[FOTO] Fotomeeting 't Twiske

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

filou

[FOTO] Fotomeeting 't Twiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 16:49

Vorige week heb ik mijn 2e fotomeeting gehad, ditmaal in 't Twiske.
In eerste instantie zouden er 10 modellen zijn, dit zijn er uiteindelijk 4,5 geworden, gelukkig evengoed mooie modellen!
Ik moet nog erg veel oefenen, maar in principe ben ik best tevreden met deze foto's! Als ik kijk naar mijn eerste paardenfoto's een paar maanden geleden ben ik toch enigszins vooruit gegaan al zeg ik het zelf :) Dit waren mijn eerste paardenfoto's : [FK] [FOTO] Aller eerste kiekjes met spiegelreflex!

Tips en trucs zijn welkom! :j

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!
Een berichtje zou leuk zijn :wave:
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 29-07-13 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Meavey

Re: Fotomeeting 't Twiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:26

Leuk! :D Mijn kleine humpie ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:28

ja zijn mooi geworden! :j
alleen klein beetje op de details in het photoshop letten, dan worden ze nog mooier :D

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:03

Zitten leuke foto's tussen!
Alleen 1 tipje als je de teugels nog niet zo netjes kan wegwerken kan je het beter gewoon nog niet doen. :)
Wel blijven oefenen natuurlijk! ;)

filou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 10:26

Bedankt!
Volgens mij snap ik wat jullie bedoelen en heb ik inderdaad wat dingen gemist :=
Bedoelen jullie bij de 1e en 3e foto een stukje teugel wat ik nog aan het bit heb laten zitten en bij foto 14 en 15 de tas en de staart die nog in het beeld zijn? Was inderdaad netter geweest om weg te halen, simpelweg over her hoofd gezien :+
Als dat niet hetgeen is wat jullie bedoelen, zouden jullie dit kunnen ophelderen voor mij? :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:21

foto 1 en 3 stukje teugel ,nummer 5 had ik de teugel ook weggehaald
nummer 8 is een halve teugel :=
nummer 11 zie je heel duidelijk het gras in 4 dezelfde laagjes
nummer 13 idem maar dan 3 laagjes
idd nummer 14 en 15 de storende elementen al vind ik dat altijd minder erg dan een slecht geshopte teugel :P

filou

Re: [FOTO] Fotomeeting 't Twiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 11:57

Hmm oke ik geloof dat ik een beetje aan het slapen ben geweest tijdens het wegwerken :+
Bedankt voor de oplettendheid, ik zal van de week eens kijken of ik het kan verbeteren!
Ik had een andere keer geen teugels weggeshopt en kreeg toen veel opmerkingen over dat het zonde was dat alle teugels niet weggeshopt waren vandaar dat ik het nu voor het eerst ben gaan proberen.
Dit is onderandere een reden waarom ik dit topic hier plaats! Ik ben nog maar een beginneling dus er os nog genoeg te leren! :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:30

geeft niks! vandaar ook de feedback ;)

misschien als er een leuk groepje fotografen is , die nog photoshop willen leren dat we daarvoor ook eens samen komen (?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:57

Jammer van de teugels, al vind ik de momenten heel mooi. Flynn is heel sprekend op de foto's en precies het juiste moment! Mooi!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:02

Ik vind de kleuren niet helemaal lekker van je foto's; erg donker met regelmatig een zweem erover heen. Fotografeer je in JPG of RAW? Probeer in een programma als Photoshop de kleuren wat meer in balans te krijgen. Over de teugels is nu ook genoeg gezegd.

Qua compositie moet je gewoon lekker verder door oefenen, je bent mooi op weg houden zo!

filou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 11:16

Fijn dat je er blij mee bent bobje! Ik zal van het weekend even proberen wat te doen met de tips die ik gekregen heb en dan zet ik ze opnieuw op photobucket :)

Ik begrijp wat je bedoelt met de de kleuren. De kleuren vind ik ook lastig, als ik ze op m'n laptop bekijk voordat ik ze in Lightroom open zijn het mooie heldere kleuren, maar het moment dat ik ze in lightroom open dan worden ze grauw en kleurloos..... Daarna vind ik het erg lastig om de "oorspronkelijke" kleuren terug te krijgen in de foto's. Tips hiervoor?
Ik fotografeer in RAW. Sta overigens op de wachtlijst voor een Lightroom workshop bij Richard (Bagheera_206), hoop dat het daarna allemaal een stuk makkelijker wordt voor me :Y)