Eindelijk ging ik na een paar jaar aanmodderen écht wat doen met fotografie. Ik deed mijn eerste fotomeeting mee en kreeg ontzettend veel aanvragen. Ik startte mijn Facebookpagina en later ook mijn website op.
Om te beginnen bij het begin: begin januari ben ik nog meegeweest met staleigenaresse waar ik een tijdje gegroomd had. Zij had enkele nieuwe jonge paarden binnen en die moest ik uiteraard op de foto zetten! Ik was eigenlijk nog niet zo lang met fotografie bezig toen, en was dus blij dat ik weer even kon oefenen.

Daarna 2 maanden niets gedaan omdat ik examens had.
In maart heb ik me last-minute kunnen opgeven als fotografe op een fotomeeting in Goirle, Nederland. Mijn allereerste fotomeeting ooit. En wat een superleuke modellen kregen we voor de lens! Het was helaas wel bewolkt maar dat mocht de pret niet drukken!

http://i58.tinypic.com/eb7b0h.jpg
In april kreeg ik mijn eerste échte aanvragen voor fotoshoots. Drie kennissen vroegen of ik hun pony's en paard op de foto wou zetten. Eéntje hiervan was Welsh hengst Elliot. Een ontzettend knap dier en een geboren fotomodel!

En mijn eerste fotomeeting met honden kon ook niet uitblijven. Niet alleen mocht ik mee als fotografe in domein De Liereman te Oud-Turnhout, maar ook mijn eigen Rottweiler Pluto ging mee als één van de modellen!

In mei kreeg ik weer een aanvraag van een oud stalgenootje. Zij verzorgt nu een prachtige fjord merrie. Ook weer een erg fijn dier! Ik begon ook een beetje te experimenteren met nabewerken...

Van eind mei tot midden juni had ik weer examens en moest de camera dus weer in de kast blijven liggen, helaas... Vlak na mijn examens ging ik langs bij Helga, een collega-fotografe en Bumblehorse hier op Bokt, om haar PRE-merrie Ace vast te leggen.

Ook mocht ik weer fotograferen op een fotomeeting in de Herperduin op 22 juni. Er stonden naast paarden ook weer honden op het programma. Dit was Epke, een superlieve pup die meteen het hart van alle fotografes wist te veroveren. Hoe kan het ook anders...

En op dezelfde meeting stond deze leuke schimmel ook voor de lens, van noorhermans1 op bokt

http://i59.tinypic.com/2w3dycj.jpg
Halfweg juli ging ik weer naar mijn oude stal toe voor drie fotoshoots. Eén van deze paarden was Apartico, een ruin met een heel bijzonder kleurtje en leuke uitstraling.

9 augustus stond er alweer een fotomeeting op de planning, deze keer in de Lommelse Sahara, en wat keek ik ernaar uit! Veel gave modellen, waaronder Ivy en Mitch, een heel erg leuk duo Witte Herders met een hoge schattigheids-factor.

En dit duo mocht ik jullie absoluut niet onthouden! Aniek met 'haar' Husky Shadow

In september organiseerde ik zelf een fotomeeting met honden. Tot mijn grote geluk was model Epke - die ik al eerder op de foto zette - er ook weer bij, samen met zijn moeder Mellow en broer Skipper.

In oktober ben ik meegeweest naar een eventingwedstrijd met een goede kennis. Het was de eerste keer dat ik naar een wedstrijd ging om te oefenen. Het was een erg zonnige dag en heb er veel van opgestoken!

Ik kreeg ook bericht van de verzorgster van Elliot, die ik eerder dit jaar op de foto zette, dat ze met hem ging stoppen. Ze wou graag nog een afscheidsshoot plannen, en dat was uiteraard geen enkel probleem!

Vorige maand kreeg ik een mailtje van een kennis. Ze ging op 6 december naar de Brightwells Horse Auction in Groot-Brittanië met twee jonge paarden, en moest nog mooie foto's hebben voor in de catalogus. Gelukkig konden we last-minute nog een datum prikken en waren de weergoden ons ook weer goedgezind!

Nu het kouder wordt staan er - helaas - geen opdrachten meer in de planning. Wel heb ik gisteren mijn oude D3000 verkocht en ga ik binnenkort een nieuw model, namelijk de D7000, aanschaffen. Om mezelf komend jaar nóg verder te ontwikkelen!
Ik heb zoveel fijne, lieve mensen mogen ontmoeten en contacten mogen leggen. Ik kan alleen maar hopen dat 2015 net zo mooi (of zelfs mooier?) zal worden. Aan iedereen alvast een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst!