[FOTO] Photoshoot Merlin Monroe styl (opdracht)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

[FOTO] Photoshoot Merlin Monroe styl (opdracht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 15:32

Ola!!

Ik heb laatst een hele vette opdracht gescoort die ik naar eigen wenst mocht invullen..

De opdrachtgever:
Een oude bruine kroeg die is over genomen door 2 hele leuke jonge gasten. Met 5 ikealampen en een hip behangetje hebben ze de boel gepimpt, maar het blijft een oude bruine kroeg..

De Locatie:
De foto's komen te hangen op een oude, bakstenen muur.. De muur zelf is heel licht, de foto's zullen met spotjes verlicht worden.. Omdat de muur heel druk is en er 9 foto's op moeten komen, is het al snel TO MUCH!

Het Idee!:
Ik wou een collectie maken waarbij ouderwets het nieuwerwets ontmoet.. Merlin Monroe is echt ouderwets, maaar voor haar tijd was ze super modern! Dit heb ik in een eigentijds jasje gegoten..

De crew:
Ik heb dit niet alleen gedaan.. Het model is Tamara, de visagie en kapsel is door Fleur gedaan.. 2 profs in mijn ogen, zonder hun was dit nooit gelukt!
Daarbij hebben de gasten van de kroeg hun locatie open gesteld voor de shoot..

De foto's:
zijn bewerkt maar nog nite klaar.. Ik heb er even heel snel aangezeten, maar wil graag tips van jullie hebben! Ze zijn expres korrelig en donker! Het is nog maar een klein onderdeel (aangezien er 9 moeten komen..) maar kan het niet laten jullie al een sneak preview te geven ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eigen commentaar:
Ik heb ze niet tegelijk bewerkt, ze zijn dus allemaal net anders.. Dit moet gelijk getrokken worden.. De rest laat ik aan jullie over, hou het lief het was voor mij ook de eerste keer!!

Brand maar los ;)

[EDIT] heb foto 1 vervangen voor een betere bewerking..
Laatst bijgewerkt door Romyv op 27-01-09 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Re: [FOTO] Photoshoot Merlin Monroe styl (opdracht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:35

Vind het erg mooie foto's :j
Alleen bij de 2e foto lijkt het zwarte vlak links wel heel erg korrelig. Weet natuurlijk niet hoe dat er uiteindelijk op print uit komt te zien maar zo op deze manier stoort 't mij wel een beetje :o Ben benieuwd hoe 't eruit gaat zien in die kroeg!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:37

composities vind ik heel erg gaaf.

foto 1 had in het gezicht iets mooier belicht mogen worden, zitten nu paar donkere schaduwen

foto 2 vind ik alleen de ruis in het linkervlak te veel overheersen en het is daar jammer dat de contour van je model wegvalt in het zwarte vlak.

foto 3 is mijn favoriet al had het model daar misschien iets sensueler mogen kijken

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:37

Nummer drie vind ik erg mooi, spreekt me heel erg aan.
Die blik erg mooi

De rest van de fotos vind ik ook erg mooi
Ga zo door !

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 15:44

thnxx :D

foto1:
De donkere vlakken in het gezicht kan ik nog wel mooi bijwerken.. ik vind hem zowiezo te hard, dat is bij de andere niet..

foto2:
De ruis valt altijd meer op bij een elgaal donker vlak.. Ik kan hem wel nog iets snijden aan die kant zodat het vlak kleiner is. De contouren heb ik express weg gelaten om het accent te leggen om de lijnen van der rug..

foto 3:
vind ik persoonlijk het grijze vlak rechts van het model, onder de plu irritant.. ik denk dat ik deze donkerder ga maken.. wat vinden jullie?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:58

dat vlak zou ik niet donkerder maken, dan kan je niet meer zien waasr de plu ophoud en dan wordt de foto heel raar

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 15:59

LiSSy schreef:
dat vlak zou ik niet donkerder maken, dan kan je niet meer zien waasr de plu ophoud en dan wordt de foto heel raar

dan valt het weg in het niets.. Links zag je nl ook der oksel en de lijnen van der arm lopen.. die heb ik ook donkerder gemaakt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:01

Ik neem aan dat je Marilyn Monroe bedoeld? :)

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:06

Manon! Nog wat positieve aanmerkingen naar mij idee ondanks jij misschien een idee heb hoe je het wilt vind ik het anders misschien mooier...

Foto 1: Iets te donker vind ik zelf....

Foto 2: Hele gave positie maar vind het echt te donker die ene kant...je ziet de lijnen van het lichaam helemaal niet meer en dat vind ik echt jammer...

Foto 3:Mooi belicht, leuke compositie maar het gezicht had wat minder stijf/verschrikt gemogen vind ik...

Over het algemeen vind ik korreliger niet echt mooier en wat teveel ruis vind ik het dan...mag ik vragen wat je idee hier achter is?

Volgende keer ga ik echt mee of geef maar aan wanneer je een keer wil oefenen ofzo...met zijn 2 zie je altijd meer!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:08

Merlin :D

F1: Mooie compositie, haar komt mooi uit, evenals de sigaret.
F2: Ik weet niet of je bij alle foto's gekleurde ruis heb toegevoegd, maar ik zou ervoor kiezen om het alleen bij het korrelige te houden. Het is nu te gemaakt, het effect van het oude gaat zo verlorenn.
F3: Ook mooi, misschien ietsje meer contrast in het gezicht van het model. Verder niks meer aan doen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 16:09

Texas1 schreef:
Manon! Nog wat positieve aanmerkingen naar mij idee ondanks jij misschien een idee heb hoe je het wilt vind ik het anders misschien mooier...

