[FOTO] Need some BOTOX?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Need some BOTOX?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:03

Ik ben op dit moment bezig met een serie spreekwoorden, woordgrapjes en visuele grapjes met dieren.
Eerder heb ik al de Teacup Chihuahua, worst op pootjes en de "Blinde geleide hond" gemaakt ([FK] [FOTO] Blinde geleidehond).

Deze keer was het de beurt aan 2 Shar-pei's.
Dit bijzondere ras staat natuurlijk bekend om zijn rimpels. Dus het grapje met Botox was snel gevonden.

Ik moet nog wel goed nadenken over de titel die bij de foto geplaatst zal worden.
En uit de hele serie moet ik ook de uiteindelijke keuze nog maken voor de foto die mee gaat met de rest van het project.

Afbeelding

Afbeelding

De injectiespuiten zijn echt samen met de honden op de foto gegaan. Geen photoshop trucje dus.

Zelf twijfel ik nog heel erg welk beeld ik wil gaan gebruiken voor de hele serie.
Foto 1 heeft mijn persoonlijke voorkeur, maar dit hondje heeft niet zo ontzettend veel rimpels... Zijn het er genoeg?
Foto 2... deze hond heeft uiteraard wel genoeg rimpels. Maar ik vind de foto's met deze hond iets minder sterk qua uitstraling...

Wat vinden jullie?
Ik heb van beide honden natuurlijk ook nog andere poses. Van de bovenste heb ik ook totaal shots en van de onderste heb ik ook portretten. Dus ik kán nog alle kanten op.

Sky_As

Re: [FOTO] Need some BOTOX?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:20

moeilijk, hond 2 zou voor wat je wil inderdaad geschikter zijn. Maar hond 1 kijkt bijna "smekend" naar de spuit :P
Terwijl hond 1 een beetje zielig naar beneden kijkt zo van, doe toch maar niet :D......
Foto 1 vind ik heel sterk, ook al is de hond misschien iets minder geschikt, erg gaaf weer!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:45

En als je een uitsnede zou doen van de onderste sharpei en de naald? Dan is die ook wel tof volgens mij :)). Wat heb je verder nog van die onderste qua hoofd foto met de naald ?

Al moet ik wel zeggen dat ik F1 echt geniaal vind qua blik van die hond _O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:49

Ik vind foto 2 sprekender. Die hond met die schuine kop, alsof hij in volle afwachting is.
Daarbij is die naald op de eerste foto niet scherp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:10

Maysie schreef:
En als je een uitsnede zou doen van de onderste sharpei en de naald? Dan is die ook wel tof volgens mij :)). Wat heb je verder nog van die onderste qua hoofd foto met de naald ?

Ik wil liever niet te veel gaan croppen in foto's, omdat ze uiteindelijk op zeer groot formaat gedrukt zullen worden. :)

Nog 2 andere uit de serie...

Afbeelding

Afbeelding

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:22

F4 :)) Hij kijkt wel heel geïntrigeerd naar de naald hahaha! _O-

Deze horen bij dat art project toch waar je mee bezig was?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:32

foto 4! mooiste en duidelijkste eruit!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:56

Zeker foto 4 ja!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:04

Ja #4! Die gigantische hoeveelheid rimpels, die doen het 'm toch wel hoor. Het lijkt toch net of de hand met naald er later is bijgeshopt. Hoe komt dat? Is de hand zo veel verder vóór de hond? Of is de hand met naald extra verscherpt of zo?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:12

4! super! zulke gave foto's uit je lijn....ps: ik heb nog wel wat ideeen voor dit soort foto's. Weet niet of je er nog meer wilt maken in deze lijn? anders wil ik je nog wel wat ideeen toe pb-en die je misschien wel kunt gebruiken.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:17

Ik vind de 2 de hond meer geschikt hij heeft veel meer rimpels en ziet er ook echt zo uit van help ze zitten me best wel in de weg om het zo maar te zeggen

Ik heb ook nog wel 2 leuke honden in de aanbieding ook foto''modellen'' haha kijk maar in mn onderschrift je brengt me altijd wel op leuke ideeen gewoon voor de lol met honden in onze eigen studio k ga even iets origineels bedenken :))

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:38

Nr 1, ik heb juist het idee dat die al een rondje Botox heeft gehad _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:54

Bedankt voor alle feedback! +:)+

@Mabotje: de hand hing gewoon rechts voor in beeld. Schuin voor de hond.
Zat misschien 20cm diepte tussen hand en hond (ook voor de veiligheid natuurlijk, want de naald was echt).

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:48

Ja, dat had ik begrepen uit een eerdere opmerking, maar zo lijkt het gewoon niet :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:25

Ik zie wel wat je bedoelt hoor :j
Ik denk dat 't (zeker in dit kleine formaat) vooral ligt aan de verschillende texturen... Harige hond, gladde handschoen + naald... kan een totaal ander effect geven qua scherpte op dezelfde foto.

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:58

Ik zou beide honden van voren fotograferen en dan aan de slag gaan met photoshop en daarin een linkerkant en rechterkant maken met de spuit in het midden

zoiets:

Afbeelding

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:00

Als ik een photoshop kunstenaar zou zijn, zou dat inderdaad een goed idee zijn Vinos :j
Maar ik wil in deze art serie juist de fotografie zelf zo puur mogelijk houden. Met zo weinig mogelijk invloeden van fotoprogramma's. :) Geen trucage, maar een pure uitvoering van woordgrapjes en grappige visuele situaties.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:04

Ik zou gaan voor foto 1.
Op de een of andere manier lijkt het bij de donkere meer alsof de hand met de naald erin is geplakt :)

cato1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:54

Mooie foto's !

Mag ik vragen hoe jij je studio hebt gemaakt?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:01

ik zou zeggen foto 4 die vind ik echt leuk je ziet die hond ook gewoon zo apart naar die naald kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:27

cato1 schreef:
Mooie foto's !

Mag ik vragen hoe jij je studio hebt gemaakt?

Ik heb een set van 4 Linkstar 400w/s flitsers (waar ik er voor deze fotoserie 3 van heb gebruikt).
Voor deze witte achtergrond werk ik in mijn fotostudio op mijn witte muur. Voor overige kleuren heb ik studiopapierrollen en vinylrollen liggen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:43

mmm ik zit hele tijd al te kijken naar deze foto`s alle 4 al vaak voor bij zien komen. maar toch denk ik dat het beter uit was gekomen met een zwarte achtergrond. vind het wit veel te hard. denk dat met zwart de spuit met handschoen er veel beter uit was gekomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:56

Het hele project doe ik met een witte achtergrond, daarom ook de keuze om dit onderdeel van het project ook wit te doen. Anders wordt 't zo'n rommel in het eindresultaat, als alle projecten een eigen achtergrondkleur hebben. De samenhang komt nu juist in de rust van het wit naar voren :)

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:56

Femke ik vind deze serie zo onwijs GAAF!
Ik zou voor F4 gaan!

Ben onwijs benieuwd naar hoe de serie compleet gaat worden, deel je die ook hier? Of kunnen we hem ergens bekijken?
Ik ben groot FAN!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:56

Dank je Kayila! :j

Ik zal in de loop van het project regelmatig foto's posten. Zeker als ik zelf niet helemaal uit de keuze kan komen.

Als het project helemaal af is, dan zal ik het uiteraard hier op bokt delen. En er zijn nog een aantal andere plannen (mogelijke expositie, etc.)