[FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:03

Thanks voor je feedback Nescafe! Kan ik zeker wat mee. Nooit bij stilgestaan namelijk :o

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:54

@Nescafe dankjewel! en ja ik heb express voor de serieuze blik gekozen

week 3 Gisteren geschoten in Breda!
Oproepje op fb geplaatst waarin ik vertelde dat ik op zoek was naar mensen met Dr.Martens schoenen en talloze reacties ontvangen!
Afbeelding

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:07

Thanks nog idd nescafee :) was zelf ook blij met het resultaat :)

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:38

Mijn week 3 eerste zelfportret van het jaar, blijft toch altijd weer spannend om te posten.
Afbeelding

En dank jullie voor de kritiek en tips! :D

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:09

Oeps, toch week 1 en 2 vergeten... sukkel dat ik ben :o

Oké mijn week 3:
Afbeelding

Ik ga weer verzamelen op mn Flickr account, maar deze nog even via bokt upload.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:43

Bellatrix schreef:
Vind je? :D


Jaaaaa :D Die kleuren en een beetje mist erbij.. ik hou er van haha!

cathyenbeau

Berichten: 548
Geregistreerd: 24-07-12

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:38

Week 3

Afbeelding


Bedankt voor de feedback!

Fientj

Berichten: 158
Geregistreerd: 11-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:41

Bedankt NESCAFE voor de tips. Helaas zijn er bij mij in de stad niet zoveel sterren te zien door de hoge licht vervuiling van de bloemkassen af. Want ik ben het wel met je eens de sterren hemel is een belangrijk deel van nachtfotografie. Agh dit was de eerste keer dus nu gewoon verder proberen te spelen met instellingen.

Hier mijn feedback voor week 2. Uiteraard niet met de instelling om iemand te beledigen of minder te laten voelen want iedereen heeft weer zijn best gedaan!

Agossie Ik vind hem leuk! Koppie knalt er lekker uit en de belichting vind ik ook geslaagd.
Annetjuuh Hele mooie foto, kan er niets anders over zeggen.
Arianne Wat een snoezie <3, mooie foto!
Athelas  Leuke compositie, de kat heeft een paar plekjes in zijn vacht waarvan het wit overbelicht is. Misschien lukt het om dit er in de nabewerking nog uit te halen.

Babette Heel mooi portert. En inderdaad ik denk dat deze veel mooier is in kleur als hoe hij in zwart wit had geweest.
Bellatrix Bijzonder moment, lucky dat je het vast hebt kunnen leggen. Ik mis een beetje scherpte in de vogel en ik vind hem net te donker.
BernetteO Lief hamstertje, probeer zijn snorharen nog iets scherper te krijgen dan is hij extra cute.
Bo_Y  De sfeer in je foto vind ik erg mooi maar door het donkere effect lijkt het hoofd van de hond weg te vallen tussen de blaadjes en verliest het zijn details.

caaramel Jammer dat hij niet helemaal scherp is want ik vind het een onwijs gaaf plaatje met het donker en de compositie met de takken en het vogeltje.
Calice Weer zo'n schattige foto, hij leert in ieder geval voor fotomodel dat is duidelijk!
cathyenbeau Oeh cool, vooral de donkere sfeer die de foto uitstaalt!
Cynn  Gave bak! Er had van mij iets meer scherptediepte in gemogen zodat de auto er meer uitspringt en er iets meer 'actie' in de auto komt.

Dandy200 Hele mooie en bijzondere foto.
Fading Beide personen staan er erg leuk op en ik vind de kleuren goed bij de omgeving passen. Ik vind het alleen jammer dat je niet zo duidelijk kan zien wat de jongen vast heeft terwijl dat vermoed ik wel de rede was van de shoot.
Fem Mooi zo de scherptediepte in het hoofd van de hond, alsof hij zo voor je neus zou kunnen zitten.
Fris Het plezier spat er vanaf. Ik heb alleen het idee dat je wit balans niet helemaal optimaal was. Het onderste meisje lijkt een beetje een oranje gloed te hebben.

