[FOTO]Eenzame ballerina

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

pinkie87

[FOTO]Eenzame ballerina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 22:31

Naar veel wikken en wegen hier toch topic gemaakt :)

Ik vind het leuk om jullie deze serie foto`s te laten zien
Even uitleggen hoe ik hier op ben gekomen om deze foto`s te maken.

Vorige week woensdag was ik met onze hond een training speuren aan het volgen toen we net klaar en ik een bankje met klimop tegen kwam.
er kwam gelijk een beeld in me op van een eenzame ballerina, maar jah hoe dan.... zoek maar eens een goede ballerina.
Via facebook een oproep geplaatst en jah hoor een super leuk model. Zal er even voorstellen!!

Rinske Posthumus geeft les bij cultuurcentrum Triade in Den Helder, dus ik had een heel voorraad kostuums waar ik uit mocht zoeken!!
Zo doende zijn we foto`s gaan maken.

eigenlijk gaat het dus alleen om deze foto maar jah ;) ik kwam nog een leuke locatie tegen (foto`s komen zo)
1.Afbeelding

het is natuurlijk zonde om gelijk naar huis te gaan. dus zijn we verder gegaan met andere foto`s te maken
2. Afbeelding

Ik zag zaterdag toen ik even met mijn moeder naar het strand ging de vloer van de strandtent liggen en bracht me op nog meer ideeën
3.Afbeelding

4.Afbeelding

het is altijd leuk om er een spontane foto tussen te zetten :)
5. Afbeelding

De foto waar ik echt helemaal weg van ben is deze.
6.Afbeelding

En als afsluiter mochten de spitsen nat worden :D ik helemaal happy en zijn ook want ze wilde heel graag zo foto
7.Afbeelding

Ik hoop dat jullie genoten hebben van de foto`s
Ik ben er zelf erg tevreden over. Je mag dus best commentaar geven maar graag onderbouwt.
De bewerking in de foto`s zijn heel bewust gekozen. deze heb ik voor het schieten van de foto`s al precies zo uitgewerkt gehad in me hoofd.

magda_90

Re: [FOTO]Eenzame ballerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:34

Persoonlijk vind ik de foto's op het strand echt vele malen beter dan je eerste twee. Ik vind ze zelfs magnifiek! Wauw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:35

Enorm gave serie met prachtige composities! Fijn dat je het precies zo hebt kunnen vastleggen als je in je hoofd had!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 22:36

Magda_90 en ben het ook helemaal met je eens de strandfoto`s zijn beter gelukt dan in het bos. ik fotografeer weinig in bos omdat het op een of andere manier nooit echt helemaal lukt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:40

Je hebt mij in je ban hoor, ik blijf er naar kijken.

Ken je de zangers Hurts ook? Zij gebruiken ook ballerinas in hun clips en optredens en dat is allemaal heel strak, net als jouw foto's. Dus nogmaals, top gedaan!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 22:41

Nee ken ik niet ga morgen even kijken van de zomer ga ik har weer op de foto zetten hoop dat met manlijke ballarina (weet niet hoe de manlijke vorm heet :P )

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:44

2 <3,4, en 6 vind ik echt mooie platen :))! Ik vind de bewerking op foto 6 wel iets minder :o Het lichte vind ik juist een zachte frisse uitstraling geven i.p.v. blauwtinten :o

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:07

Ik vind de foto's mooi, maar eigenlijk de ballerina niet zo :o! En dan met name de lichaamslijnen die gemaakt worden. De lijnen van de armen vind ik niet mooi en op foto 4 vind ik de achterste voet niet mooi. Op foto 6 zijn de lichaamslijnen eigenlijk allemaal uit het verband gerukt (is het been zijwaarts of achterwaarts bedoeld?)....als er kloppende lijnen zouden zijn en vloeiendere armen, dan zouden de foto's naar mijn mening nog mooier zijn!
(Heb zelf jarenlang klassiek ballet gedaan en ben er in november 2010 noodgedwongen mee gestopt....)
Op spitzen in het natte zand is ontzettend moeilijk en daar heb ik wel heel veel respect voor!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:23

Wauw!! Dat zijn nog eens mooie foto's!! Petje af hoor!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 07:16

Mooie serie hoor! :)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:54

Wauw die enalaatste is inderdaad erg mooi!

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:57

Geweldige serie, zeker die aan het strand! Top!

MRV_2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:05

Om heel eerlijk te zijn vind ik de foto's in het bos minder. Ze spreken mij niet aan en ik krijg ook niet het gevoel van een eenzame ballerina.

