[FOTO] Vernieuwd Paarden Portfolio

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Vernieuwd Paarden Portfolio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 20:34

Hai, :wave:

Misschien herinneren een aantal van jullie zich het topic nog wel waarin ik om tips vroeg. :o
Zoals jullie, hopelijk(!), kunnen zien, ben ik met de tips aan de slag gegaan, heb ik mijn camera zoveel mogelijk mee op pad genomen, heb ik fotografen benaderd met specifieke vragen die ik had, ben ik naar verschillende evenementen geweest en heb ik zelf een fotomeeting georganiseerd.

Ik zou graag een paar foto's willen laten zien van waar ik nu sta met mijn fotografie. :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
Verbeterpunt; netter wegwerken.

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Verbeterpunt; ik mis hier wat scherpte.

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
Verbeterpunt; tikkeltje overbelicht.

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!
Ik beng een professionele fotografe en mijn foto's zijn ook niet perfect, maar ben vooral benieuwd of er vooruitgang te zien is. :)

Liefs, [naam]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:22

Wat heb je gedaan bij de nabewerking? :oo

Ze zijn al een stuk beter dan de vorige die je liet zien, dus je gaat zeker vooruit! :D Maar die nabewerking, sorry dat ik het zeg, maar ik vind het niet mooi. :o
Ik zou het verminderen, wat je vooral bij die eerste ziet, alles aan takjes etc. op die manier verscherpt.

Anoniem

Re: [FOTO] Vernieuwd Paarden Portfolio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:24

Onscherp masker? Ik heb alleen de overmatige witte en zwarte delen aangepast en iets aan helderheid aangepast als dat nodig was. :)
Maar bedankt!

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:26

Je composities vind ik prima, maar ook ik val inderdaad over de nabewerking.
Richting HDR? Of de verzadiging te hoog en nog naverscherpt? Ik vind ze daardoor helaas niet prettig kijken. De gezichten van de mensen worden er imo ook niet mooier van hierdoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:28

Ik heb de verzadiging juist een heel stuk naar beneden gaan, maar inderdaad wel de scherpte aangepast na het verkleinen, omdat ik nog steeds niet weer hoe je kunt verkleinen zonder kwaliteitsverlies. :+
Bedankt voor je mening. :j

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:50

Je speelt leuk met composities en ik vind ze al een stuk beter ogen.
Wat betreft onscherp masker, zorg dat je nooit over 1.3 gaat. Ik doe ook altijd een onscherp masker na verkleinen, maar nooit over 1.3, want daar worden de foto's onwijs lelijk van.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:52

Ik vind er echt hele leuke foto's tussen zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:53

Ik werk niet met onscherpe maskers, maar verscherp ze gewoon zeg maar.
Maar zal de volgende keer wat minder scherpte gebruiken. :j
Bedankt!

NatasjavE, dankjewel! :j

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:55

Je bent echt vooruit gegaan! En wat goed van je dat je met de tips ook echt bezig bent gegaan! :D Vooral de laatste vind ik persoonlijk erg mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:55

Dankje! Als ik zo terug kijk, heb ik echt veel ondernomen op het gebied van fotografie. :j
En die laatste foto was volgens mij ook favoriet van de eigenaresse!

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:57

KoudbloedKim schreef:
Dankje! Als ik zo terug kijk, heb ik echt veel ondernomen op het gebied van fotografie. :j
En die laatste foto was volgens mij ook favoriet van de eigenaresse!

Ik snap de eigenaar helemaal hihi :) Ga lekker door, je ziet al zoveel verbetering en veeel meer variatie! :D

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:58

probeer anders eens te spelen met die onscherpe maskers. Is gewoon een verscherpingstechniek en een hele simpele. Staat tussen je filters bij verscherpen en dan gewoon wat spelen met de schuifjes. Naam klinkt wat verwarrend, maar het is verscherpen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:00

Kimberley23, nogmaals bedankt! :j

Babeth, dat ga ik doen!
Ik heb hem inderdaad weleens zien staan, maar dacht dat het te maken had met vervagen i.p.v verscherpen.
Ben benieuwd hoe het gaat bevallen!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:04

Dat had ik in het begin ook, naam is erg misleidend haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:07

Inderdaad haha!
Bedankt voor de tip. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 14:10

Leuk dat je zo enthousiast nog steeds bent met foto's maken :j

Je merkt inderdaad dat je nog wat zoekende bent maar op het juiste moment klikken (bijvoorbeeld bij de draf) heb je in ieder geval al redelijk voor elkaar zo!

Wat me wel opvalt (maar ik weet niet of dat aan de nabewerking ligt of aan hoge ISO waardes) is dat er veel ruis op de foto's lijkt te zitten. Wat ik al zei, ik weet niet of dat aan de nabewerking ligt. Moet ook erbij zeggen dat de nabewerking mijn "smaak" niet helemaal is, wat mij betreft is het net te heftig en te ver doorgeslagen zegmaar. Zo had foto 9 in mijn ogen een stuk minder "hard" mogen zijn, ik vind daar de nabewerking echt net wat te heftig. Wat zonde is, want je hebt mooi gebruik gemaakt van de achtergrond en ik kan er niet de vinger opleggen waar het met de nabewerking aan ligt, maar iets in me zegt dat het toch allemaal net te "overdone" is.

