Over mijn foto's in begin september opende ik dit topic:
[FK] [FOTO] Mijn start in de paardenfotografie...
Eind september deed ik mee aan twee super gezellige meetings, die in Havelte en op de Postbank.
1.

2.

3.

In september had ik mijn website af en ging deze online. Sinds die online is, gaat alles heel hard. Ik heb veel aanvragen voor shoots en uitnodigingen voor wedstrijddagen. Nooit gedacht dat mijn hobby zo snel uit zou groeien tot een semi-professionele 2e 'baan' !! Ik geniet natuurlijk met volle teugen!

In oktober organiseerde ik mijn eerste meeting, in het Bergherbos bij Beek, Montferland. Een geslaagde meeting met leuke mensen en knappe modellen!
4.

5.

Via Facebook had ik een winactie, waarbij drie winnaars een fotoshoot wonnen.
[ITP] Herfsthoot met deze mooie modellen
In Arnhem was er een gezellige herfstmeeting, met prachtig weer en leuke modellen.
[ITP] Wat een geweldig seizoen...
6.

In november waren de mooie herfstkleuren helaas grotendeels verdwenen. Daarom veel binnen gefotografeerd op wedstrijden, waaronder op de manege waar ik zelf rij. Er waren ook zeer jonge deelnemers, erg leuk om te fotograferen!
7.

In november was mijn eerste strandshoot, en organiseerde ik een 2e meeting bij Kasteel Doorwerth. De strandmeeting was bijzonder met 6 prachtige PRE's, maar helaas was het erg mistig. In 2016 ga ik dus opnieuw naar het strand!

[FK] [FOTO] Bijzondere strandshoot met 6 prachtige PRE paarden
[ITP] Foto's bij Kasteel Doorwerth
8.

9.

10.

In december zette ik weer een grote stap: ik heb studiomateriaal aangeschaft en dus vonden de eerste studioshoots plaats! Het is heel anders dan de shoots op een buitenlocatie of van wedstrijden o.i.d. Het is je smaak of niet, een paard in flitslicht voor het doek. Voor mij is het ideaal om er de winter mee door te kunnen fotograferen en om iets totaal anders te doen. Je kan zo veel met het licht en de kleuren doek e.d. en de pracht van paarden komt zo echt mooi tot z'n recht!
[FK] [FOTO] Eindelijk was het zo ver: studiofoto's!
Ook kwam de Canon 6D, naast de 7D die ik al had samen met mijn vriend (die aan sportfotografie doet). Nu hoeven we niet meer af te spreken wie er wanneer de camera mee mag!

11.

12.

13.

Ik was in december veel met de studio op pad, maar ik heb niet alleen binnen gezeten, bij goed weer trok ik er op uit voor 'gewone' shoots, waaronder deze mooie zonsondergang.
14

Vlak voor het nieuwe jaar op 27 december nog een gezellige meeting hier in de buurt bijgewoond. Altijd leuk om bokkers hier uit de buurt te ontmoeten

15.

Lastig om een mooie periode met zoveel gave modellen, shoots en foto's samen te voegen in slechts 15 foto's!! Voor mij waren het geweldige maanden, waarin ik mijzelf heb ontwikkeld en grote stappen gemaakt heb in de paardenfotografie. De eerste shoots van 2016 zijn al weer geweest, en vele anderen staan al gepland. Ik heb erg veel zin in dit (fotografie)jaar en ben nu al benieuwd welke modellen ik nog meer voor de lens mag hebben!
Bedankt voor het lezen en kijken, een reactie vind ik leuk!