Waar hebben jullie een website laten maken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EmmyJoycee

Waar hebben jullie een website laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 18:23

Hoi!

Ik wil graag een eigen website met .nl erachter en verder geen weebly.com meer. Alleen ik zit wat te zoeken om google, maar kom nou niet echt een goede tegen. Of hij heeft slechte reviews of hij is me echt te duur.. Dus mijn vraag aan jullie was waar hebben jullie een laten maken? Of zelf gemaakt. Hopelijk kan ik op deze manier een goede en betaalde vinden :D

Groetjes Emmy

Suuszels

Re: Waar hebben jullie een website laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:36

Mijn website is via Antogonist (domein) en gebouwd met wordpress, hij staat thuis gehost en mijn vriend heeft de eerste opzet gemaakt. Ik betaal maar 9 euro per jaar geloof ik voor de domeinnaam en dan geen server kosten verder ofzo.
Wordpress is op zich vrij simpel maar wel ietsje lastiger dan weebly.
Het is www.suzannefotografie.nl, kan je even kijken.
Ik haal er beslist niet het optimale uit hoor en heb nog het voornemen alles een keer goed na te kijken.

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:44

Ik heb alles via webklik gedaan. Ik vind het ideaal. En niet al te duur.
www.ivfotos.com

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:16

EmmyJoycee schreef:
Hoi!

Ik wil graag een eigen website met .nl erachter en verder geen weebly.com meer.

Groetjes Emmy

Hoi, ik heb mijn website (zie onderschrift) gewoon met weebly gemaakt maar met een eigen .nl domeinnaam.
Dat is ook mogelijk bij weebly.
Bij instellingen Site-adres verbinden met een domein wat je al bezit of aanvraagt.
Mijn site wordt bv gehost bij mijn domein.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:53

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 00:00

Ik zou WordPress aanraden en als je niet te veel geld en/of tijd kwijt wil zijn zou je gewoon voor een gratis template kunnen kiezen!

WordPress is niet super makkelijk maar in zijn klasse zeg maar wel het makkelijkste.

Je domeinnaam kopen en hosten zou je idd bij antagonist, mijndomein of wat dan ook kunnen doen. Maakt niet zo veel uit.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:05

Thesserd schreef:
Ik zou WordPress aanraden en als je niet te veel geld en/of tijd kwijt wil zijn zou je gewoon voor een gratis template kunnen kiezen!

WordPress is niet super makkelijk maar in zijn klasse zeg maar wel het makkelijkste.

Je domeinnaam kopen en hosten zou je idd bij antagonist, mijndomein of wat dan ook kunnen doen. Maakt niet zo veel uit.

Dat raad ik ook aan. Er zijn enorm veel gratis templates van WordPress en vast ook iets voor jou.

Als je wilt dan kan ik eens naar jou toe komen zodat ik je WordPress kan uitleggen?

[edit] Typo
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 12-08-14 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 21:07

Ja, zou fijn zijn Magda, wil nu erg graag een eigen website..

Als je hier toch bent staat lycke ook altijd klaar haha! :P

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:10

Als jij je dan vast goed inleest in WordPress en kijkt naar de mogelijkheden om jouw website te hosten (ik ben bijvoorbeeld bij Hosting2Go) dan maken wij binnenkort een afspraak. Ook voor Lycke haha. :+

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 21:19

magda_90 schreef:
Als jij je dan vast goed inleest in WordPress en kijkt naar de mogelijkheden om jouw website te hosten (ik ben bijvoorbeeld bij Hosting2Go) dan maken wij binnenkort een afspraak. Ook voor Lycke haha. :+

Ik bericht je wel even op Facebook, snap er nu al weinig van.... yes leuk!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:04

Krijgen wij 'em ook te zien als ie klaar is? :D

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 21:26

ja ik zal hem hier plaatsen als hij een keer af is en ik er mee ben begonnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 15:29

Een domeinnaam aanvragen kan bij heel veel aanbieders, voor ontzettend weinig geld.
Ik zit zelf bij antagonist en goedkopewebhoster.nl

Antagonist werkt prima, maar de klantenservice is niet echt super.
Je moet veel zelf opzoeken/oplossen. En toen ik een keer een domein moest verhuizen, met alle benodigde papieren... Lukte het antagonist niet om dat te voltooien.
Heb uiteindelijk dat domein naar goedkopewebhoster gezet, die hadden het binnen 10 minuten geregeld.
Bij goedkopewebhoster staan ze ook 24/7 voor me klaar als ik een vraag heb of als er wat aan de hand is.

Een gratis website kun je maken met bijv. wordpress.
Maar let daarbij wel op dat het een populair programma is dat zeer regelmatig ten prooi valt aan hackers. Zorg dus voor een zeer goed password (hoofdletters, cijfers, kleine letters én symbolen in je PW gebruiken). En regelmatig passwords wisselen. En nooit hetzelfde password gebruiken voor meerdere diensten.

Verder zijn er verschillende programma's te koop om websites me te bouwen.
Bijvoorbeeld artisteer, serif webplus, dreamweaver, etc.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 15:35

Ik had eerder een site bij vistaprint, die raad ik je af....