Fotografeer je in RAW of in JPEG? Hiermee kun je al een hoop balanceren in je nabewerking, en kun je bij bijvoorbeeld foto 8 ook de 'roze/paarse' kleur eruit halen (althans, of ik word kleurenblind maar in de ogen zie ik een soort roze/paarse gloed terugkomen, wat ontzettend zonde is in mijn ogen :j

Er is zeker vooruitgang maar ik zou wel even goed nakijken of het korrelige/ruis/scherpte te doen heeft met de nabewerking of dat het aan de ISO waardes ligt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:29

Dat enthousiasme gaat ook niet zomaar weg hoor, dit is echt mijn passie. :j
Ik heb dit gevoel nog nooit zo erg bij iets gehad.
Aan de ISO kan het niet liggen, maar als ik heel eerlijk ben, zie ik ook geen ruis.
Ik ben JPEG overgestapt naar Raw een paar maanden terug en voor mij nooit meer anders! :))
Bedoel je met die roze gloed dat wat je ook wat terug ziet op foto 2? Zo ja, dan weet ik wat je bedoeld en ik had mezelf al voorgenomen daar beter op te letten. :j

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 17:44

KoudbloedKim schreef:
Dat enthousiasme gaat ook niet zomaar weg hoor, dit is echt mijn passie. :j
Ik heb dit gevoel nog nooit zo erg bij iets gehad.
Aan de ISO kan het niet liggen, maar als ik heel eerlijk ben, zie ik ook geen ruis.
Ik ben JPEG overgestapt naar Raw een paar maanden terug en voor mij nooit meer anders! :))
Bedoel je met die roze gloed dat wat je ook wat terug ziet op foto 2? Zo ja, dan weet ik wat je bedoeld en ik had mezelf al voorgenomen daar beter op te letten. :j

Ik vind het persoonlijk ook "te" nabewerkt. Het begint op HDR te lijken en ik heb het gevoel dat je stukken van de foto oplicht en andere stukken donkerder maakt. Dat kan wel maar je moet er heel voorzichtig mee zijn. De ene keer werkt het heel goed en de andere keer totaal niet.

Het gezicht van de dame in foto 1 is een goed voorbeeld. Voor mijn gevoel klopt er niets niet, ik kan je niet zo uitleggen waarom niet, maar het is een gevoel.

foto 2 vind ik wel redelijk, maar ook hdr achtig ogen.

foto 3,4,5 prima foto's.

foto 6 is mijn voorkeur het been aan jouw kant omhoog te hebben in de draf.

foto 7 zie foto 6, met de opmerking erbij dat paarden in een wending fotograferen bijna ondoenlijk is.

fotos 8 tot 13 zijn verder prima foto's.

ik hoop dat je er wat mee kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 17:47

Bedankt voor de uitgebreide reactie! Hier heb ik veel aan. :j
Ik zou wel graag willen weten of je je gevoel een keer onder woorden kunt brengen, want ik licht geen delen in mijn foto's op, terwijl ik andere delen donkerder maak.
Wel controleer ik mijn foto's op de hoeveel witte en zwarte delen en pas ik dat aan, als er van 1 of beide teveel in zit. :j
Maar dat altijd in 1 keer, dus geen aparte delen in 1 foto.

Ik kan er zeker iets mee!
Als alles goed is, kan ik donderdag mijn nieuwe lens uitproberen op dezelfde locatie als de foto's die ik hier heb geplaatst op een Friese merrie. :)

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:16

Ik vind de belichting op foto 1 onnatuurlijk ogen, misschien was het wel zo inderdaad, maar dan is het voor mij te fel in het gezicht ten opzichte van de rest van de foto. Het oogt voormij alsof er een schaduw had moeten zitten over haar gezicht die er nu niet is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:24

Dat kan wel kloppen, dat je verschil ziet tussen foto 1 en de rest want de plek waar die gemaakt is, heb ik alleen voor dit model gebruikt. :j
Hier kwam het zonlicht van opzij, terwijl bij de andere 'bosjes'-foto's het zonlicht van achteren kwam.
Ik denk dat dat is wat jou opvalt.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:38

zou je het origineel zonder bewerking kunnen posten van de eerste foto? gewoon in 800px lange zijde ook. Ben wel nieuwschierig naar wat de camera eruit gooide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:42

Ik heb hem niet meer in Lightroom staan, maar zal even kijken of ik hem opnieuw kan importeren.
Dat wordt wel zoeken tussen ruim 700 foto's, dus het kan even duren. :)

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:56

KoudbloedKim schreef:
Ik heb hem niet meer in Lightroom staan, maar zal even kijken of ik hem opnieuw kan importeren.
Dat wordt wel zoeken tussen ruim 700 foto's, dus het kan even duren. :)

Geen probleem, is vooral omdat ik nieuwschierig ben haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:59

Ik heb hem hoor, hij is wel door het verkleinen flink wazig geworden.
Heb er hier dus nog niks mee gedaan, alleen verkleind. :)
*knip*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-02-15 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt