[FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:13

Week 26, van (eind) vorige week. Deze week heb ik de camera niet vastgehad, maar deze heb ik in ieder geval later gemaakt dan mijn week 25 :D
Afbeelding

Vraagje trouwens: heeft iemand tips/tricks om luchten mooi blauw op te lichten? := Ik vind hem eigenlijk net wat te grauw zo met alleen de hooglichten en witte tinten omlaag

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:44

Fotografeer je in RAW? Dan kan je eens kijken met je schuifje die op blauw zitten, bijv je verzadiging van blauw omhoog

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:22


Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:00

Week 27


Afbeelding

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 07:56

Week 27.
Mijn selfies zijn veelal mislukte foto's, alleen maar om te controleren of flitsers werken en dat soort dingen. Maar in dit geval vind ik de foto geweldig gelukt. Dus die moet gewoon gedeeld worden :D

Afbeelding

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:09


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101737
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:19

Week 27.

Afbeelding

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:19

week 27, mijn lieve oude verzorgpaard Dandy, vandaag weer voor het eerst gezien na jaren!
Afbeelding

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:54


MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:36

Week 27

Afbeelding
Zomers sfeertje met de oude helios lens.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:48

Weer tijd voor een rondje feedback *\o/*

Athelas
Gaaf hoor! Ik vind dit mooi.

Bellatrix
Ja, heel mooi. Ik hou van dit soort details.

Caitlin_K
Wat een leukerd. Had zelf het paard in de lucht gezet. Het randje groen stoort mij een beetje. Het lijkt ook alsof het halster over de neus scheef zit.

Calice
Wat een schatje. Ik mis alleen wat scherpte op het oog.

Deb100
Mooi sfeertje heb je weten vast te leggen. Jammer dat de horizon zo scheef loopt.

DrawnHorse
Deze foto doet mij niet echt wat. Ik vind het meer een kiekje.

Fem verzamelt hier
Voor mij minder geslaagd. Hier had je naar mijn idee meer gebruik kunnen maken van de diverse lijnen (water, bomen, straten) waardoor je net wat meer kracht aan je foto geeft.

Fris
Prima moment met paard en ruiter. Alleen de achtergrond is zeer storend. Let dus beter op de achtergrond.

Gerdjee verzamelt hier
Zo, lekker er weer even op uit. Niet helemaal mijn type foto maar het beeld en verhaal komt over.

germie
Wat een leuk visje. Ik mis wat scherpte op het oog maar dat zal vast komen door het onderwater. Dit soort onderwaterfoto's vind ik dan wel erg geslaagd.

JewEmm verzamelt hier
Simpel maar mooi.

Joysieee
Ja, erg leuk. Mooie foto.

LoveUggs verzamelt hier
Prachtige foto, snap dat niet alle omstandigheden optimaal zijn om alles goed scherp op de foto te krijgen. Juist dat sfeertje en de kleuren maken het beeld.

magda_90 verzamelt hier
Leuk toch zo'n foto van al je cadeautjes. Doe ik zelf ook altijd maar deel deze dan weer niet op bokt ;). Ik vind hem erg geslaagd. Mede door de goed afgestemde cadeautjes, kaartje, plantje etc.

maj0
Prima foto. Lijkt wel wat scherpte te missen.

MarijeR
Ja, prachtig! Ik hou hiervan. Niets meer aan doen dit is echt heel tof.

Nayomie
Mooi zo'n veertje. Ik had hem net wat meer in de lucht gehangen waardoor je de toppen van de bomen niet had gezien.

NESCAFE
Deze foto doet mij niet zoveel. Ik vind hem door de felle zon niet zo.

Nicje87
Jij gaat even terug in tijd. Mooi die herfstkleuren.

Niobe
Mooie foto, niets meer aan doen.

quintenvo
Wat leuk! Niets meer aan doen. Het is een erg mooie foto.

Rennie89
Ja, de kwaliteit is inderdaad natuurlijk niet top maar hé ik vind het wel een mooie foto ook door die soort 'regenbogen' in de lucht.

rosslover
Wat een schatje. In deze uitsnede mis ik dan toch net de onderste stukjes van zijn benen.

Sharani
Wat een lieve foto. Leuk gedaan.

Suuszels
Deze foto doet mij niet zoveel. Dit komt vooral doordat de vliegen (waar je natuurlijk zelf niets aan kunt doen) zo in de weg zitten. Daarbij zou op ooghoogte de blik op de koe net wat mooier worden. Het omzetten naar zwart/wit vind ik dan wel weer gaaf.

maj0

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:29

@that's me Hmm inderdaad als ik hier in zoom is hij gewoon onscherp. ga ik even op de computer na kijkje.

Edit: Hij is op de computer gewoon haar scherp. Gok dat dit met de bokt upload te maken heeft.