GerdjeHoran Mooi portret, ze knalt er goed uit. Misschien is het met opzet gedaan maar ik vind het zelf jammer dat ze haar mond zo scheef trekt.
Gianti  Ahh wat een snoezeltje
Gub  Leuke foto, alleen liggen zijn oren een beetje gek waardoor het net lijkt alsof hij ze niet heeft.

hamsterfan  Weer een heel gaaf portet. Vind de kleuren erg mooi. Van mij had je het witte kortje met lampjes? Weg mogen laten. Deze voegen in mijn ogen niet zoveel toe.
Hannemarie  Mooie sfeer weer in deze foto. Ik vind het alleen jammer dat het ene handje bewogen is, misschien dat dat heel snel gebeurt omdat ze niet echt stilzitten dat weet ik niet.
Herfstwind  Nou ik zie in deze foto weer geen beginners foto hoor, mooie foto.
horses_m  Deze foto vind ik leuker als de vorige! Heb je alleen de voorgrond handmatig onscherp gemaakt? Het ziet er een beetje gek uit, zeker doordat de voorgrond links voledig overloopt in de achtergrond.

Janinevv Ik mis een beetje het hoofd onderwerp van de foto. Waren het de vogels? Dan zou ik iets meer inzoomen op de vogels zodat ze duidelijker te zien zijn. Was het de zee? Dan zou ik er zelf voor gekozen hebben om ook nog een stuk lucht op mijn foto te hebben zodat je de eindeloze ruimte op zee ziet.
jesicaaaa Ik vind het verlies van kwaliteit wel mee lijken te vallen. Wat ik mis is een beetje contrast, er zijn niet echt duidelijke schaduwen of highlights.
JewEmm  Voor een even snel gemaakte foto vind ik hem zeer goed gelukt. Knap dat je je silloutte zo scherp hebt gekregen in het water.

Knudd  Mooi scherpe foto, ik ben persoonlijk niet de grootste fan van de compositie maar dat is uiteraard een kwestie van smaak
kristen4  Zeker een mooi uitzicht! Nu is het nog wel een beetje een standaard "ik ben aan het wandelen foto" dus misschien voor de volgende keer kiezen voor een iets andere hoek bijvoorbeeld door de foto te maken vanaf een lager perspectief.
LoveSenna Mooi foto, de combinatie van deze kleuren met de mist vind ik zeer geslaagd. Kleuren zijn overigens altijd beter zichtbaar op een zwarte achtergrond.
LoveUggs Inderdaad het ontbreken van een half oor en snoorhaar kan op deze foto prima. Ik mis alleen een duidelijk scherpstel punt die eruit knalt zodat je ogen op dat punt blijven hangen.

magda_90  Heel gaaf de scherpte en details die in de blaadjes zitten in combinatie met het zwart wit.
MariaMaaike  Leuk al die lampjes, zonde alleen dat de lampjes van de meest linker boot minder scherp zijn als de rest.
Mariett  De achtergrond vind ik echt bizar tof. Ik vind het alleen jammer dat het licht effect wat je hebt gebruikt ook een soort in de kop van de hond zit waardoor deze een beetje wegvalt in de achtergrond.
MarijeR Hele mooie kleuren, vooral in combinatie met de achtergrond echt super vet.
MarjanB  Mooi portret, de achtergrond is iets aan de overbelichte kant maar dat vind ik in deze foto erg mooi.
Marjoow Coole compositie in de close up. Ik vind het alleen wel zonde dat zijn oog weg gedraaid is en er zoveel oogwit te zien is. Je hebt er weinig invloed op maar het valt wel erg op.
MichieldeM Op zich een goede foto, alleen vind ik het jammer dat je duidelijk kan zien dat de kwaliteit iets minder is in vergelijking met een foto toestel. Maar daar doe je weinig aan.
monbyou Cool zo die regenboog kleuren, Waarom heb je de keuze gemaakt om de puntenslijper zo te leggen? Het was duidelijker geweest als deze andersom had gelegen.
Murosch Als ik die tegen zou komen zou ik denk ik een boogje er langs maken (ben niet de grootste fan van kippen). Wat je zelf zegt niet helemaal perfect maar wel een leuke foto.

