kani_ejj schreef:Wauw een heel stuk glans erover.
Das puur contrast of ? Want ik zie nu ook zonlicht
Het was erg zonnig(foto van gisteren)
Ik heb contrast toegevoegd en de kleuren wat opgehaald
En de foto wat opgelicht.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Colorado schreef:Ik ben op dreef, ik loop even nog wat in, hoop dat jullie het niet erg vinden. Moet kunnen imo, in principe ben ik maanden terug begonnen dus njaIk kwam gisteren met het idee nadat ik even onder de zonnebank ging liggen 'om te ontspannen want ik was zo gestresst'. Uuh, ja, ik was dus in slaap gevallen en helaas slaap ik zo nu en dan met open ogen. Toen ik dus wakker werd zag ik hélemaal niets met mijn rechter oog, ben volgens mij nog nooit zo in paniek geweest
Heb nog in mijn oog geport om te kijken of ik hem wel echt open had, kan nu weer zien maar t doet nog wel wat pijn, gok dat dat door de por komt
Anyway, foto van week 8:
[foto]
Colorado schreef:faatxhorse schreef:
Wat mis je dan precies? Ik gebruik het namelijk nu zo'n 3 jaar en heb nog nooit iets gemist behalve bepaalde brusheigenschappen (alleen belangrijk voor tekenen). Dus nu ben ik nieuwsgierig.
Marjoow, dat weet ik niet... Ik ken Lightroom niet.
In photoshop heb je een knopje voor het scheiden van frequenties waar je dat bij GIMP helemaal zelf moet doen. Dit is erg handig bij retoucheren. En in GIMP heb je niet de handige optie om alleen de highlights te bewerken of alleen de lowlights etc, nu kun je dit in principe doen met curves maar ik zou graag de functie erbij hebben die photoshop dus nog extra heeft. Ook heb je bij photoshop bewerklagen, dus stel je veranderd de curves dan krijgt dat een eigen laagje dat je later uit en weer aan kan zetten, zo kun je dus een hele rij bewerklagen krijgen die je later weer uit kunt zeggen. Dus stel ik heb de curves gedaan, toen de verzadigdheid veranderd, toen het contrast, toen de kleuren, toen weer curves en toen weer iets dan moet je bij gimp alles dat je daarna hebt gedaan ook weghalen én kun je op een gegeven moment niet meer terug terwijl je dat bij photoshop dus selectief kunt doen. Savvy?Sorry ik ben niet altijd even goed in uitleggen
AnneXxX schreef:Weet of heeft iemand een tutorial over het "inplakken" van bijvoorbeeld een oog of oor uit een andere foto?
Het plaatstelijk kleur/contrast toevoegen ging marit geloof ik al mee aan de slag
Colorado schreef:Thnx faatxhorse! Duurde 3 versies voor ik het naar mijn zin voor elkaar had dus extra leuk om er complimentjes over te krijgen hihi
Enne, ik heb dat ook pas een week geleden geleerd hoormaar het is ontzettend handig. Altijd leuk om vrienden te hebben die via de techniek in de fotografie zijn beland
Wist niet dat je dat bij GIMP kon 'namaken', ga meteen even googlen!
Bij photoshop doet hij dat inderdaad uit zichzelf, die lagen zijn wel anders dan gewone hoor. Het is echt alleen het effect dat hij als ´laag´ opslaat dus het is geen op zichzelfstaande afbeelding. Als je de rest onzichtbaar maakt (+basisafbeelding) dan zie je dus niets meer*.
Edit: *(en je kunt dus de volgorde van de effecten veranderen en er een tussenuit halen om te zien wat wat doet). Volgens mij kan het dus toch niet helemaal hetzelfde in GIMP.. Correct me if I'm wrong! Want ik zou erg graag fout zitten haha. *zoekt verder*
Marit schreef:Een manipulatie van mij dit keer! Hier ben ik mee bezig voor een volgende miniatuur foto van mezelf
[ Afbeelding ]
Marit schreef:Een manipulatie van mij dit keer! Hier ben ik mee bezig voor een volgende miniatuur foto van mezelf
[ Afbeelding ]
Marit schreef:AnneXxX schreef:Weet of heeft iemand een tutorial over het "inplakken" van bijvoorbeeld een oog of oor uit een andere foto?
Het plaatstelijk kleur/contrast toevoegen ging marit geloof ik al mee aan de slag
Plaatselijk kleur toevoegen
[ Afbeelding ]
Blitz22 schreef:Marit schreef:Een manipulatie van mij dit keer! Hier ben ik mee bezig voor een volgende miniatuur foto van mezelf
[ Afbeelding ]
wil je alsjeblieft stoppen met dit soort foto's en bewerkingen.......... ben zooo jaloers en het is zoooo mooi
Marit schreef:Haha nergens voor nodig in jaloers te zijn! Jij kan dit ookik heb het mezelf ook maar allemaal aangeleerd van internet. Gewoon op YouTube zoeken, ALLES staat erop. Vervolgens na doen en dingen die je aanspreken opschrijven. Vervolgens oefenen tot je er feeling voor hebt en er dan je eigen draai aan geven. Echt, het kost tijd maar iedereen kan het leren
Blitz22 schreef:Marit schreef:Haha nergens voor nodig in jaloers te zijn! Jij kan dit ookik heb het mezelf ook maar allemaal aangeleerd van internet. Gewoon op YouTube zoeken, ALLES staat erop. Vervolgens na doen en dingen die je aanspreken opschrijven. Vervolgens oefenen tot je er feeling voor hebt en er dan je eigen draai aan geven. Echt, het kost tijd maar iedereen kan het leren
Ik kan het eens proberen maar ik heb dat soort foto's niet... Ik heb alleen honden foto's en enkele paarden foto's