. Nééééé!!! Het is de énige manier waarop ik mijn gevoel kan uiten! Ik bedoel, ik kan nog zó hard schreeuwen, zo veel praten, zoveel potloden breken of zoveel gedichten schrijven, maar ik krijg er toch niet uit wat ik eruit wil krijgen. Ik mag nog steeds snijden, gelukkig. Maar ik moet dan wel een datum en een kruisje zetten voorin, én opschrijven hoe ik me voel.
Emma.
15 januari, kwart voor tien ‘s ochtends, 2004
Dag dagboek,
Ik ben terug van school moeten komen, ik heb weer last van huilbuien. Ik zie het allemaal niet meer zitten… Iedereen had weer wat op me. Doe dit, doe dat, hou eens op met dit, donder op… Ik ben bang dat mijn eerste kruisje er aan komt. Ik probeer te stoppen, maar het gaat niet!! Langzaam reikt mijn hand naar de schaar. Ik kan het niet stoppen!
-x- …