[FOTO] Working Cowhorses

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

catzkillz

[FOTO] Working Cowhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 20:19

Ik heb net m'n watermerkje af, dus graag daar ook even op letten en eventuele tips en/of commentaar. De foto's zelf zijn genomen afgelopen maand op de BTPA (Belgium Teampenning Association) wedstrijd in St-Amands op de Mill Road Ranch met een Canon Eos 1000d met de basislens 18-55mm. Door het uploaden is er wel wat van de kwaliteit verloren gegaan, ik werk via photobucket, is er een ander programma beter?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn natuurlijk de foto's waar ik het meest tevreden over was. Het gehele album kan je op FB zien moest je geïnteresseerd zijn :) http://www.facebook.com/media/set/?set= ... e557e4d643

_Marinke_

Re: [FOTO] Working Cowhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:22

Wauw foto 3 wat een prachtige plaat!! :D

Voor de rest ben ik erg slecht in fototechnisch commentaar, maar ik stoor mij er een beetje aan dat een paar toch behoorlijk overbelicht zijn. Ook die gekleurde foto vind ik er ineens beetje buiten de toon vallen. :+

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 20:23

Wat je zegt klopt wel hoor, heb heel veel moeten spelen met m'n ISO waarden omdat het de ene moment erg donker werd (slecht weer) en 5 minuten later waren alle wolken weer weg en scheen de zon.. erg frustrerend :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:59

Dan moet je de iso waarde ook niet veranderen, maar de sluitertijd.. dat werkt denk ik veel sneller en kun je eerder reageren op veranderingen in het weer.

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 09:05

Mmm daar heb ik inderdaad niet aan gedacht.. ben nog niet zo lang bezig en moet nog leren om meer te "spelen" met m'n camera. Ik weet (in theorie) wel dat lichtopname ook door de sluitertijd wordt beïnvloed, maar toch grijp ik iedere keer weer naar die iso-knop als het om licht gaat :o
Bedankt voor de tip!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:13

Ik mis nogal wat contrast in de foto's :) Ze zijn nu een beetje vlak.

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 10:17

Courses schreef:
Ik mis nogal wat contrast in de foto's :) Ze zijn nu een beetje vlak.

En hoe zou jij dat er in brengen? Wel in kleur werken dan of vanuit een ander perspectief? Alle tips welkom :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:48

Contrast is voornamelijk (denk ik) de zwart/wit omzetting geweest die niet helemaal lekker uitgevoerd is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:52

Ik vind je platen an sich mooi, maar het wordt me te wee door gebrek aan contrast in zwart en wit. Veel te vlak zo, te grijs.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:59

Heb je je camera al op zwart ingesteld of nabewerking?
Computer omzetting: beter omzetten
Camera ingesteld: stel je camera in dat hij in monochroom hoger contrast toevoegt.

Bij wisselend licht bij sportfotografie zou ik de camera instellen opdat jij het diafragma kiest (zou iets van 5.6 of 7 doen) en de camera de sluitertijd laten aanpassen naar dat diafragma en licht (dit is de Av of Tv stand op canon, op nikon weet ik niet, kun je wel opzoeken). Let er wel op dat je camera niet te lange sluitertijden kiest, want dan krijg je beweging in je foto's (onscherpte benen etc). Je kan dit opschroeven door je ISO omhoog te gooien. Met paarden zou ik toch wel minstens 1/1000s willen.

Dan je focus; zet hem op al servo en je belichting op centraal of meervlaks... In ieder geval niet op spotmeting.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:01

Ik ben zo vrij geweest om je eerste foto aan te passen naar mijn smaak. En idd met meer contrast.

Afbeelding

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 11:27

Oh ja, nu zie ik duidelijk het verschil, dankje Bellatrix.

Zwart wit was inderdaad in nabewerking gedaan en omdat ik erg lui was gewoon via nabewerking van de computer ipv met photoshop wat doorgaans wel mooiere resultaten geeft.. :o (kleine luie ik..)

F_orumster: bedankt voor de concrete tips, ga ik zeker eens toepassen op een volgende gelegenheid :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:28

Het zal persoonlijk zijn hoor want ik hou gewoon van foto's met veel contrast. Ik vind dat het deze foto een stuk krachtiger maakt.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:30

Wow Julie, ik wist niet dat jij ook zo met fotografie bezig was. Mooie foto's. Verder geen opbouwende commentaar omdat ik er zelf niet gng van ken!

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 11:37

Mja, mijn papa was de fotograaf des huizes :) in de tijd van analoge reflextoestellen en het zelf ontwikkelen van je rolletjes (toen de dieren nog spraken := ) dus heb er altijd wel interesse in gehad, maar nooit echt de tijd. Nu met de BTPA's rijd ik zelf nooit mee, dus tijd genoeg om plaatjes te schieten :) maar moet nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel leren!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:38

Bellatrix was me voor, ik had er ook al eentje gedaan maar hoef 'm nu niet meer te uploaden :P

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:23

ik vind bijvoorbeeld bij foto 2 dat het niet mooi is , omdat het niet is scherpgesteld is op het oog,
wat neem ik aan wel de bedoeling was ?

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 06:52

Mooie platen ze leggen de sfeer goed vast :)

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:18

Wauw gaaf zeg met die kalfjes

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:12

He ik ken het meisje op foto 4! :D Mooie foto's!

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:45

Creatief gedaan! Mooie foto's!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 15:59

Ik ga sowieso reageren omdat ik vind dat je erg openstaat voor opbouwend commentaar en dat is al geweldig. Je hebt zeker wel talent dus vooral zo blijven doorgaan. Mag ik vragen hoe lang je al met fotografie bezig bent?

Letje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:31

Leuke foto's Julie (voor mijn ongetrainde oog)! Vind je foto's altijd wel leuk om zien.
Binnenkort kan je de camera weer volop gebruiken, ook dan zal ik weer nieuwsgierig zijn!!

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 05:36

@Flicka12: was inderdaad wel de bedoeling en dat liep een beetje mis :) maar vond de foto alsnog toch iets hebben :)

@Stoof: Leuk :) Ik ken haar ook, ze zit samen met m'n vriend en hoefsmid in een teampenning-team :D

@StillAngel: bedankt voor je reactie :) sta zeker open voor alle commentaar, zo leer je tenslotte het meeste! Ik heb op men camera voor men 18de verjaardag gekregen maar omdat het toen niet directe lukte (heb soms zoiets van als het van de eerste keer niet lukt wil ik al niet meer :o ) heb ik hem lang opgeborgen. Maar nu sinds kort (na zelf een shoot meegedaan te hebben :o ) eigenlijk terug actiever bezig met net iets meer geduld haha!

@Ginam, Skyliner, Fabske: bedankt! :D

@Arlette: Inderdaad, vanaf morgen heb ik verlof dus dan neem ik hem wel eens mee naar de manege ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:52

Bellatrix schreef:
Het zal persoonlijk zijn hoor want ik hou gewoon van foto's met veel contrast. Ik vind dat het deze foto een stuk krachtiger maakt.

Absoluut, want dat mis ik eigenlijk in al je foto's. Contrast brengt zoveel meer leven, want je hebt prachtige foto's, die moeten gewoon leven. :j