Dit is mijn lieve pony op de heide...
Tips?? Rijtechnisch commentaar hoeft niet
Hij is gemaakt met een Nikon D5000 en een standaard lens.
Reactie, tips is zeer welkom want ik wil graag beter worden
Groetjes Margriet
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

ik vind de foto onscherp doordat je hoogstwaarschinlijk een te lange sluiter hebt gebruikt. Ook stoor ik me aan de schaduwen
als je een foto maakt moet je dus goed op verscheidene factoren letten
Drie pagina's volschrijven over een topfoto van een topfotograaf is heel makkelijk, een beginner die op veel vlakken tips kan gebruiken ook daadwerkelijk goede tips geven is een stukje lastiger. Vind ik persoonlijk juist wel een uitdaging, ook gaaf om te zien als iemand daarna gaat groeien.
Succes!
Ik kan hier gewoon absoluut geen fototechnisch commentaar opgeven omdat ik dit gewoon echt geen goede foto vind. Heeft niks te maken met of het wel of niet aan 'criteria' moet voldoen.
Niien_ schreef:Volgens mij staat er ook: ''Vind'' dit geen fotokunst waardige foto?Ik kan hier gewoon absoluut geen fototechnisch commentaar opgeven omdat ik dit gewoon echt geen goede foto vind. Heeft niks te maken met of het wel of niet aan 'criteria' moet voldoen.
Niien_ schreef:Prima. Ik vind de schaduwen erg storen, die bij de hals en hoofd van het paard en op het gezicht van de ruiter. Verder staan de kleuren van ruiter en paard niet bij elkaar. Handen zijn overbelicht en vind de gesloten beenstand ook storend. Vind de onscherpe bomen ook vervelend. Enige mooie vind ik de omgeving en de pony.

Joycebunny schreef:Het moment is best goed, al vallen de schaduwen niet mooi. Je had dus beter met je rug naar de zon kunnen staan zodat je niet van die schaduwen op de pony zelf (op de hals bijvoorbeeld). Verder heb je volgens mij een te lange sluitertijd gebruikt omdat hij vrij onscherp is. Verder wel een erg leuke foto én achtergrond. We mogen niet vergeten dat Nikon D5000 één van de instapmodellen is (heb zelf een D3000) dus dat valt uiteraard niet te vergelijken met een foto van een topfotograaf met een D30 oid
al kan dit vast wel verschillen met persoon hoor
dan heb je de basis wel goed, maar je kan dan nog steeds net een fractie te laat of te vroeg zijn