[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:04

Bedankt voor je feedback Luckyy80! Helaas heb je bij mij de verkeerde foto, ik heb namelijk helemaal geen bankjes op de foto gezet vorige week, maar een zwart paard!

Anoniem

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:09

Dank je Lucky80. Scherpte mis je niet, hij is gewoon scherp. Is diafragma 2.8. Volgende keer wat lager zitten denk ik :)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:11

Dankjewel voor de feedback Luckyy80!

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:11

Mariett schreef:
Bedankt voor je feedback Luckyy80! Helaas heb je bij mij de verkeerde foto, ik heb namelijk helemaal geen bankjes op de foto gezet vorige week, maar een zwart paard!

Dacht al dat er al wat mis ging in de lijst idd haha. Zag die bankjes twee keer voorbij komen :P

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 12:33

Oh! Toch iets misgegaan met de lijst! Sorry!!!! Ik zal volgende keer weer extra opletten. Het kán helaas een keer mis gaan... Het blijft mensenwerk...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:39

Bedankt voor de feedback dames. :)

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:31

Bedankt voor de feedback!
Bij deze mijn week 10, is helaas een oude foto

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 14:01

Ik was die met die bankjes :D. Dank voor de feedback daarvoor!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 14:44

Na 2 weken halfhalf werk tijd voor feedback! Uiteraard nog steeds gewoon een persoonlijke mening, geen feiten. Gebruik het of verklaar me voor gek, either way is goed :D

Pagina 52:
Caramel: Leuke huisjes en dan die superdonkere wolken op de achtergrond...misschien volgende keer die witte bus uit het plaatje halen / croppen Die valt zo onnodig op :P
NESCAFE: Leuke foto! Jammer dat de boom die zo centraal staat een stuk bovenkant mist, voor mij voelt dat heel erg cut-off.
waxmeltsenzo: leuk dat die snorharen er zo scherp bijvallen :D

Pagina 53:
Neverland: toffe foto, prachtig wit gebouw en toffe hoek, ook ik zie de vlekjes inderdaad, en ik denk dat de vignettering op deze foto wel afbreuk doet, was mooier geweest als de hoeken ook felblauw waren geweest.
IsaCalixa: Voor een 2e keer een hele leuke uitkomst voor de blakcfoto! Ik moet mijn scherm grondig schoonmaken, dus dacht dat er een dikke vlek zat, maar dat was dus mijn scherm :+
Peca: Leuk! Vind de sfeer leuk alleen het model wel erg hard vergeleken met de omgeving, scherpte is mooi maar ze had misschien zelf ook iets zachter gemogen?
lisaguus: Leuke foto, alleen het valt nu tussen zichtbaar en shilouet in, misschien volgende keer echt voor een van de 2 kiezen?
luckyy80: Ze staat er leuk op! Paardje ook! Alleen je hebt voor mijn gevoel vanaf een te hoog standpunt de foto genomen, meer door je knieeën dus als t kan :)
Biebz: Oude doos, maar wel heeeeel leuk om voorbij te zien komen, heeft een apare sfeer die veel toevoegt aan de foto.
Eefsel2109: Lekker koppie die hond! :D ik heb wel het idee dat de horizon niet recht staat maar dat deze op de hond is rechtgezet? En er zittren wat overbelichte vlakken in (bij het oogje, koppie en flank) die ik persoonlijk wat minder fel had gemaakt.
Athelas: Mooi scherp hier :) persoonlijk had ik de foto anders uitgesndeden, of meer of juist nog een stuk minder hoofd.
Murosch: Vind het oogje er leuk scherp opstaan, zonnige winterfoto, maar heel eerlijk ken ik veel betere foto's van je ja :o
magda_90: Ik vind m er grappig! Verder weinig aan toe te voegen :D
k_m: k heb je foto op verschillende schermen bekeken, op de een zie ik namelijk een beetje zwart en vooral wit, op de ander zie ik pas wat je bedoelt. Het idee en de uitwerking is wel erg leuk!
Shiloh: Knap hondje! Fijn ook dat beide ogen zo goed zichtbaar zijn, toch altijd leuk met een wit oog.
EskeGirl: leuke foto, erg jammer van het prutje in het oog.
Jespri: De eerste foto niet gezien, wel de hond :P staat er leuk op! Mooi belicht.
ismy: weinig op aan te merken ;)
waxmeltsenzo: fototechnisch vind ik m erg leuk/. De houding van de hond is alleen wat minder, hij heeft een of andere wazige bochel nu en het lijkt alsof de kont van een andere hond is :+