Nayomie  Mooie zon zo door de bomen! Zelf zou ik denk ik hebben gekeken of ik de daken van de achtergrond kwijt zou kunnen raken door het zwarte vlak van de voorgrond iets omhoog te halen tijdens het fotograferen (beetje vage uitleg sorry).
NESCAFE  De ruimte die links over is en het warme grijs van de foto vind ik erg mooi. Ik mis als ik naar je foto kijk alleen een beetje het linker voorpoot van de hond.
Neverland Zo je zou het niet 1,2,3 zeggen dat deze met je mobiel gemaakt is, gaaf.De kleuren zijn voor mijn smaak wel iets te verzadigd, vooral in de lucht.
Niobe  Gaaf die modelen met de outfit en het huisje(?) Alleen zo zonde van die fiets op de achtergrond, die past niet bij de sfeer van het plaatje.
Nooor_ Ratje <3 mooi scherp zo dat hoofd. Alleen ziet zijn achterpootje er een beetje zielig uit doordat hij zo uitsteekt.
Nynkster  Mooie foto, van mij had het onderste stukje voorgrond minder gemogen vooral omdat je de nadruk wilt leggen op de auto en aanhanger.

Pauley Hij is inderdaad niet helemaal scherp. Het lijkt er een beetje op alsof je de camera hebt bewogen tijdens het maken van de foto, dit kan je voorkomen door een kortere sluitertijd te kiezen. Het moment van de galop is wel goed gelukt.
Quir  Bizar die details in het ijs, echt extreem gaaf.

R_emkee Mooi scherp en mooie kleuren. Zelf ben ik niet de grootste fan van deze hoek maar het heeft ook wel iets. Ik vind het wel zonde dat het paard zijn oog wit zo zichtbaar is.
Revanches Wat een mooi moment zo met de familie, blij kind en de mooie ondergaande zon, wauw.
rosslover Heel gaaf, niets op aan te merken.
Sharani  Mooie close-up! De kleuren van de bloem zijn ook mooi. De foto in zijn algemeen had nog wel iets lichter gemogen.

Talithah  Leuk zo voor de schuur. Ik stoor me alleen een beetje aan de tak bij de linkerhond die past er niet helemaal bij.
tesseke Leuke foto, voor mij had het verschil tussen de lucht en de ondergaande zon iets groter gemogen. Nu zijn ze beide wit waardoor het moment echt naar voren komt. Wel gaaf dat je een compact camera hebt waarop zoveel in te stellen valt.
Tigress  Ahh super cute. Heb je de scherptediepte op de voorgrond zelf erin gezet of was dit al zo op de foto? Persoonlijk vind ik het een beetje to much, het lijkt namelijk nog minder scherp als dat een groot deel van de achtergrond is.

xEliesx Hij lijkt inderdaad minder scherp te zijn geworden helaas. Ik vind het wel een mooie foto, vooral omdat de zon niet in het midden staad dat maakt hem toch net even anders.
xMayo Mooie foto, zal je model erg blij mee zijn. Ik kreeg er al een herfst gevoel bij en toen zag ik pas dat hij ook daadwerkelijk in de herfst gemaakt was:P.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:47

Bedankt voor de feedback van week 2.
Fientj : ik snap je wel met hoofd onderwerp, het moesten de zee meeuwen zijn alleen kon ik deze niet dicht genoeg bij halen. Toch vond ik de foto wel iets hebben.

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:16

Bedankt voor de feedback allemaal! _/-\o_

Week 3


Afbeelding

horses_m

Berichten: 1661
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Bennekom

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:56

@fientje

Bedankt voor je feedback :) nee ik heb het niet extra bewerkt kwa onscherpe voorgrond ;) de grond was helaas ongelijk dus er zat een bultje links in het beeld :')
Vond het zelf ook erg jammer maar helaas niks aan te doen :')

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:54


kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:35

Fientj, dankjewel! Jaa klopt dat het wat standaard is idd. Komt ook wel omdat het gewoon even een snelle telefoonfoto was, niet per se met de intentie om hem hier in te leveren. Maar het liep die week helaas zo dat ik m’n camera niet meer in handen heb gehad :) Maar dankjewel!!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 00:02

Mijn week 3
Afbeelding

Ik verzamel hier

monbyou

Berichten: 327
Geregistreerd: 08-02-10
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:22

NESCAFE schreef:
monbyou ** leuk bedacht zo met het patroon van de kleurpotloden. De puntenslijper vind ik er net iets minder bij horen.


Fientj schreef:
monbyou Cool zo die regenboog kleuren, Waarom heb je de keuze gemaakt om de puntenslijper zo te leggen? Het was duidelijker geweest als deze andersom had gelegen.


Dank je wel :) Ik had de puntenslijper bewust zo geplaatst omdat de potloden een rits sluiting moesten voorstellen en de de puntenslijper moest dan de rits zijn. Misschien had ik hem net andersom moeten leggen.

