Gezocht: leuke ideeën voor fotoshoot "saai" paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Gezocht: leuke ideeën voor fotoshoot "saai" paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 16:51

Ik weet niet of dit topic prutsmuts juist staat..

Onlangs was er een fotoshoot bij ons in de buurt maar helaas mocht mijn saaie alledaagse bruine pony niet meedoen -O-
Toch zou ik heel graag een leuke fotoshoot willen doen met haar maar hoe krijg je nou een "saaie" bruine pony toch bijzonder op de plaat vastgelegd?
Wie heeft leuke ideeen of voorbeelden?



Afbeelding

xJikke

Berichten: 1908
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:16

Geen één paard is saai hoor! Elk paard heeft iets wat het bijzonder maakt. Ik fotografeer ook vaak een "saaie" bruine pony, zoals jij het noemt (kijk maar op mijn Facebookpagina of in mijn portfolio). Dus ik zou met veel plezier deze knapperd vast willen leggen! Voor meer informatie of voorbeelden kun je op mijn website kijken: https://jikkepatist.wixsite.com/fotografie :D

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Gezocht: leuke ideeën voor fotoshoot "saai" paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 18:59

Dat ben ik met je eens jikke!
Ik begrijp de fotografen ook wel dat ze verschillende kleuren zoeken maar volgens mij is het juist ook wel een uitdaging om de "saaie" paarden zo speciaal vast te leggen als paarden met kleur?
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk ook niet zo houd van de standaard portret foto's maar meer het puur natuur, bijzondere hoek, belichting, close-up, achtergrond, sfeer.
Op jouw site zie ik foto's met mensen met prachtige kleding! Ik heb daar zelf totaal geen oog voor helaas >;) en misschien ook niet zelfverzekerd genoeg voor?

Ik heb jouw pagina geliked! Zitten hele mooie foto's bij! Ik ga je even volgen ;)

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:19

Goede fotografen krijgen elk paard mooi op de foto. :) Lekker sneupen in de portfolios van fotografen bij jou in de buurt en dan boeken maar. Succes met jouw mooie paardje!
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 01-08-17 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gezocht: leuke ideeën voor fotoshoot "saai" paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:21

Ik vind je pony niet saai hoor!! Mooie diepe kleur, appeltjes op de hals, mooie zwarte manen en staart, leuk dier.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101738
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Gezocht: leuke ideeën voor fotoshoot "saai" paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:32

Bruine paarden kunnen ook knap zijn op foto's hoor. :D

AfbeeldingF15 by Marlies Trap, on Flickr

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:40

Ik zou vooral proberen te zoeken naar iets wat die beetje spannend vind. Alert kijken ze mooier uit hun ogen en spannen ze vaak die bovenhals mooi op!

En goede fotograaf zoeken. Kost soms dan wel Wat, maar je ziet het zeker in resultaat!!

xJikke

Berichten: 1908
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:27

No_No schreef:
Dat ben ik met je eens jikke!
Ik begrijp de fotografen ook wel dat ze verschillende kleuren zoeken maar volgens mij is het juist ook wel een uitdaging om de "saaie" paarden zo speciaal vast te leggen als paarden met kleur?
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk ook niet zo houd van de standaard portret foto's maar meer het puur natuur, bijzondere hoek, belichting, close-up, achtergrond, sfeer.
Op jouw site zie ik foto's met mensen met prachtige kleding! Ik heb daar zelf totaal geen oog voor helaas >;) en misschien ook niet zelfverzekerd genoeg voor?

Ik heb jouw pagina geliked! Zitten hele mooie foto's bij! Ik ga je even volgen ;)


Elk paard is een uitdaging om te fotograferen, alleen elk op een andere manier. Dat maakt het ook zo leuk! Wat tof dat je niet zo houdt van die standaard portretfoto's, dat is ook een leuke uitdaging. Zie je niet alleen een paard maakt een fotoreportage zo leuk! Kleding verschilt per persoon, maar de fotograaf kan je natuurlijk ok altijd adviseren en helpen. Wat de bokkers hierboven zeggen klopt helemaal. Bedankt voor je like, super leuk! :D

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Gezocht: leuke ideeën voor fotoshoot "saai" paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 09:47

Ik heb op bokt eens een mega gave shoot gezien.. echt absoluut mijn stijl! Alleen waren de kosten €300.- volgens de fotograaf was het enorm veel werk in voorbereiding etc. Geloof ik gelijk! Alleen €300 kunnen wij als gezin een maand van eten, dat gaat gewoon niet.. het moet ook een beetje leuk blijven! Helaas ben ik het topic uit het oog verloren en heb ik zelde zulke gave foto's gezien.
Ik ben zeker wel in voor probeersels maar daar zijn wel ideeën voor nodig

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Gezocht: leuke ideeën voor fotoshoot "saai" paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:05

Heb je enig idee wat voor stijl? Misschien Nikki de Kerf? Zij springt naar mijn idee er echt wel uit qua stijl :j
Of zo'n schoot met licht en rook?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101738
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Gezocht: leuke ideeën voor fotoshoot "saai" paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:10

Of Lione Bakker?

xJikke

Berichten: 1908
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Gezocht: leuke ideeën voor fotoshoot "saai" paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:09

Er zijn niet heel veel paardenfotografen die 300 euro vragen, dus vast wel weer vindbaar!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Gezocht: leuke ideeën voor fotoshoot "saai" paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 13:04

Ik lan dat topic niet vinden hoor. Is ook al een paar jaar geleden :D

Ik zal de genoemde namen even googlen