Ik heb geprobeerd het rauwe en de donkere kant van de Oostvaardersplassen vast te leggen (de donkere dreigende luchten hielpen daar goed aan mee

In totaal heb ik bijna 1300 foto's gemaakt, waarvan 337 in mijn selectie mapje. Dus het was nogal lastig om er 15 te kiezen, vandaar ook een aantal in linkjes die volgens mij ook de moeite waard zijn.
1. Een kaalgevreten boom. Mij werd verteld dat bijv. herten dit doen als ze honger hebben. Heel opvallend, dit was de enige boom in de vlakte die zo kaal was. Het was dan ook een vrij verse omgevallen boom.

2. Overblijfselen van een dood hert
klik
3. Typerend beeld voor dat gedeelte van de Oostvaardersplassen. Vrijwel geen enkele boom staat rechtop, en af en toe vind je wat overblijfselen...

4. Een stukje verder, stukje landschap met rechts ganzen met jongen.

5.

6. Het eerste paard wat we tegen kwamen. Vrij jong dier nog, niet heel veel vet op de botten, maar niet schokkend volgens mij.

7. Een hertenschedel + klein rood torretje voor de oplettende kijker

klik
8. Eenmaal bij de kudde aangekomen... een hengst joeg een merrie met haar veulen op. Viel me op dat dit best vaak gebeurde. Is dat normaal gedrag voor in een kudde?

9. Dit veulentje was nog erg jong...

10. ... want de navelstreng hing nog uit de moeder

11. Help!

12. Beeld van moeder met jonge veulen en een hengst die er bijna bij lijkt te horen, maar dat zal wel niet.
klik
13. Gaaf dier

klik
14. Landschapje
klik
15. Ondanks dat ik maar een 70-200 lensje heb, toch leuk beeld weten te schieten van deze zwaluwen. Wel een beetje gecropt uiteraard.

16. Panorama van de 2e kudde Konikpaarden die we tegen kwamen:

Klik hier om groter te bekijken.
17. Als het mocht had ik dit veulentje meegenomen, wat een prachtig dier

klik
18. Spelende veulentjes
klik
19. (boze) hengst met een verwonding aan zijn mond
klik
20. Nog een boze hengst, beangstigend zelfs hoe ze kunnen uitstralen zo.

21. Meestal begon dit met een hinnik van één van de hengsten, waarna er vervolgens een andere hengst aan kwam rennen en dan begon het (meestal korte) gevecht.

22. Gaat er soms hard aan toe...
klik
23. Mijn fav. veulen, doet stoer

24. Deze twee lolbroeken heb ik ook meerdere speelfoto's van, maar deze vond ik wel komisch

25. Hier is te zien hoe het stuk omheind is. Eén paard stond aan de andere kant van de omheining

klik
Al met al vond ik wel een mooi gebied, maar echt natuur zou ik het zeker niet noemen. Veel hekken, afrastering, omheining, wat het 'net niet' maakt. Helaas geen vossen tegen gekomen. Wel twee herten, maar die foto's zijn niet super geworden. Ook veel ganzen, maar dat leek me wat minder interessant voor op bokt! Zeker aangezien ik al meer dan genoeg foto's heb nu

Verder heb ik dit topic niet gestart met als doel een discussie over dit 'natuur'gebied. Mijn doel was om het gebied vast te leggen zoals ik het ervaren heb. Ergens heel mooi, maar zeker met duistere kanten.
Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden! Normaal fotografeer ik meestal casual wat honden en paarden, dus dit was wel even een uitdaging