Talithah
Berichten: 655
Geregistreerd: 13-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:27

week 3
deze keer een oudje

Afbeelding

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:35

Eén van mijn lieve konijntjes mocht vandaag model zitten voor mijn POTW nummer 3.

Afbeelding

Ik hoop van de week nog wat tijd te hebben voor feedback, maar durf niets te beloven...

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:09

Jullie een beetje wind en wij een beetje sneeuw. :))
In nog geen 48 uur is er al een halve meter sneeuw gevallen...

Afbeelding
Week 3 by Alice Huisman, on Flickr

Pauley

Berichten: 688
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:46

Bedankt weer voor de feedback! Ik ga proberen om met de sluitertijd te gaan spelen.

Week 3:


Afbeelding

Foto heb ik niks aan bewerkt, hij is een beetje apart geworden maar ik vind het wel wat hebben.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:11

Komt 'ie dan hé.... *\o/* !
Ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn in mijn beschrijving, maar als ik wat warrig typ: ik zit een beetje grieperig thuis dus vandaar. :+

Week 2
Athelas: Mooi dat 'ie recht de camera in kijkt! Ik had bij de nabewerking de gele vlek op z'n borst wat minder gemaakt. Voor de rest mis ik wat scherpte op het hoofd.
MarijeR: Prachtig <3 Mooi scherpte-diepte, lieve en zachte kleuren en gewoon heerlijk subtiel wat perfect is voor deze foto.
Herfstwind: Zo zie je maar weer dat het enorm uitmaakt waar je upload, aardig verschil in de scherpte inderdaad! Voor de rest mooie foto weer. Had net boven z'n rechter oog en nabij z'n oor, de schaduwen ietsjes opgelicht. Het valt een beejte weg. Maar voor de rest niets op aan te merken. Ik zou heel blij zijn als ik zo'n foto had van mijn hondje
Fading: Oh wauw! Fantastisch plaatje zeg. Heel mooi gedaan. De positie van de mensen, de natuur er omheen, kleuren, scherpte-diepte. Gewoon helemaal niks meer aan doen!
Tigress: ohhh no. 'This photo is no longer available'. No Jarvis -O- Edit: oh gelukkig! Jarvis!! Perfect foto weer. Ik vind jouw composities, kleurgebruik en scherpte altijd zo fantastisch!
GerdjeHoran: Fototechnisch gewoon een goede foto. Misschien iets minder licht in haar gezicht, maakt haar nu wel ziekjes bleek. Daarnaast vind ik het jammer dat je nét niet de onderkant van haar jas helemaal ziet. Haar gezichtsuitdrukking spreekt mij verder niet zo aan.
Cathyenbeau: De foto is mij iets te donker, vooral aan de zijkanten en op de tak zelf.
Neverland: Knap hè wat je tegenwoordig allemaal met je telefoon kan schieten! En ook ter plekke kan nabewerken. Had later wel die mouw van een persoon helemaal links nog even weggehaald.
xEliesx: Ik zie wel dat 'ie voldoende scherp is hoor op het riet/water onderin. Kwaliteit iets minder door het uploaden maar je ziet goed dat 'ie scherp is. Mooie foto! Ik twijfel of ik het riet aan beide zijkanten net een tikkie lichter had gemaakt, maar daar twijfel ik dus zelf ook over.
Mariett: Deze vind ik persoonlijk wat minder.. lijkt heel erg nabewerkt. Zal heus een kwestie van smaak zijn hoor! Maar ik ben benieuwd naar het origineel hiervan.
LoveUggs: Gek genoeg vind ik het missen van een half oor op deze foto niet zo storend.. en dat heb ik meestal wel.. Onwijs moeilijk om hierbij het neusje scherp te krijgen, maar de ogen en voorhoofd lijken goed scherp te zijn. Mooie contrasten ook en het zwart-witte vind ik hierbij ook echt tof.
Talithah: Leuk, de hondjes weer! Volgende keer zelf door je knieën/hurken gaan. Dan lijkt het minder van bovenaan geschoten. Iets meer de schaduwen eruit halen en wat minder ruimte aan de onderkant van de foto overhouden.
Janinevv: Leuk kiekje, voor de rest niet heel bijzonder. Deze foto heb je vanaf de duinen naar de zee geschoten gok ik? De volgende keer zou ik echt op het strand zelf staan. Voor de rest is het scherp gesteld op het water maar lijk je wel echt de meeuwen als 'het object' te zien, dan zouden die juist scherp moeten zijn :j
Nayomie: Mooi gedaan! Ben wel benieuwd hoe deze eruit ziet in kleur :j Aangezien de zon juist altijd zulke mooie kleuren geeft.
Bo_Y: Heb je het origineel hiervan? Ik vind hem niet briljant nabewerkt. Lijkt heel erg donker gemaakt en iets van een filter er overheen? Ik had hem graag een stuk lichter gezien. Ook het hele hoofd valt weg.

