Ik heb nu een tijdje gratis fotoshoots gedaan en hier heb ik positieve reacties op gehad. Ik heb per shoot 15 foto's (tenzij het meerdere dieren waren) in origineel formaat via mail gestuurd. Binnenkort wil ik er klein bedrag voor vragen. Maar dan dacht ik er sowieso aan om de foto's op cd te zetten, 20 foto's ofzo? in origineel formaat en dan 2x alle foto's, 1x met copyright en 1x zonder? Lijkt me namelijk niet fijn dat ze de foto's alleen met logo zouden krijgen. Echter moet ik nog een logo ontwikkelen.
Zijn hier tips voor? En hebben jullie dat dan als bestaande afbeelding en zetten jullie dat bijv via photoshop per foto erop?
Ik heb ook een beetje rond gekeken en toen stond er regelmatig dat klanten de foto's in kleiner formaat kregen, waarom is dit?
Het apart afdrukken, ik heb hier geen goede printer voor dus dan zou dat via een bedrijf moeten, maar als je bijvoorbeeld 3 foto's per fotoshoot erbij zou doen, dan kost dat toch heel veel? Of is het niet nodig om er foto's bij te doen?
Qua gebruik van de foto's, dat ze bijvoorbeeld niet foto's op internet mogen plaatsen zonder copyright, dat ik de foto's zou gebruiken op m'n site als voorbeeldfoto's, laten jullie dat ondertekenen of gewoon op woord?
Een hele hoop vragen.
Ik ben benieuwd.
Ik dacht aan 10,- voor 15 digitale foto's op cd.. En voor paarden 15,- Ik heb nu gewoon gratis 15 foto's via mail op origineel formaat gedaan zonder logo...
)