[FB] Hulp gezocht bij verhoudingen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oliebeer

[FB] Hulp gezocht bij verhoudingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 12:53

Sorry voor mijn vorige topic, ik had prongelijk op url geklikt in plaats van img :+
Ik kon voor mijn nieuwe werk geen goede stockfoto vinden dus heb ik besloten maar het paard op te bouwen uit 100 verschillende foto's. Maar dan komt het probleem: de verhoudingen. Daar liep ik gigantisch mee vast en toen dacht ik aan jullie :o Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, want op dit moment klopt er nog niks van. En aangezien andere mensen altijd foutjes sneller zien vond ik het een goed idee het hier te plaatsen :D Jullie mogen de nieuwe lijntjes ook in mijn versie tekenen, maakt het ook makkelijk voor mij maar hoeft natuurlijk niet!

Natuurlijk is het paard nog lang niet af, het gaat nu voornamelijk om de vorm. Niet over dingen als manen en staart, doffe ogen, de appeltjes op de hals en de slordige hoeven Echt puur om de verhoudingen! Ik heb zelf in een versie mijn schetsen laten zitten, waarover ik nog niet zeker ben.
Afbeelding
Afbeelding
Alvast bedankt! :D

_Denise_

Re: [FB] Hulp gezocht bij verhoudingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:18

Ik heb zelf het idee dat de achterhand te groot is in verhouding met de voorkant, en dat het ook in een andere hoek staat. Het lijf lijkt iig nu heel zwaar vergeleken bij zo'n edel hoofd. Ik kan het eigenlijk niet precies zien, maar er klopt inderdaad iets niet.

Ben wel benieuwd naar hoe je het verder gaat uitpakken! Hoeveel paardenfoto's heb je er nu in verwerkt?

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:48

Lijkt wel of de rug te kort is, of te hoog :=
de schoft lijkt ook wel heel hoog :j

Ben ook wel benieuwd wat je er van gaat maken :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:36

Wat gaaf dat je dat kunt!
Ik vind de schoft een beetje 'raar' hij is nogal hoekig als je vanaf de hals kijkt heb je eerst een deuk dan een heuvel en weer een deuk (hopelijk begrijp je t zo).
Ook het spronggewricht bij het rechterachterbeen is hoekig.

De rest is al gezegd,
Ben erg benieuwt hoe hij uiteindelijk word!!!

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 15:40

bedankt allemaal voor de tips, ik denk dat ik hier wel al wat mee kan :D als ik strakkies nog even tijd heb ga ik er weer mee verder :)

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 18:08

jullie hebben me echt heel erg geholpen! ik heb nu een stuk minder het gevoel van hier-klopt-iets-niet, maar ik blijf open staan voor commentaar natuurlijk :D
Afbeelding
ps. waar zit het sleutelbeen van een paard?? :o

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 16:43

Heeft een paard een sleutelbeen?
Ik dacht alleen een spier die de functie daarvan overneemt, en het been naar boven laat bewegen..

Nu je de schoft hebt veranderd vind ik de hals weer wat 'eng', misschien kun je daar nog wat aan doen..
En bij het achterste voorbeen zit een vreemde deuk net boven en net onder de knie.

Succes verder!

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 17:31

bedankt voor je reactie:D zou je misschien wat gedetailleerder kunnen vertellen wat je eng vind aan de hals?? :P ik denk dat ik zie wat je met de knie bedoeld. Ik ga alle kniëen net een paar milimeter naar boven verschuiven, kijken of dat helpt:D bedankt!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:31

Ik denk dat het komt omdat je ziet dat de aanzet vanaf achter de oren heel breed is en hij erna heel smal wordt.. waarschijnlijk door het verbeteren van de schoft.

Maar misschien kan je hier met de afwerking wel wat mee.

Ook zie ik ineens dat het achterste achterbeen en heel hoekig spronggewricht heeft deze hoort rond te lopen..