Murosch: Inderdaad een lucky shot ja! Leuk gedaan. Mooi dat de achtergrond ook onscherp is, brengt meer aandacht op de haan. De beweging in de vleugels vind ik mooi, geeft aan dat 'ie in actie is. Maar dan had ik wel graag z'n kopie duidelijker scherp willen zien. Die is nu niet heel scherp bij z'n snavel/oog. Over de uitsnede zeg je het zelf al, maar dat is ook te wijten dat je deze actie natuurlijk niet zag aankomen :D
Babette: Jammer dat z'n schouders wat wegvallen in het donker, maar voor de rest een goede foto! Lijkt mij een prima portret-zaken foto. Goed scherp ook en de kleuren zijn waanzinnig goed.
Niobe: Lonneke, Lonneke, Lonneke... wat valt er nou nog te zeggen over jouw foto's? Ze zijn allemaal zo perfect :'). Zo jaloers wat jij kan. Ik weet alleen niet of de fiets op de achtergrond er bewust bij staat, maar persoonlijk had ik hem voor de foto weggezet.
Gianti: <3 <3 De kleuren, uitstekend scherp waar die scherp dient te zijn, niet over-onderbelicht, de houding van het hondje.. deze foto had niet beter gekund! Super gaaf.
Pauley: De upload is een beetje klein, maar zoals ik het zie is de foto verre van scherp ipv 'net niet scherp genoeg'. :0 Sommigen hebben heel graag het paard in beweging helemaal bevroren. Dus ook geen beweging in de benen. Alles scherp. Sommigen willen juist de actie laten zien door de achtergrond en iets van de benen te laten bewegen. Kwestie van smaak maar als je het goed doet kan dat heel gaaf zijn. Echter, dan hebben ze altijd wel een punt in de foto wat wél echt scherp is. (Bij bijvoorbeeld een auto of motorsport foto waar veel beweging in zit, is dan de coureur wel scherp) En bij jouw foto is het hoofd van het paard ook niet scherp. Dat is jammer.
Daarnaast had ik graag de uitsnede anders gezien, minder ruimte om het paard heen. En hij valt nogal in de schaduw. Hopelijk kan je iets met deze feedback.
Nooor_ Ahw wat een scheetje! Mooi gedaan, scherpte op zijn rechteroog gefocused. Tof. Ik had de foto alleen graag iets minder paarsig gezien, maar ik denk dat het mede door het kunstlicht in de ruimte komt?
monbyou: Prachtig gebruik van kleuren, goede scherpte-diepte en leuk object. Ik had alleen de foto wat rechter willen zien. Staat nu wat scheef.
xMayo: Komt vast door het uploaden, maar ik mis aardig wat scherpte overall. Ook jammer dat het niet helemaal recht is. Voor de rest mooi kleurgebruik, lekker herfstig zo en zowel paard als eigenaar kijken erg leuk.

