[FOTO] Little nature girl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Loontje_

[FOTO] Little nature girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 20:28

Hallootjes :)
Een paar dagen geleden heb ik een rok gekocht bij de Kringloopwinkel (ja ik koop altijd kleren voor mijn fotografie-fratsen bij de Kringloop :Y) ) maar vandaag heb ik mijn zusje erin gehesen en zijn we met zun tweetje op één fiets naar het bos gefietst.
Is altijd weer leuk, foto's maken met haar, ze is ook zo'n geweldig model! Ik zit eraan te denken haar misschien op te geven als kinder-model, misschien voor foto's voor de Wehkamp ofzo? Haha :P

Maar iniedergeval, hier de foto's.. Dominique!
(Voor diegenen die de vorige topics van me ook gezien hebben: deze foto's zijn nogsteeds gemaakt met mijn oude cameraatje, nog eventjes en ik heb genoeg geld voor mijn droom camera en lens :o )

#1.
Afbeelding

#2.
Afbeelding

#3.
Afbeelding

#4.
Afbeelding

#5.
Afbeelding

#6.
Afbeelding

#7.
Afbeelding

#8.
Afbeelding

Commentaar en tips van harte welkom :j kwaliteit van de foto's (pixeligheid etc.) kan ik helaas niet zoveel aan doen =(
Ohja, de foto's staan trouwens niet op volgorde :P

IMJ

Re: [FOTO] Little nature girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:30

Kwaliteit van foto's heb ik geen verstand van!
Maar die ene in het water met haar gezicht in close up, super mooi!!!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:44

Ik vind ze ontzettend mooi (en ik reageer niet vaak in fototopics dus dat zegt al heel wat). De sfeer is echt geweldig. Meisje staat er heel natuurlijk en vrolijk op.
Foto 5 zou ik weg laten uit de serie. Ik snap de houding niet en doordat de rest allemaal zo natuurlijk is en dit een rare houding en een rare hoek past hij voor mij niet helemaal in het rijtje.
Foto 3 vind ik ook niet geweldig omdat hij niet erg scherp is.
Maar verder, die wazige voorwerpen op de voorgrond en zo'n vrolijk meisje als onderwerp, ik vind ze heel leuk! Ga zo door.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:49

ik vind de 1e en de 2e echt super gaaf.. :j
en je moet je zusje echt opgeven.. wat een mooi meisje zeg.. fotogeniek vooral :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:30

Wauw ik vind het echt prachtige foto's
Vooral nummer 2 vind ik erg gaaf !
En ik zou haar ook opgeven hoor.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:39

Ik vind de sfeer die je op de foto's weergeeft heel fijn om naar te kijken het geeft zo'n toch wel ouderwets vertrouwd gevoel. Persoonlijk zou ik foto 5 ook weg laten uit de serie snap idd de houding niet helemaal misschien dat als je hem draait dat hij ook weer anders toond. Foto 2 is mijn favoriet al vind ik het wel jammer dat de horizon schuin lijkt te lopen, kan er ook aanliggen dat het water gewoon zo loopt, misschien dat je hem nog iets kan draaien? :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:04

1,2 en 5 zijn echt geweldig mooi ! prachtige sweer ook!
maar even een vraagje, op foto 2.. zit ze serieus in een sloot := ?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:15

Wauw, echt supermooi, de hele sfeer die het uitstraalt is echt geweldig. Zelf vind ik foto vijf eigenlijk heel appart en boeiend om naar te kijken?

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:37

Wow, wat een gaaf zusje heb jij zeg! Hele mooie kleuren, schiet je analoog? Bewerk je veel?

Alleen bij foto 3 vind ik het jammer dat zij niet scherp is maar de plant. Of was dat je bedoeling? :)

Foto 1 en 2 vind ik echt helemaal geweldig. Fijn hoe jij die 'vintage-look' voor elkaar krijgt.

Ohja, en ik heb de neiging om bij foto 5 mijn hoofd te moeten kantelen ;) Ik ga even andere topics van je bekijken!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:20

5 moet je even omdraaien :)

o wauw echt hele mooie foto's hele gafe sfeer en kleuren,
ik ben ook netzoals just_me benieuwd of je veel bewerkt en hoe je die kleuren doet :)

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 14:11

#5 Ga ik niet omdraaien, dit omdat ik expres gekozen heb om hem gedraaid te tonen. :) Tis misschien een kwestie van smaak, I know, maar ik vind em juist zo leuk ;) (hier de niet gedraaide versie, hier vind ik het spiegelbeeld lang niet goed tonen + dat ik de foto nu saai(er) vind. http://i33.tinypic.com/2nu22ox.jpg )

_Bitje_: Nee niet in een sloot, maar wel in een ondiep meertje haha :P
Just_Me: Foto 3 was inderdaad de bedoeling dat de heide scherp was en Dominique niet :)

En die kleuren krijg ik met Paint Shop Pro en Photoshop (in combinatie), na al die jaren van uitproberen weet ik nu ongeveer welke knopjes ik achter elkaar moet gebruiken om bepaalde kleurtjes in mijn foto's te krijgen :j

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:08

Wauw prachtig! Die sfeer echt helemaal super! Ik vind persoonlijk de gekantelde versie van foto 5 veel mooier. Zoals hij in de OP staat, vind ik hm niet zo mooi. :o

Doe mij zo'n zusje.. :+

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:08

Ik vind het een hele prachtige serrie, Ik blijf er naar kijken.

