[FOTO] Ieder seizoen op de foto: jaaroverzicht Nikki de Kerf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Ieder seizoen op de foto: jaaroverzicht Nikki de Kerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:17

Om maar even met de rest van de kudde Boktfotografen mee te gaan, hier ook mijn jaaroverzichtje van 2012 :)

Januari
Mijn fotojaar begon al direct goed met een leuke opdracht voor sportpsychologe Inga Wolframm : voor haar nieuwste boek (Dreamteam- Pferd und Reiter) wilde ze graag van meerdere paard-ruitercombinaties wat foto's laten maken voor op de cover, en uiteraard moesten er ook ín het boek ter illustratie een groot aantal foto's gemaakt en geleverd worden. We vonden een aantal geweldige modellen, een mooie locatie (De Nieuwe Heuvel, Lunteren) en zo konden we op een helaas regenachtige dag in januari aan de slag gaan met de fotoshoot. Wat is het resultaat ontzettend gaaf geworden! (Linkerfoto). Daarnaast werd begin dit jaar een andere foto van mij ook als boekcover gebruikt door een ander bedrijf: Ross Dhu Equstrian, mijn vorige stagebedrijf uit Schotland (http://www.scottishhorsehelp.com) . (Rechterfoto). Ontzettend gaaf en eervol om je foto's op de voorkant van een boek te zien!

1. Afbeelding

Februari
Eind februari / begin maart kreeg ik een ander leuk telefoontje: één van de marketingmederwerkers van internationaal voederbedrijf St. Hippolyt had op de Facebookpagina van Moravita een foto van mij gezien, welke ze erg graag wilde gebruiken tijdens een beurs voor op hun stand. Ik verwachtte dat het ging om een afdruk op klein posterformaat, maar de foto werd gekocht en gebruikt voor een poster ter grootte van ongeveer een bushokje (2,5 meter hoog, 1 meter breed). Ook al zo stoer om te zien!

2. Afbeelding

En hier een foto van de stand, voor het idee:
http://imageshack.us/a/img442/2065/hippolyt2.jpg

Maart
In opdracht van Moravita, waar ik al nu al een aantal jaar met heel veel plezier en dankbaarheid voor fotografeer, maakte ik een blending van hun prachtige Lusitano dekhengst Rustico. Heerlijk om te kunnen knutselen met foto's van zo'n gave hengst, en nog veel leuker als het resultaat dan op de cover van de Revista komt te staan!

3. Afbeelding

April
Van de ene shoot rolde ik in de andere, en als het voorjaarsweer aanbreekt gaat het ineens snel met de boekingen! Voor het Van Hall Larenstein maakte ik foto's voor meerdere opleidingen. Hier een foto genomen voor Equine, Business and Economics. http://imageshack.us/a/img832/1850/vhls.jpg

Mei
Natuurlijk gingen tussendoor ook de fotoreportages voor vrienden en particulieren gewoon door, waarbij de drukte zijn toppunt bereikte in Mei. Meerdere malen per week reisde ik het halve land door, van Friesland tot Limburg, om mens en paard op de foto te zetten. Speciaal om vast te leggen blijft de band tussen mens en paard, zoals hier:

4. Afbeelding

Ook bleef ik druk als huisfotograaf bij Moravita, waar ik de kans kreeg om een experimentje uit te werken waar ik al langer mee in mijn hoofd zat. Met veel lieve hulp van de meiden (en mannelijke stagiaire, die mogen we niet vergeten ;) ) en de prachtige barokke modellen kon ik savonds rustig wat experimenteren met een oude videolamp. Hier één van de resultaten (Sabrina met haar knappe Felix!)

5. Afbeelding

Een andere gave fotoshoot in Mei, werd die met de Arabisch Volbloeden van Chess Arabians op het strand. Zwarte en witte arabiertjes in zo'n omgeving... dat kan niet misgaan! Hier V.H. Ezrah in actie:

6. Afbeelding

Ook ontmoette ik hier voor het eerst mijn (toen nog toekomstig ;) ) leasepaardje, Isra Al Mahlika. Meer foto's en tekst hier: [ITP] Eindelijk een eigen ITP: Arabisch Volbloed in de sneeuw

Juni
Ook de jonge hengsten van Moravita ontkwamen niet aan het fotogeweld ;)
http://imageshack.us/a/img72/4995/hengsten.jpg