Pagina 54:
appelstroop: grappig dat contrast tussen gras, water, en industrie! Misschien volgende keer stukje weg linksonder nog wegsnijden/werken?
kirsten4: weinig op aan te merken eigenlijk :) vind 'm leuk
xniieenke: de houding van de kat is erg leuk! Contrast tussen licht en donker is wel heel ergf inderdaad, maar je geeft al aan dat ie donkderder is geworden.
Mariett: had m al gezien op flickr met de rest, ik vind een paar van de andere toch wel mooier dan deze. Zeker omdat ie zn staart net opzij helpt en je zo'n raar kontgedeelte hebt op deze. Ik vote voor het inleveren van de stijgerfoto :Y)
Bellatrix: Mooi scherp! De uitsnede wat jammer, maar de blink en het moment zijn heerlijk :D

Pagina 55:
Megane: Weet niet hoe je het voor elkaar hebt gekregen, maar wel eerrruug tof!

En mijn eigen week 10:er ligt hier in de buurt nog een stuk verlaten spoorlijn dwars door de wijk met een aantal graffiti muren er omheen...scherpstelling en felheid zijn denk ik smaak...meningen wisselen dan namelijk ook wel erg, maar stuur m toch in :') :P
AfbeeldingWk10 railroad-0023 by Loes B, on Flickr

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 14:55

Dankjewel voor je feedback Lolleke! :D En jouw foto is ook erg mooi, zeker mijn smaak :j

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:39

Dankjewel voor de feedback Lolleke!
Persoonlijk vind ik de steigerfoto echt niet mooi. De houding is oké, maar de achtergrond is vreselijk druk. Ik vond dat meer een kiekje dan een serieuze foto, eigenlijk.
En het is inderdaad jammer van de ingevlochten staart, die had hij hier naar achteren (merries aan het verlijden uiteraard), maar omdat de staart door de vlecht veel dunner is, zie je inderdaad de kont een beetje gek.
Maar nogmaals bedankt! Ik ga hem binnenkort nog eens fotograferen, maar dan niet in de bak, scheelt wel!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:53

Bedanktvopr de feedback.
Zelf vind ik de foto van de witte kat ''Boris'' teveel ruis bevatten. Maar ik heb niet veel foto's waarop hij staat zoalss hij is dus ik was er toch heeeel blij mee.

En de foto van Tootsje haha dat was een inzending om foto kwaliteit bij uloaden te laten zien maar heel erg lief van de feedback. Die Konkel heeft hij best s el als hij zo kijkt ende houding is niet echt je van het dus dat is goed omschreven haha.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:11

Mijn week 10

Afbeelding

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:29

Week 10

Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:33

Week 10
Een torenvalk.
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:10

Marije, wat een topplaat weer!! :wow:
Hoe krijg je het toch voor elkaar om een dier in vlucht zo haarscherp vast te leggen??

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:22

Week 10
Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:27

Mijn week 10:
Studiowerk voor een mode opdracht voor school :)
Afbeelding

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:58

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:10

Ik heb al een hele poos geen feedback meer gegeven, omdat ik erg druk geweest ben. Ik begin nu vanaf week 10 en hoop het vanaf hier weer vol te gaan houden.

