Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Agossie schreef:Poeh... Dat is nogal wat! Misschien het Amerikaanse blad vragen wat ze betaald hebben voor de foto's en dat dubbel terug eisen van het duitse blad? Wat ik begrijp is het Amerikaanse blad onschuldig in deze, maar misschien willen ze best nog een rectificatie plaatsen in een volgend issue en sowieso jou het issue sturen. Ik zou zeker het Duitse blad een vette rekening sturen. Een héle vette.
Diaz schreef:'aanklagen' e.d. is wat lastig voor een paar foto's. Dat kost namelijk ook een boel geld en tijd!
Ik zou een nette brief opmaken naar het duitse blad, dat je 50% van het bedrag krijgt wat het duitse blad van het amerikaanse blad heeft ontvangen. En dat als zij dit doen je het verder hierbij laat en verder geen gerechtelijke stappen neemt bladiebla (maar dan even heel netjes en goed verwoord.. ik kom niet goed uit mijn woorden nu. excuses)
Zo geen je hen de kans hun 'error' op te lossen, krijg jij een centje toe, en is het hopelijk makkelijk opgelost!
Succes!
Hanafubuki schreef:Hoe heb jij de foto's aan het duitse blad gegeven? Het volledige bestand, heb je op papier afstand gedaan van de rechten op de foto's?
Zo nee, dan kan jij een factuur naar het duitse blad sturen, altijd eerst een factuur. Komen ze daar niet met geld over, dan een aangetekende betaalherinnering sturen. Reageren ze nog niet; in gebreke stellen en kijken of er een no cure no pay incassobureau mee aan de slag wil.
En zelf het amerikaanse bedrijf benaderen en aanbieden dat ze foto's direct bij jou kunnen kopen. Zij zitten heir niet fout, ik zou hun niet aanklagen.
Jans schreef:Vermoedelijk weet het Amerikaanse blad dus niet dat de foto;s van TS zijn, maar heeft het duitse blad ze zonder naam doorverkocht.
X_Linz_X schreef:Misschien bij een fotograaf navragen wat je rechten zijn ? iemand die regelmatig met foto's ver- en doorkopen te maken heeft
Jans schreef:Hoe heb jij de foto's aan het duitse blad gegeven? Het volledige bestand, heb je op papier afstand gedaan van de rechten op de foto's?
Zo nee, dan kan jij een factuur naar het duitse blad sturen, altijd eerst een factuur. Komen ze daar niet met geld over, dan een aangetekende betaalherinnering sturen. Reageren ze nog niet; in gebreke stellen en kijken of er een no cure no pay incassobureau mee aan de slag wil.
En zelf het amerikaanse bedrijf benaderen en aanbieden dat ze foto's direct bij jou kunnen kopen. Zij zitten heir niet fout, ik zou hun niet aanklagen.
Koper schreef:X_Linz_X schreef:Misschien bij een fotograaf navragen wat je rechten zijn ? iemand die regelmatig met foto's ver- en doorkopen te maken heeft
Dat is helemaal afhankelijk van het bureau/beeldbank dat de foto's verkoopt. Ik weet niet hoe het met foto's van motoren zit maar binnen de soort fotografie waar ik mee werk zijn er niet zo veel fotografen die hun beeld zelf verkopen, in elk geval niet aan tijdschriften. Dat gaat allemaal via beeldbanken.