[VRAAG] upload websites

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seni

[VRAAG] upload websites

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 22:44

(ik kon er nog niet een recentelijk topic over vinden)

Hallo,

Voorheen deed ik mijn foto's altijd uploaden op imageshack.us, echter is dit nu overgegaan naar .com en is het vanaf nu betaald (op een 30 dagen trial na).

Dus ben ik op zoek naar een nieuwe website die overzichtelijk is, maar het belangrijkste is dat de kwaliteit van de foto's er niet (teveel) van achteruit mag gaan.

Ik heb ook gekeken bij Flickr, echter vind ik die site een beetje onoverzichtelijk, ook de url's zijn niet makkelijk te vinden etc. en het werkt bij mij niet echt. (zal vast wel aan mij liggen :P)

mijnalbum is gewoon echt een bagger kwaliteit.
Facebook idemdito.
Tinypic laad bij mij altijd erg slecht foto's en er staat een hoop rommel en reclame op als ik gewoon een foto van iemand wil bekijken.

Welke fatsoenlijke uploadsites blijven er nog over?
Iemand voor mij dé tip?
Laatst bijgewerkt door Muurp op 21-02-14 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd.

Muurp

Re: upload websites

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:29

photobucket?
Kun je ook een album aanmaken. :)

Daihyo

Re: [VRAAG] upload websites

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:32

Ik gebruik ook vaak Picasa. Daar kun je ook albums maken. Ideaal. Kwaliteit blijft goed.

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:18

Ik gebruik ook altijd Photobucket. Heel overzichtelijk en ook de kwaliteit is gewoon goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:16

Tinypic !

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:14

Tinypic inderdaad! :)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 09:09

Tinypic vind ik zelf niet fijn, ik vind er erg veel reclame op staan en erg traag met fotos laden

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:18

Loontje_ schreef:
Ik gebruik ook altijd Photobucket. Heel overzichtelijk en ook de kwaliteit is gewoon goed :)

AMEN! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:19

HorseyDude schreef:
Loontje_ schreef:

AMEN! _/-\o_

Ja maar als je er te veel upload worden al je foto's geblokkeerd !

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:26

Fading schreef:
Ja maar als je er te veel upload worden al je foto's geblokkeerd !

Bij mij knalt de internetverbinding er steeds uit als ik dat doe! -O-

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 18:22

Heb Photobucket geprobeerd en ziet er netjes en overzichtelijk uit. En als je een link zou bekijken zie je alleen de foto en niet zoals bij Tinypic, de hele website.

Twijfel nu nog een beetje, Imageshack ben ik gewend en staan al mijn fotos toch al op (al heb ik net wel een hele grote opruiming gedaan). Imageshack zou per jaar 20 dollar kosten. Photobucket daarin tegenis wel gratis. :P

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 14:11

Ik heb een test gedaan op mijn blog wat upload sites betreft. Daar kwam Flickr.com duidelijk als eerste uit, ik zou die toch echt nog even overwegen! Werkt echt perfect hoor.
Imageshack kwam bij mij op de allerlaatste plaats, dus daar nooit meer naar terug gaan! Haha. Je zou Postimage.org of tinypic.com kunnen proberen, die zijn ook heel aardig.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 14:14

Ik zet alles op mijn Google account. Ideaal, je kan dan mapjes maken die je weer kan laten zien aan een bepaald publiek.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:14

LynnDenise schreef:
Ik zet alles op mijn Google account. Ideaal, je kan dan mapjes maken die je weer kan laten zien aan een bepaald publiek.

Picasa :j
Ideaal. En kwalitatief gewoon goed.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:24

Marit schreef:
Ik heb een test gedaan op mijn blog wat upload sites betreft. Daar kwam Flickr.com duidelijk als eerste uit, ik zou die toch echt nog even overwegen! Werkt echt perfect hoor.
Imageshack kwam bij mij op de allerlaatste plaats, dus daar nooit meer naar terug gaan! Haha. Je zou Postimage.org of tinypic.com kunnen proberen, die zijn ook heel aardig.

Wat heb jij dan gedaan als IS bij jou zo negatief eruit kwam? Over de kwaliteit ben ik absoluut te spreken over IS (zie bijvoorbeeld mijn profiel) en juist minder over TP.

Máár, vergeet vooral niet dat de manier hoe jij je foto opslaat ook bepalend is voor de uiteindelijke kwaliteit.

