Nu krijg ik altijd te horen 'jaaa is goed'. Maar als puntje bij paaltje komt wordt mij verteld dat ze niets online willen hebben zonder toestemming, omdat het toch om 'close' foto's gaat (meer dan een kusje is het bij mij nooit hoor, voor er dingen gedacht worden..
Gewoon standaard loveshoot foto's). Vervolgens wil ik toch iets op mijn fotografie website plaatsen maar eigenlijk word elke foto afgewezen omdat ze dat niet online willen hebben.Kijk, aan de ene kant kan ik erin komen dat je sommige dingen privé vind en niet overal verspreid wil zien. Maar dit gaat om lieve, knusse foto's en geen expliciete beelden. Ik ga met respect met de foto's om. Maar ik vind dit toch wel een lastig punt. Ik kan nu geen portfolio van loveshoots opbouwen, omdat ik telkens te horen krijg dat de foto's niet online mogen.
Hoe gaan jullie hiermee om? Ik heb al voorwaarden opgesteld in de hoop dat dit het zou verhelpen, maar nee dus. Voor de shoot is alles koek en ei, maar achteraf.. Voor een portfolioshoot (gratis) had ik gewoon gezegd 'dikke doei', want dan ga je daar gewoon mee akkoord en is het doel om mijn portfolio uit te breiden. Maar dit is betaald, een klant huurt mij in, dus eigenlijk voelt het alsof ik niks te zeggen heb..