zweetdeken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_14

zweetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 22:35

wie heeft foto's van een zelf gemaakt zweetdeken.. en een lijstje met de benodigdheden.. alvast bedankt... ojah de zoek functie werkt niet Verward

MenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:47

wij gaan een zweetdeken maken voor ozne verzpony's en als ze mooi worden maken we er een foto van en laten die hier zien als jullie ze willen kunnen jullie ze kopen (in de prijs zijn oowk de verzendkosten) ene we maken ook halstertouwen...!!!

wendylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 11:47

ik ga in de kerstvakantie een zweetdeken maken in fleece. Als het me lukt zet ik hier ook zeker een foto.
groetjes ANne

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 12:13

Ok.. ik wou namelijk ook zweetdekens gaan maken, alleen wou ik graag een voorbeeld, heb ooit zelf eens een gemaakt voor mijn lieverd, alleen is de hals toen te diep uit gesneden, en daardoor kwam de boed onder de boeg (om zomaar te zeggen:D) Hoop dat jullie dekens goed lukken.. en als ik ze af heb zet ik ok wel foto's, moeten jullie ook zeker doen *LOL*

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:06

mijn moeder heeft al een paar zweet dekens zelf gemaakt! ik vind het super dingen! ze nemen goed zweet op, ze zijn alleen niet zo luxe als die dekens die je in de ruiterzaak koop maar het kost natuurlijk ook een stuk minder!
me moeder is nu bezig met een uitrijdeken met naam voor marco!

ik zal wel even een foto zoeken van een zelfgemaakte deken!

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:48

hier een foto van de deken
Afbeelding
dit is gewoon een simpele van 1 laag fleece
Afbeelding
deze deken is luxer met daarop nog een 2de laag fleece!

owja we hebben gewoon een stuk fleece gekocht en daarop een bestaande deken gelegt voor de maat en die overgetrokken en een band erom heen, staartlus en borstsluiting en klaar

wendylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:48

als borstsluiting hebben jullie gewoon touw genomen??
kun je mss eens een foto trekken van de sluiting alleen. Merci

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:51

die 2 kleuren is mooi!!

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 18:30

als bortsluiting hebben we gewoon een stuk bies genomen waarmee de hele deken mee afgebiest is! op de eerste foto dus dat grijzige lint en op die andere een blauw lint! daar gewoon aan allebij de kanten een stuk van 20/30cm genaait en met een simpelknoopje zit ie zo vast als je em om je paard heb

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 18:31

sorry ik heb geen foto van alleen de sluiting! maar wel 2 foto's waarop je het beter kunt zien
Afbeelding
Afbeelding

ik hoop dat je het zo ook een beetje kunt zien!
als je het nog niet snapt kan ik nog wel een foto maken maar dat gaat dan wel even duren hoor!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 18:51

ik heb wel een wollen halsstuk gemaakt zal vanaaf proberen een foto te maken mooie dekens trouwens

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:20

RedFlame schreef:
ik heb wel een wollen halsstuk gemaakt zal vanaaf proberen een foto te maken mooie dekens trouwens

dankje
leuk hoe heb je dat van wol gemaakt?

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 19:33

hoi allemaal, ik vind die zweetdekens heel goed gelukt Haha! Nog meer reacties??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:40

Ik ben van plan er een te maken voor mijn welsh A-tje gewoon van een paint van de zeeman

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:51

bij de action hebben ze van die fleece pads, dat zijn gewoon kleden van fleece en die zijn op de goede maat Haha! teminste voor mijn pony de maat is 150 X 200 CM daar kun je ook een goede deken van maken! maar als dat te klein is kun je beter gewoon een stuk fleece halen bij een stoffenwinkel of op de markt

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:16

fleecekan je idd halen op de markt.
Bij veel ruitersportwinkels kan je losse gespen kopen, gewone dekengespelen die ook altijd aan de kruissingels zitten, maar ook die waar je bv je halster mee vast maakt. Ik heb zelf een deken gemaakt met zo'n gesp van de kuissingels en een deken waarbij ik een hele mooie constructie heb gemaakt, van van dat koord. Moeilijk uit te leggen, ik weet de naam niet meer, maar dan duw je een bolletje door een gaatje heen, en dan zit het vast, je ziet dat ook wel eens bij een cape of zo.

succes ermee!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 10:39

fancylover schreef:
dankje
leuk hoe heb je dat van wol gemaakt?

gewoon van een oude wollen mensendeken (je weet wel die je opa en oma hebben) en dan bij mijn pony de maat nemen en passen, clipjes kopen op de markt die erop zetten en klaar OK dan!

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 10:42

Dus het zou niet zo heeel moeilijk moeten zijn Lachen Misschien ga ik t ook ns proberen, wel leuk idee! Iemand enig idee hoeveel fleece stof op de markt kost?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 11:10

Fleece is meestal 2.50 de meter dacht ik.

denk dat ik ook maa eens een poging ga wagen Haha!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:35

ik heb ook een wollen deken(oude van me oma) 2 persoons heb ook mee genomgen naar paard zit heel mooi gaan nu even voori ringen in slaan en dan kan daar een touwtje door zodat ie vooraan ook vast kan en klaar weer een zweetdeken erbij..

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:37

RedFlame schreef:
gewoon van een oude wollen mensendeken (je weet wel die je opa en oma hebben) en dan bij mijn pony de maat nemen en passen, clipjes kopen op de markt die erop zetten en klaar OK dan!

ow op die manier leuk

me moeder heeft trouwens een uitrijdeken gemaakt Haha! eentje voor marco en eentje voor margarita! me zus heeft de foto's al op bokt staan van haar deken! dus hier even de link : [ITP] Margarita met een zelfgemaakte uitrijdeken!!

de foto's van mijn uitrijdeken komen nog in dat topic te staan Haha!
en wat vinden jullie ervan?>

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:41

mooie uitrijdeken maar is die niet een beetje te lang of hoort dat?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:44

RedFlame schreef:
mooie uitrijdeken maar is die niet een beetje te lang of hoort dat?

vond ik ook.. persoonlijk zou ik er wel een klein stukje nog afhalen.. denk dat dat net even iets ''mooier'' lijkt..

ReignStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:02

Hij is op zich niet te lang, maar hij valt raar. Je zou er nog van die plooitjes in kunnen zetten, dan valt hij mooi rond over de kont heen, dat geeft een heel ander beeld al.

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 15:59

heej, ik heb laatss een eigen zweetdeken gemaakt ... nou ja me moeder dan Tong uitsteken, ik vind hem zelf erg goed gelukt ik heb er ook leuke reacties op gehad, ik zal binnenkort een foto plaatsen.. hij is rose met een paars/roze rand eromheen, de sluiting heb ik ook gewoon gemaakt met touw, en op 1 kont een forever friends beertje.. binnenkort nog even een uitrijdeken maken Tong uitsteken

xxx naomi