BernetteO: jammer van het incomplete linker achterpootje door het hok! Lijkt wat scherpte te missen door het uploaden en wat ruis in de foto. Voor de rest wel knap, volgens mij is deze in een aardig donkere omgeving gemaakt of niet? En wat een lieverd trouwens!
rooslover: Gewoon een goede foto, niets mis mee. Heb er zelf alleen persoonlijk wat minder mee. Vind het niet zo bijzonder.
jesicaaaa: Jammer van het kleine uploaden. Had de foto graag wat lichter gezien en iets meer scherp op de kat dan op het stro voor hem.
LoveSenna: Ik vind de mist wat blauwig ogen, maar misschien komt de foto inderdaad mooier uit op een zwarte achtergrond. Voor de rest goeds scherp! Had de foto wel graag ietsjes rechter gezien.
Fientj: <3 oh wauw! Jammer dat echt nét niet het bovenste puntje op de foto staat. Maar voor de rest een hele mooie foto qua kleur en scherpte.
horses_m: Goed scherp, had alleen bovenaan iets meer ruimte gegeven en onder er iets vanaf.
magda_90: Persoonlijk heb ik niets met een kader om een foto heen, was in mijn ogen niet nodig geweest. Voor de rest een hele gave foto! Niets op aan te merken. Hoe is deze in kleur?
Gub: Ahwgut, die oortjes. Wat een droppie. Erg leuke foto. Goed scherp, leuk gebruik van de omgeving en mooie kleuren.
Bellatrix: Mooie compositie, zo aankomend van rechts! Goed voor gekozen Marlies. Lijkt wat warm te zijn op de vleugels, maar misschien was 'ie wel heel erg vies haha
Annetjuuh: Had hier graag op wat plekken iets meer de hooglichten eruit gehaald, bovenop het hoofd en rechts bvb. Voor de reswt mooi! Lijkt wel scherpte op het hoofd te missen. Maar scherp gesteld op z'n voorpootjes.
Quir: Oh wauw! Creatief bedacht. Erg gaaf!!
JewEmm: EUhm, deze vind ik niet geweldig.. waar fotografeer je in? Weet nu niet wat ik moet zien :')
Marjoow: Compositie vind ik erg tof gedaan, mooi scherp gesteld op het oog en een deel van het hoofdstel. Dat is perfect.Ik vind hem alleen erg overbelicht.

Sharani: Zo'n mooie bloem vraagt om een lichtere bewerking en meer kleur! Ik denk dat je hier nog veel meer uit kunt halen! :D
R_emkee: Ik had aan de linkerkant graag wat meer hals nog gezien, en de foto iets lichter. :j
MariaMaaike: Oh wauw! Gaaaaf gedaan. Dat water is ook echt prachtig
Nynkster: Mooi plaatje voor een rijschool! Mooie contrasten in de lucht, goed scherp en mooi kleurgebruik. Ze zullen vast heel blij zijn met de foto. Ik had alleen de onderkant, onder het gras zeg maar, weggehaald. Gewoon anders uitgesneden. Dan is de foto echt af.
hamsterfan: Oh wauw! Waanzinnig scherp en mooie compositie. Heel mooi gedaan.
Fris: Jammer dat de gezichten van de meiden zo wit/oranje zijn uitgeslagen. Daar kan je vast nog wel wat aan doen!
Knudd: Mooi! Jammer dat rechts je raam/ruit (?) wat viezig is.
MarjanB: Ten eerste, knuffel! :(:) Hopelijk gaat het snel beter met je. Scherpte op de foto lijkt inderdaad te missen, voor de rest jammer van de storende achtergrond. Misschien valt daar nog iets aan weg te shoppen.
Arianne: Whiejjj! Spelen! :D Leuke actiefoto. Mooi scherp, de achtergrond met die huizen is dan wat minder. Misschien kan je de uitsnede wat anders maken dat je daar minder van ziet?
Calice: Op je vraag, ruis kan je wat verminderen met ruisreductie. Maar dat moet je niet teveel doen, dat maakt het er niet mooier op. Maar een beetje kan wel om de scherpe kantjes er vanaf te halen. Doe ik af en toe ook wel eens. De foto, wat een lieve pup!!!! Jammer van het tuigje, al snap ik het uiteraard wel met zo'n beestje. Maar misschien dat deze wel heel netjes weggeshopt kan worden. Voor de rest lijkt het scherp gesteld op de voorpootjes en borst en niet op het hoofdje. Dat is wel jammer.
caaramel: Scherpte zie je zelf al, maar ik vind het wel erg leuk gefotografeerd zo door de takken/blaadjes heen! :j
Revanches: Ahw wat een lieve foto <3 Gewoon tof.
fem: Jammer dat 'ie van bovenaf gefotografeerd is, maakt het iets minder mooi. Wel mooi scherp op het oog.
Dandy200: Ik stoor mij aan het halve hoofd op de voorgrond, en lijkt iets scherpte in het gezicht van het jongetje te missen. Maar zal door het uploaden wel komen.
Agossie: Hoog knuffel gehalte inderdaad!!! Vind hem erg mooi, had alleen net een tikkie lichter gemogen

NESCAFE schreef:
Feedback week 2 – 2018

Cynn verzamelt hier ** hier vind ik het moeilijk om wat van te zeggen. Technisch een prima foto, ik vind alleen de compositie niet zo spannend. Maar ik snap dat je weinig keus hebt met een auto op een tentoonstelling.


