Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyDaily schreef:Welk merk raden jullie aan, Sony nikon of canon
prompter schreef:Hier nog een beginner. Ik wil graag vogels gaan fotograferen. Puur voor mezelf, niet voor instagram / facebook / whatsoever. Ik krijg volgend jaar een mooie bonus en heb mijn oog laten vallen op de Sony DSC/RX10 IV. Ik wil geen losse lenzen, gewoon 1 toestel waarmee ik in kan zoomen. Ik zie regelmatig hele mooie vogelfoto's die met dit toestel gemaakt zijn
Mijn vriendin heeft de bovengenoemde Lumix gehad, maar de software daarvan liep steeds vast.
8nnemiek schreef:LadyDaily schreef:Welk merk raden jullie aan, Sony nikon of canon
Als je nog geen lenzen hebt dan is er geen verkeerde keus tussen die merken. Allemaal prima kwaliteit.
Sony heeft volgens mij het grootste assortiment in systeem-lenzen, maar Canon is wel bezig met een inhaalslag. Misschien dat ze Sony inmiddels al voorbij zijn, dat zou best kunnen.
Maar ze zijn allemaal hartstikke goed.
Sony wordt wat vaker gekozen door mensen die naast foto ook met videografie bezig zijn.
8nnemiek schreef:Canon is Sony nog lang niet voorbij, want de third parties brengen nog steeds nauwelijks lenzen voor de Canon RF mount uit. Je zit dus of vast aan het gebruik van adapters, of aan lenzen die, ook tweedehands, behoorlijk duur zijn.LadyDaily schreef:Welk merk raden jullie aan, Sony nikon of canon
Als je nog geen lenzen hebt dan is er geen verkeerde keus tussen die merken. Allemaal prima kwaliteit.
Sony heeft volgens mij het grootste assortiment in systeem-lenzen, maar Canon is wel bezig met een inhaalslag. Misschien dat ze Sony inmiddels al voorbij zijn, dat zou best kunnen.
Maar ze zijn allemaal hartstikke goed.
Sony wordt wat vaker gekozen door mensen die naast foto ook met videografie bezig zijn.
LadyDaily schreef:Budget rond de 2000 mits het wel een goede camera is.
Ik zal voornamelijk gezinnen willen fotograveren en zwangeren.
Gewoon hobbymatig, hebben veel gezinnen en zwangeren in mijn omgeving.
Daarnaast dieren en natuurlijk ook de natuur/landschappen.
Ik heb verder geen ervaring maar wil wil een cursus gaan volgen.