Batterijgrip+ accu vraag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Batterijgrip+ accu vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 16:44

Hallo bokkers,

Ik zat wat op fotokonijnenberg te kijken (en alvast dingen op verlanglijst zetten natuurlijk hihi) en kwam o.a batterijgrips tegen.
Op internet las ik dat sommige hem voor de ''grip'' aanschaffen (hield beter vast) ,maar ook dat er meer batterijen/accu's inkunnen zodat camera langer ''meegaat'' .

Binnekort moet mijn camera ook heel erg lang aan.. eigenlijk 2.5 dag vol fotograferen en maar heel af en toe kort stroom dus niet genoeg om helemaal op te laden.

Is een batterijgrip + extra accu daar dan goede oplossing? Zo ja welke, voor Canon 550d. Moet het persee een canon zijn of zijn er ook van andere merken batterygrip of/en accu's te koop?

Het erop zetten.. is dat moeilijk of is het klik klaar of met schroeven sleutelen ed?

Alvast heel erg bedankt :j

Groetjes Elin

Saskiaa_

Re: Batterijgrip+ accu vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:53

Ik heb dan een Nikon (D90), maar die grip gaat er bij mij nooit meer af. _/-\o_ Vooral als je lang moet fotograferen, helemaal als dit veel in portret stand gebeurd, vind ik het een verademing. Geen rare verkrampte houding meer, maar de camera normaal vast kunnen houden. Verder is het makkelijk dat je bijna geen batterijen hoeft te wisselen. Ongemerkt gaat je camera over naar de andere batterij.

Ik zou erop letten dat je niet de grip van je body af hoeft te halen om je batterijen te verwisselen. (weet niet of die bestaan van Canon, maar ik weet dat Nikon daar wel een model van heeft). Je kunt hem er heel makkelijk opschroeven. Ik moet het 'uitsteeksel' van de mijne in het batterijvak stoppen en met een wieltje kan ik hem vastdraaien. Achterop zit een klepje waar de batterijen achter zitten.

Welk type ed je moet hebben kan ik je niet adviseren, geen verstand van Canon. :D Je camera wordt er wel een stukje zwaarder van.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 17:00

Dankjewel voor je snelle antwoord! Ik las zelfs dat je een origineel (canon) + ''imitatie'' merk (voor canon ,maar dan een ander merk , die goedkoper zijn) kan doen of/en normale batterijen in sommige..

Bedankt voor de ''let op!'' ,daar zal ik zeker op letten!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:04

Ik geloof dat die er ook wel zijn voor Nikon, ja. Heb daar geen ervaring mee. Zowel mijn ouders als ikzelf hebben een originele Nikon grip. Zou persoonlijk wel voor een grip met accu's gaan. Deze gaan gewoonweg langer mee dan gewone batterijen. Ik maak vaak tussen de 2000 en de 2500 foto's op één acculading. Dat ga je niet redden met gewone batterijen. :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:12

Ik heb onder mijn 550D gewoon de originele Canon BG hangen met 2 originele Canon accu's.

De merkloze sluit meestal iets minder goed aan, is niet helemaal met rubber bekleed of knopjes voelen beetje goedkoop aan. De nep-accu's kunnen korter mee gaan. Dat zijn eigenlijk de grote verschillen. Probeer ze maar eens uit in de winkel. Vaak hebben ze ze beide op voorraad.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 17:22

Bagheera_206 schreef:
Ik heb onder mijn 550D gewoon de originele Canon BG hangen met 2 originele Canon accu's.

De merkloze sluit meestal iets minder goed aan, is niet helemaal met rubber bekleed of knopjes voelen beetje goedkoop aan. De nep-accu's kunnen korter mee gaan. Dat zijn eigenlijk de grote verschillen. Probeer ze maar eens uit in de winkel. Vaak hebben ze ze beide op voorraad.