Feedback week 10

Pagina 52
NESCAFE Fijn winters plaatje. Niks op aan te merken.
waxmeltsenzo #9: Leuke foto. Ik vind hem persoonlijk nog een beetje aan de donkere kant. Ruis geef je zelf al aan.
caaramel #9: Gaaf beeld met de donkere lucht en de zon die de huizen verlicht, maar ik vind het beeld een beetje te rommelig.

Pagina 53
Neverland Heel mooi!
IsaCalixa Mooi gedaan. Ik vind alleen het hoofd van het paard wat overbelicht lijken. Er zit een wat wittige gloed over of iets. Ik kan het niet zo goed omschrijven.
peca Mooie foto! Prachtige kleuren. Niks op aan te merken.
lisaguus Leuke foto. Ik had geprobeerd om hem nog iets donkerder te maken zodat het meer een silhouet lijkt.
Luckyy80 Mooie foto. Niks op aan te merken.
Biebz Mooie foto! Gaaf met die mist erachter. Niks op aan te merken.
Eefsel2109 Leuke foto! Niks op aan te merken.
Athelas Leuke foto. niks op aan te merken.
Murosch Leuke foto. Ik vind de kwaliteit niet heel bijzonder.
Magda_90 Wat leuk om Danbo weer eens te zien. Ik heb hem ook nog ergens. Leuk om hem er weer eens bij te pakken. op de foto verder niks aan te merken.
K_m Gaaf gedaan. Niks op aan te merken.
Shiloh Leuke foto! Niks op aan te merken.
Eskegirl Mooie foto. De scherpte ligt alleen onder het oog ipv erop. En ik vind het jammer dat er nog wat viezigheid in de ooghoek zit.
Jespri Leuke foto. Niks op aan te merken.
ismy Heel mooi! Niks op aan te merken.
waxmeltsenzo Mooie foto! Niks op aan te merken.

Pagina 54
appelstroop Mooie foto. Niks op aan te merken.
Kirsten4 Mooie foto! niks op aan te merkne.
xniieeenke Lieve foto. Nikso p aan te merken.
Mariett wat een aparte verschijning. Mooie foto! Niks op aan te merken.
Bellatrix Leuke foto! Ik vind de uitsnede op zich wel grappig zo. Normaal zou ik zeggen dat ik hem ruimer zou hebben genomen, maar ik vind het nu niet eens zo storend.

Pagina 55
Megane Leuke foto. Top gedaan.
Lolleke Gaaf! Echt heel erg tof! Niks op aan te merken.
JewEmm Zwoele blik hoor <<) Mooie foto. Niks op aan te merken.
Joysiee Mooie foto. Ik ben persoonlijk niet van de zwarte randen om foto's. Maar dat is smaak.
MarijeR Gaaf! Ik ben ook wel benieuwd hoe je dit doet!
Gub Mooie foto! Niks op aan te merken.
Fem Mooie foto! Niks op aan te merken.
Lynn85 Moooi! Oh, wat zou ik graag nog op wintersport willen.

Luckyy80: Bedankt voor je feedback. Hij lijkt inderdaad scheef. Zo zat ik er ook al naar te kijken, maar toen ik hem recht wilde zetten, bleek hij gewoon recht te zijn. Heel apart haha.

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:25

Mijn week 10:

Afbeelding

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:25

Week 10

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:32

Bedankt voor de feedback! :D
Ik vind alleen juist het tegenovergestelde, dat de achtergrond mooi past bij het paard. Verder kan je helaas niet altijd de achtergrond kiezen. :)

Week 10:
Afbeelding

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:54

Laat ik maar weer 'n feedback doen. *\o/*
-
Feedback week 10 - xniieeenke (volgorde van posten)

Appelstroop - mooi, alleen had ik het rode en zwarte rechts niet in beeld gelaten. of wegwerken of afsnijden vind het een klein beetje gek staan. in het begin dacht ik 'oeh blokjessss' maar zag na even kijken pas dat het een boei oid was.

