[FOTO] 2015 van AvanKol Paardenfotografie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AvanKol

[FOTO] 2015 van AvanKol Paardenfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 22:44

We zitten al halverwege januari, vanwege drukte kwam het er niet eerder van om op 2015 terug te kijken en toch wil ik dit nog graag doen. Dus hierbij! Voor mij een terugblik op een fantastisch half jaar, want pas sinds de zomer van 2015 ben ik officieel begonnen met AvanKol Paardenfotografie. Naast mijn parttime baan werk ik gemiddeld 25 uur in de week aan fotografie-opdrachten. Het is een heerlijke afwisseling en ik mag er dan ook erg graag mee bezig zijn. :D

Over mijn foto's in begin september opende ik dit topic:
[FK] [FOTO] Mijn start in de paardenfotografie...

Eind september deed ik mee aan twee super gezellige meetings, die in Havelte en op de Postbank.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

In september had ik mijn website af en ging deze online. Sinds die online is, gaat alles heel hard. Ik heb veel aanvragen voor shoots en uitnodigingen voor wedstrijddagen. Nooit gedacht dat mijn hobby zo snel uit zou groeien tot een semi-professionele 2e 'baan' !! Ik geniet natuurlijk met volle teugen! :D :o

In oktober organiseerde ik mijn eerste meeting, in het Bergherbos bij Beek, Montferland. Een geslaagde meeting met leuke mensen en knappe modellen!

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Via Facebook had ik een winactie, waarbij drie winnaars een fotoshoot wonnen.
[ITP] Herfsthoot met deze mooie modellen

In Arnhem was er een gezellige herfstmeeting, met prachtig weer en leuke modellen.
[ITP] Wat een geweldig seizoen...
6.
Afbeelding

In november waren de mooie herfstkleuren helaas grotendeels verdwenen. Daarom veel binnen gefotografeerd op wedstrijden, waaronder op de manege waar ik zelf rij. Er waren ook zeer jonge deelnemers, erg leuk om te fotograferen!
7.
Afbeelding

In november was mijn eerste strandshoot, en organiseerde ik een 2e meeting bij Kasteel Doorwerth. De strandmeeting was bijzonder met 6 prachtige PRE's, maar helaas was het erg mistig. In 2016 ga ik dus opnieuw naar het strand! :)
[FK] [FOTO] Bijzondere strandshoot met 6 prachtige PRE paarden
[ITP] Foto's bij Kasteel Doorwerth

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

In december zette ik weer een grote stap: ik heb studiomateriaal aangeschaft en dus vonden de eerste studioshoots plaats! Het is heel anders dan de shoots op een buitenlocatie of van wedstrijden o.i.d. Het is je smaak of niet, een paard in flitslicht voor het doek. Voor mij is het ideaal om er de winter mee door te kunnen fotograferen en om iets totaal anders te doen. Je kan zo veel met het licht en de kleuren doek e.d. en de pracht van paarden komt zo echt mooi tot z'n recht!
[FK] [FOTO] Eindelijk was het zo ver: studiofoto's!
Ook kwam de Canon 6D, naast de 7D die ik al had samen met mijn vriend (die aan sportfotografie doet). Nu hoeven we niet meer af te spreken wie er wanneer de camera mee mag! :+ :')

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

Ik was in december veel met de studio op pad, maar ik heb niet alleen binnen gezeten, bij goed weer trok ik er op uit voor 'gewone' shoots, waaronder deze mooie zonsondergang.
14
Afbeelding

Vlak voor het nieuwe jaar op 27 december nog een gezellige meeting hier in de buurt bijgewoond. Altijd leuk om bokkers hier uit de buurt te ontmoeten :)
15.
Afbeelding

Lastig om een mooie periode met zoveel gave modellen, shoots en foto's samen te voegen in slechts 15 foto's!! Voor mij waren het geweldige maanden, waarin ik mijzelf heb ontwikkeld en grote stappen gemaakt heb in de paardenfotografie. De eerste shoots van 2016 zijn al weer geweest, en vele anderen staan al gepland. Ik heb erg veel zin in dit (fotografie)jaar en ben nu al benieuwd welke modellen ik nog meer voor de lens mag hebben!

Bedankt voor het lezen en kijken, een reactie vind ik leuk! :)
Laatst bijgewerkt door Muurp op 20-01-16 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd.

NAIWHL

Re: 2015 van AvanKol Paardenfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:32

Leuk overzicht Anoek :)

Vagebond2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 09:33

Gaaf overzicht!
En wat een prachtige foto's!! <3 Heel veel succes in 2016!! :j

DigiDiede

Re: [FOTO] 2015 van AvanKol Paardenfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:27

super hoor Anoek!! kan niet wachten om je te ontmoeten!

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:20

Gave foto's veel succes is 2016.

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 15:06

NAIWHL schreef:
Leuk overzicht Anoek :)

Vagebond2003 schreef:
Gaaf overzicht!
En wat een prachtige foto's!! <3 Heel veel succes in 2016!! :j

Diedelo schreef:
super hoor Anoek!! kan niet wachten om je te ontmoeten!

Bentuh schreef:
Gave foto's veel succes is 2016.

Dank jullie voor de reacties! :D

@Diede ja ik heb zin in zondag!! Hopelijk blijft het droog!...

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 17:17

Wauw je bent echt al heel goed! Ik ben zelf enige tijd geleden ook begonnen, maar dit is toch wel al een stuk mooier! Had je die paarden eigenlijk los? Of bewerkt met photoshop of dergelijk programma? Ik zit er namelijk overna te denken om zulke fotos op het strand te gaan maken van mijn topper, maar ben even ervaringen van andere aan het aftasten over hoe iedereen het het beste vind zulke foto's te maken :)

Ik vind vooral nummer 4 en 8 echt onwijs gaaf! Heel veel succes dit jaar !

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:32

Heel erg gave foto's :D