[FOTO] Een middeleeuws sprookje..

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xpattystagor

[FOTO] Een middeleeuws sprookje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 20:35

Afbeelding
Afgelopen woensdag stond dan éindelijk mijn zelf georganiseerde meeting op de planning! Van te voren zoveel gepland, geregeld en gestressed, maar at the end.. _/-\o_

Al lang wou ik een fotoshoot doen met een middeleeuws thema (als trouwe Game of Thrones en Outlander kijkert) en kwam eindelijk op het punt om samen met een grote groep fotografen dit waar te maken. Modellen werden gezocht, locatie was geregeld en hoppettee! Ondanks de stress van vervoer en weer was het echt een supergeslaagde dag met supergave resultaten van iedereen!

1. Kelly met haar ijslanderxarabier Donna, bekend van instagram @lovedonna ! :) Supertoffe combinatie met haar jurk, cape en zelfs een boog!
Afbeelding
2. Another Instafamous, Dagmar en haar tinkermerrie Isha van @unipown. Het is zo relaxed om te zien hoe zij met Isha omgaat, de rust straaaaalt van de foto's af <3
Afbeelding
3. Marianne haar Irish Cob dekhengst Nikai, en jeetje wat een paard was dat!
Afbeelding
4. Ode to Anouk, die haar outfit zelf gemaakt heeft voor de meeting.. Hoe vet! Zij stond samen met haar huge PRE model.
Afbeelding
5. Another little stallion, Dennis! Je hebt friezen, friezen en Dennis.. <3 <3
Afbeelding
6. Eeen last but not least, tinkerhengst Daragh van Felicia en Daniël! Daragh wist wel dat ie knap was :j
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding

Meer foto's zijn te bekijken op mijn facebookpagina www.facebook.com/pdgfotografie
of op mijn website www.PDG-Fotografie.nl

Opbouwende kritiek is natuurlijk welkom, liever via PB!

LisaxSilvano

Re: [FOTO] Een middeleeuws sprookje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:41

Gaaf Patty!

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:53

Hele toffe foto's ! Foto 1 is mijn favoriet

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:27

Ziet eruit als een hele toffe meeting, wat een gave modellen! Ik vind je foto's heel mooi, qua stijl passen ze goed bij het thema :). *spiekt in profiel* ben je echt pas 15?! Echt heel knap, dat beloofd nog wat ;)

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 12:50

showteam schreef:
Ziet eruit als een hele toffe meeting, wat een gave modellen! Ik vind je foto's heel mooi, qua stijl passen ze goed bij het thema :). *spiekt in profiel* ben je echt pas 15?! Echt heel knap, dat beloofd nog wat ;)

thanks! oh dat moet dan veranderd worden, ben eind december 16 geworden :) thaankss

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:35

Gave serie, mooi uitgevoerd door de fotograaf en de modellen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:57

Leuke serie.
Ik vind niet alle foto's even scherp en fijn wegkijken, maar vind ze wel erg gaaf. Mooie modellen.
Tip: je hebt nu overal het onderwerp in het midden geplaatst en dat kijkt wat saai als je dan een reeks foto's onder elkaar hebt staan, probeer wat meer te spelen met composities.

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 16:41

Goof schreef:
Leuke serie.
Ik vind niet alle foto's even scherp en fijn wegkijken, maar vind ze wel erg gaaf. Mooie modellen.
Tip: je hebt nu overal het onderwerp in het midden geplaatst en dat kijkt wat saai als je dan een reeks foto's onder elkaar hebt staan, probeer wat meer te spelen met composities.

Uiteraard zijn alle fotos scherp, maar op webformaat en via bokt uploader. op deze foto's zijn de onderwerpen wel meer in het midden wat ik voor deze serie fijner vond kijken, maar de foto's die niet hier staan is het wat afwisselender. zelf vind ik het wel meevallen ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 16:45

+:)+
Ze staan hier voor tips en commentaar, dus vandaar mijn opmerking ;)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:14

Prachtige sprookjespaarden en mensen.

CaroBaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 01:03

wat een onzettend gave fotos zeg! <3

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 07:26

Oh zalig ! Mooi tuig ook :P
Hmm meisje met haar rood haar had voor Melissandre kunnen gaan haha :P

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 08:52

Gave fotoserie !

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:23

mooi!! heel gaaf!! En die prins <3 <3

dame met knalrood haar ook heel gaaf.
sowieso allemaal mooi :D

ik wil ook ^-^

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:51

Wauw prachtig! Ontzettend mooi allemaal!