Foto 1: Iets te donker vind ik zelf....

Foto 2: Hele gave positie maar vind het echt te donker die ene kant...je ziet de lijnen van het lichaam helemaal niet meer en dat vind ik echt jammer...

Foto 3:Mooi belicht, leuke compositie maar het gezicht had wat minder stijf/verschrikt gemogen vind ik...

Over het algemeen vind ik korreliger niet echt mooier en wat teveel ruis vind ik het dan...mag ik vragen wat je idee hier achter is?

Volgende keer ga ik echt mee of geef maar aan wanneer je een keer wil oefenen ofzo...met zijn 2 zie je altijd meer!

Ik heb foto 1 even vervangen, deze is beter toch!? (al mag die misschien als ik hem nu zo zie nog wle wat lichter..?)
De lijnen bij foto 2 aan de linkerkant heb ik express weg gelaten om de rug te accentueren.. en het korrelige heb ik gedaan (in photoshop, dus niet op een hoog ISO geschoten) omdat het ites heel ouderwets, klassieks heeft..

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:11

Ahaaa...foto mag nog wat lichter vind ik :D
Korrellig kan je inderdaad op 2 manieren opvatten maar sommige stukken lijkt dan echt ruis...

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:14

Maar waarom dan gekleurde ruis bij zwart-witte foto's?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 16:17

Zo ziet het eruit door je computer denkt ik.. want bij mij is het gewoon zwart-wit..?

MAar dat zie je met afdrukken dan toch niet, aangezien ik het in zwart-wit laat drukken..

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:25

ik zie het alleen bij F2, duidelijk groen rood en blauw :) Maar, voor het mooie zou ik dat dan wel aanpassen, meer gelijk trekken met F1 en F3, die zijn mooi :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:56

Ruis kan over het algemeen wat toevoegen maar ik vind het bij deze serie uitermate storend.
Ik zie liever foto's van goede kwaliteit in deze stijl dan goede foto's met een baggerkwaliteit.
Deze ruis vind ik goedkoop overkomen, en dat is zonde wat het zijn prima plaatjes.
Verder vind ik vooral de eerste nog te donker.
Licht is wel mooi en composities ook, maar aan de afwerking moet nog wel het een en ander gebeuren.

Hoe groot worden ze afgedrukt?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:14

Erg leuke opdracht zeg, en je hebt het heel origineel gemaakt!
Vind het mooie foto's, alleen op foto 3 vind ik het model een beetje geposeert 'staren' zegmaar.
Ruis is inderdaad net iets té, en ik zie ook wat groen, rood blauw ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 19:10

Guernica schreef:
Ruis kan over het algemeen wat toevoegen maar ik vind het bij deze serie uitermate storend.
Ik zie liever foto's van goede kwaliteit in deze stijl dan goede foto's met een baggerkwaliteit.
Deze ruis vind ik goedkoop overkomen, en dat is zonde wat het zijn prima plaatjes.
Verder vind ik vooral de eerste nog te donker.
Licht is wel mooi en composities ook, maar aan de afwerking moet nog wel het een en ander gebeuren.

Hoe groot worden ze afgedrukt?

gelukkig is de ruis geshopt en niet gemaakt dmv een hoge ISO waarde! (had ik al over na gedacht, want dan kan je er echt niets meer aan doen haha)

volgens mij 30x75cm (gok ik..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:11

Ruis er in shoppen vind ik nooit mooi, tenzij het echt heel professioneel gedaan wordt maar dat zie je niet vaak. Zou hem er persoonlijk uit laten, vind het ook niks toevoegen.
De foto's zelf hebben al genoeg sfeer in zich hoor! Hebben die ruis niet nodig.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:31

Het model, de kleding, de poses die 't model aannemen: geweldig!

Zelf zou ik ze alleen wat lichter willen zien en stukken scherper!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 22:46

Vende schreef:
Het model, de kleding, de poses die 't model aannemen: geweldig!

Zelf zou ik ze alleen wat lichter willen zien en stukken scherper!

Door de ruis lever je in op scherpte.. Ik zal binnenkort het orgineel wel even posten, heb zn vermoeden dat jullie daar mee over te spreken zijn namelijk haha

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:30

Dat snap ik maar zelf hou ik totaal niet van ruis en hou mijn ISO altijd zo laag mogelijk :D

Ik ben benieuwd naar het origineel!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:09

Wat een gave foto's! Qua contrast kunnen de foto's veeeel sterker. De ogen zijn wat 'troebel' qua contrast. Je maakt je foto's veel pakkender als de ogen heel sterk overkomen.
Verder mis ik de rook bij de sigaret, die had het plaatje afgemaakt.

Voor de rest een geweldig model! Precies Marilyn Monroe! :=
Vind de eerste foto het sterkst.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:20

Het is Marilyn Monroe, niet Merlin :))

Vind de foto's gaaf maar de grijstoning niet, het is té grijs naar mijn smaak en te veel ruis. Maar verder erg leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 01:21

Erg gave poses/blikken, heb je het zelf zo geregiseerd? Echt super :j Ook een super idee.

De ruis vind ik niet echt storen, maar op deze wijze niet veel toevoegen qua sfeer. Is het je bedoeling ze zo grijzig te houden voor het idee in jouw hoofd, of worden ze uiteindelijk nog wat contrastrijker? :)