U-oh!! Dan moet daar dus huishoudfolie overheen... Het lijkt me wel echt gaaf om een keer te fotograferen. Had je Holi Powder gebruikt? Mijn oude buurjongen is daar de bedenker, maker en distributeur van. Erg gaaf dat het zo aanslaat!
aNoa
Geplaatst: 23-03-15 22:32
Week 12: Gister gemaakt bij SGW Alphen Chaam.
quartel
Geplaatst: 23-03-15 22:33
Lijkt mij ook super gaaf om te doen......maar dan moet je wel een flinke voorraad lens poets doekjes bij je hebben vrees ik
Mooi die foto!!!
iiSunshine
Geplaatst: 23-03-15 22:35
Week 12
Lipydo
Geplaatst: 23-03-15 22:36
Pfoe, ik heb geen idee of het van Holi Powder komt, het model had het gehaald. Het is op het moment inderdaad best wel gewild, dus tof voor je ex-buurjongen Dankje quartel! Lens zelf bleef opzich goed vrij van al dat gekleur
Gaaf Wen! Erg benieuwd naar de rest van de serie. Op de NDSM werf geschoten?
Fellow
Geplaatst: 23-03-15 22:43
Week 12
Revanches
Geplaatst: 23-03-15 22:54
Voor een bekende winkelketen, een modellenwedstrijd gefotografeerd.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 23-03-15 22:58, in het totaal 2 keer bewerkt
joeluna
Geplaatst: 23-03-15 22:55
Picture of the Week #12 Gemaakt bij SGW Alphen-Chaam! Vind deze echt super gaaf! De kracht van het paard Echt een mooie combinatie!
Lipydo
Geplaatst: 23-03-15 23:04
Astor schreef:
Gaaf Wen! Erg benieuwd naar de rest van de serie. Op de NDSM werf geschoten?
Dankje! Op NDSM inderdaad
aNoa
Geplaatst: 23-03-15 23:05
Ik ga me ook aan de feedback wagen, dit is het eerste deel:
Week 12: Glenstorm: Ik heb er weinig op aan te merken, vindt de foto goed gelukt! Hilly200: de foto spreekt mooi aan, heel mooi. K_m: Vindt de foto heel originele en fijne foto om naar te kijken. Taarss: Leuk met die bloemetjes op de achtergrond, hij lijkt alleen niet echt helemaal goed scherp S_imone: Enige opmerking is dat ik de bruine kleuren een beetje donker vind uitvallen. Bellatrix: Wauw! Hele mooie foto, hier kan ik wel even naar blijven kijken haha Louiisaa: Prima foto, alleen mijn oog valt steeds op die fiets op de achtergrond.. LauraBloem: Ik vind de kleuren iets te fel en het hondje een beetje blauw, maar verder wel een leuke foto. Maaaarije: Heel lief plaatje, vind het donkere oogje niet eens zo storend. Horserider22: Foto is niet scherp, had hem leuker gevonden als hij uit een iets andere hoek was genomen, dat je ook een klein stukje van het snuitje zou zien. Quartel: Zoals je zelf al zegt, te veel ruis. Jespri: Heerlijk plaatje, maar er zit weinig diepte in, vooral tussen de twee meisjes. Marit: Kan er weinig over zeggen, maar vindt het wel wat hebben. Binky: Jammer dat de bovenkant van de bloem niet scherp is.. Lovesushi: Mooie foto, niets op aan te merken. Suuszels: Mooie foto! Mariett: Niets aan toe te voegen, heel mooi! Kanzi: Leuk idee en leuke foto. Sicayes: Hele mooie foto, echt wauw wat een mooi zadel haha! Caaramel: Niet helemaal scherp, jammer. Verder wel een leuke foto, niet heel bijzonder. JewEmm: Niets aan toe te voegen, mooi gelukt. Jammer genoeg kon ik vanuit hier alleen wolken zien EskeGirl: Persoonlijk vind ik de hekken niet heel storend, wel een leuk plaatje. Ismy: Ik kan niet precies zeggen waarom, maar deze foto is misschien wel mijn meest favoriete foto tot nu toe uit dit topic Ingvild: weinig aan toe te voegen. Eline91: Grappig idee haha! Heb er verder weinig aan toe te voegen. Agossie: foto is mooi gelukt. Leuke hond heb je zeg! De mijne kan alleen maar blaffen naar de camera Sodeletuut: Foto is mooi gelukt, had hem persoonlijk liever gezien met de draadjes weggewerkt. NESCAFE: Foto vindt ik heel fijn om naar te kijken, mooi idee. Wendy1987: Mooie foto GerdjeHoran: Jammer van de ruis, verder prima foto Astor: Hele gave foto! SternPhoto: lijn en hoofdstel mooi weggewerkt, schattig paardje haha Foto is mooi gemaakt. WiancaR: Prima foto, zn lijfje lijkt alleen minder scherp, vindt dat wel jammer. Killyenn: Wauw! Hele mooie foto! Dandy200: Kleuren zijn een beetje grauw, verder wel leuk. Kimmetjee04: Rechter oog wat donker, verder gaaf idee. Ash_: Hele lieve en mooie foto! Joysieee: Mooie foto en mooi scherp gesteld IsaCalixa: Mooie foto, maar had hem mooier gevonden als hij aan de rechter kant meer gecropt was. Crazy_horses: weinig aan toe te voegen, mooie foto. Monbyou: fantastisch dit haha! Heel leuk idee en goede uitvoering.