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:52

Gaaf! Als ik van één van deze foto's mag gebruiken om een bewerking (fotomanipulatie) te maken kun je een PB sturen. Lijken me gave foto's om mee te werken en het GOT thema nog wat duidelijker door te brengen :).

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:02

Wat een prachtige en indrukwekkende paarden en vrouwen/mannen ! Ik hou van de stijl en sfeer-energie die je neerzet ! Wauw ! _/-\o_

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:44

Gaaf thema en zeer gave foto's!

Maar hoe zonde dat de houdingen van mens met paard allemaal zo standaard is. Teugels vast en hand op de hals. Een tip voor de volgende keer: Maak een verhaal! Pak die boog erbij, pak andere dingen erbij enzovoort.

Ik vind de foto's mooi, leuk thema, maar het poseren had ik persoonlijk anders gezien :)

Fabj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:06

Echt heel mooi!!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:49

Fijne stijl heb je! Ik vind foto 6 erg mooi, leuk paard ook <3

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:16

Wauw prachtig Patty, oprecht ontzettend goed bezig! Ik ben even je site gaan bekijken en wat jij allemaal bereikt op die leeftijd is geweldig, super ambitie! Ben even je blog gaan volgen, ik ben benieuwd naar meer werk van jou in de toekomst. Even mijn complimenten want dat mag zeker hier!

Wat betreft de scherpte, sommigen lijken inderdaad scherper dan anderen maar ik ben er niet van overtuigd dat dit aan jouw fotografie ligt. Dit zal waarschijnlijk liggen aan het verkleinen, uploaden via bokt(?) en via web uploads. Die onscherpte is niet vanuit de camera meegekomen, dat is wel te zien.
Anders de volgende keer met verkleinen en web uploads er evt op letten dat alles even scherp blijft, kijkt altijd net iets lekkerder en vooral voor jezelf ook fijner kijken. Foto 13 is dan bijvoorbeeld weer wel ontzettend scherp, dus dan kunnen die andere dat ook zijn!

Stukje hierboven is bedoeld om je te helpen waar die eventuele onscherpte soms vandaan komt in dit topic. Want als ik in je portfolio kijk is alles gewoon mooi ragscherp!!

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 14:18

YentlShots schreef:
Wauw prachtig Patty, oprecht ontzettend goed bezig! Ik ben even je site gaan bekijken en wat jij allemaal bereikt op die leeftijd is geweldig, super ambitie! Ben even je blog gaan volgen, ik ben benieuwd naar meer werk van jou in de toekomst. Even mijn complimenten want dat mag zeker hier!

Wat betreft de scherpte, sommigen lijken inderdaad scherper dan anderen maar ik ben er niet van overtuigd dat dit aan jouw fotografie ligt. Dit zal waarschijnlijk liggen aan het verkleinen, uploaden via bokt(?) en via web uploads. Die onscherpte is niet vanuit de camera meegekomen, dat is wel te zien.
Anders de volgende keer met verkleinen en web uploads er evt op letten dat alles even scherp blijft, kijkt altijd net iets lekkerder en vooral voor jezelf ook fijner kijken. Foto 13 is dan bijvoorbeeld weer wel ontzettend scherp, dus dan kunnen die andere dat ook zijn!

Stukje hierboven is bedoeld om je te helpen waar die eventuele onscherpte soms vandaan komt in dit topic. Want als ik in je portfolio kijk is alles gewoon mooi ragscherp!!

Wat een ontzettend leuke reactie om zo te lezen, thanks!! ik zal er in het vervolg rekening mee houden over de scherpte etc. thanks voor de tips! :)

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 14:25

daarbij wil ik wel vermelden dat dit een selectie is van 15 foto's van de +60 foto's die ik bewerkt heb. uiteraard is er gewisseld qua poses, achtergronden en ruimtes :)

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:27

xpattystagor schreef:
YentlShots schreef:

Wat een ontzettend leuke reactie om zo te lezen, thanks!! ik zal er in het vervolg rekening mee houden over de scherpte etc. thanks voor de tips! :)

Geen probleem! Ik heb er zelf ook vaak last van, scherpte en kwaliteit verlies en dan is voorkomen altijd fijner dan genezen :D Succes met je verdere werk en shoots meid!

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:02

wauw wat een super gave platen! welke camera en lens gebruik je?