Daarnaast bracht Juni wederom leuk nieuws: Barefoot had interesse in een eerder gemaakte foto, om deze als poster te gebruiken (100x70cm). http://imageshack.us/a/img189/7606/plak ... nllay0.jpg

Daarnaast kwam er een enthousaiste mailwisseling op gang en ontstond zo het plan om meerdere Barefoot-producten van nieuwe gebruiksfoto's te voorzien. De achterliggende gedachte was onder andere om de Barefootproducten in een meer 'Engelse stijl' neer te zetten: Barefoto voor dressuurmatig gebruik, maar wél met een hoog 'prettig omgaan met je paard' gehalte. Ondanks de vele pech met het weer, kwam het project al dit jaar aardig op gang, en zal volgend jaar afgerond worden. Eén van de foto's van dit jaar van Nadia Niet en haar Knabstrupper Pathos aus der Schützenden Hand genomen in oktober:

7. Afbeelding

Juli
Ondanks het wisselende weer (soms veel te warm, soms regenachtig, maar soms prachtig zonnig!) toch veel mooie fotoshoots kunnen doen, zoals die van Floor en haar ruin Ed King (die later ook nog eens model stonden voor de fotoshoot voor Barefoot)

8. Afbeelding

Tijdens veel shoots was er ook ruimte om wat te experimenteren met wat 'andere' beelden dan anders:

9. Afbeelding

Augustus
VAKANTIE. http://imageshack.us/a/img803/8230/cural.jpg

September
Na een heerlijk weekendje Horse Event, met veel leerzame demonstraties en spectaculaire shows, kwam ik thuis met flink wat gigabytes aan foto's. Oeps := Toen ik gewezen werd op de fotowedstrijd van Horse Event (bedankt nog, Oscar geloof ik :D ) besloot ik ook eens een gokje te wagen, en ik won met de volgende foto!! Nogmaals bedankt, volgend jaar ben ik dus zeker weer van de partij in Deurne! http://imageshack.us/a/img839/3763/horseevent.jpg

Daarnaast ging het fotoshooten natuurlijk gewoon verder:

10. Afbeelding

September leek een beetje de maand van de Zwart-Wit beelden, want ik experimenteerde ook wat met een nieuwe serie waar ik op het moment ook nog mee bezig ben- het paard als artistiek 'landschap'?

11. Afbeelding

Oktober
Nu de herfst duidelijk zichtbaar werd en alle struiken bijzonder kleurden, was het tijd voor wat herfstshoots. Paarden van alle leeftijden, rassen en kleuren melden zich aan voor de herfstreportages, en ik kon veel verschillende types op de foto zetten uiteindelijk dankzij de vele enthousiaste eigenaren!

12. Afbeelding

Ander leuk nieuws is dat mijn portfolio en biografie uitgebreid werden besproken in het internationale Horse Luxury Magazine, met Frederiksborgerhengst Paztinak op de cover:
http://imageshack.us/a/img221/3340/horseluxury.jpg

November
Voor het eerst experimenteerde ik met studiofotografie van een paard, een heel nieuwe uitdaging! Gelukkig waren paard en eigenaar erg geduldig, waarvoor dank ;) http://imageshack.us/a/img824/3491/img7140w.jpg

13. Afbeelding

Net als vorig jaar, organiseerde Bit Horsemagazine wederom de Bit Coveractie. Ik besloot weer een poging te doen, en was vereerd toen ik hoorde dat twee van mijn inzendingen bij de door de jury gekozen kanshebbers hoorden! Uiteindelijk werd één van mijn covers tweede, met heel erg leuk en positief jurycommentaar, bedankt :)

14. Afbeelding

Een scan uit de bit met het jurycommentaar erbij: http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =3&theater

December
Ondanks de belachelijk warme Kerst hebben we begin deze maand toch wel een dagje of wat gehad aan sneeuw... en om het overzicht goed af te sluiten een foto van mijn eigen leasepaardje in deze sneeuw!

15. Afbeelding

Ik wil jullie hierbij allemaal het beste wensen voor 2013, tot dan!!