Twijfelde ook nog of ik niet voor deze zou gaan, maar bovenstaande vond ik net iets meer hebben.
rosslover
Geplaatst: 23-03-15 23:21
Mijn week 13, twee weken geleden gemaakt op een dag waarop ik nogal ruzie had met mijn camera, maar ik vond hem nog best goed gelukt. hij had nog wel wat minder rood gemogen maar ik heb voorlopig geen bewerkprogramma
LinSa
Geplaatst: 23-03-15 23:22
Ylvy, wat een heerlijke foto! Echt geweldig!
Hilly200, prachtig die lucht! Persoonlijk wordt mijn aandacht naar de streep in de lucht getrokken, dat vind ik wel jammer, maar toch een topplaat!
Killyenn
Geplaatst: 23-03-15 23:24
Voor het eerst dat ik de foto al vroeg in de week gemaakt heb Vandaag met een vriendin foto's gemaakt, we hadden haar haar geverfd dus daar moesten natuurlijk foto's van gemaakt worden. Wat met make-up gekliederd en een snelle 'studio' opgezet in de woonkamer. Gemaakt met natuurlijk licht. Zelfde model als mijn foto van een paar weken terug, Christina. Ze wordt steeds beter!
Week 13
Laatst bijgewerkt door Killyenn op 23-03-15 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Waaauw, dat is wel een heel groot compliment ponyaddicted! Bedankt!!
Haha Wendy, kleurpoeder gaat inderdaad overal zitten. Van je camera en lenzen krijg je het er het nog redelijk af met een kwastje. Zelf het holi festival in Nepal meegemaakt en mijn blonde plukken zijn nog steeds roze na drie weken nu
Eline91
Geplaatst: 24-03-15 10:20
Feedback van de rest van week 12
Agossie Heel gaaf gedaan, je hebt de uitdrukking van de hond erg pakkend vastgelegd waardoor ik als kijker echt in de foto gezogen word Knap werk!
Sodeletuut Erg leuke foto! Knap hoe je die beweging hebt weten te bevriezen, de haf is tot en met de benen toe helemaal scherp Een beetje jammer van de elektriciteitsdraad in de achtergrond, maar verder heel geslaagd!
NESCAFE Ontzettend gaaf gedaan, heel knap hoor! Interessante foto, al vind ik de kleurenversie nog leuker eigenlijk
wendy1987 Interessante foto! Een beetje jammer dat de achtergrond zo donker is, daardoor is er wat weinig contrast met de manen van het paard. Verder vind ik hem erg leuk
GerdjeHoran Leuke foto, de blik van het paard is heel aansprekend Een beetje jammer van het grauwe weer maar verder is hij wel erg geslaagd
Astor Enorm gave foto, er hangt een heel leuk sfeertje rond Het paard straalt echt kracht en energie uit en de achtergrond is heel rustgevend, knap werk!
SternPhoto Wat een schattige pony, je foto is echt heel geslaagd! Leuk ook met de 'mistige' achtergrond. Heb je dan de longeerlijn en het hoofdstel weggewerkt op de foto? In dat geval heb je dat heel knap gedaan want ik had er niks van gemerkt
WiancaR Ontzettend gave kleuren in je week 11! Staan die grassen nu al in de bloesems? Erg leuke foto, de onscherpe bomen op de achtergrond maken het geheel ook wat rustiger Knap gedaan hoor! Je week 12 vind ik echt heel erg geslaagd, het paard springt er ondanks zijn donkere kleur echt uit en trekt echt de aandacht Alleen het oog vind ik er wat vreemd uitzien, komt dat door de lichtinval?