Nu IS betaald is, ben ik over op Ingmur. Een prima kwaliteit, bijna net zo goed als IS.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:34

Dat is te lezen in mij post. Ik heb ze allemaal met dezelfde foto getest, dus dat heeft al geen invloed. Imageshack veranderde de kleur van mijn foto en de scherpte. Dat was duidelijk te zien in de vergelijking.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:47

Ik heb je blog gelezen. :Y) Maar daarbij is mijn vraag nog niet beantwoord, hoe heb jij de foto's opgeslagen voordat je ze publiceert op het internet?
Kleur- en scherpteveranderingen heb ik namelijk nog nooit meegemaakt en ik sla mijn foto's zo op: http://imageshack.com/a/img31/2958/jc57.jpg.
(Aanvullende informatie is te lezen op http://www.photoshopmagazine.nl/worksho ... rnet/1291/ en http://computertotaal.nl/overige-elektr ... rnet-20228 ).

Dergelijke berichten kom ik namelijk veel vaker tegen en dan blijkt het meestal te herleiden zijn tot het bestandstype. Kijk, websites als MijnAlbum en Facebook zullen altijd prutsers zijn, maar met een goed bestandstype doet IS en Ingmur echt niet onder de maat.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 16:54

Bij flickr kan ik de linkjes wel vinden maar om 1 of andere reden werken ze niet als ik op een forum plaats, ik ben toch niet echt een leek :p

ik zal de blog zo eens even lezen.
Ook ingmur zal ik eens proberen!

Bedankt voor alle reacties
Google vind ik zelf wat onhandig, op mobiel ishet namelijk niet handig te bekijken.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:31

magda_90 schreef:
Ik heb je blog gelezen. :Y) Maar daarbij is mijn vraag nog niet beantwoord, hoe heb jij de foto's opgeslagen voordat je ze publiceert op het internet?
Kleur- en scherpteveranderingen heb ik namelijk nog nooit meegemaakt en ik sla mijn foto's zo op: http://imageshack.com/a/img31/2958/jc57.jpg.
(Aanvullende informatie is te lezen op http://www.photoshopmagazine.nl/worksho ... rnet/1291/ en http://computertotaal.nl/overige-elektr ... rnet-20228 ).

Dergelijke berichten kom ik namelijk veel vaker tegen en dan blijkt het meestal te herleiden zijn tot het bestandstype. Kijk, websites als MijnAlbum en Facebook zullen altijd prutsers zijn, maar met een goed bestandstype doet IS en Ingmur echt niet onder de maat.

Ik heb ze opgeslagen als JPG, omdat ik ervan uit ging dat het grootste deel van het publiek van mijn blog dat ook doet. En ik heb ze gescreenshot en in 1 bestand gezet. Dus dit was echt de realistische kwaliteit die ik merkte. En je ziet dus wel degelijk kleurverschil.. Hoe dat dan komt .. Tsja, ik weet het niet :+ Maar feit is dus wel dat ImageShack echt teleurstellend is wat JPG's betreft.. Over andere bestandsformaten durf ik niks te zeggen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:40

Heel raar, want ook met JPG heb ik daar nooit verschil in gemerkt (geen verschil qua kleuren, wel wat qua scherpte vandaar dat ik nu PNG gebruik), ik heb vanmiddag zelfs even mijn foto's ter vergelijk erbij gepakt. Ik blijf het apart vinden dat er bij jou schijnbaar wel verschillen zijn?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:01

Ik heb expres een foto genomen met verschillende subtiele kleurtinten om het goed te bekijken. Je moet ze echt heel erg naast elkaar houden zoals ik heb gedaan om verschil te zien.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:17

Is gedaan, zelfs op twee computers (met gekalibreerde beeldschermen) en een laptop. Nog geen verschil in kleur zoals jij toont. :n

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:51

Ik weet het niet :') Ik heb dezelfde foto na elkaar geupload en van allen een zelfde screenshot gemaakt en in een bestand gegooid. Ik kan er niks meer van maken :+
Let wel dat je op het kevertje zelf geen kleurverschil ziet, maar echt als je naar de blauw tinten op de achtergrond kijkt. Misschien verschilt het per foto.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:53

De achtergrond inderdaad bij jou, daar zie je het verschil. :j

Ik heb ook soortgelijke kleurverloop foto's. Voor vanavond laat ik het iig maar even rusten.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 07:30

Kan komen door kleurprofiel. Adobe rgb, rgb, srgb of cmyk. En dan is er nog bitdiepte en pixels.