Op jou reactie zat ik zowat bijna te wachten! Ivm dat jij zelf ook 550d heb :P

Die Canon BG is volgens mij 145 euro toch? :j

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:31

LOL! :)

Originele BG kost idd rond de 150 euro.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:13

Ik raad echt merkloze BG's AF. Mijn 40D mocht 2x 6 weekjes lang naar Canon gezien er een dikke error 99 in het systeem zat, echt om te janken. Aankomende donderdag ga ik met een orginele Canon grip checken of m'n camera dan niet meteen weer in de stress schiet, maar ik heb er echt geen goeie ervaring aan over gehouden. Nu heb ik een grip van 40 euro hier staan waar ik niks mee kan, want ik ga zo'n ding echt niet verkopen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:11

ik heb op mijn vorige camera een grip gehad, maar vond het juist helemaal niet fijn. hij lag niet meer zo lekker in de hand.
ik heb gewoon 3 accu's die ik wissel. het zal wel dus persoonlijk zijn. :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:11

Zonder BG ligt het zwaartepunt te ver naar voren bij een flinke telezoom en hield de camera niet zo lekker vast. :=

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:48

Bagheera_206 schreef:

Zelfde hier! Nep accu's zou ik sowieso niet aan beginnen, mocht er iets met je camera gebeuren dan kunnen ze daar behoorlijk moeilijk over gaan doen als je geen orginele Canon accu's gebruikt hebt, is mij ooit verteld.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:57

Ik kan merkloze BG ook afraden, maar heb je een in het merk van je camera denk ik dat je nooit meer zonder wilt! Het houdt veel fijner vast, en natuurlijk kun je veel langer met de accu's doen. Echt een aanrader hoor!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:03

Ik heb op mijn beide Nikon camera's een grip en haal ze er nooit vanaf, werkt veel fijner, vooral als je je camera draait (verticaal foto's maken dus) en daarbij kun je met grip meer foto's per seconde maken in continue mode (bij de mijn tenminste, neem aan dat dat bij Canon ook zo werkt).

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:06

Bij Canon haal je gewoon volledige burstrate zonder BG. :) Weer een voordeel gevonden van Canon. _O-

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:08

:r :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:31

_O-

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:16

Hahahahahahaha 1-0 :')

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:05

Nou, dat weet ik zo net nog niet... 3,7fps is niet echt veel en daar blijf je dan wel mooi op hangen... Erg raar dat er bij Canon niet de mogelijkheid is dit op te schroeven als je een BG gebruikt.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:13

Ik zou even bij amazon.de kijken, een batterygrip + 2 accu's voor 63 euro. En gewoon van Canon. :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:12

Mabotje schreef:
Nou, dat weet ik zo net nog niet... 3,7fps is niet echt veel en daar blijf je dan wel mooi op hangen... Erg raar dat er bij Canon niet de mogelijkheid is dit op te schroeven als je een BG gebruikt.

De instapcamera's hebben ook niet zo een hoge fps. Alleen de duurdere modellen hebben een hogere framerate. Ik weet niet hoe dat precies bij Nikon zit. Ik weet bijvoorbeeld dat de D300s 7fps zonder BG heeft en 8fps met BG. De Canon tegenhanger is de 7D en of er nou wel/geen BG onder hangt hij haalt gewoon de 8fps. Het grootste nadeel van 8fps is dat je kaartjes te snel vol zitten en dat je thuis te veel foto's moet uitzoeken. _O- Ik gebruik het bursten niet zo heel vaak. Wel bijvoorbeeld bij de "losgooi" foto's bij de hondjes of als een ijslander lekker aan het telgangen is. :=

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:18

Haha, nou, ik 'burst' best vaak hoor en ja, je krijgt veel foto's maar als ik op de ranch ben en gasten in actie moet fotograferen, dan kan het niet anders. Heb ze zo geselecteerd eigenlijk, wordt je ook steeds sneller in.
Het aantal fps daar gelaten vindt ik een grip gewoon heel prettig vasthouden, grijp gewoon niet mis, maar ja, het is wel loeizwaar met een 70-200 erop.
De D700 gaat van 5fps naar 8fps met grip, de D300 gaat van 6fps naar 8fps met grip.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:51

Heeft een batterygrip voorde 550d dan ook voordeel kwa fps's?
Ik heb me er niet in verdiept dus ik weet verder niks van een batterygrip. :o

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:51

Ik kan ook niet meer zonder. :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:53

Bij Canon heeft BG geen impact op fps. Deze wordt niet lager zoals bij Nikon wel het geval is.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:55

Oo oke,
Batterygrip is dus voor je grip, comfort. En voor je accu's?
Haha sorry, ik kan waarschijnlijk beter even op internet kijken.