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:35

@maj0 Als je op deze pagina inzoomt maak je hem groter dan 100% dan wordt hij onscherp omdat er niet meer pixels zijn dan 100%. Op je computer kijk je waarschijnlijk naar een beeld wat kleiner is dan die 100% en dan lijkt het ook scherper. Je zou op je eigen computer naar het 100% beeld moeten kijken om de scherpte te beoordelen.
Laatst bijgewerkt door NESCAFE op 02-07-20 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:38

Thats_me, dat stond inderdaad in de tekst bij de foto dat het geen technische beste foto is (wel inderdaad leuk gespeeld met kleur, licht en positionering). Maar wél een foto gemaakt in die week en dat was net het doel van dit topic. ;)
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 02-07-20 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:39

maj0 schreef:
@that's me Hmm inderdaad als ik hier in zoom is hij gewoon onscherp. ga ik even op de computer na kijkje.

Edit: Hij is op de computer gewoon haar scherp. Gok dat dit met de bokt upload te maken heeft.

Dat is bij mij ook zo. Ik weet zeker dat het visje scherp is. Dus soms heb je dat met uploaden helaas.

maj0

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:34

NESCAFE schreef:
@maj0 Als je op deze pagina inzoomt maak je hem groter dan 100% dan wordt hij onscherp omdat er niet meer pixels zijn dan 100%. Op je computer kijk je waarschijnlijk naar een beeld wat kleiner is dan die 100% en dan lijkt het ook scherper. Je zou op je eigen computer naar het 100% beeld moeten kijken om de scherpte te beoordelen.


Ja open hem dan in photoshop en zoom dan zeg maar in tot 100% dat hebben ze mij tenminste op school geleerd haha.
Dan is het gewoon helemaal scherp.

@Germie Ja nog niet eerder last van gehad maar goed helaas moest het er een keer van komen

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:24

Week 27, bezig met incamera instellingen.


Afbeelding

maj0

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:27

Week 27
Paard lief van de week verhuisd. Geen hoogstandje maar gewoon een leuke foto maar begin me echt te ergeren aan mijn lens (hard door sparen)
Maar even in een link want krijg het niet voor elkaar
https://flic.kr/p/2jhZjZn

Als ik hem met bokt upload is hij weer niet scherp dus maar eens mijn flickr ding opgezocht. Maar als ik dan via die img ding probeer krijg ik

De afmetingen van de afbeelding konden niet bepaald worden. (https://flic.kr/p/2jhZjZn) Wat doe ik fout??

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101737
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:01


LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:13

maj0 schreef:
Week 27
Paard lief van de week verhuisd. Geen hoogstandje maar gewoon een leuke foto maar begin me echt te ergeren aan mijn lens (hard door sparen)
Maar even in een link want krijg het niet voor elkaar
https://flic.kr/p/2jhZjZn

Als ik hem met bokt upload is hij weer niet scherp dus maar eens mijn flickr ding opgezocht. Maar als ik dan via die img ding probeer krijg ik

De afmetingen van de afbeelding konden niet bepaald worden. (https://flic.kr/p/2jhZjZn) Wat doe ik fout??

Ik weet niet precies hoe je het doet, maar je klikt op dat naar rechts wijzende pijltje, daarna klik je op BBCode. Daar selecteer je het formaat, ik pak zelf altijd 800 x 532. Daarna selecteer je de code, die kopieer je en plak je hier in het tekst veld. :)


Mijn week 27 mijn knappe vriendinnetje met haar eigenaresse.
Afbeelding

maj0

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:44

Bellatrix bedankt!


LoveUggs schreef:
maj0 schreef:
Week 27
Paard lief van de week verhuisd. Geen hoogstandje maar gewoon een leuke foto maar begin me echt te ergeren aan mijn lens (hard door sparen)
Maar even in een link want krijg het niet voor elkaar
https://flic.kr/p/2jhZjZn

Als ik hem met bokt upload is hij weer niet scherp dus maar eens mijn flickr ding opgezocht. Maar als ik dan via die img ding probeer krijg ik

De afmetingen van de afbeelding konden niet bepaald worden. (https://flic.kr/p/2jhZjZn) Wat doe ik fout??

Ik weet niet precies hoe je het doet, maar je klikt op dat naar rechts wijzende pijltje, daarna klik je op BBCode. Daar selecteer je het formaat, ik pak zelf altijd 800 x 532. Daarna selecteer je de code, die kopieer je en plak je hier in het tekst veld. :)


Mijn week 27 mijn knappe vriendinnetje met haar eigenaresse.
[ Afbeelding ]


Ga ik daar volgende week eens naar kijken

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:23

Week 27, helaas een telefoon foto dus sorry, maar wel een goeie shot op het juiste moment. Helaas deze week 7 dagen gewerkt op een Covid-afdeling en echt geen tijd voor de camera, wel deze gemaakt van knappe Roos, de enige dag deze week dat ik op stal was. Afbeelding

DrawnHorse

Berichten: 1572
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Grens tussen Groningen en Friesland

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:36

Mijn week 27

Al een oudere foto, maar deze week pas nabewerkt.

Afbeelding

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:01

Week 27
Mobiele foto, maar vond hem wel leuk. Nieuw plantje gekweekt en die geeft nu bloemen <3


Afbeelding

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:55

Week 27:
Afbeelding