Ivonka

Re: [FOTO] Ieder seizoen op de foto: jaaroverzicht Nikki de Kerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:38

Prachtig Nikki!!!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:42

Zoooo, wát een overzicht, zeg! Volgens mij ben jij ooit nog bij ons op stal geweest om renpaarden te fotograferen maar sindsdien ben je echt nóg veel beter geworden. :D

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:47

Echt heel mooi Nikki! Denk dat je dit jaar inderdaad succesvol kan afsluiten. Wat een plaaten zijn er voorbij gekomen. Kan niet wachten totdat je bij ons langs bent geweest :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:54

Erg gaaf!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:54

ik ook niet haha @elmars_floor, wat een gaaf overzicht!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:09

Schitterend. Je hebt echt een ontzettend mooie stijl en een mooi oog voor fotografie wat constant vernieuwd blijft. Love it! Dat je 2013 minstens zo succesvol mag worden :D!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:14

Nikki wat heb jij toch verdomd mooie foto's en super veel geluk dat je overal door heen rolt!!! Ga zo door!!!

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 09:06

Erg mooi overzicht, wat kan je toch geweldig fotograferen! :)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:51

Ik ben echt een fan van jou fantastische stijl. Echt zo gaaf! _/-\o_ _/-\o_

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:19

Super gaaf Nikki! Ik ben nog steeds helemaal gek op jou prachtige foto's en ik wacht ook nog op de sneeuw zodat we weer wat foto's kunnen maken! :)
In ieder geval al super bedankt wat je allemaal al voor super mooie foto's voor mij hebt gemaakt!!!

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:26

geweldig overzicht! Super mooie foto;s!

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:30

Wat een gaaf overzicht zeg!
Het was jammer dat ik niet de gehele shoot kon helpen met de foto's van Gipsy in de studio, want wat zijn ze mooi geworden!!

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 02:08

Prachtig Nikki!!en wat zijn we ook ontzettend blij en dankbaar met jou. Zoveel prachtige momenten mogen beleven die wij dankzij jou zo mooi en intens voor de toekomst kunnen behouden. Kleine opmerking... ;) geloof niet dat je erdoor rolt! Zie hoe hard je ervoor werkt en met je passie, talent maar vooral doorzettingsvermogen zelf voor elkaar weet te krijgen... Jij bewijst; geluk kun je ook zelf maken!!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 05:14

Wow, jij weet hoe je moet fotograferen _O_

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 08:14

Respect; de liefde voor paarden straalt uit jouw foto's. _/-\o_

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:43

Heb echt met verbazing naar je foto's gekeken prachtig!!!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:52

Wauuww!! Dat beloofd wat voor 2013!! Geweldig!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:55

Wauw wat een mooie foto's :D Die tinker in de studio vind ik gaaf! :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:55

Wat een waanzinnig gave platen!
Ik vind jou een van de beste fotografen op Bokt, je hebt echt een super mooie persoonlijke stijl! +:)+

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:41

Prachtig! Foto 5 vind ik echt waanzinnig mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:53

Wat een geweldige en lieve reacties zeg, hartelijk bedankt allemaal :)
Echt heel erg leuk om te lezen, dank.

Marit, hihi de laatste keer dat ik foto's maakte op Waterland is lang geleden ja :) Heb wel dit seizoen nog in de rentraining meegereden als ik tijd had, hopelijk komend jaar weer. Als de paardjes hun wintervacht kwijt zijn nog maar eens de camera meenemen. Jij verzorgt er één van de paarden, toch?

Frederiek en Francien, heb veel zin om bij jullie langs te komen, dus laat het sneeuwen nou maar weer eens beginnen haha! En natuurlijk geldt hetzelfde voor Floor :) Hoewel ik jou en King in het nieuwe jaar ook nog wel op de foto ga zetten zonder sneeuw natuurlijk.

moravita schreef:
Kleine opmerking... :) geloof niet dat je erdoor rolt! Zie hoe hard je ervoor werkt en met je passie, talent maar vooral doorzettingsvermogen zelf voor elkaar weet te krijgen... Jij bewijst; geluk kun je ook zelf maken!!

Dit betekent heel veel voor me Aletta, dankjewel :+: Heel erg lief. Wens jullie allemaal het beste voor 2013 waarin we elkaar hopelijk weer veel gaan zien!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:07

Het paard wat ik verzorg staat daar wel maar is geen renpaard (godzijdank :') ). We horen niet bij de crew haha. Zou leuk zijn als je nog eens foto's kwam maken, er staan echt een aantal knapperds op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 09:23

Haha ach, toch een mooie plek om te staan met de paarden :D
He, krijg nu al helemaal zin om van het voorjaar eens langs te komen met de camera. Wie weet zie ik je daar nog wel eens dan :D

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 09:41

Wat een gaaf overzicht Nikki, prachtig hoe veelzijdig je bezig bent en wat gaaf dat je foto's steeds meer in de publiciteit terecht komen, helemaal verdiend!