Voorbeeldfoto's band mens-paard gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Voorbeeldfoto's band mens-paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 22:00

Sorry als het topic verkeerd staat! Ik wist niet goed waar ik hem moest plaatsen!

Hoihoi!
Ik ben al lange tijd aan t nadenken, en aan het kijken..
Ik wil binnenkort heel graag nog een fotoshoot doen met mijn beste maatje Gaspard. Hij ziet er nu nog goed uit, ondanks dat hij een grijs koppie krijg, dus wil daar heel graag nog even van 'profiteren'. Hij heeft artrose en ik merk dat hij zo langzaam maar zeker achteruit gaat. Ik heb een enorm sterke band met hem, en dat zou ik graag terug willen laten komen in de foto's die dan gemaakt worden. Ik wil geen foto's waar ik er naast sta, en wat lach.. Ik wil echt van die foto's waar je onze band in terug ziet.
Het punt is, dat hij geen knuffelpaard is. Dus veel aan zijn hoofd zitten zit daar niet bij. (Terwijl ik dat toch altijd hele mooie foto's vind)

Mijn vraag is dus als volgd; hebben jullie nog leuke/mooie voorbeeldfoto's om ideeën op te doen? Of zijn er nog fotografen met leuke ideeën? (Hier in de buurt zijn niet veel echt mooie locaties dus het moet echt een beetje van de foto's afstralen..) Ik ben heel benieuwd want eigenlijk kan ik niet zo veel verzinnen..
Alvast heel erg bedankt!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:03

Afbeelding

Afbeelding

spontane actie van ponylief! <3
Afbeelding

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:03

dubbelpost, sorry.

Maar de pony van de laatste foto's (muv de eerste dus) houd ook helemaal niet van knuffelen.

LoveUggs

Re: Voorbeeldfoto's band mens-paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 22:11

Aahww die spontane actiefoto is wel errug lief!

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:16

Je kan je paard ook een knuffel geven om de hals en zelf naar je paard (omhoog)kijken! Zo heb ik een hele gave foto van mij en mn paard! Zit nu op mijn mobiel dus kan de foto even niet posten!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 22:19

Ben ik heel benieuwd naar! Kan me er geen beeld bij voorstellen.. :=

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:27

Snoepje tussen je lippen om hem tot een kusje te verleiden?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 22:32

Leuk idee, wel zorgen dat hij daarvoor niets gegeten heeft :+

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:41

Is er geen wei of bak met een beetje goede achtergrond? (Bomen, weide, struiken e.d. hoeft niet spectaculair als het maar rustig is! :j )

Tja en de band met je paard, ik raad je aan om gewoon lekker jezelf te blijven en lekker je ding te doen met Gas! Zodra je gaat poseren zal er veel minder vanaf spatten dan wanneer het gewoon echt is... Dus ik weet niet wat je veel doet met Gas? De een knuffelt zich raak met zijn / haar paard, weer een ander 'speelt' met zijn / haar paard, weer een ander is vooral aan het praten en geeft zo af en toe een rustige aai... Het is per combi zo enorm verschillend!

Daarbij dus een fotograaf zoeken die heel goed kan kijken en vooral veel ziet! Die echt let op de details zeg maar.... Dit vind ik bv. ook hele goede foto's: [EV-ITP] Sport, Sfeer en Emotie in Kralingen en een goed voorbeeld van een fotograaf die goed nét dat ene moment heel mooi weet vast te leggen. :)

Van google gehaald:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas te groot, aanklikken dus!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 22:46

Dat is idd wel een goede tip Marinke!
We hebben een bak, en een wei. Maar in de wei staan vaak overdag andere paarden, en de vorige keer werd Gas daar nogal wild van omdat hij het land in wou.. In de bak ook wel groene achtergrond maar drievliet steekt er boven uit.. :=
Wel op loop afstand een grindpad met wat bomen, maar ook maar aan 1 kant en aan de andere kant behoorlijke villa's.. Dus moet daar nog even overna denken.. Nog een paar keer wat stukken afwandelen met hem om daar een goed plekje voor te vinden.