Ik vind foto 3 en 6 erg mooi. Foto 3 komt op mij heel 'dromerig' over :-).
Van foto 6 vind ik de kleuren en de compositie erg sterk!
Foto 5 vind ik een zeer geslaagde 'spontane' foto!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 18:19

Danseresje schreef:
Ik vind de foto's mooi, maar eigenlijk de ballerina niet zo :o! En dan met name de lichaamslijnen die gemaakt worden. De lijnen van de armen vind ik niet mooi en op foto 4 vind ik de achterste voet niet mooi. Op foto 6 zijn de lichaamslijnen eigenlijk allemaal uit het verband gerukt (is het been zijwaarts of achterwaarts bedoeld?)....als er kloppende lijnen zouden zijn en vloeiendere armen, dan zouden de foto's naar mijn mening nog mooier zijn!
(Heb zelf jarenlang klassiek ballet gedaan en ben er in november 2010 noodgedwongen mee gestopt....)
Op spitzen in het natte zand is ontzettend moeilijk en daar heb ik wel heel veel respect voor!

het been is op foto6 naar achteren bedoelt maar ik heb helemaal respect voor der want inderdaad het water was heel moeilijk maar het houten bankje en die houte balken waar ze opstond was net zo moeilijk. het was best koud. dus dat is jammer genoeg wel te merken de spieren zijn gewoon niet warm genoeg :)

maar snap wel wat jij bedoelt :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 18:20

marianr schreef:
Om heel eerlijk te zijn vind ik de foto's in het bos minder. Ze spreken mij niet aan en ik krijg ook niet het gevoel van een eenzame ballerina.

Ik vind foto 3 en 6 erg mooi. Foto 3 komt op mij heel 'dromerig' over :-).
Van foto 6 vind ik de kleuren en de compositie erg sterk!
Foto 5 vind ik een zeer geslaagde 'spontane' foto!

inderdaad zelf ben ik ook weg van de foto`s op het strand ;) het bos mijd ik eigelijk het liefste ik vind het zelf zo moeilijk omdat altijd een fijne foto te maken.
Maar soms moet je gewoon even uit je stulpie :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:21

Persoonlijk spreekt alleen foto 6 mij aan. Dat vind ik een krachtig moment en ook uitstraling van het model erg goed. De rest spreekt mij niet echt aan...

MRV_2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:27

pinkie87 schreef:
Maar soms moet je gewoon even uit je stulpie :D

Dat is helemaal waar :D !

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:45

Gave foto's, die van op het strand spreken mij het meeste aan.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:40

Wauuww Inge mooie foto´s!! Vind 6 erg mooi!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 22:44

Dankje wel :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:42

Heel gaaf foto 6! Fijne bewerking ook. Top.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:08

Prachtige foto's! Hoe heb je ze bewerkt? Ik vind je kleurspeling heel leuk!
Foto 2 & 4 springen eruit voor mij.
Doe zo verder!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:44

Wat een prachtige serie, persoonlijk spreken de foto's op het strand mij ook meer aan. De sfeer past daar beter voor mijn gevoel.
Je hebt mij kippenvel bezorgt! Ga zo door _/-\o_

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 10:57

Eponastable schreef:
Prachtige foto's! Hoe heb je ze bewerkt? Ik vind je kleurspeling heel leuk!
Foto 2 & 4 springen eruit voor mij.
Doe zo verder!

Met lightroom kun je erg veel als je maar RAW schiet :) maar ik vind wel dat je de bewerking voor dat je de foto maakt al in je hoofd moet hebben en niet na het foto`s maken maar wat gaat spelen met de kleuren :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:07

Leuk dat je probeert om vanuit een concept te denken en te werken. Over het algemeen kan ik het niet echt een serie noemen. Er zit geen verhaal in, en zoals je al zegt: je bent wat dingen gaan uitproberen. Je hebt verschillende stijlen bewerkingen door elkaar gedaan wat slordig en chaotisch oogt voor een serie. De foto's in het bos komen erg hard over en het vignet maakt het alleen maar harder van. Diepte-werking bij foto 2 is mooi gevonden, maar uitwerking niet helemaal top. Ik had de diafragma wat groter gezet om de linkerkant van de foto te verzachten. Foto 3 is ook doorgeslagen met het vignet, net als foto 4. De balans is zoek. De kleurtoning van foto 4 is wel fijn. Jammer dat je bij foto 5 niet helemaal recht van voren de foto genomen hebt, nu is het zo half/half en oogt niet fijn. Bij foto 7 ook weer jammer van het vignet, die stoort ontzettend! Deze foto vraagt om een simpele nabewerking, less is more.

Persoonlijk had ik alleen foto 6 laten zien in het topic, want die is top! :j