Killyenn Wat een ontzettend gave mysterieuze foto! Ik hou echt van dat sfeertje Leuk gedaan! Jij woont toch in Glasgow hé? Zijn er dingen die je absoluut moet zien als je Glasgow bezoekt? Ik ben uitgenodigd om te spreken op een conferentie in Glasgow maar ik probeer sowieso wel mijn camera mee te brengen
Dandy200 Goed dat je je al wat beter voelt! Heel gave foto, je hebt de smekende blik van de hond echt knap vastgelegd
Kimmetjee04 Ontzettend gaaf zelfportret, erg bijzondere sfeer Je weet de rauwe emoties van een oorlog vast te leggen, het portret raakt me heel erg. Knap werk!
Ash_ Wat een enorm lieve en zachte foto, heel schattig diertje! Ik vind je foto zeker geslaagd
Joysieee Ik vind je foto wat te druk door de grote variaties tussen licht en donker in je achtergrond, een wat homogenere achtergrond zou je foto direct een stuk rustiger maken
IsaCalixa Heel erg gave foto, ik vind hem leuk Je legt de geconcentreerde blik van het hondje heel aansprekend vast! Ik heb het gevoel dat de achtergrond nét iets te rozig uitvalt, naar mijn geval kan ze een klein beetje extra groen gebruiken.
crazy_horses Erg leuk gedaan, lekker authentiek sfeertje heeft je foto
LauraBloem Leuk portret, je legt het hondje heel knap vast Naar mijn gevoel zitten de kleuren echter niet helemaal goed, het hondje zelf lijkt nogal blauw uit te slaan en de achtergrond vind ik wat te fel/te verzadigd. Met een grotere diafragma-opening had je een meer onschepe achtergrond gekregen waardoor het geheel wat rustiger zou geweest zijn. Dan zou de schaduw ook niet zo opvallen
monbyou Wat leuk, ik vind het een heel origineel idee en ook goed uitgevoerd
Brechtje Wat een ontzettend gave foto, je slaagt erin om veel diepte toe te voegen waardoor de kijker er echt in gezogen wordt Ik ben ervan overtuigt dat de zwart-wit bewerking helpt bij het creëren van deze bijzondere sfeer, erg knap werk!
TeSsZz Erg gave foto, het lijkt wel of die vogel zo kan de vleugels spreiden en opvliegen Je lijkt zo dichtbij te staan, met welke lens heb je dit genomen?
Racheel Erg gaaf gedaan, een erg zachte en rustgevende foto Een beetje jammer van de donkere delen in de achtergrond, maar verder vind ik hem heel leuk!
MZorro Leuke foto zeg, wat kijkt de hond indringend Knap hoe je die ogen hebt vastgelegd, de foto heeft ook een heel fijne DoF en door de uitsnede krijg je een beetje een mysterieus effect Gaaf!
Anouska15 Welkom hier! Jespri heeft nog een slachtoffer gemaakt, weer een verslaafde erbij Leuke foto, ik hou wel van het sfeertje dat errond hangt
calice Gave foto hoor, wat een kleuren! Lastig met je bloedarmoede en bekkeninstabiliteit, probeer goed voor jezelf te zorgen
Marjoow Ik vind je foto echt gaaf! Heerlijk hoe je dat geconcentreerde koppie hebt vastgelegd, een heel geslaagde blackfoto
billionache Gave foto, knap hoe je dat leuke stel vastgelegd hebt Ik vind alleen de uitsnede een beetje raar, het paardje heeft maar heel weinig ruimte boven zijn hoofd en de foto is ook net onder zijn buik afgesneden. Ik had hem denk ik persoonlijk net onder het halstertouw afgesneden en 'm zijwaarts ook wat gecropt zodat hun hoofden beide op de 1/3 lijn uitkwamen
HeavensLove Erg gaaf gedaan, wat een leuke kleuren!
Niece Welkom hier! Leuke foto trouwens, door de V-vormige lijnen wordt de aandacht van de kijker echt naar de eenden getrokken. Knap gedaan! Als je nog niet zo veel over fotografie kent zou ik je juist aanraden om af en toe wat feedback te geven, je leert veel door andere foto's te analyseren en te kijken waarom ze goed of minder goed zijn. Dat is een vaardigheid die je bij je eigen fotografie steeds opnieuw kan gebruiken We schieten je heus niet af als je kritiek geeft op onze foto's want daar leren we juist veel uit
Jessica_1998 Fijn dat je aan de slag gaat met de manuele stand van je camera, je zal zien dat je dan echt heel andere foto's kan gaan maken Deze foto was niet zo'n dankbare omdat je met tegenlicht zat, maar je hebt het er toch wel goed vanaf gebracht! Knap werk Lekker blijven proberen inderdaad!
rosslover Ik vind hem wel best fijn hoor, alleen stoor ik me een beetje aan het halster en halstertouw. Normaal gezien stoort dat me niet echt, maar ik denk dat het is omdat het een silhouet is
Cleo_ Leuke foto, fijn sfeertje hangt er daar Ik mis echter wel een klein beetje een onderwerp in je foto, mijn blik gaat op zoek naar iets wat eruit springt maar ik kan het niet vinden...
