[FOTO] Helsinki

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

[FOTO] Helsinki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 12:43

Hallo allemaal! :wave: Voor mijn studie zit ik nu 5 maand in Helsinki. En ja, dan worden er natuurlijk ook heel veel foto's gemaakt :D Ik ben hier nu inmiddels 5 weken en uit die 5 weken heb ik de mooiste foto's gekozen om met jullie te delen :)

1. De kathedraal van Helsinki, één van de bekenste gebouwen hier
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. En Helsinki ligt aan zee
Afbeelding

4. Helsinki heeft veel Jugenstil architectuur. Erg leuk als je er op let :)
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Suomenlinna Island, één van eilanden van Helsinki
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. De boot terug naar Helsinki
Afbeelding

10. Helsinki heeft een prachtige bibliotheek, de 'Helsinki National Library' <3
Afbeelding

11. Foto is door glas heen gemaakt, we mochten namelijk niet verder
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

Het is hier echt prachtig en ik wordt steeds een beetje meer verliefd op deze mooie plek <3 Ik hou ook nog een blog bij, al is dat vaak meer foto's dan tekst :') Ik ben zelf erg blij met de foto's, maar laten jullie ook weten wat jullie ervan vinden? :)

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:59

Sommige vind ik ontzettend goed gelukt, stiekem ben ik een beetje jaloers haha :P

Echter zou ik e.e.a wel nog even photoshoppen.

2: ontzettend leuke foto, maar de auto links en de persoon rechts nog even wegwerken?
5: voor mijn gevoel even rechtzetten
6: wauw!! :~
10: ook niet helemaal recht
11: ondanks het glas vind ik het een hele mooie foto
13: ook een hele mooie foto! Misschien kan je je hand (?) rechtsonder nog even wat verdoezelen?

Maar eerlijk is eerlijk, aan je profiel en facebook pagina te zien kan je absoluut beter (mag ik dat zeggen? bedoel het niet verelend hoor :o Daar staan ábsoluut plaatjes!)

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:07

Mooie foto's hoor! *\o/* Hier en daar heb ik wel het idee dat de foto ietsjepietsje rechter moet getrokken (het stoort niet, maar valt soms wel op)
De lensflare rechts bij foto 6 vind ik lelijk. Jammer dat nu de foto onrustig toont. Maar wat is Helsinki mooi!
(Ben ik bezig met schrijven, zie ik dat iemand me voor is, door te schrijven dat je foto's niet recht zijn.)

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:31

Ersina schreef:
De lensflare rechts bij foto 6 vind ik lelijk. Jammer dat nu de foto onrustig toont.


100 mensen, 100 meningen.. ik vind de lensflare net een leuke toevoeging :D

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: [FOTO] Helsinki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:33

Oooh ik wil weer terug naar finland.

Verder mooie foto's, en ben ook wel een beetje jaloers dat jij de kathedraal wel zonder stijgers ziet, in mijn vijf maanden was hij steeds deels niet zichtbaar.

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 12:38

Dankjewel allemaal :D Het rechttrekken van de foto's heb ik inderdaad wat problemen mee, ik krijg het nooit helemaal goed :') Oefening baart kunst, dus ik moet het maar wat vaker doen ;)

droomy schreef:
Ersina schreef:
De lensflare rechts bij foto 6 vind ik lelijk. Jammer dat nu de foto onrustig toont.


100 mensen, 100 meningen.. ik vind de lensflare net een leuke toevoeging :D

De lensflare ben ik zelf ook geen fan van, maar het lukte me niet om het mooi weg te shoppen. Dus vandaar dat het nog in de foto zit :)

@Geerte, snap ik helemaal! Ik vind het hier prachtig <3 Dat van de stijgers is wel balen zeg! Gelukkig staan ze er nu niet meer :)