[FOTO] Ruby's Fotografie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

[FOTO] Ruby's Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 20:39

Hoihoi!
Ik houd van fotograferen en het is een hobby.
Ik fotografeer met een samsung digitaalcameraatje, dus nee het is niet zo mooi als een canon bijv.
Ik doe het ook niet lang :) Kritiek mag, maar wel graag opbouwend waar ik iets aan heb (het is niet professioneel bedoelt, wie weet als ik wat meer geld heb haha!)

- Er staat geen naam of dergelijke op de foto's,ik wil de foto's nergens anders zien!
- De modellen zijn ; mijn zusjes,mijn nichtje, en andere bekende
- ik heb natuurlijk niet alle foto's van mij hier geplaatst, maar gewoon door de jaren heen.
- ik hou inderdaad erg van zwart/wit!

De foto's waarmee het begon:
1
Afbeelding
2
Afbeelding

Foto's van het afgelopen jaar :
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
12
Afbeelding
13
Afbeelding
14
Afbeelding

Groetjes en alvast een fijne jaarwisseling :))
Laatst bijgewerkt door xMarieke op 31-12-11 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag [FOTO] toegevoegd

Lipydo

Re: Ruby's Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:59

3, 6, 7, 9 en 10.

De rest zijn een stuk minder!

Nummer 3: ik weet niet wát het precies is, maar de foto geeft me een gevoel van drama. Het zou zo een hele oude foto kunnen zijn. Hij is kwalitatief slecht, maar de vormen en expressie van het meisje maken het voor mij wel goed. Nummer 6 heeft een mooie compositie, belichting en beweging. Stralende foto. Zwart/wit omzetting had beter gekund: het haar is nu één groot zwart vlak. Nummer 7 vind ik geweldig! Contrasterende kleuren en het juiste moment. Heerlijk. Nummer 9 heeft mooi lijnenspel, maar zwart wit (omzetting?) werkt niet zo heel goed naar mijn idee. Nummer 10 mag wat minder kleur bevatten, de afsnijding werkt fijn. Nummer 13 heeft ook een mooie compositie; het lichte gezicht tegenover de donkerdere rechterhelft. Ook hier vind ik het zwart te veel aanwezig. Details gaan daardoor verloren :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 21:32

Dankjewel!
Inderdaad nummer 9... ik zat zo te twijfelen of ik hem heel donker moest doen , want dan werd het wat harder.. maar ik heb hem zo maar even gelaten..
En ja het zwart/wit te donker heb ik veel spijt van maar ik kan dat niet terug omzetten volgens mij.

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:11

5, 7,11 vind ik eigenlijk als enige meer fotografie. Voor de rest zie ik 'gewoon' leuke foto's. Ook leuk. Maar ze zijn of niet scherp of meer 'vakantie' foto's.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 22:12

tja ik heb niet zo'n goeie camera ;(

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:14

Oké dat is wel knap dat je het zo mooi weet scherp te stellen op de meeste foto's! :)

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:47

Ik denk dat je zeker wel talent bij je hebt, want ik vind de uitdrukkingen die je op sommige fotos vast weet te leggen toch wel pakkend, 13en 11 bijv.
Sommige bewerkingen vind ik een beetje te donker, dan heb ik het over je ZW bewerkingen.
Voor de rest is het jammer dat je op veel foto`s lichaamsdelen weg hebt gelaten, op foto 7 en 8 bijvoorbeeld ;)
Heb het idee dat je wel nadenkt over wat je op de foto wilt hebben, en niet zomaar wat plaatjes schiet.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 19:18

Dankjewel! Altijd wel leuk om te horen!! Ja, ik ben dan met zoveel dingen tegelijk bezig, met de uitdrukkingen, de lijnen en de delen. Net zoals die strandshoot het ik ook tig foto's waar de zee niet horizontaal is en dat maakt de foto gewoon minder en mn zwart wit, heb er veel spijt van, vind het op sommige foto's wel mooi..

123468086

Re: [FOTO] Ruby's Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:49

Ik vind dat je zeker een goede kijk hebt op fotografie, 6 + 12 bijvoorbeeld zijn echt sterke platen. Er mist in de foto's scherpte en de kleuren komen ook niet goed over. Maar dat moet met oefenen te verhelpen zijn. Keep on going! :)