KimdeGroot94 Gave foto, het geheel is echt rustgevend en de hond lijkt wel een soort 'zachtheid' uit te stralen. Je weet zijn expressie echt mooi vast te leggen
Xiiaaaoonaa Leuke foto, een heel fijn beeld en vrij rustig om naar te kijken Knap hoe je de uitdrukking van dat hondje vastgelegd hebt
[bGub[/b] Heerlijke foto, mooie DoF en erg fijne kleuren Gaaf hoe scherp je die haartjes op het steeltje gekregen hebt!
LoveUggs Welkom hier! Erg gave foto, fijne compositie en een mooi rustgevende achtergrond Je legt dat geconcentreerde koppie ook heel mooi vast De nieuwste versie is inderdaad veel scherper, maar dat is logisch als je de andere van facebook gehaald had
tesseke Ontzettend gave foto, het jachtinstinct van de hond spat er echt zo vanaf Het lijkt wel of hij zo uit het scherm naar me toe kan springen, heel knap gedaan!
MarBri Leuke foto, door de donkere lucht creëer je een beetje een onheilspellend sfeertje Knap trouwens hoe je die lucht vervangen hebt!
it_is_me Ik vind je foto best gaaf, het hondje lijkt volledig geconcentreerd op iets buiten het beeld en dat maakt het een interessant geheel
Sanne_com Leuk zeg, er hangt een heel bijzonder sfeertje rond je foto Het model lijkt heel geconcentreerd naar iets te kijken en dat houdt echt mijn aandacht vast Knap werk!
Asselruiter Gave foto, je ondiepe DoF maakt er echt een rustig geheel van Je foto geeft echt een lente-gevoel
manonfleur Knap hoe je die ogen vastgelegd hebt Ik ben wel niet zo'n fan van de uitsnede, voor mij persoonlijk had de neus van de hond er niet af gemoeten.
Bumblehorse Erg gaaf gedaan, het hondje ziet er heel levendig en enthousiast uit Leuke DoF ook, ik vind de foto heel geslaagd!
Robin_Rikkie Heel erg gaaf hoe je die actie hebt weten te bevriezen, knap gedaan hoor!
MyHu Leuk zeg, ik vind de foto best geslaagd Een beetje jammer van de ruis, had je bewust je ISO zo hoog gezet of was dat per ongeluk?
Cioccolato Wat een grappige foto, ik vind hem erg gaaf
Murthul Ik vind je foto echt een lieve en zachte uitstraling hebben, leuk gedaan!
Iejoorr Wat een fijne foto, ik vind de sfeer erg leuk Het overbelichte lijkt best mee te vallen toch?
SharonPlugge Erg gaaf gedaan, mooie DoF en fijne kleuren!
cathyenbeau Leuke foto, je legt de blik van de hond heel mooi vast Hij lijkt een beetje te veel naverscherpt
Hanna_94 Leuke foto, ik vind het geheel mooi rustig en de aandacht wordt echt naar de hond getrokken. Je legt de enthousiaste blik heel mooi vast
LinSa Erg gave foto, de achtergrond is mooi rustig en de aandacht wordt echt naar de lammetjes getrokken Ik zie op mijn scherm geen rare gloed ofzo dus het lijkt mee te vallen
_Elke Werk je in photoshop? Gebruik je dan wel de juiste tool? In photoshop heb je zowel de retoucheerborstels als de kloonborstel, dan moet je dus de juiste kiezen. Als je in photoshop werkt moet je zeker ook eens controleren of je kloonborstel op blending mode Normal ingesteld staat, anders krijg je ook problemen bij het wegwerken Gave foto trouwens, een beetje jammmer dat de neus van de pony wat wegvalt in de schaduw.
magda_90 Ontzettend gave foto, er hangt echt een heerlijk sprookjesachtig sfeertje rond Knap gedaan! Hoe krijg je het voor elkaar dat die lichtjes zo mooi stralen op je foto?