Foto 2 vind ik absoluut een topper en favoriet. Echt heel gaaf gedaan.
Fijne kleuren en omzetting top!

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:12

Yeah ! :D
doen wat je zelf mooi bent ben jij volgens mij goed in
mooi werk

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:02

Wouw wat een geweldige plaatjes zeg :D
Prachtig meisje ook, met een schitterende uitstraling !
Foto 2 en 5 vind ik het mooiste ! Én dan vooral foto 2 !

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:04

Wauw mooie foto's! Leuke bewerking, dat maakt de foto's nog specialer :j

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 19:31

Bedankt :)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:35

WAUW!
Je vorige topic met foto's van je zusje vond ik al fantastisch, deze zijn weer net zo mooi, zo niet nóg mooier.
Nu al fan van jouw werk hoor, ik ben benieuwd waar je iedereen mee achterover doet slaan als je je nieuwe camera hebt.

Nogmaals.... WAUW!

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:51

Foto 2 is echt geweldig!! De sfeer van alle fotos is erg mooi.
Echt mijn complimenten voor deze reeks fotos! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:58

Hier ook gestrooi met comlimenten. :')

De sfeer is idd erg pakkend, vind je kleurgebruik (bewerkt of niet) erg sfeervol en warm.

7 en 8 vind ik wel de minste uit je serie, ze pakken mij niet. Ik zie bij 8 te weinig om mijn interesse vast te houden. En bij 7 stoor ik mij toch een de takjes ervoor en vind haar houding/blik niet geweldig.

1 en 2 zijn bij mijn favoriet. Goeie sfeer, interessante compositie en fijn kleurgebruik. Echt TOP. :D

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:17

Wauw..
1 en vooral 2 vind ik geniaal. *Hoort spelende kinderen op de heide lachen in haar verbeelding x')*
Ik vind foto 5, zoals hij in de OP staat, erg boeiend. Gedraaid is hij inderdaad niet meer zo aansprekend ;)

Ik ben benieuwd naar de foto's met je nieuwe camera, als deze al zo wauw zijn !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:20

2,5 en 6, geweldig! De sfeer die ze uitstralen, maar bij 2 natuurlijk vooral de opstelling van je foto, helemaal top!
Ik verheug me op jouw nieuwe camera, ben heel benieuwd wat je daarmee straks klaar gaat spelen, je bent écht fijn bezig!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:03

Ik kan geen genoeg krijgen van jou foto's :D Verheug me nu al op het moment dat jij je nieuwe camera in je handen krijgt! Ben erg benieuwd wat voor schitterende platen daaruit komen.
Om toch niet alleen maar complimentjes te smijten hier nog even wat 'kritiek' :D

Foto 3 vind ik een erg mooie foto, alleen had ik denk ik liever het meisje scherpgesteld gezien in plaats van het struikje ervoor. Dit staat ook prima hoor, daar niet van, maar het had misschien net ietsje beter geweest. (Ik lees nu dat het je het expres zo gedaan hebt, maar toch :))

Foto 4 vind ik iets minder, los van de andere foto's is hij nog steeds prachtig, maar tussen al die andere foto's vind ik hem een stuk minder. Waarom weet ik niet goed, misschien omdat ze recht de camera in kijkt. Ik vind er niet zo heel veel sfeer aan zitten.

Foto 5 vind ik qua idee erg mooi! Uitvoering is ook erg mooi, al had ik haar persoonlijk in een nét iets andere houding gezet. Nu 'hangt' ze in het water, als ze er nu in aan het 'waden' was, of er iets uitpakte ofzo had het een mooier beeld gegeven. Al vind ik het wel een heel origineel idee en de uitwerking is ook niet mis.

Foto 7 erg knap dat je het meisje zo scherp hebt gekregen achter die boom, en de boom niet stoort. Goed gedaan!

Foto 8 is misschien jammer van de tak, al stoort hij niet zo heel erg. Kleuren vind ik daar echt héél mooi, vooral de regenboog aan de onderkant voegt echt iets toe aan het sfeertje.

Daarbij vind ik dat de kleren van het model altijd voor een prachtige sfeer zorgen die perfect bij de omgeving past. Ik weet niet of je ze speciaal uitzoekt, maar complimenten daarvoor :)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:11

Foto 2 is geweldig en een ware kunst!

Verder spreken de fotos helemaal niet aan, ze zijn op verkeerde plaatsten scherpgesteld en niet helemaal zuiver. die ene foto is gewoon niet mooi en fijn om te kijken als deze gedraaid ligt, je fotografeert in water, de waterspiegel die verticaal staat??? Nee dat is een stap te ver, realistisch blijven fotograferen.

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:00

wow, prachtige foto's, ook heel mooi bewerkt! *D