Ga nav dit topic ook eens kijken bij wordpress :Y)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 16:19

Femke schreef:
Een gratis website kun je maken met bijv. wordpress.
Maar let daarbij wel op dat het een populair programma is dat zeer regelmatig ten prooi valt aan hackers. Zorg dus voor een zeer goed password (hoofdletters, cijfers, kleine letters én symbolen in je PW gebruiken). En regelmatig passwords wisselen. En nooit hetzelfde password gebruiken voor meerdere diensten.

Verder zijn er verschillende programma's te koop om websites me te bouwen.
Bijvoorbeeld artisteer, serif webplus, dreamweaver, etc.

Wachtwoord is inderdaad belangrijk bij WordPress. Ik raad altijd aan om hier je wachtwoord te generaten met minimaal 12 tekens. Super veilig, gewoon even ergens opslaan in een tekstbestandje op je computer en je kan em zo kopieren plakken :) http://www.random.org/passwords/

Verder zijn het ook vaak vooral de plug-ins in de WordPress site die voor lekken e.d. zorgen. Daarom is het eigenlijk het beste om zo min mogelijk plug-ins te gebruiken en zo veel mogelijk zelf te bouwen/maken. Maarja, dat laatste is natuurlijk niet mogelijk voor de meeste mensen.

Verder is dit een goede relatief betaalbare beveiliging voor je website. Al kan ik me voorstellen dat het toch iets te duur is als je echt voor je zelf een site hebt voor je fotografie bijvoorbeeld. https://sucuri.net/

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 16:23

Samantha Dekker ben erg tevreden :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 16:26

saskiakefie, als ik op je site konijnentrainen.nl ga krijg ik een waarschuwing voor malware op de site. Klikte er net toevallig op, was wel benieuwd namelijk. Ik dacht, ik meld het even :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 16:26

oh dankje! Daar ga ik even achteraan.
Ze heeft trouwens ook mijn andere site gemaakt: www.dierfotek.nl als je meer wilt zien

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:27

Ik heb de mijne gebouwd met Dreamweaver. Mijndomein.nl kan ik je alleen aanraden als je geen! service wil, dus puur en alleen je domein en web ruimte.

Patricia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:48

Ik ben van plan mijn webshop te laten draaien bij deze webhost, vooral omdat mijn omgeving zo lovend is over deze webhoster. Maar ik denk dat je vooral een afweging moet maken tussen kwaliteit en prijs.

Een website kun je trouwens daar ook makkelijk maken via installatron, aantal klikken heb je WordPress online staan en kun je zelf artikelen en pagina's aanmaken. Ik vind WordPress juist wel simpel en gemakkelijk werken :)

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:25

Leverage schreef:
Ik heb de mijne gebouwd met Dreamweaver. Mijndomein.nl kan ik je alleen aanraden als je geen! service wil, dus puur en alleen je domein en web ruimte.

Ik host mijn website bij mijndomein en heb tot nu toe 2x kleine probleempjes gehad (1x per ongeluk mijn mail gewijzigd waardoor ik niet meer kon inloggen en 1x iets met webmail) mijndomein heeft mij na mailcontact vrij snel weer op de been geholpen. Ik ben dus best tevreden over de service tot nu toe :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:27

saskiakefie schreef:
Ze heeft trouwens ook mijn andere site gemaakt: http://www.dierfotek.nl als je meer wilt zien

En die doet het niet hier, haha :+

TS, ik kan je niet op weg helpen met welke hosting nu nog wel of niet goed is, omdat ik de mazzel heb dat m'n vriend eigen hosting heeft :+ Ik heb m'n website ook met wordpress gemaakt, werkt ontzettend makkelijk en fijn vind ik en je kan het heel gemakkelijk zelf uitbreiden of aanpassen! :j

Alleen waar je nu nog goede service, hosting en alle poespas krijgt voor een schappelijke prijs...

Ik zal zo m'n vriend even aan z'n haar trekken :j

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:28

Ik heb meerdere websites en heb als webhosting versio.nl. Lekker goedkoop en perfecte service.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 17:01

showteam schreef:
Leverage schreef:

Ik host mijn website bij mijndomein en heb tot nu toe 2x kleine probleempjes gehad (1x per ongeluk mijn mail gewijzigd waardoor ik niet meer kon inloggen en 1x iets met webmail) mijndomein heeft mij na mailcontact vrij snel weer op de been geholpen. Ik ben dus best tevreden over de service tot nu toe :)

Wacht maar tot grotere problemen zich voor doen, service kennen ze daar absoluut niet (moet je trouwens ook niet verwachten voor die prijs)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 17:03

chelle_dora schreef:
saskiakefie schreef:
Ze heeft trouwens ook mijn andere site gemaakt: http://www.dierfotek.nl als je meer wilt zien

En die doet het niet hier, haha :+

TS, ik kan je niet op weg helpen met welke hosting nu nog wel of niet goed is, omdat ik de mazzel heb dat m'n vriend eigen hosting heeft :+ Ik heb m'n website ook met wordpress gemaakt, werkt ontzettend makkelijk en fijn vind ik en je kan het heel gemakkelijk zelf uitbreiden of aanpassen! :j

Alleen waar je nu nog goede service, hosting en alle poespas krijgt voor een schappelijke prijs...

Ik zal zo m'n vriend even aan z'n haar trekken :j

nee klopt hij is verlopen. Maar konijnentrainen.nl is verder niks mee aan de hand.