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 23:11

Ik ben er niet zo goed in hoor, maar volgens mij kloppen de schouders niet echt? Ik moet eerlijk zeggen dat ik qua verhoudingen foto 2 toch nog het beste vind, maar ik ben (absoluut) geen expert :+

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:56

Deachterbenen kloppen niet, die zitten op dezelfde lijn als de voorbenen [nouja, de hoeven, waar die de grond raken]

Daardoor krijg je het idee dat het paard een knik heeft in zijn hele lichaam en dat lijkt denk ik een beetje onnatuurlijk.

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 15:16

@ IloveMickey: dus de achterhand nog een beetje minder lang maken? dat kan ik wel denk ik :D ik had de achterhand al een beetje verkort, maar ik denk ook dat het nog een beetje meer moet :)
@suzan_kalim & Nienkeee_: zouden jullie heel misschien wat preciezer uit willen leggen wat jullie bedoelen? ik weet dat het niet klopt, alleen zie ik niet hoe het wél zou moeten zijn. Alvast harstikke bedankt :D

bedankt voor al jullie reacties!!! :)

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:13

Ik zag een foto, met een paard die er ong. met de zelfde houding op stond, misschien heb je er wat aan met het vinden van de juiste verhoudingen ? :=

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 16:20

hey shawny, harstikke bedankt, daar kan ik wel wat mee! :)

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:14

Zijn rechterschouder lijkt mij wat te groot, en zijn schoft/rug overgang zou wat vloeiender mogen. Maar that's my point of view :+

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 19:56

aja, ik denk dat ik weet wat je bedoeld. het lukt me alleen nog niet om het uit te werken :D yes, uitdaging ;;, bedankt :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:14

Ik heb het gevoel alsof de achterhand een tikje naar buiten toe moet. Het paard lijkt nu in een beetje een onnatuurlijke buiging naar binnen toe te staan. Dus uhm.. als ik het goed zeg, de lijn aan de binnenkant vanaf de schouder naar de kont moet wat langer. Snap je wat ik bedoel? :D

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 17:14

dus de rug langer?

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:17

hmm de rug moet inderdaad wat langer.

in mijn profiel staat een pony die er ongeveer zo opstaat. De beenzetting is wel anders, maar misschien heb je er iets aan.

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 18:54

harstikke bedankt voor jullie tip, ik ga het zo snel mogelijk corrigeren:D en dorien, bedant voor de tip, ik ga gelijk kijken! :)

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 16:56

update!
Afbeelding
echt zo leuk, elke keer als ik hier een update plaats denk ik, sjeetje, hij is echt veel beter zo. Nu zal die wel af zijn, maar steeds krijg ik weer tips :D

@update:
ik keek nogal raar naar de benen, maar dat is helemaal opgelost. Ik heb de achterbenen een paar pixels korter gemaakt, en dat rare voorbeen heb ik netjes in een graspol gepropt waardoor het niet meer zo onhandig lijkt :D verder heb ik het gedeelte van het normale voorbeen het gedeelte boven de knie ook een pixeltje kleiner gemaakt, want dat zag er ook nogal raar uit. Verder heb ik de overgang van appeltjes naar vieze witte vacht wat netter gemaakt.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:02

Ziet er heel tof uit! Nu nog juist een staart :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:14

Haha, moest een beetje lachen om de overgang van zijn rug naar kont qua kleur, hij lijkt net doormidden gezaagd haha!
Vind hem echt véél beter al, de hoeven moeten wel netter worden want die zijn echt hoekig en scheef maar dat komt in de afwerking vast goed!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:48

ik vind de schouder op de foto´s van je beginpost beter dan hoe hij nu is, hij oogt wat iel en smal terwijl er toch een flinke nek op zit. Ook de overgang naar de schoft is op die foto´s beter.

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 19:55

@ dorienn, die zal ik niet vergeten :D
@suzan_kalim: dat is inmiddels helemaal verbeterd:D hihi :)
@cissy: hoe zou ik dat het beste kunnen verbeteren??
bedankt voor al jullie reacties! hij wordt echt gaaf zo, dat had ik niet echt verwacht :D ik ga vaker hier op bokt experimenteren :P