Fientj schreef:
Cynn  Gave bak! Er had van mij iets meer scherptediepte in gemogen zodat de auto er meer uitspringt en er iets meer 'actie' in de auto komt.


Thanks voor de feedback! :D

De compositie is inderdaad niet zo spannend, maar ik had inderdaad weinig keus op zo'n evenement. Wil toch graag zoveel mogelijk echt nieuwe foto's inleveren iedere week, en dit was het enige foto moment dat ik had in die week, dus koos er toch voor om deze te doen. Technisch gewoon goed, scherptediepte had inderdaad wat meer gemogen, maar niet voor iedereen een even spannende foto inderdaad. Mee eens! :j

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:24

Dank je wel cynn voor je leuke feedback!

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:49

Aangezien ik nu dus grieperig ben en niet weet of ik morgen in staat ben om nog een nieuwe foto te maken (en ben bang dat ik 't vergeet), hierbij even een oude foto van afgelopen augustus bij de DTM in Zandvoort.

Week 3.
Afbeelding_DSC3277 by Cynthia Ros, on Flickr

Aangezien ik momenteel alleen een logo heb met een paardenhoofd met 'Ros Fotografie', heb ik 't logo tot nu toe bij geen enkele POTW gebruikt. Maar er rust uiteraard wel gewoon auteursrechten op :=

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:33

Bedankt voor de uitgebreide feedback, Cynn! Ik ga eens even naar die schaduw kijken. Beterschap. :(:)

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:19


R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:31

Hier mijn feedback ronde van week 3.!
Voel je niet aangevallen of vat het niet negatief op ;) Dit is puur hoe ik er naar kijk ;)


MarijeR: Leuke foto alleen jammer van de riem die niet goed is weg gewerkt. Verder oogt die iets grauw.
Hannemarie : Vind het juist leuk zo heb je van alles wat zeg maar ;)
Dandy200 : jammer dat hij wat onscherp oogt, verder was ik er recht voor gaan zitten en had iets meer afstand genomen ;)
Nescafe :Gaaf beeld en leuk bedacht met het paard er achter. Vind alleen de contrast wat te hoog, En hij word iets onscherp of was dat de bedoeling ?
Kirsten4 : Mooie foto die ogen vallen erg goed op ;)
Bellatrix : Mooie kleuren op de foto :) zou er zelf niet zo 123 opkomen om zoiets op de foto te zetten :P
Gerdjehoran: Ken het merk niet van de schoenen maar wel een tof idee om zoiets specifieks op de foto te zetten. Wel jammer is dat de schoenen iets wegvallen tegenover het meisje zelf omdat zij zo licht is trekt dat meer de aandacht.
Mariett : TOP gelukt!!
Eefsel2109 : Aaahw zo lief dat kleine ding! Mooier was den ik een zwart of donker kleedje.
Cathybeau : Mooie foto die de aandacht trekt.!
Athelas : Uuhmm wat was je bedoeling met deze foto ? Daarna geef ik pas feedback ;)
Fem : Geeft goed weer wat je bedoeld hebt ;) Goed gedaan.
LoveUggs : Hihih SMELT... Mooi zo met de kleed waar die op ligt. Wel jammer dat hij net boven zijn neus iets onscherp word. En die blauwe vlek in zijn oog is dat een weerkaatsing van iets ?
Talithah : haha dat strikje om zijn hoofd. Zelf had ik hem uit een lagere positie genomen waardoor je beter in beeld krijgt wat ze doen. Tevens dan ook andere hoek.
Herfstwind : Echt een goeie show foto van zo ziet mijn konijn eruit! Goed scherp mooi gemaakt.
Quir : Wow wat een sneeuw! GAAF plaatje!
Pauly : Idd appart met een groen/rode streep erdoor en die mist van de kou. Jammer dat de achtergrond zo druk is en dat die onscherp is. Verder had ik hem ook iets dichterbij genomen.
Cynn : Knap dat die zo scherp is! Wil alleen toch me hoofd draaien :P
Murosch : Leuke foto zou hem denk ik alleen in kleur willen ;)