Athelas - paard lijkt wat groenig (ruis?), uitsnede had ik zelf anders gedaan (eigen mening) maar ik vind hem prachtig scherp :o

Bellatrix - lenigheid voorop :wow: leuke foto hoor.

Biebz - wauw. (genoeg gezegd hihi)

Deetjeeuh - wauw, mooi. hier niks te zeggen hoor, kleuren zijn vooral heel mooi hier.

Eefsel2109 - hele mooie foto maar erg verscherpt (kan je denk ik niks aan doen, was vast flickr weer... XD)

EskeGirl - snotje in 't oog, kleuren had ik zelf wat aan gesleuteld en de wimpers zijn onscherp. weet niet of het de bedoeling was dat het daar niet op was scherpgesteld maar zelf had ik dat wel gedaan. Wel is de uitsnede goed gekozen.

Fem - mooie foto!

FristiLover - geslaagd portretje hoor!

Gub - vind deze foto echt een geslaagde hondenfoto, niks over te zeggen

IsaCalixa - gaaf, maar lijkt té blauw-paars voor mij.

ismy - +:)+ topfoto.

Jespri - mooie hond, leuk plaatje alleen bij de hals / borst (tussenin, lastig benoemen dit XD) lijkt heel donker.

JewEmm - rawr zie ik wat rawruis? ruis ja, precies. vind 'm PRACHTIG scherp maar die ruis is jammer :(

Joysieee - vandaag is oranje de kleur van jouw paardjeee := vind het een heel klein beetje té, maar wel een prachtige foto.

k_m - vind dit lastig oordelen. volgens mij is het voor het doel heel geslaagd maar ik ben niet zo kundig in deze dingen beoordelen, sorry :(

kirsten4 - hele toffe foto, niet zo veel over te zeggen eigenlijk! :o

lisaguus - hele toffe foto, alleen ik had hem liever helemaal silhouet gezien aangezien je nu nog net dingen in het donker kan zien zoals bitringen en neusriem.

Lolleke - je zegt het al, smaak. ik vind de foto heel gaaf, had 'm alleen zelf iets minder verzadigd alleen het stoort helemaal niet hoor!

Luckyy80 - er lijkt een heel klein beetje ruis rond te huppelen, of zijn m'n ogen gek? :') alsnog echt een mooie foto, leuke houding, geweldige omgeving.

Lynn85 - wel een mooie iphone foto. <<)

magda_90 - je weet al hoe ik er over denk ik ben stikjaloers op jouw geweldige danbo en geweldige foto's *\o/*

Mariett - zag 'm al op je flickr, wat een gave pony en wat een gave plaat :):)

MarijeR - respect voor hoe je 'm er zo op hebt, straalt veel kracht uit. topfoto!

Megane - oud maar heel gaaf. je hebt ze echt heel tof in beeld gebracht! *\o/*

Moirin - sunsets <3 niet bijzonder maar wel sfeervol en lief.

Murosch - hij lijkt bagger kwaliteit hier, maar ik geloof niet dat hij dat origineel was. uploaden / vergroten wat mis gegaan denk ik. Buiten dat om heel tof.

NESCAFE - mooie foto! niet zo veel op aan te merken haha

peca - niks op aan te merken, mooi plaatje.

Shiloh - lijkt meer scherpgesteld op het groen onder de hond dan op de hond zelf, alhoewel ik de compositie en het licht zeker wel mooi vind.

waxmeltsenzo - je zegt het zelf al, ruis. Maar dat is de achtergrond, scheelt weer. voor mij alsnog een heel leuk plaatje

waxmeltsenzo - 2e keer een week 10 ingestuurd per ongeluk of was dit 'n voorbeeldje? sorry ik snapte 't niet 8)7

edit; alfabetische volgorde
Laatst bijgewerkt door xniieeenke op 13-03-16 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:03

Week 10 :D
Afbeelding