En wouw... Die derde foto vind ik dus echt prachtig...!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:54

Oh dat is wel een stuk lastiger! Of je moet kunnen overleggen of die ene ochtend / middag de andere paarden even op stal mogen blijven? Vooral belangrijk dat je een aardig 'rustige' achtergrond hebt.. Althans dat vind ik persoonlijk de foto's altijd wel mooier en rustiger maken en helemaal als je dit soort foto's wilt maken. :)

Die 3e foto? Kwestie van jezelf interessant maken & véééél geduld! (En proberen dat er zo min mogelijk afleiding voor je paard is in de omgeving). Verstop / geef maar eens snoepjes vanaf verschillende plekken, je hand op je schouder leggen en daar een snoepje in stoppen en die aan hem geven als die eraan gaat snuffelen. Of er 1 in je capuchon stoppen? Hand achter je rug, tussen je tanden werd al gezegd... Ligt er beetje aan hoe 'voorzichtig' of 'lomp' hij is met snoepjes pakken, maar denk dat als je een paar keer op 'rare' plekken het snoepje geeft hij je wel degelijk interessant gaat vinden (mits die gek is op eten :P ) en vanzelf gaat 'zoeken'. :j

Het is een beetje 'aftasten' en 'uitproberen' eigenlijk.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 07:41

Dat valt natuurlijk vooraf eens uit te proberen! :j
Het is wel een paard dat als ik met hem bezig geweest ben, en hem nog even los laat in de bak, dat hij uiteindelijk vazelf naar me toe komt, diep zucht, en me begint af te snuffelen. Dan vind hij ook meestal het lekkers :+ dus ga eens kijken hoe hij daarop reageerd!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:10

De mooiste foto's gebeuren spontaan. Dus ga lekker met je paardje knuffelen en koelen en Let niet op de fotograaf. Deze moet de juiste momenten eruit pakken. Je moet de foto niet forceren want dat zie je gauw terug. Ik zal later eens wat voorbeeldjes opzoeken. Zit nu op mobiel dus dat gaat niet

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 16:45

Ik weet niet of je nog foto's zoekt?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 17:39

Voorbeeldjes zijn zeker nog welkom!
De 23e gaat het gebeuren dus tot die tijd is alles nog welkom!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:48

Afbeelding

Tedyybeer in de winter _O-

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 17:50

Aaahww die is lief!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:52

Op de homepage van mijn site staat een (vind ik) een heel mooie die goed de band tussen mij en mijn paard weergeeft

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:54

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 17:56

Zijn ook zeker heel mooi!
Wil zelf graag alles zo vrij en natuurlijk mogelijk houden.

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 18:18

Afbeelding

Mijn kleine grote vriend! Ook dit is een spontane kusjes aanval, vandaar mijn hoofd :')

Ik denk dat je gewoon moet afwachten tot ze spontane knuffels enzo!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 18:33

Hier nog een mooie foto :D

Afbeelding

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 18:42

Ik heb ook wel wat voorbeeldfotootjes.

Bedenk wel: de band tussen jouw en je paard is anders as die tussen mij en mijn paard, anders dan die van het meisje met haar shet, anders dan die van de dresuurruiter met haar crack.
Het mooiste is toch als de fotograaf precies dat moment tussen jouw en jouw paard weet vast te leggen, dat net echt precies bij JULLIE band hoort.
Een goede fotograaf ziet die momenten wel.

Soms is de beste foto niet eens de foto die volgens de fotografen kwalitatief het beste is, maar de foto die juist die band het mooiste uitdrukt. (En dan is het ook meteen duidelijk wanneer ik een fotograaf goed vind, en wanneer minder...)

Zorg in ieder geval dat je er veel plezier in hebt, in de shoot. En dat je niet te zenuwachtig bent. Als die twee dingen voor elkaar zijn, dan komt het vast wel goed!
Heel veel plezier in ieder geval.

Voorbeeldjes van mij en Tweet.

Het vertrouwen
Afbeelding

Echt met zijn tweetjes (Tijdens een drukke bokt-shoot...)
Afbeelding

Ik weet niet waarom precies. Maar dit is echt zo'n samen momentje, er straalt rust vanaf en Tweet loopt echt op mij te letten. En ik geniet daarvan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 18:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb wel een knuffelpaard. Maar ook foto's waarbij je paard naar het oneindige staart en jij in zijn ogen kijkt kunnen al ontzettend mooie foto's geven!

De fotograaf weet meestal wel de juiste sfeer te pakken en de juiste momenten vast te leggen. Ik denk dat het dan ook echt wel goed komt! En er zijn zat manieren waarop je kunt zien dat een paard echt je maatje is. Dat hoeft echt niet per se door een foto met zijn neus in jouw haar (ik noem maar wat)..
Uit een paard zijn ogen kun je de liefde al zien.... Of zeg ik het nu wel heel dramatisch? :P

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 18:58

Afbeelding