MarijeR Erg gaaf gedaan, het onderwerp is haarscherp en de rustige onscherpe achtergrond zorgt ervoor dat alle aandacht naar de vogel getrokken wordt Knap staaltje fotografie!
_Patriciaa Erg leuke foto, de reflecties op het water geven een bijzonder effect en de uitstekende tak maakt hem direct veel interessanter
Nefertartie Wat een leuke foto, heerlijk hoe je de gezichtsuitdrukkingen van die jongens vastgelegd hebt. De foto straalt echt dat ondeugende en toch lieve van de mannetjes uit, en de zwart-wit bewerking creëert echt een bijzondere sfeer Knap werk!
Jolijnn Met welk programma bewerk je je RAW-foto's? Ik vind de foto zelf heel geslaagd, maar ik heb het gevoel dat je net iets te veel contrast hebt (vooral dan in het gezicht). Verder is de foto erg leuk
showteam Heel fijne foto, erg bijzonder met die waas voor de hond maar dat creëert echt veel extra diepte Een mooi rustgevend geheel met een heel overtuigende uitdrukking in de ogen van de hond!
femmelz Wat je week 11 betreft, knap dat je het aanwezige omgevingslicht correct weet te gebruiken als externe lichtbron Je week 12 heeft een leuke mysterieuze sfeer, al zou ik persoonlijk de tak niet centraal in beeld geplaatst hebben maar eerder op 1/3
SuperLiesje Erg leuk gedaan, leuk dat je zo'n bijzonder moment hebt weten vast te leggen Knap werk!
CrazyIris Bevalt de nieuwe lens je? Wat heb je gekocht? Gave foto hoor, je weet de actie heel knap vast te leggen en doordat de achtergrond onscherp is vind ik hem ook helemaal niet storend
jilinda Dat ziet er heerlijk uit zeg Gaaf gedaan, de DoF is erg fijn en je hebt ook wat leuke lichteffecten op je koekjes
Deetjeeuh Wat voor lensje heb je gekocht? Je foto is erg gaaf, je geeft de band tussen het meisje en de pony leuk weer Een beetje jammer dat het meisje wat wegvalt in de schaduw, daar moet je zeker op proberen te letten als je fotografeert. De schaduwen zijn ook niet heel donker dus als je wat vetrouwd bent met een bewerkingsprogramma kan je die wel makkelijk een beetje oplichten
Lipydo Erg gave foto, heerlijk sfeertje en die verfspatten geven een bijzonder effect Hoe heb je dat gedaan?
ponyaddicted Ik vind het best een gave foto, leuk gedaan! Het paard lijkt een klein beetje weg te vallen tegen de achtergrond, dat is iets wat je eventueel wel in de nabewerking kan oplossen.
iiSunshine Wat een ontzettend gave foto, ik ben er echt helemaal weg van! Heel erg knap gedaan!
Fellow Dat is echt een retegave foto, ontzettend knap gedaan! De reflecties en de lichteffecten geven een heel bijzondere sfeer, voor mij is hij echt helemaal af Ik wil hem gerust op canvas voor als mijn huis af is
Revanches Ik wou net gaan zeggen, die foto kan zo in een modeblad! Heel erg knap gedaan!
joeluna Je foto straalt echt kracht en energie uit, heel erg knap gedaan!
_Kiki_ Net te laat, maar je krijg toch nog feedback Leuk gedaan, maar ik stoor me een klein beetje aan de lensflare bij de kruin van het rechterpaard
Ylvy Volgende keer herinnering in je GSM om je foto te uploaden Erg leuke foto, je geeft de band tussen het meisje en de pony heel mooi weer!
----------------
Reacties
Aan iedereen die de tijd genomen heeft om feedback te geven, heel erg bedankt! De feedback houdt dit topic echt draaiend en zorgt ervoor dat we allemaal heel erg veel bijleren Dankzij jullie gaat iedereen met sprongen vooruit!
Xiiaaaoonaa Het is inderdaad een zelfportret, uit mijn 365 zelfportretten project
Jespri Bedankt voor de feedback, ik zie wat je bedoelt
Bumblehorse Bedankt voor de feedback. Het klopt inderdaad wat je zegt, ik had er niet echt aan gedacht om zelf een achtergrond ineen te steken maar dat was misschien beter geweest
showteam Bedankt voor je feedback, ik kan me er wel in vinden
ponyaddicted Bedankt voor je feedback, ik waardeer het heel erg dat je daar moeite voor doet.
Eline, dankjewel! Erg mn best gedaan om haar daar goed op de foto te krijgen! Ze had last van lentekriebels dus ging regelmatig op de achterbenen of met grote sprongen door de lucht haha