[FOTO] Nachtsferen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Nachtsferen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:16

Een tijdje terug heb ik het geluk gehad snachts bij Moravita wat te mogen uitproberen met tegenlicht-foto's met mijn videolamp. We hebben vooral geprobeerd om sfeerplaten te maken die de band tussen paard en mens uitstralen.

Ik ben me ervan bewust dat de foto's wat op elkaar lijken, maar ik ben zo benieuwd welk van de foto's jullie voorkeur heeft en waarom? De eerst twee foto's hebben mijn voorkeur zelf, de andere twee heb ik ook even in kleiner formaat erbij gezet. Ik vind die laatste twee iets minder 'spannend' qua beeld en effecten. En jullie?

Tips, ideeën, complimenten, opbouwende kritiek is allemaal welkom!

1. Afbeelding

2. Afbeelding

En nog twee wat 'simpelere':

3. Afbeelding

4. Afbeelding

JustJoyce

Re: [FOTO] Nachtsferen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:30

Wow! Sowieso de eerste 2, eigenlijk vind ik nummer 1 het aller mooist.
nummer 3 vind ik wat "gewoontjes", dat is het niet maar vergeleken met de eerste 2.
En de laatste vind ik teveel licht dan weer hebben... maar super gave foto's.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:42

Wauwwauwwauw. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Die eerste vind ik het gaafst, door de bokeh op de achtergrond. Dat geeft de foto echt heel veel extra. De tweede vind ik ook heel mooi, maar haalt het toch net niet bij de eerste. De laatste twee zijn nette foto's, maar wat simpeler. Dat effect op de achtergrond maakt het echt helemaal af! +:)+

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:25

Nr 1 is werkelijk schitterend. Ze hebben daar echt een moment, de aanraking van haar handen en de stand van de oren. Je achtergrond is daar super en mooie omlijning echt geweldig!

Had je er een doek achterhangen of helemaal niks?

F2 vind ik minder want het is net of het paard let op iets achter het meisje.
F3 mooi :j jammer dat ze niet wat centraler staan want nu is het veel paard en een klein stukje mens als je begrijpt wat ik bedoel :')
F4 teveel licht, als er minder licht was geweest was dit ook een schitterende plaat geweest :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:23

Bedankt voor de leuke reacties zeg! :)
Ook fijn om te weten wat de meeste mensen graag zien en wat niet, duidelijk is dat nummer 4 wat minder in de smaak valt, goed om te weten ;)

Er hangt geen doek achter, het was wel stikdonker (wat ook verklaart waarom het paard van foto 2 zo ontzettend 'alert' kijkt, alles wat spannend natuurlijk hihi). Bij foto 1 zie je opspattend zand op de achtergrond- één van de meiden probeerde de aandacht van het paard te trekken door wat zand te gooien, dat gaf echter zo'n leuk effect dat ze het nog een paar keer heeft mogen doen haha. :D Foto 2 is van origine meer zwart/paars, donkerder dus, qua achtergrond- maar met Photoshop geprobeerd wat extra's van te maken.

Maysie, snap wat je bedoelt bij foto 3. Misschien crop ik hem ook nog wel iets anders, ik vind hem ook nog eens iets te krap bovenaan, ga nog wel puzzelen ;)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:24

gaaf effect en nummer 1 vind ik het mooiste!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:34

_/-\o_

Prachtig!

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:44

die eerste vind ik het mooist, heb ik ook absoluut geen commentaar :p

2e vind ik zelf de houding van het paard een beetje jammer, die nek is erg recht op, en invergelijke met de 1e vind ik het minder prettiger kijken
van nummer 1 vind ik het heel mooi die lichtjes komen niet te sterk naar voren maar geven zeker een sfeer :P
(ik ben dan stiekem ook best benieuwd hoe je dat gedaan hebt)

de 3e spreekt mij niet erg aan, ik vind hem een beetje saai (is misschien een questie van smaak)
en de 4e geeft wel een heel erg lekker namiddag effect hoewel ik snel naar die lichtvlek word getrokken ipv naar het meisje en het paard:p

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:07

Nr 1 en 3 vind ik echt prachtig.
Op de onderste vind ik de hoeveelheid licht die er tussendoor valt net wat storend.

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:20

Wauw wat een prachtige platen <3

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:36

wauw die eerste.. echt ontzettend gaaf! :j
Bij de laatste stoor ik me indd aan het licht, maar wel leuk gedaan

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:33

De eerste vind ik erg mooi, dat opspattende zand maakt het helemaal af! ik dacht dat het in eerste instantie een boom was die je extra verlicht had haha :) Maar ontzettend jammer dat de oren naar achter staan.. was een stuk mooier geweest als het paard alert op de foto had gestaan. De "gezichtsvorm" van het meisje vind ik op de 1e foto sprekender dan de tweede, alleen heeft ze omdat haar, haar over haar rechter schouder ligt ineens een "bobbel" op haar achterhoofd, ze had dan beter gewoon een paardenstaart in kunnen hebben of al haar, haar gewoon naar achter.

De tweede vind ik de alertheid van het paard al beter, alleen is hij nu wel heel erg alert doordat hij zijn hoofd zo hoog draagt, was mooier geweest als het was minder was geweest.
Alleen die achtergrond, sorry ik vind het echt helemaal niets :+ en dan die lensflare erbij :o het lijkt er ook gewoon erg ingeplakt :o zoals ik al zei vind ik de gezichtsvorm van het meisje hier wat minder, en ook het haar kijkt niet helemaal lekker maar vind het wel beter dan de 1e foto, het is natuurlijk ook wel heel lastig zulk lang haar.

Op de derde vind ik het paard er mooi opstaan, alleen door de houding van het meisje krijgt ze een hele lange hals vanaf haar kin naar haar borst is het nu 1 "strakke" lijn waardoor het er eigenlijk wat vreemd uitziet.

De 4e is ook erg leuk gedaan, al word hij wat flets vanwege het licht dat in je objectief schijnt, maar dat vind ik niet zo heel erg storend. jammer vind ik weer dat de oren niet naar voor staan en ook weer het haar van het meisje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:28

Bedankt weer voor alle reacties! Yvonne, boven jouw post staat beschreven hoe het effect op foto 1 tot stand gekomen is :)

Lisa, zo uitgebreid +:)+ Echt heel erg bedankt voor al je feedback, super!! Ik kan me heel erg goed in je commentaar vinden, behalve bij foto 1. Het orenspel stoort mij daar niet, omdat een paard in 'rust' bij een onderonsje tenslotte ook de oren wat meer laat hangen. Stonden ze strak naar achter, had het anders geweest. Foto 2 snap ik je punt heel goed (zeker als fotograaf zijnde :D ). Ik vind het zelf een fijn effect geven hier, maar snap ook de afkeer van een duidelijk photoshop-effect en de ingeplakte flare heel goed (en herkenbaar := ). Bij 3 zie ik precies wat je bedoelt, zat er al wat mee te knutselen achteraf om het te corrigeren, kijken of dat nog lukt. Haar lichaam oogt zo wat vreemd inderdaad.

Voor een volgende keer (mocht die komen) weet ik dus dat ik wat meer aandacht besteed aan gezichtsvorm bij de silhouetten, thanks +:)+ Ik wil wel graag een vervolgpoging doen, maar dan ga ik nog wat meer dingen uitproberen qua poses en effecten, close-ups, etc :)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:32

Ik vind ze echt prachtig, maar ik vind het jammer dat het meisje in de 3e foto de hals zo uitgerekt heeft ziet er iets wat raar uit. Verder vind ik de laatste niet zo mooi omdat hij gewoon veel te fel is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:14

Klopt, was inderdaad genoemd van foto 3, ben er ook wat mee bezig hihi :D Bedankt voor je leuke reactie!

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:39

Echt hele vette foto's! Foto 1 is echt heel mooi, alles klopt aan het plaatje. De rest van de foto's zijn ook zeker wel mooi, maar na die spetterende eerste foto valt het een beetje 'tegen'. :)

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:15

Wauw, echt hele mooie foto's! Vooral foto 1, en ik vind eigenlijk de derde wel heel mooi met het haar zo :)

Zijn dat Sabrina en Hester?

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:35

Wauw, dit is echt heel mooi. Ik vind eigenlijk alle foto's geweldig :P Ik zou ze zo aan de muur hangen, echt prachtig.

xhoppa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:32

Wauw, nummer 1 vind ik het mooist. Echt super mooi, wauw..

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:57

haha oeps overheen gelezen :O ik blijf hem echt prachtig vinden :3

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:49

Ik vind het resultaat van een avondje ''uitproberen'' echt verbluffend Nikki!!!! Wat een gave foto's zijn er uit gekomen :+:
Enne... mocht je nog een keer willen oefenen... Ik en Felix houden ons aanbevolen ;)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:51

Foto 1 is echt prachtig, die zou ik sowieso uitkiezen <3 en als 2e foto zou ik foto 3 nemen.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:38

DIE EERSTE! _/-\o_

Had je bij die foto dus een doek opgehangen, daar een lamp achter gezet, en vervolgens zand voor het doek omhoog gegooid? :) Het effect is echt onwijs gaaf!

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:57

Wauw, wat heb jij toch veel creatief talent Nikki, echt geweldig. :D

Ik sluit me aan bij de meesten, ook ik vind de eerste het mooist. Die zandspetters maken het plaatje volledig compleet op de achtergrond, echt gaaf! De tweede vind ik ook mooi qua sfeer maar daar vind ik de hals van het paard niet zo, waardoor de hele foto wat 'strak' wordt. De derde is mooi, maar net wat minder speciaal naar mijn mening. Nummer 4 kan ik op zich wel waarderen, maar hij is denk ik net té.

Maar al met al, wauw, mijn mond viel open bij het bekijken van dit topic! :j

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:44

Gaaf idee! De eerste vind ik onwijs mooi, heel sfeervol en dromerig :)